Olen nyt puolisen vuotta katsellut töitä (työllisenä) ja onhan tämä jo melkein surkuhupaisaa
Määräaikaisuus loppumassa eikä jatkoa tule säästösyistä. Kerran viikossa tulee selattua avoimet paikat läpi ja sieltä löytyy aina muutama paikka missä voisin viihtyä. Tässäpä parhaimmat palat:
- Laitoin hakemuksen. Seuraavalla viikolla puhelinmyyjät pom,mittaa lakkaamatta. Sattumaako? En usko. Itse paikasta ei kuulu mitään. Paikka on yhä vapaana ja se uusitaan viikon välein.
- Kesätöiden haku alkoi jo marraskuussa.
- Joulun aikoihin etsittiin töihin kutsuttavaa työntekijää syksylle.
- Laitoin hakemuksen. Seuraavalla viikolla on lehdessä pieni ilmoitus miten sillä osastolla alkaa muutosneuvottelut.
- Laitoin hakemuksen. Tulee viesti takaisin, että hakijoita oli 550. Sen jälkeen ei ole kuulunut mitään.
- Ja ylipäätään yksinkertaisiinkin hommiin pitää olla kaiken maailman kortteja. Roskiakaan ei voi kerätä ilman korttia.
Mites teillä muilla työnhaku? Aamutuimaan taas katselin muutaman paikan ja aloitan nyt kirjoittamaan saatekirjeitä niihin.
Kommentit (85)
Vierailija kirjoitti:
Täällä toinen raksamaalari. Uskoin että tällä alalla on aina töitä, ainakin kesäisin. Koneet ei maalaa seiniä, ja korjausmaalus ei maailmasta lopu vaikka uudisrakentamisessa suhdanteet heittelee.
No mutta nyt onkin keksitty että uszbekistanilainen perusjamppa ilman maalarin koulusta tai työkokemusta tekee homman 3e/tunti 12 tuntisia päiviä ja asuu työmaakopissa seitsemän maanmiehensä kanssa. Kilpaile näiden kanssa sitten.
Työtilanteen lisäksi harmittaa ihan jo sekin, että ammattitaidolla ei nähdä mitään arvoa. Kunhan joku roiskii maalia vähän sinne suuntaan. Ja varmasti on olemassa oikein hyviä maalareita ihan kansakunnasta riippumatta, mutta kun nämä ovat nimenomaan jotain kouluttamattomia ja köyhiä maalaisia, joita roudataan bussikaupalla Suomeen orjatöihin.
Yks tyyppi suomesta jolla kielitaitoa sitten ohjeistamassa niitä. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen pienessä kunnassa töissä HR-päällikkönä. Meillä on pulaa hyvistä keittiö-ja siivousalan työntekijöistä (koulu ja päiväkoti). Meiltä on eläköitymässä useita näistä työntekijöistä ja näin tapahtuu myös muissa kunnissa, joissa ei ole ulkoistettu näitä toimintoja.
Pulaa on koska ette maksa riittävästi palkkaa. Ihan on oma vikanne.
Palkat ovat KVTES:n mukaisia palkkoja. Eli ei johdu siitä.
KVTES on ihan onneton.
Mun mielestä ei. Ruokapalvelutyöntekijä saa 2000e + max 8 % työkokemuslisää.
Noin 1700e nettopalkka kokoaikatyöstä on surkea millä m
minä en nyt tajua tuota valitusta. Mikä tahansa työ missä työskennellään staattisessa asennossa on terveydelle huonoksi, ihan samalla tavalla näytepääteellä työskennellessä olen itse saanut emännänkyttyrän, ylipainoa, huonon lantion liikkuvuuden, kipeytyvän ranteen, likinäköisyyden.. Silti on vain tehtävä itsensä elättääkseen töitä. Ehkä olisi sitten helpompaa ilman työnantajia, keräiltäisi metsästä ruokaa ja kuivateltaisi turvetta jurtan lämmikkeeksi.
Vierailija kirjoitti:
Täällä toinen raksamaalari. Uskoin että tällä alalla on aina töitä, ainakin kesäisin. Koneet ei maalaa seiniä, ja korjausmaalus ei maailmasta lopu vaikka uudisrakentamisessa suhdanteet heittelee.
No mutta nyt onkin keksitty että uszbekistanilainen perusjamppa ilman maalarin koulusta tai työkokemusta tekee homman 3e/tunti 12 tuntisia päiviä ja asuu työmaakopissa seitsemän maanmiehensä kanssa. Kilpaile näiden kanssa sitten.
Työtilanteen lisäksi harmittaa ihan jo sekin, että ammattitaidolla ei nähdä mitään arvoa. Kunhan joku roiskii maalia vähän sinne suuntaan. Ja varmasti on olemassa oikein hyviä maalareita ihan kansakunnasta riippumatta, mutta kun nämä ovat nimenomaan jotain kouluttamattomia ja köyhiä maalaisia, joita roudataan bussikaupalla Suomeen orjatöihin.
Satun tietämään ettei tämä ole mahdollista. Tarkistan työkseni päivittäin urakoitsijoiden dokumentaatiot, että lakivelvoitteet on hoidettu ulkoisten työntekijöiden, veronmaksun jne osalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Satun tietämään ettei tämä ole mahdollista. Tarkistan työkseni pä
Itse raksalla työskennelleenä voin allekirjoittaa aiemman kommentin johon vastasit. Toki hieman kärjistäen se. Mutta se jälki näillä uzbekilaisilla on useinkin jotain järkyttävää ja kaukana ammattitaidosta. Varmaan maksetaan alinta mahdollista palkkaa sitten ja säästetään siinä. Ken tietää mikä siinä on taustalla. Ihmetellä saa.