Kehuin miestä, mies vastasi törkeästi. Mitä sinä tekisit?
Kehuin miehen kroppaa kun oltiin lähdössä sukulaisten luo juhliin ihan hyvissä tunnelmissa (ei siis ollut riitaa tmv) ja oltiin juuri menossa ulos. Mies selvästi ilahtui ja hymyillen kysyi "miksei sulla ole hyvää takapuolta" ja tarjosi päällystakkia. En alkanut siinä keskustella kun sukulaisiin oltiin menossa, en itse asiassa puhunut mitään ja mies ihmetteli, miksi olen niin "huonolla tuulella kun en puhu mitään".
Onko tuossa edes mitään puhumista? Mitä sinä tekisit; kysyisit mitä tarkoitti, sanoisit että se oli törkeää ja yrittäisit unohtaa vai olisiko suhde siinä koska kommentti välissä aina?
Kommentit (215)
Mökötä ensin ja anna sitten *ersettä niinku muutkin kunnon naiset.
Vierailija kirjoitti:
Olettehan tietoisia, että moni tällainen letkauttelijamies pitäisi tätä keskustelua absurdina ja kaikkia näin tuntevia naisia umpihulluina. Itsekin saanut nauttia tällaisesta kohtelusta, enkä sitä hyväksy, mutta näin nämä miehet sitten ajattelevat. Että hysteeristä ja ylimitoitettua puhua erosta.
Varmasti, minäkin uskon että junttimiehiä on olemassa.
Se taas ei ole mikään puolustus, vaan pitäisi herättää miettimään, voisko luonnetta kehittää ystävällisempää ja toiset huomioivaan suuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisille ei kannata sanoa mitään, mitä he eivät halua kuulla. Siitä ei ikinä seuraa mitään hyvää.
No haluaisitko itse kuulla tuollaisia kommentteja ulkonäöstäsi? Että nainen sanoisi sulle, että miksi sulla on tuollaiset hörökorvat, vinot hampaat tai pullohartiat?
Perimä, laiskat hammaslääkärivierailut, perimä ja treenaamattomuus. Sillainhan siihen vastattaisiin.
Minä vastaisin, että miksi olet parisuhteessa niin häiritsevän epäviehättävän henkilön kanssa, että pitää nämä virheet erikseen hänelle mainita. Että olen kyllä hörökorvainen pullohartiainen vinohammas, mutta mikä vika sinussa on kun olet sellaisen henkilön kanssa, jota et arvosta ja pidät vielä rumanakin. Sinänsä vastauksella ei olisi merkitystä, koska tuollaisen jälkeen hänellä ei olisi parisuhdetta hörökorvaisen vinohampaisen pullohartiaisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisille ei kannata sanoa mitään, mitä he eivät halua kuulla. Siitä ei ikinä seuraa mitään hyvää.
No haluaisitko itse kuulla tuollaisia kommentteja ulkonäöstäsi? Että nainen sanoisi sulle, että miksi sulla on tuollaiset hörökorvat, vinot hampaat tai pullohartiat?
Perimä, laiskat hammaslääkärivierailut, perimä ja treenaamattomuus. Sillainhan siihen vastattaisiin.
Minä vastaisin, että miksi olet parisuhteessa niin häiritsevän epäviehättävän henkilön kanssa, että pitää nämä virheet erikseen hänelle mainita. Että olen kyllä hörökorvainen pullohartiainen vinohammas, mutta mikä vika sinussa on kun olet sellaisen henkilön kanssa, jota et arvosta ja pidät vielä rumanakin. Sinänsä vastauksella ei olisi merk
Kommentissa oli tai, ei ja. Oletettavasti kyse on siis yhdestä asiasta, ei kaikista kolmesta. Kaikissa joitain virheitä on, mutta tietenkään ei ole järkeä olla sellaisen kanssa josta ei löydä juuri mitään viehättävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paskanmarjat. Mies se vasta suuttuukin jos saa negatiivista kommenttia ulkonäöstään.
Vierailija kirjoitti:
Olisiko ap:n kannattanut tyytyä siihen kilttiin mieheen? 🥺
Kilttimiehethän tuota juuri harrastavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jäättekö te miettimään jotain tuollaista pientä juttua, joka on ihan jonninjoutavaa?
