Miksi nuo kotisynnytykset ovat niin yleisiä nykyään?
Kommentit (102)
Koska sairaalasynnytylset ivat naisvihamielisiä, vaarallisia ja arvaamattomia. Niissä mitätöidään täysin naisen ja vauvan itsemääräämisoikeus, huoltajuus, jne. On vain lääketeollisuuden misogynistiset protokollat alkaen ylöspäinsynnytyksestä, ja näistä vääristä ja haitallisista metodeista johtuvat, lumipallon lailla kasvavat komplikaatiot. Sitten selitetään, kuinka äiti ja vauva olisivat kuolleet, jos ei olisi pika pikaa silvottu
Tieto on lisääntynyt ja naisten vaisto varoittaa tuosta paikasta, koska siellä tehdään pahoja asioita.
Siihen on syynsä, että Suomessa on ollut maailman pienin lapsikuolleisuus. Ja se syy on, että synnytykset on keskitetty sairaaloihin, jossa apu on saatavilla, jos tulee komplikaatioita.
Vierailija kirjoitti:
Olis ihan hirveää synnyttää kotona. Kysyisivät isovanhemmiltaan ja muilta ikäihmisiltä että miltä tuntuu jossain saunan lauteilla synnyttää niitä muksuja? Hengittelly kivunlievityksenä? Apua.
Aika vähän varmaan niitä saunanlauteilla synnyttäneitä taitaa olla elossa, joilta kysellä. Minun mummoni oli noita, jotka synnyttivät ison lapsilaumansa pääasiassa saunassa. Nuorimman taisi synnyttää sairaalassa joskus viiskymmentäluvulla.
Vierailija kirjoitti:
Koska sairaalasynnytylset ivat naisvihamielisiä, vaarallisia ja arvaamattomia. Niissä mitätöidään täysin naisen ja vauvan itsemääräämisoikeus, huoltajuus, jne. On vain lääketeollisuuden misogynistiset protokollat alkaen ylöspäinsynnytyksestä, ja näistä vääristä ja haitallisista metodeista johtuvat, lumipallon lailla kasvavat komplikaatiot. Sitten selitetään, kuinka äiti ja vauva olisivat kuolleet, jos ei olisi pika pikaa silvottu
Tieto on lisääntynyt ja naisten vaisto varoittaa tuosta paikasta, koska siellä tehdään pahoja asioita.
No niin, Maria Nordin, mene Reinon viereen nukkumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska synnytysten lapsi-/äitikuolemien määrä nykyään on niin pieni. Kiitos sairaalahoidon.
Tämä. Itse kyllä huokaisin helpotuksesta, kun pääsin synnärille perille. Mulla oli siis poikkeuksellisen nopeasti edennyt ensisynnytys, joten osastolle päästessä olin jo täysin auki. Ei ehditty muuta antaa kuin ilokaasu ja lisäksi vauva jäi jumiin lopussa ja mun voimat hiipui, sydänäänetkin vaimeni, jolloin tarvittiin sitten äkkiä imukuppia yms. Koko ajan oli kuitenkin turvallinen olo, koska siinä oli ammattilaiset apuna ja erikoissairaanhoito koko ajan saatavilla. Saatiin vauva elävänä ja tilanteeseen nähden hyvinvoivana ulos. Sai täydet apgarpisteet. Luoja paratkoon jos tää kaikki olis täytynyt jossain kotiammeessa kokea. Lähimpään synnäriin olis ollut se 60 km matkaa.
Kotona olisi syntynyt terve vauva luonnollisessa synnytysasennossa ilman draamaa ja hysteriaa. Ei sen kummempaa. Näitä lääketeollisuuden sanelemia ja traumatisoituneen vanhemman ulkoa opeteltuja sankaritarinoita ei kannata ottaa todesta, ennen kuin on hieman perspektiiviä siihen mitä luonnollinen synnytys on. Totta kai lääketeollisuuden edustajat sepittävät jutut aina omaksi edukseen ja mitä dramaattisempia ja pelottavampia puskaradiotarinoita saadaan leviämään, sitä varmemmin muutkin pelkäävät itsejään, ja luottavat lääkäreihin. Näin ei saisi olla.
