Olen nyt puolisen vuotta katsellut töitä (työllisenä) ja onhan tämä jo melkein surkuhupaisaa
Määräaikaisuus loppumassa eikä jatkoa tule säästösyistä. Kerran viikossa tulee selattua avoimet paikat läpi ja sieltä löytyy aina muutama paikka missä voisin viihtyä. Tässäpä parhaimmat palat:
- Laitoin hakemuksen. Seuraavalla viikolla puhelinmyyjät pom,mittaa lakkaamatta. Sattumaako? En usko. Itse paikasta ei kuulu mitään. Paikka on yhä vapaana ja se uusitaan viikon välein.
- Kesätöiden haku alkoi jo marraskuussa.
- Joulun aikoihin etsittiin töihin kutsuttavaa työntekijää syksylle.
- Laitoin hakemuksen. Seuraavalla viikolla on lehdessä pieni ilmoitus miten sillä osastolla alkaa muutosneuvottelut.
- Laitoin hakemuksen. Tulee viesti takaisin, että hakijoita oli 550. Sen jälkeen ei ole kuulunut mitään.
- Ja ylipäätään yksinkertaisiinkin hommiin pitää olla kaiken maailman kortteja. Roskiakaan ei voi kerätä ilman korttia.
Mites teillä muilla työnhaku? Aamutuimaan taas katselin muutaman paikan ja aloitan nyt kirjoittamaan saatekirjeitä niihin.
Kommentit (69)
Mitkä teidän alanne on jos ei ole töitä? Ja herranjumala sentään KOULUTTAUTUKAA LISÄÄ JA UUDELLE ALALLE älkääkä jääkö vauvapalstalle ulisemaan.
Tottakai jäätte ilman duunia jos valitsette jonkun amiksen höpöalan tai yliopistossa humanistiset höpöaineet. Järkeä valintoihin!
Venäjällä on töitä alalla kuin alalla, palkkataso nousee huimaa vauhtia (ps aiheuttaa hieman inflaatiota), työttömyysaste tippunut 2,3 % työvoimasta.
Woke ja tekoäly pistää kaijen paskaksi. Kohta on hommia vain roskienkerääjille ja pian ei niillekään...
Keskitytkö ap yleensäkin pelkkiin ongelmiin, ja erityinen vahvuutesi on löytää niitä kaikkialta?
niin, tuollainen yleensä näkyy ihmisen olemuksesta kilometrin päähän.
Vierailija kirjoitti:
Venäjällä on töitä alalla kuin alalla, palkkataso nousee huimaa vauhtia (ps aiheuttaa hieman inflaatiota), työttömyysaste tippunut 2,3 % työvoimasta.
Hieno maa ja Suuri Johtaja. Siellä ei woke jyllää...
Vierailija kirjoitti:
Jännä juttu kun joidenkin ei edes tarvii hakea töitä. Ite olen tällä hetkellä headhunttauksen seurauksena 2 rekryprosessissa mukana ja mulla on jo ennestään erittäin hyvä työpaikka. Lisäksi olen vasta lokakuussa palannut vanhempainvapaalta.
Palvon sinua oi ylivoimaisen upea, paras ja mahtava yksilö. Olet erinomainen ja haluttu, me maanmatoset luikertelemme ja palvomme sinua.
Nykyään saa olla onnekas jos edes saa sen "valintamme ei kohdistunut sinuun"-viestin. Suurin osa jättää sen laittamatta.
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin, itsekin luin juuri Kremlin tiedotteesta, Siellä on asiat ihanasti tavan tallaajalle.
Ala influensseriksi. Rahaa tulee ovista, ikkunoista ja tuuletusluukuistakin.
Mun 17-v kummityttö tekee YouTubeen jotain hemmetin meikkaus- ja kampausvideoita ja hän tienaa niillä parhaimmillaan useamman tonnin kuukaudessa. Käsittämätöntä mutta ilmeisesti nykymaailmaa.