Joku yksittäinen heitto vaan tietyssä tilanteessa. Todennäköisesti meni huumori ohi tässä tilanteessa.
Toisen haukkuminen ei ole huumoria.
No haukkuiko hän mitään? Miksi ap ei vaan rehellisesti vastannut, että miksi perse ei ole hyvännäköinen? Tarviiko sen edes olla? Vastaa vaan suoraan suoraan kysymykseen ja sillä siisti.
Mieheltä voisi kysyä, miksi sen vehje ei ole hyvänkokoinen. Että vastaa vaan suoraan suoraan kysymykseen. Sama asia.
No ei ole kyllä sama asia. En ikinä kommento
Näin moni mies tekeekin kun reppupeppu alkaa ärsyttää liikaa. 10-15 vuotta nuorempi on selkeästi ryhdikkäämpi monesti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paskanmarjat. Mies se vasta suuttuukin jos saa negatiivista kommenttia ulkonäöstään.
Miehet eivät saa muuta kuin NEGATIIVISTA palautetta ulkonäöstään. Ehkä promille miehistä saa positiivista palautetta yhtään mistään.
Vierailija kirjoitti:
Olisiko ap:n kannattanut tyytyä siihen kilttiin mieheen? 🥺
Touche! Narsissin kanssa on aina jännää
Sanot vaan seuraavalla kerralla niin kultaseni juuri tällaisen lattaperseen vaimoksesi valitsit.
Onko teillä muutenkin negatiivinen kommunikointitapa? Puhutteko esim. Työkavereista kotona rumasti vikoja hakien joita mies sitten möläyttelee myös ihmistenilmoilla ko työkaveri kuullen? Jos näin on, niin teillä on negatiivinen vuorovaikutusmalli ja mies on täysi ääliö, kun ei ymmärrä miten missäkin kuuluu käyttäytyä. En jaksaisi parisuhdetta törkyturvan kanssa. Mitä saat suhteesta?
Ensin mietin aloitusta, että onpas nyt mimosankukkaa taas, mutta kun tarkemmin pohtii, niin tulee mieleen, että miestä on jäirinnyt tskalistosi jo pidempään ja nyt oli tilaisuus siitä sanoa. Ottaisin keskusteluun hänet. Voi olla, että lapikas lentäisi, kos vastaisi vähätellen...
Nyt kiinnostaisi kysyä, millainen mies muuten on? Kun yleensä näissä tarinoissa puuttuu kaikki olennainen tieto. Ei kukaan sano yhtä loukkaavaa lausetta ja muuten on unelmien kumppani. Näitä heittoja tai käytöstä on taatusti enemmänkin. Voihan olla, että ap on niin tottunut muuhun, että reagoi vasta kun mennään taas uudelle tasolle.
En tiedä minkä ikäisiä ap miehineen on, mutta itse (N56) olen tullut vuosien myötä siihen tulokseen, että parisuhteessa yksi tärkeimmistä asioista on toisen kunnioittaminen. Se on ihan sama johtuuko loukkaaminen toisen ilkeydestä vai pelkästään junttiudesta, en kuuntelisi tällaista kommentointia keneltäkään.
Sinuna nyt joka tapauksessa sanoisin miehelle, miltä sinusta tuntuu. Mutta en kyllä usko, että tämäntyyppinen kommentointi siitä miksikään muuttuu. Ongelma on siinä sanojassa. Voisit miettiä, onko tuo aitoa rakkautta.
Takapuolesi ei ole hyvä koska et ole mies? Mitä kertoo miehen mausta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä kiinnittää huomiota tuo sukulaisten juhliin menossa olo. Juuri tuollaisessa tilanteessa ihminen nielee jotain paskaa vaikka pitäisi peruuttaa koko keikka ja erota saman tien. Sen varaan tuollaiset ilkeilijät kuitenkin laskee, että tilanteessa toinen joutuu vaan sopeutumaan. Täysi dealbraker.
