Olen nyt puolisen vuotta katsellut töitä (työllisenä) ja onhan tämä jo melkein surkuhupaisaa
Määräaikaisuus loppumassa eikä jatkoa tule säästösyistä. Kerran viikossa tulee selattua avoimet paikat läpi ja sieltä löytyy aina muutama paikka missä voisin viihtyä. Tässäpä parhaimmat palat:
- Laitoin hakemuksen. Seuraavalla viikolla puhelinmyyjät pom,mittaa lakkaamatta. Sattumaako? En usko. Itse paikasta ei kuulu mitään. Paikka on yhä vapaana ja se uusitaan viikon välein.
- Kesätöiden haku alkoi jo marraskuussa.
- Joulun aikoihin etsittiin töihin kutsuttavaa työntekijää syksylle.
- Laitoin hakemuksen. Seuraavalla viikolla on lehdessä pieni ilmoitus miten sillä osastolla alkaa muutosneuvottelut.
- Laitoin hakemuksen. Tulee viesti takaisin, että hakijoita oli 550. Sen jälkeen ei ole kuulunut mitään.
- Ja ylipäätään yksinkertaisiinkin hommiin pitää olla kaiken maailman kortteja. Roskiakaan ei voi kerätä ilman korttia.
Mites teillä muilla työnhaku? Aamutuimaan taas katselin muutaman paikan ja aloitan nyt kirjoittamaan saatekirjeitä niihin.
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Soitin suoraan kolmeen paikkaan, kaikista kolmesta tarjottiin heti töitä, yhdestä vakituista paikkaa ja kahdesta pitkää määräaikaista sijaisuutta.
Sairaanhoitaja, alalta 10v työkokemus.
Sairaanhoitajana oleminen olisi kyllä yksi niistä viimeisistä töistä mitä suostuisin tekemään
Niin. Eli ihan turha sanoa, että ei ole töitä. On niitä, mutta ei ole halukkaita työntekijöitä. Siksi niitä pitää hakea muualta. Ihan oma syy.
Haluaisitko itse olla hoidettavana sellaisen henkilön toimesta, joka vihaa työtään ja jopa sinua? Se on vaan tosiasia, että kaikki ihmiset eivät sovi kaikkiin ammatteihin.
En tietenkään. Mutta ei ole Suomen yhteiskunnan syy, ettei ole juuri sen oman alan töitä. Jos niitä oman alan töitä haluaa, on haettava maailmanlaajuisesti. Niin kuin tässäkin ketjussa on muutama jo lähtenytkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse tässä odottelen, että milloin alkaa ikärasismi purra ja jään työttömäksi. Oikeastaan ihan hyvillä fiiliksillä, sillä en missään tapauksessa jaksaisi nykymenolla eläkeikään saakka.
Minusta oireellista suomalaisessa työelämässä on se, että konttorissa on vähintään puolet ulkomaalaista halpatyövoimaa tai ei edes niin halpaa työvoimaa. Kaikki rutiinitehtävä pitää ulkoistaa tekoälylle tai muuten automatisoida. Automatisointi on kirjattu pakolliseksi bonustavoitteeksi jokaiselle työntekijälle organisaatiossani. Kun jokin homma on hiukankin helpompi / toistavampi joku rasistinen kollega toteaa ihan ääneen, että ei tätä kuuluisi täällä tai tällä ihonvärillä (!!!) tehdä.
En siis koe olevani rasisti, mutta fakta on, että samaan aikaan nuo vierastyölaiset kuseksivat pitkin vessojen seiniä
Rasismi on syrjintää ihmisen etnisen ryhmän tai muun syntyperään liittyvän seikan perusteella.
Syrjinnällä tarkoitetaan yksilön tai ryhmän systemaattista torjumista tai asettamista muita huonompaan asemaan.[1] Syrjinnän perusteena voi olla mikä tahansa yksilön tai ryhmän ominaisuus, kuten esimerkiksi sukupuoli, ikä, etnisyys, kansalaisuus, kieli, uskonto, vakaumus, mielipide, poliittinen toiminta, ammattiyhdistystoiminta, perhesuhteet, vammaisuus, seksuaalinen suuntautuminen, sukupuoli-identiteetti, työmarkkina-asema tai yhteiskuntaluokka.
Eli rasismi on syrjinnän yksi muoto. Kas kun ei käytetä ikä-antisemitismi ilmaisua.
Avoimia paikkoja en edes hae enää, koska tiedän että kilpailu on järjetöntä. Avoimia hakemuksia sellaisiin firmoihin, jotka vaikuttavat jollain tavalla kiinnostavilta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen pienessä kunnassa töissä HR-päällikkönä. Meillä on pulaa hyvistä keittiö-ja siivousalan työntekijöistä (koulu ja päiväkoti). Meiltä on eläköitymässä useita näistä työntekijöistä ja näin tapahtuu myös muissa kunnissa, joissa ei ole ulkoistettu näitä toimintoja.
Pulaa on koska ette maksa riittävästi palkkaa. Ihan on oma vikanne.
Palkat ovat KVTES:n mukaisia palkkoja. Eli ei johdu siitä.
KVTES on ihan onneton.
Mun mielestä ei. Ruokapalvelutyöntekijä saa 2000e + max 8 % työkokemuslisää.
Noin 1700e nettopalkka kokoaikatyöstä on surkea millä mittarilla tahansa. Lisäksi työ on kropalle kuluttavaa seisomatyötä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Soitin suoraan kolmeen paikkaan, kaikista kolmesta tarjottiin heti töitä, yhdestä vakituista paikkaa ja kahdesta pitkää määräaikaista sijaisuutta.
Sairaanhoitaja, alalta 10v työkokemus.
Sairaanhoitajana oleminen olisi kyllä yksi niistä viimeisistä töistä mitä suostuisin tekemään
Niin. Eli ihan turha sanoa, että ei ole töitä. On niitä, mutta ei ole halukkaita työntekijöitä. Siksi niitä pitää hakea muualta. Ihan oma syy.
Haluaisitko itse olla hoidettavana sellaisen henkilön toimesta, joka vihaa työtään ja jopa sinua? Se on vaan tosiasia, että kaikki ihmiset eivät sovi kaikkiin ammatteihin.
En tietenkään. Mutta ei ole Suomen yhteisku
Oman alan töitä olisi, mutta otetaan mielummin ulkomailta halpatyöntekiköt tekemään sutta ja sekundaa! Jee! Terveisin raksamaalari
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen pienessä kunnassa töissä HR-päällikkönä. Meillä on pulaa hyvistä keittiö-ja siivousalan työntekijöistä (koulu ja päiväkoti). Meiltä on eläköitymässä useita näistä työntekijöistä ja näin tapahtuu myös muissa kunnissa, joissa ei ole ulkoistettu näitä toimintoja.
Pulaa on koska ette maksa riittävästi palkkaa. Ihan on oma vikanne.
Palkat ovat KVTES:n mukaisia palkkoja. Eli ei johdu siitä.
KVTES on ihan onneton.
Mun mielestä ei. Ruokapalvelutyöntekijä saa 2000e + max 8 % työkokemuslisää.
Noin 1700e nettopalkka kokoaikatyöstä on surkea millä m
Kuntaan haetaan töihin kun halutaan leppoisa eläketyö. Siellä ei kunnianhimoiset ole tai rahaa tehdä.
Eikös täällä nyt ollut kauhea pula työntekijöistä...? Pitää satosien käydä ulkomailta jo itse hakemassa lisää... Ai niin pulaa olikin niistä, joita voi kusettaa eikä makseta kunnollista palkkaa tai mielellään ei makseta palkkaa lainkaan...