Voiko puoliso vaatia uskollisuutta jos ei itse tarvitse yhtään seksiä?
Kommentit (197)
Itselleen oikeanlaisen kumppanin löytäminen on kaiken perusta. Vielä 20 vuoden jälkeen me haluamme molemmat lähes päivittäin,eli vakka on kantensa löytänyt.
Itse kävin aikanaan terapiassa, koska käsittelin lapseni onnettomuutta ja mitä kysyy terapeutti?
Toimiiko teillä seksi?
Valehtelin että totta kai, vaikka olenkin täysin solmussa ja traumatisoitunut lapseni onnettomuudesta, tietenkin seksi pelaa ja se on tärkeintä ja pelastaa kaiken.
Jopa terapeutilta erittäin huono tilannetulkinta ja kysymys. Aivan käsittämätön. Ei paljoa seksit siinä kohden kiinnostaneet. Ja ei kuulunut hänelle eikä liittynyt asiaan ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Minun mieheni ei suostu menemään lääkärille, vaikka hänellä ei ole ollut haluja muutamaan vuoteen.
Olen jo luovuttanut, ei enää kiinnosta parisuhde hänen kanssaan ja olen hankkinut oman asunnon, johon muutan loppukeväällä ja eroan.
En minä miestäni vihaa, toivon hänelle kaikkea hyvää elämässä, mutta niin toivon hyvää itsellenikin ja sitä en saa tässä liitossa.
N50+
Mielestäni olet tehnyt ainoan oikean ratkaisun. Olethan kuitenkin selväsanaisesti ja selkeästi kertonut miehellesi että asia on sinulle hyvin tärkeä? Muuten ratkaisusi tulee hänelle täytenä yllätyksenä.
Minulla oli eksäni pettämisen ja eron jälkeen hänen kanssaan mielenkiintoinen keskustelu asioista, jotka hän omasta mielestään oli minulle sanonut mutta joita minä en ollut kuullut hänen sanovan. Telepatian toimivuuteen ja hienovaraisiin vihjaiksiin ei kannata luottaa edes pitkässä suhteessa.
M59+
Vierailija kirjoitti:
Itse kävin aikanaan terapiassa, koska käsittelin lapseni onnettomuutta ja mitä kysyy terapeutti?
Toimiiko teillä seksi?
Valehtelin että totta kai, vaikka olenkin täysin solmussa ja traumatisoitunut lapseni onnettomuudesta, tietenkin seksi pelaa ja se on tärkeintä ja pelastaa kaiken.
Jopa terapeutilta erittäin huono tilannetulkinta ja kysymys. Aivan käsittämätön. Ei paljoa seksit siinä kohden kiinnostaneet. Ja ei kuulunut hänelle eikä liittynyt asiaan ollenkaan.
Olisihan pari varvia parantanut kenet vaan mistä vaan.....
Vierailija kirjoitti:
Seksi on varakkaiden juttu
... ja kuitenkin maailmassa köyhien syntyvyys on suurinta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun mieheni ei suostu menemään lääkärille, vaikka hänellä ei ole ollut haluja muutamaan vuoteen.
Olen jo luovuttanut, ei enää kiinnosta parisuhde hänen kanssaan ja olen hankkinut oman asunnon, johon muutan loppukeväällä ja eroan.
En minä miestäni vihaa, toivon hänelle kaikkea hyvää elämässä, mutta niin toivon hyvää itsellenikin ja sitä en saa tässä liitossa.
N50+
Mielestäni olet tehnyt ainoan oikean ratkaisun. Olethan kuitenkin selväsanaisesti ja selkeästi kertonut miehellesi että asia on sinulle hyvin tärkeä? Muuten ratkaisusi tulee hänelle täytenä yllätyksenä.
Minulla oli eksäni pettämisen ja eron jälkeen hänen kanssaan mielenkiintoinen keskustelu asioista, jotka hän omasta mielestään oli minulle sanonut mutta joita minä en ollut kuullut hänen sanovan. Telepatian toimivuuteen ja hienovaraisiin vihjaiks
Olen sanonut ja myös antanut lahjana testosteronimittauksia ja urologin vastaanoton, mutta mies ei ole ollut halukas tekemään asialle mitään. Hän ei ole siis halunnut seksiä kertaakaan muutamaan vuoteen.
N50+
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä jos on vaikka vuoden kestävä masennus tai uupumus? Jos miehellä ei silloin kikuli pelaa? Saako vaimo sitten käydä vaikka maksullisella tai naapurin Peralla? Jos miehelle alkaa tulla iän takia vaikeuta erektiohäiriöitä, niin saako ottaa nuoren rakastajan?
Tai jos mies on työmatkalla kuukauden? Meitsi ei kyllä voi odottaa. Pakko saada panna. Ja oikeus siihen!
Voi teitä. Meillä on viimesen kolmen vuoden aikan ollut 7 kertaa seksiä. Joista 5x ekana vuonna. Seuraavana 2x ja nyt 1,5 vuotta kuivaa kautta.
Helppo vittuilla jostain vuodesta saati kuukaudesta.
T.Vaimo minäkin
'Olen sanonut ja myös antanut lahjana testosteronimittauksia ja urologin vastaanoton, mutta mies ei ole ollut halukas tekemään asialle mitään. "
Vaikea tuohon on enää mitään lisätä eli olet tehnyt sen mitä voit. Toivottavasti löydät aikanaan uuden miehen joka kuuntelee sinua ja jolle myös sinun tarpeillasi on merkitystä.
Elämä ei onneksi eroon pääty.
M59+
Kai mä oon sitten jotenkin vanhanaikainen, kun olen aina ajatellut, että parisuhteessa uskollisuutta kumppania kohtaan vaaditaan ensisijaisesti itseltään, eikä niinpäin, että vieraissa ei hypätä vain siitä syystä, kun puoliso ei anna lupaa.
