Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pihtiputaalla ok-talot maksaa enää 20 000€

Vierailija
08.02.2025 |

Hinnat ovat romahtaneet, sama on käynyt myös muualla maaseuduilla. Asunnon arvosta on hävinnyt 80 000€ 10 vuodessa. Ei ole kovin hyä sijoitus ollut, vuokralla kannattaisi asua.

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011016080.html

Kommentit (204)

Vierailija
1/204 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahimmillaan sivukylien talot ovat sellaisia, ettei niillä ole mitään arvoa, ja ne ovat pikemminkin rasitteena. Jo vuosia sitten on tehty kauppoja, jos on ollut peltoa tai metsää pieni pala jäljellä, että ne on myyty sillä ehdolla, että ostaja ottaa talon mukana,

Nopeasti muuttui asuntomarkkinat.

Vierailija
2/204 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen alkanut uskoa että oli hyvä juttu etten perinyt isäni vanhaa taloa tuolta seudulta vaikka olen ainoa lapsi. Isäni myi sen serkulle ennen kuolemaansa kertomatta minulle. Olin aluksi kyrpiintynyt, mutta ehkä olikin ihan hyvä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/204 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini kuolinpesän asunto jouduttiin myymään lähes puoleen hintaan verrattuna ostohintaan. Isohkon kaupungin lähiössä sijaitseva ok kuntoinen kaksio ja hyvin hoidettu taloyhtiö. Elämme kovia aikoja.

Vierailija
4/204 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli meidän Espoon asunnon hinnalla saisi 30 omakotitaloa pihtiputtaalta. Ei mittää käryä tässä hommassa. 

Vierailija
5/204 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen alkanut uskoa että oli hyvä juttu etten perinyt isäni vanhaa taloa tuolta seudulta vaikka olen ainoa lapsi. Isäni myi sen serkulle ennen kuolemaansa kertomatta minulle. Olin aluksi kyrpiintynyt, mutta ehkä olikin ihan hyvä.

Kyllähän tuollaiset ovat rahareikiä. Jos saat vastuullesi tuollaisen, niin kannattaa tehdä "vahinko" sille, eli polttaa se niin ei tule purkamisesta kustannuksia.

Vierailija
6/204 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei asunto ikinä ole ollut hyvä sijoitus muuta kuin muutamilla paikkakunnilla. Ja miksi sen edes pitäisi olla sijoitus?

Vierailija
7/204 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne on helppo korjata. Tehdään Pihtiputaasta pääkaupunki. Johan nousee neliöhinnat.

Vierailija
8/204 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei asunto ikinä ole ollut hyvä sijoitus muuta kuin muutamilla paikkakunnilla. Ja miksi sen edes pitäisi olla sijoitus?

Jostain syystä vanhukset kuvittelee, että niiden vanha homeinen pommi muuttotappiopaikkakunnalla on satojen tuhansien arvoinen. Oikeasti se on vain rasite ja rahareikä perittäessä.

Vierailija
9/204 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosikymmen sitten koko suomi piti  pitää asuttuna.

Kun kaikki elää kaupungeissa ,ihmisiä voi ohjailla kun karjaa.

Vierailija
10/204 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten kaupungissa asuminen siihen liittyy?

Vierailija
11/204 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahistaa jo nyt asunto minkä tulen perimään. Mistä revin rahat sen ylläpitoon, kun muutenkin on jo tiukkaa? EI mene kaupaksi kenellekään se varma.

Vierailija
12/204 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kaikki mene kaupaksi, jos hinta on sopiva? Vaikka 0€? Tai maksaa vähän ostajalle, jollei muuten. 

Vierailija
13/204 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten kaupungissa asuminen siihen liittyy?

Yhteys luontoon ja aktiviteetteihin vaihdetaan laatikkoasumiseen. Hajotetaan suku, olet riippuvainen valtiosta.

Paljon muitakin seurauksia.

Vierailija
14/204 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just myytiin vanhempieni asunto. 25000€. Näin se menee 🥺

Vierailija
15/204 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö kaikki mene kaupaksi, jos hinta on sopiva? Vaikka 0€? Tai maksaa vähän ostajalle, jollei muuten. 

Kuka haluaa ottaa kiinteistöveroa kontolleen vaikka se pieni onkin kun asunnon arvo on pieni.

Vierailija
16/204 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sillä ei nyt hirveetä voittoa teekään, niin onhan se kuitenkin säästöä, kun ei tarvii maksaa vuokraa.

Vierailija
17/204 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sillä ei nyt hirveetä voittoa teekään, niin onhan se kuitenkin säästöä, kun ei tarvii maksaa vuokraa.

Meinaatko että asumisesta ei tulisi mitään kuluja? Jo tuollaisen vanhan murjun lämmittäminen maksaa paljon, siihen vielä lumityöt, korjaukset ja verot päälle.

Vierailija
18/204 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tämän vuoksi joku asiantuntija väläytti vastikään ns. romutuspalkkiota maaseutujen rakennuksille.

Kuka suostuu ottamaan tuollaista asuntoa riesakseen edes rahaa vastaan?

Vierailija
19/204 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilanne on helppo korjata. Tehdään Pihtiputaasta pääkaupunki. Johan nousee neliöhinnat.

Eli muutetaan Pihtiputaan pääraitti pyörätieksi, autoilta pääsy kielletty.

Vierailija
20/204 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lontoon skidit sanoo että niil on tylsää.

Lontoon skidit sanoo et ei oo tekemistä.

Mut tietääks ne millaista on täällä Pihtiputaalla ou nou ou nou?

Täällä rock'n'roll on pirun harvinaista ounou, ou nou!

Tv: Vanha punkkari

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yksi