Vähän sama kuin rokotukset. Kun rokotuksilla on saatu vakavia tauteja pois, niin osa ajattelee, ettei ne ole enää tarpeellisia eikä anna omille lapsilleen.
Sama tässä. Ei tajuta, että siihen on syynsä, että Suomessa on nykyään melko turvallista synnyttää.
Jos palstalla sanotaan että kohtelu on huonoa ja ei saa kivunlievitystä, revitään, komennellaan. Osa kai jää kotiinsa synnyttelemään. Ellei ole jossain lahkossa.
Tuo imukuppiaynnytys on myös äärimmäisen väkivaltainen syntymistapa vauvalle. Siinä nainen pakotetaan asentoon, jossa lantio menee kiinni ja suunta on kohti taivasta, jotta lääkärillä on parempi näköala. Vauvan päähän laitetaan imukuppi, millä se kirjaimellisesti revitään tuon kaventuneen ja luonnottomassa synnytysasennossa olevan aukon läpi. Voitte miettiä miltä tuollainen tuntuisi aikuisena, puhumattakaan siitä että sinulle tehdään tuollainen teko juuri kun olet ollut 9kk äidin kohdussa, herkimmilläsi, aivan avuton. Niin silmitöntä väkivaltaa, että siitä ei voi selvitä ilman pysyviä fyysisiä ja psyykkisiä vaurioita.
Vierailija kirjoitti:
Vähän sama kuin rokotukset. Kun rokotuksilla on saatu vakavia tauteja pois, niin osa ajattelee, ettei ne ole enää tarpeellisia eikä anna omille lapsilleen.
Sama tässä. Ei tajuta, että siihen on syynsä, että Suomessa on nykyään melko turvallista synnyttää.
Niin no ovatko? Kannattaako syödä steroidejakaan jonkun r aiskauksen pelossa, vai voisiko elää ilman että mutiloi itseään jonkun vanhan draaman takia? Lääketeollisuutta ei kiinnosta tippaakaan onko joku tauti tulossa takaisin vai ei, niin kauan kun saa myytyä rokotteita ja käärittyä voittonsa. Suomalaisia kiihottaa äärrttömästi pelko, draama ja väkivalta, sen vuoksi rakastatte lääketeollisuutta. He ruokkivat tuota kauhun ja seksiväkivallan ilmapiiriä oikein mielellään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen päättää itse kehostaan ja missä synnyttää. Ei ole lakia joka velvoittaa pelkästään sairaalassa synnyttämään. Jokaisella oikeus omaan kehoon ja kontrolleihin joita tarjolla raskaus aikana. Ei ole pakko niitä käyttää.
Jokaisella on oikeus omaan kehoon joo, mutta raskaana ollessa siellä kehossa asuu oma lapsi, jonka hyvinvointi pitäisi mennä kaiken edelle. Nämä hörhöt maalailevat kuvaa jostain ihanasta romanttisesta synnytyksestä omassa kodissa kynttilänvalossa ja enkelilaulussa, mutta hups, tulikin ongelmia ja vauva kuoli.
Enimmäkseen noin. Kuitenkin synnyttäjän mielentila vaikuttaa siihen, miten synnytys etenee. Jos äiti menee paniikkiin, synnytys pysähtyy ja siinä käy huonosti.