Ihan hyvä kysymys.
Olin naimisissa miehen kanssa joka aika pian alkoi ällöttää, lasten takia oltiin yhdessä ja olin kiitollinen ettei hän ollut kimpussa muulloin kuin matkoilla. Muulloin petti.
Toki tuskin on ketään joka ei ole kiinnostunut seksistä, ihmiset vain ovat valikoivia. Tietysti minua kiinnosti kiinnostavat miehet.
Ja nyt minulla on kiinnostava mies.
Vierailija kirjoitti:
Kai mä oon sitten jotenkin vanhanaikainen, kun olen aina ajatellut, että parisuhteessa uskollisuutta kumppania kohtaan vaaditaan ensisijaisesti itseltään, eikä niinpäin, että vieraissa ei hypätä vain siitä syystä, kun puoliso ei anna lupaa.
Olet vanhanaikainen. Meitä vanhanaikaisia on kyllä muitakin.
Itse en mitenkään keksi miten töissäkäyvä voisi pyörittää sivusuhdetta tai sivusuhteita niin ettei se olisi pois joko perheeltä tai pääsuhteen yhteisestä ajasta. Oman käsitykseni asiasta muodostin jo lapsuudessani vanhempieni avoimen avioliiton perusteella eli perustuu havaintoihin eikä teoriaan.
M59+
Olen nykyään niin usein väsynyt, ettei seksi vaan kiinnosta. Voisin vaikka maksaa, että puoliso saisi seksiä muualta, kun itse en vaan jaksa.
Ero ei koskaan ole taloudellisesti kannattavaa. Harvoin saa kahta asuntoa ostettua velattomana, kun myy sen yhteisen. Sellainen kaveriasuminen lasten takia ei olisi ollenkaan hullumpi ratkaisu, mutta edellyttää tarkkojen sääntöjen noudattamista niin raha-asioiden kuin kotitöiden sekä lasten kasvattamisen suhteen. Onkohan kukaan onnistunut tällaisessa ratkaisussa, kun se seksi on kuitenkin haettava muualta.
Vierailija kirjoitti:
Olen nykyään niin usein väsynyt, ettei seksi vaan kiinnosta. Voisin vaikka maksaa, että puoliso saisi seksiä muualta, kun itse en vaan jaksa.
Oletko tuon jo itse kertonut puolisollesi? Jos et niin kerro mahdollisimman pian jotta hänkin tietää että annat hänelle luvan sivusuhteisiin.
Onko tapoja joilla puolisosi voisi vähentää kuormitustasi ja väsymystäsi? Niistäkin pitäisi hänelle kertoa.
Jos puolisoasi ei kiinnosta sinun auttamisesi niin kannattaako suhdetta enää jatkaa?
Vierailija kirjoitti:
Ero ei koskaan ole taloudellisesti kannattavaa. Harvoin saa kahta asuntoa ostettua velattomana, kun myy sen yhteisen. Sellainen kaveriasuminen lasten takia ei olisi ollenkaan hullumpi ratkaisu, mutta edellyttää tarkkojen sääntöjen noudattamista niin raha-asioiden kuin kotitöiden sekä lasten kasvattamisen suhteen. Onkohan kukaan onnistunut tällaisessa ratkaisussa, kun se seksi on kuitenkin haettava muualta.
Kuullostaa aika epävakaalta ja väliaikaiselta ratkaisulta.
Eihän se uuden etsiminen rajoittuisi vain satunnaiseen tai vakituiseen seksiseuraan vaan hakusessa olisi samalla aina myös uusi vakituinen elämänkumppani. Yhteisasuminen loppuisi pian sen jälkeen kun jompi kumpi onnistuisi uuden kumppanin löytämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet ikäsi aikana varmasti harrastanut seksiä ihan tapeeksi. Sen ei pitäisi enää tuossa iässä olla noin tärkeä asia? Juuri tuon vanhemman väen "uuden villin nuoruuden" takia myös senioreiden sukupuolitartunnat ovat räjähtäneet kun ei osata varoa tauteja eikä ymmärretä että niitä on huomatatvasti enemmän kuin 40 vuotta sitten. Muutenkin tuon seksin laittaminen pääosaan elämässä on todella outoa.
Tätä samaa kaikki haluttomat hokee. Aseksuaalien on selvästikin ihan turhar edes osallistua tällaisiin keskuteluihin, koska he eivät tiedä mitä tuo tuntuu.
Eikä se seksi ole pääosa, mutta parisuhteessa se erittäin tärkeä yhteenliimaava voima.
Mikä sinun mielestä pitäisi olla elämässä pääosassa?
Mene seksiaddikti jo hoitoon.
Sairasta on jos elämä seksin
Osuiko arkaan paikkaan? :D
Mutta vahvistit juuri tuon epäilyksen, aseksuaalien kanssa on ihan turha puhua seksiasioista tai niiden vaikutuksista.
Vierailija kirjoitti:
Niin minäkin ihmettelen ettei edes puolisoaan halua tyydyttää jos ei itse halua laueta. Miksi luulee että voi päättää yksipuolisesti parisuhteen ilman että siitä tulee mitään seuraksia. Muut kyllä haluavat nauttia jos yksi alkaa selibaattiin.
tuollaisia on nykymiehissä paljon.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki nämä keskustelutkin jälkeen todistavat kuinka miehet ajattelevat vain seksiä.
Ja naisetko eivät kommentoi täällä mitään? Kyllä moni nainenkin kärsii miehensä haluttomuudesta.
Tottakai voi. Itse sitten päätät että seksi vai suhde. T. Mies