Totta puhut. Onkohan tuo joku alistamisen muoto? Nähdään siinä tilanne, että nyt saa loukata oikein huolella ja tuo toinen ei voi loukkaantua tai nostaa paskamyrskyä, koska on mentävä juhliin?
Aika kamala ihmistyyppi. Ei tuollaisen kanssa kannata mitään loppuelämän suhdetta alkaa virittelemään. Itsehän olisin nostanut sen pasakmyrskyn ja mies olisi saanut jäädä kotiin. Olisin mennyt juhliin yksin. Tuollaiset käytöstavattomat ankeuttajat kannattaa jättää kyydistä kokonaan.
Onko toi mies kaljankittaaja. Harmittaa, kun ei voi tuossa tilanteessa olla kiskomassa kaljaa ja vittuilee kaljan tuskissaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet eivät saa muuta kuin NEGATIIVISTA palautetta ulkonäöstään. Ehkä promille miehistä saa positiivista palautetta yhtään mistään.
No ei varmaan saa aloituksen mieskään jatkossa. Ei ihme jos ei miehet saa positiivista palautetta jos siihe vastataan moittimalla sen antajaa. Kehu toista niin saat kiitokseksi ilkeilyä - hyvä diili.
Ihmiset eivät saa tapakasvatusta nykyisin, erityisesti tuntuu että miehet jäävät sitä vaille.
Te joilla on pieniä lapsia, opettakaa heille käytöstavat. On kauheaa kun omasta pojasta kasvaa törkeä juntti kuten tuo ap n esimerkki. Opettakaa heidät kunnioittamaan ja arvostamaan muita ihmisiä. Se ei tule itsestään.
Vierailija kirjoitti:
Olettehan tietoisia, että moni tällainen letkauttelijamies pitäisi tätä keskustelua absurdina ja kaikkia näin tuntevia naisia umpihulluina. Itsekin saanut nauttia tällaisesta kohtelusta, enkä sitä hyväksy, mutta näin nämä miehet sitten ajattelevat. Että hysteeristä ja ylimitoitettua puhua erosta.
Se on kyllä totta, että moni parisuhde asettuu ikään kuin tasapainoon, jos nainen ryhtyy yhtä ilkeäksi ja törkeäksi kuin mies. Esimerkiksi vastaa loukkaukseen viipymättä loukkauksella tai, jos mies vaikka pettää, käy vaimokin hetipaikalla vieraissa. Se on sitten valinta, haluaako puolison tähden muuttaa itsensä sikapossuksi vai mieluummin etsii parempaa seuraa ja ympäröi itsensä mukavilla ihmisillä.
Vierailija kirjoitti:
Nyt kiinnostaisi kysyä, millainen mies muuten on? Kun yleensä näissä tarinoissa puuttuu kaikki olennainen tieto. Ei kukaan sano yhtä loukkaavaa lausetta ja muuten on unelmien kumppani. Näitä heittoja tai käytöstä on taatusti enemmänkin. Voihan olla, että ap on niin tottunut muuhun, että reagoi vasta kun mennään taas uudelle tasolle.
En tiedä minkä ikäisiä ap miehineen on, mutta itse (N56) olen tullut vuosien myötä siihen tulokseen, että parisuhteessa yksi tärkeimmistä asioista on toisen kunnioittaminen. Se on ihan sama johtuuko loukkaaminen toisen ilkeydestä vai pelkästään junttiudesta, en kuuntelisi tällaista kommentointia keneltäkään.
Sinuna nyt joka tapauksessa sanoisin miehelle, miltä sinusta tuntuu. Mutta en kyllä usko, että tämäntyyppinen kommentointi siitä miksikään muuttuu. Ongelma on siinä sanojassa. Voisit miettiä, onko tuo aitoa rakkautta.
Yksi vaihtoehto on se että pariskunnalla on aiemmin ollut härskimpää huumoria ja miehellä petti tässä nyt arviointikyky. Yllättävän monia tällaisia pareja tiedän. Keskustelemalla selviäisi.
Ihan mielenkiinnosta kysyn:
Onko tuollainen käytös tyypillistä miehellesi? Vai oliko tämä ensimmäinen kerta kun hän heittää tuollaisen ikävän kommentin vartalostasi?