Kuitenkin pitäisin parempana sitä, että tehtäisiin sairaalan synnytystiloista mahdollisimman kodinoloisia ja että henkilökuntaa olisi riittävästi. Näihin oikeasti kannattaa panostaa, jos haluamme lisää (elävinä syntyviä) lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin no ovatko? Kannattaako syödä steroidejakaan jonkun r aiskauksen pelossa, vai voisiko elää ilman että mutiloi itseään jonkun vanhan draaman takia? Lääketeollisuutta ei kiinnosta tippaakaan onko joku tauti tulossa takaisin vai ei, niin kauan kun saa myytyä rokotteita ja käärittyä voittonsa. Suomalaisia kiihottaa äärrttömästi pelko, draama ja väkivalta, sen vuoksi rakastatte lääketeollisuutta. He ruokkivat tuota kauhun ja seksiväkivallan ilmapiiriä oikein mielellään.
Mediankin omistajat tietävät, että ihmiset eivät maksa hyvistä uutisista. Yhtä lailla kirjaimellisesti ostatte draamaa ja sairauksia omilla sekä verorahoillanne. Maksatte mieluummin vakuutuksista kin lottokupongista, vaikka todennäköisyys tragediaan ja voittoon olisi sama. Itse oikein tilaatte sitä paskaa siis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olis ihan hirveää synnyttää kotona. Kysyisivät isovanhemmiltaan ja muilta ikäihmisiltä että miltä tuntuu jossain saunan lauteilla synnyttää niitä muksuja? Hengittelly kivunlievityksenä? Apua.
Aika vähän varmaan niitä saunanlauteilla synnyttäneitä taitaa olla elossa, joilta kysellä. Minun mummoni oli noita, jotka synnyttivät ison lapsilaumansa pääasiassa saunassa. Nuorimman taisi synnyttää sairaalassa joskus viiskymmentäluvulla.
Minun mummoni on nyt yhdeksänkymppinen eikä hän joutunut enää synnyttämään lapsiaan kotona silloin 1950-luvulla. Varmasti osa edelleen silloinkin syntyi kotona, jos sairaala oli kaukana. Mummoni äitikin synnytti kuopuksensa sairaalassa vuonna 1939. En muista, oliko raskaudessa jotakin komplikaatioita, ilmeisesti oli, kun hänet oli viety kauas kotoa sairaalaan. Edelliset lapsensa hän taisi saada kotona (1920- ja 1930-luvuilla).
Niin.. itse olen luterilainen..
Oikeasti en uskaltaisi ottaa vastuuta/ määräysvaltaa toisen syntymästä. Lääkäreihin luottaisin enemmän kuin että itse kotona synnyttäisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen päättää itse kehostaan ja missä synnyttää. Ei ole lakia joka velvoittaa pelkästään sairaalassa synnyttämään. Jokaisella oikeus omaan kehoon ja kontrolleihin joita tarjolla raskaus aikana. Ei ole pakko niitä käyttää.
Jokaisella on oikeus omaan kehoon joo, mutta raskaana ollessa siellä kehossa asuu oma lapsi, jonka hyvinvointi pitäisi mennä kaiken edelle. Nämä hörhöt maalailevat kuvaa jostain ihanasta romanttisesta synnytyksestä omassa kodissa kynttilänvalossa ja enkelilaulussa, mutta hups, tulikin ongelmia ja vauva kuoli.
Enimmäkseen noin. Kuitenkin synnyttäjän mielentila vaikuttaa siihen, miten synnytys etenee. Jos äiti menee paniikkiin, synnytys pysähtyy ja siinä käy huonosti.
Kuitenkin pitäisin parempana sitä, että tehtäisiin sairaalan synnytystiloista mahdollisimman k
Ei tuo ole mahdollista lääketeollisessa viitekehyksessä. Koko ala on rakennettu draaman ja vahingon ympärille
Jossakin etelä-amerikassa alkuperäisväestöt ovat pakottaneet sairaaloihin luonnollisia synnytysasentoja: saa nojata puomiin, olla polvillaan, istua synnytystuolissa. Suomessa on sadistinen agenda, naisten halutaan kärsivän ja draama kiihottaa. Niin kauan kun ei olla valmiita helppoon, kivuttomaan ja hyvään, sitä ei tule. Ja näistä kommenteista sekä tuosta uutisoinnistakin näkee, että ei sellaista haluta
Vierailija kirjoitti:
Tää on samaa perua, kun tradwife juttujen takaisin tulo. Nuoret eivät enää muista historiaa ja sitä, miksi noin ei kannata toimia.
