Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies sanoi, etten saa huutaa synnytyksessä

Vierailija
08.02.2025 |

Mies saa kovista äänistä helposti migreenin. Hän pelkää, että alan kirkua synnytyksessä, ja sanoi, että minun pitää yrittää olla siellä ihan hiljaa, ettei hän saa sietämätöntä migreeniä. 

Kommentit (131)

Vierailija
81/131 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käynnistettyä synnytystä sanotaan kivuliaammaksi mitä itsestään alkanutta. Oli se minun mielestä kauhea, hirveät supistukset alusta loppuun.

Molemmat lapseni syntyivät näin. Ensimmäinen synnytys kesti 10 tuntia, toisen 23 tuntia. Jatkuvaa äärimmäisen kovaa kipua. Ei taukoa.

Muistan "tsemppilauseita" joita mieleni ihan itsestään keksi. "Ihmiseltä lähtee taju, jos se tuntee näin pahaa kipua."

Vierailija
82/131 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa hankkia hänelle hyvissä ajoin kunnolliset kuulosuojaimet, vaikka sellaiset vastamelukuulokkeet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/131 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käynnistettyä synnytystä sanotaan kivuliaammaksi mitä itsestään alkanutta. Oli se minun mielestä kauhea, hirveät supistukset alusta loppuun.

Molemmat lapseni syntyivät näin. Ensimmäinen synnytys kesti 10 tuntia, toisen 23 tuntia. Jatkuvaa äärimmäisen kovaa kipua. Ei taukoa.

Muistan "tsemppilauseita" joita mieleni ihan itsestään keksi. "Ihmiseltä lähtee taju, jos se tuntee näin pahaa kipua."

Siis toivoin, sitä tajun lähtemistä. Se tuntui lohdulliselta. Edes hetki ilman järjetöntä kipua.

Vierailija
84/131 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi teette lapsia noille ääliöille?

Vierailija
85/131 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä päätin ennen kolmannen synnytystä, että tällä kertaa en huuda. Enkä huutanut. Synnytys oli kivuliain kaikista. Olin lukenut, että se ei hyödytä mitään ja päin vastoin hukkaa energiaa.

Vierailija
86/131 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en huutanut, mutta se kai on henkilöstä kiinni miten reagoi. Mutta sano ukollesi, että synnyttää sitten itse, jos huutaminen häiritsee. 

Vierailija
87/131 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei nyt liity synnyttämiseen mutta noin yleisellä tasolla, miten se huutaminen tai kiroilu auttaa kipuun tai tsemppaa jaksamaan? Mun kohdalla ainakaan ei mitenkään.

Ei auta, mutta pakottaa huutamaan. Kun kipu on järkyttävä, se panee huutamaan.

Ei pakota. Kipu oli niin hirveää ettei pystynyt edes puhumaan. 

Vierailija
88/131 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi kaverini oli myös päättänyt ettei huuda. Hän puri hampaita niin kovasti yhteen, että yksi hammas halkesi ylhäältä alas.

Sekin auttaa, jos nainen saa puristaa miehen kättä. Miehet ei vaan sitä kestä, kun se kuulemma tekee niin kipeää.

Vierailija
89/131 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En huutanut kertaakaan neljässä synnytyksessä.

Mutta silloin teki kyllä mieli, kun kerran ommeltiin hyvin, hyvin herkän osioni läpi - yksi tikki, mutta siitä kivuttomaksi paraneminen vei puoli vuotta.

Vierailija
90/131 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi teette lapsia noille ääliöille?

Ai lapsia tehdään? Mistä niitä tehdään? Rakennuspalikoistako?

Halusin lapsia, joten olin valms siihen, että mielelläni elän heidän kanssa hyvää perhe-elämää, jos miestä ei kiinnosta tai jos tuo mies heittäytyy mieslapseksi.

Ja niinhän siinä kävi. Hyvässä ammatissa oleva mies muuttui lasten synnyttyä täydeksi paskaksi. Väkivaltakin tuli kuvioihin.

Päivääkään en ole silti katunut.

Vierailija
91/131 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mieheni sanoi, että synnytä nopeasti. Minun piti nostaa hänet perhehuoneessa sänkyyn, kun hän istui pyörätuolissa. Oli epiduraalin takia jalkani ihan puutunut. En nuorena tajunnut ettei kukaan hoitaja auta synnärillä miehen kanssa. 

