Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Loma-asunto kerrotalosta?

Vierailija
08.02.2025 |

Onko jollain kokemusta ihan tavallisen kerrostaloasunnon hankkimisesta loma-asunnoksi? Oon alkanut tällaista harkitsemaan. Helsingissä kun asun yksin ja olen autoton, niin perinteinen kesämökki ei oikein tule kysymykseen. Siirtolapuutarhamökit ei nappaa. Haluaisin viettää lomat luonnonläheisesti, eri paikkakunnalla kuin missä asun. Julkisilla pitää päästä matkat kulkemaan. Kerrostaloasunto tuntuisi aika huolettomalta ja turvalliseltakin vaihtoehdolta. Ainakin Heinolasta saisin omaan budjettiin sopivalla hinnalla helposti keskustasta yksiön tai vaikka kaksionkin. Muutaman kerran olen kesällä käynyt vuosia sitten. Positiiviset mielikuvat on paikasta, mutta on tietysti voinut muuttuakin. Olen jo katsonut, että junalla Lahteen ja sieltä loppumatka bussilla onnistuisi. Vastikkeet pienessä asunnossa ei yleensä ole mitenkään kohtuuttomat. Mietin onko tällaisessa järkeä, vai kyllästyykö tosi nopeasti? Omaa rantaa, tai muuta mökkimäistähän ei tietenkään olisi, mutta kiehtoo ajatuksena että kävely- tai pyörämatkan päässä olisi uimarantoja, ulkoilualueita ja metsää. No onhan täälläkin, mutta olisihan se tunnelma pikkukaupungissa ihan erilainen. Mitähän muita helposti julkisilla saavutettavia paikkakuntia voisi mahdollisesti tulla kyseeseen? Asuntojen pitäisi olla aika halpoja, ja peruspalvelut lähellä myös. Vinkkejä otetaan vastaan!

Kommentit (104)

Vierailija
101/104 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Imatra. Lappeenranta vieressä, halvemmat asunnot ja rannat ja luonto paremmat.

Jos haluat venäläisten sekaan, tervetuloa.

Vierailija
102/104 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auto pariksi päiväksi vuokralle, niin saa rauhassa sisustettua ja hankittua tarpeelliset jutut. Muutenkin helpottaa pienellä paikkakunnalla elämää, jos voi vähän pyöriä kaupungin ulkopuolella edes pari kertaa kesässä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/104 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lappeenranta. Junalla pääsee ja ihana kesäkaupunki. 

Lappeenranta on vierasta seutua mulle. Onko juna-asema ihan keskustassa, vai pitääkö jollain muulla keinoin sitten päästä asunnolle jos se on keskustassa. Vai onko järkevämpää hankkia asunto jostain muualta kuin keskustasta? Huomioiden että mulla ei tosiaan olisi autoa millä liikkua esimerkiksi kauppamatkojakaan, tai tapahtumiin jne.

On keskustan lähellä. Kävelymatka satamatorille (kesän ykköspaikka) ja linnoitukseen (Lappeenrannan vanha kaupunki). Keskustassa hinnat on kyllä melko korkeita ja pikkuasunnot kortilla, Lappeenranta on opiskelijakaupuki (LUT-yliopisto). Hyppää junaan ja mene kesällä käymään, sittenpä saat tuntumaa. 

Syntyjään lappeenrantalainen

Vierailija
104/104 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Imatra. Lappeenranta vieressä, halvemmat asunnot ja rannat ja luonto paremmat.

Jos haluat venäläisten sekaan, tervetuloa.

Aika vähän siellä nykyään venäläisiä on, pelkästään ne jotka asuu vakituisesti. Mutta iso Prisma siellä on, rakennettu niille venäläislaumoille jotka eivät enää siellä pääse käymään Oltermannin ostossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kuusi