Höpö höpö täyttä paskaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska synnytysten lapsi-/äitikuolemien määrä nykyään on niin pieni. Kiitos sairaalahoidon.
Tämä. Itse kyllä huokaisin helpotuksesta, kun pääsin synnärille perille. Mulla oli siis poikkeuksellisen nopeasti edennyt ensisynnytys, joten osastolle päästessä olin jo täysin auki. Ei ehditty muuta antaa kuin ilokaasu ja lisäksi vauva jäi jumiin lopussa ja mun voimat hiipui, sydänäänetkin vaimeni, jolloin tarvittiin sitten äkkiä imukuppia yms. Koko ajan oli kuitenkin turvallinen olo, koska siinä oli ammattilaiset apuna ja erikoissairaanhoito koko ajan saatavilla. Saatiin vauva elävänä ja tilanteeseen nähden hyvinvoivana ulos. Sai täydet apgarpisteet. Luoja paratkoon jos tää kaikki olis täytynyt jossain kotiammeessa kokea. Lähimpään synnäriin olis ollut se 60 km matkaa.
Kotona olisi syntynyt terve vauva luonnollisessa synnytysasennossa ilman draamaa ja hysteriaa. Ei sen kummempaa. Näitä lääketeollisuuden sanelemia ja traumatisoituneen vanhemman ulkoa opeteltuja sankaritarinoita ei kannata ottaa todesta, ennen kuin on hieman perspektiiviä siihen mitä luonnollinen synnytys on. Totta kai lääketeollisuuden edustajat sepittävät jutut aina omaksi edukseen ja mitä dramaattisempia ja pelottavampia puskaradiotarinoita saadaan leviämään, sitä varmemmin muutkin pelkäävät itsejään, ja luottavat lääkäreihin. Näin ei saisi olla.
Voi toki käydä noin. Kuitenkin lapsikuolleisuus on suurempi tilanteissa, joissa ei ole hätäsektiomahdollisuutta. Suurin osa synnytyksistä sujuu hyvin, ainakin, kun on osaava kätilö paikalla, mutta koskaan ei voi tietää, milloin jotakin menee pieleen. Siksi on parempi synnyttää sairaalassa eikä kotona.
Vierailija kirjoitti:
En koskaan synnyttäisi, mutta varsinkaan en synnyttäisi kotona. Ihan älytöntä.
Tännehän on oikein kööri synnyttämättömiä kokoontunut pohtimaan asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
61 synnyttäjää koki olonsa turvattomaksi Naistenklinikalla vaativat nyt toimintaan parannuksia avoimessa kirjeessä
Kuka tuonne haluaa mennä.
THL professori korjasi tänään, että vauvakuolemat eivät selity kotisynnytyksillä.Hups, olisiko sote-leikkaukset purreet.
Tämä.
Vierailija kirjoitti:
Niin.. itse olen luterilainen..
Oikeasti en uskaltaisi ottaa vastuuta/ määräysvaltaa toisen syntymästä. Lääkäreihin luottaisin enemmän kuin että itse kotona synnyttäisin.
Tämä ajattelutapa on aivan sairas, että ihminen pelkää omaa kehoaan ja hakee validaatiota ja hyväksyntää rahalla lääketeollisuudesta. Hyvin on propaganda-terrorismi uponnut. Lupaan sinulle, että he eivät ole sinun puolellasi, vaan osakkeenomistajien.
Tää pariskunta oli joskus siinä Erilaiset äidit (vai Toisenlaiset äidit?) sarjassa. Herättivät jo silloin paljon huomiota, kun suunnittelivat kotisynnytystä ihan kahdestaan. Olivat Youtubesta katselleet synnytysvideoita ja olivat sitä mieltä, että sillä pärjää.