Vierailija
92/131 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi on oikeassa. Huutaminen (tai kiljuminen) suuntaa energiana väärään paikkaan kehossa eikä yhtään edistä synnytystä. Opettele nyt ennen synnytystä erilaisia hengitystekniikoita. Saatat sitten synnytyksessä huomata miten helposti kaikki menikään. Toki, jos on ensimmäisesi, niin et voi verrata mihinkään, mutta kannattaa silti kokeilla huutamatonta tai kiljumatonta linjaa.

Vierailija
93/131 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mieheni sanoi, että synnytä nopeasti. Minun piti nostaa hänet perhehuoneessa sänkyyn, kun hän istui pyörätuolissa. Oli epiduraalin takia jalkani ihan puutunut. En nuorena tajunnut ettei kukaan hoitaja auta synnärillä miehen kanssa. 

Onneksi muillakin on huonoja kokemuksia miehestä synnärillä. Aikoinaan esikoisen kanssa jouduttiin jonnekin varahuoneeseen ruuhkan takia. Mies valitti kun kestää liian kauan eikä hänelle ole nukkumapaikkaa. Taisi tulla lopulta siihen sängylle viereeni, en muista enää tarkalleen kun olin saanut ilokaasua. Myöhemmin muisti aina synnytyksistä puhuttaessa mainita kuinka minulla tuli kakka siihen sängylle. Toiseen synnytykseen tuli mukaan doula ja mieskin on jo entinen.

Vierailija
94/131 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpihan meistä siinä synnyttää :D mies voi lähteä jos ei kestä :D minun synnytys

Vierailija
95/131 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten kun mies synnyttää, hän voi hiljaisesti vain pullauttaa lapsen maailmaan

Vierailija
96/131 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehesi on oikeassa. Huutaminen (tai kiljuminen) suuntaa energiana väärään paikkaan kehossa eikä yhtään edistä synnytystä. Opettele nyt ennen synnytystä erilaisia hengitystekniikoita. Saatat sitten synnytyksessä huomata miten helposti kaikki menikään. Toki, jos on ensimmäisesi, niin et voi verrata mihinkään, mutta kannattaa silti kokeilla huutamatonta tai kiljumatonta linjaa.

Haista viiittu. Kaikilla on erilainen kipukynnys. Jos huuto auttaa, huuda. 

Ottaa puudutuksen niin ei satu.

Kerrotko, miten se puudutuksen ottaa ja millaisen puudutuksen ottaa?

Vierailija
97/131 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei nyt liity synnyttämiseen mutta noin yleisellä tasolla, miten se huutaminen tai kiroilu auttaa kipuun tai tsemppaa jaksamaan? Mun kohdalla ainakaan ei mitenkään.

Ei auta, mutta pakottaa huutamaan. Kun kipu on järkyttävä, se panee huutamaan.

Ei pakota. Kipu oli niin hirveää ettei pystynyt edes puhumaan. 

Sama mulla. Onneksi mies oli äänenä ja apuna kätilöiden suuntaan. 

Vierailija
98/131 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mulla leikattiin vielä välilihakin. Kyllä sattui kaikki nostelut.

Vierailija
99/131 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä päätin ennen kolmannen synnytystä, että tällä kertaa en huuda. Enkä huutanut. Synnytys oli kivuliain kaikista. Olin lukenut, että se ei hyödytä mitään ja päin vastoin hukkaa energiaa.

Ehkäpä siksi kivuliain, kun et huutanut. 

Vierailija
100/131 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulin viereisestä  synnytyssalista, kun sen ovi oli hetken auki, kun hoitajat kulkivat edestakaisin.... Niin   siellä nainen karjui  kuin eläin ....nähtävästi miehelleen....  karjui perkel...itä   ja saatano..ita  niin paljon kuin ääntä  lähti.

Että huuto kuuluu  yleensä  synnytyksiin.

Ja karjumiseksi meni minullakin.

Mä pidin huolen jokaisessa synnytyksessä, että pihaustakaan ei kuulu mun suusta. Enkä ottanut kivunlievitystäkään. 

Siinä 🏆 täydelliselle synnyttäjälle. Älä väheksy toisten kokemuksia, pälli.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yksi