Viime vuonna sain kenkää karjanhoitajan työstä. Sain heti, siis ihan hetiheti, työtä maatalouslomittajana. Yksi puhelinsoitto riitti. Alkuun tein tuntilaisena, sitten sain määräaikaisen sopimuksen ja tämän vuoden alusta vakituisen työpaikan. Alusta alkaen olen kyllä tehnyt ihan täyttä työviikkoa.
Vierailija kirjoitti:
Mitkä teidän alanne on jos ei ole töitä? Ja herranjumala sentään KOULUTTAUTUKAA LISÄÄ JA UUDELLE ALALLE älkääkä jääkö vauvapalstalle ulisemaan.
Tottakai jäätte ilman duunia jos valitsette jonkun amiksen höpöalan tai yliopistossa humanistiset höpöaineet. Järkeä valintoihin!
Tällä hetkellä työttömiä on alalla kuin alalla. Rakennusala on täysin jäässä ja myös korkeastikoulutettuja on alalla jäänyt työttömiksi, hoitoalalla on tällä hetkellä paljon työttömyyttä, yleisissä toimistonäpyttelyissä työttömyyttä, sinne on aikanaan paljon koulutettu ja nyt tekoäly ja automaatio vie ne työt. Jopa siivoojia on paljo työttöminä, kun kotitalousvähennystä vähennettiin. Julkisella sektorilla on jäätävät massairtisanomiser, esim Valtori.
Koko ajan työttömiä tulee vaan lisää ja lisää, samalla avoimien työpaikkojen määrä vähenee. Monessa työssä ei haluta vastavalmistunutta tai alanvaihtajaa, vaan vaaditaan vahvaa kokemusta.
Nyt on todella vaikeaa työllistyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viimeksi (noin vuosi sitten), kun laitoin 5 työhakemusta, sain kutsun jokaiseen haastatteluun. Sain vakipaikan jo ekasta, joten peruin muut haastikset. Olen ilmeisesti valinnut alani hyvin.
Mikä ala on kyseessä?
Mulla sama kokemus. Olin työskennellyt pitkään samalla työnantajalla, kunnes tuli kutku vaihtaa. Hain täsmäiskuna vain yhtä paikkaa, ja sain sen. Panos-tuotossuhde oli siis kohdallaan.
Olen pienessä kunnassa töissä HR-päällikkönä. Meillä on pulaa hyvistä keittiö-ja siivousalan työntekijöistä (koulu ja päiväkoti). Meiltä on eläköitymässä useita näistä työntekijöistä ja näin tapahtuu myös muissa kunnissa, joissa ei ole ulkoistettu näitä toimintoja.
Töitä on tarjolla mutta palkanmaksajista on puutetta.
Vierailija kirjoitti:
Töitä on tarjolla mutta palkanmaksajista on puutetta.
Ei oo töitäkään, voi olla nihkeää esim palkatonta harjoittelua saada raksa/putki/sähkötöissä.
Vierailija kirjoitti:
Olen pienessä kunnassa töissä HR-päällikkönä. Meillä on pulaa hyvistä keittiö-ja siivousalan työntekijöistä (koulu ja päiväkoti). Meiltä on eläköitymässä useita näistä työntekijöistä ja näin tapahtuu myös muissa kunnissa, joissa ei ole ulkoistettu näitä toimintoja.
Ei huoni kelpais teille?
Vierailija kirjoitti:
Pulaa on koska ette maksa riittävästi palkkaa. Ihan on oma vikanne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei huoni kelpais teille?
Ei, me arvostamme sellaisia työntekijöitä, jotka arvostavat omaa työtään ja tekevät työnsä hyvin, ovat oma-aloitteisia ja osaavat tehdä työtä tiimissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pulaa on koska ette maksa riittävästi palkkaa. Ihan on oma vikanne.
Palkat ovat KVTES:n mukaisia palkkoja. Eli ei johdu siitä.
Lähden siis Madridiin keräilemään roskia.