Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En pyydä ihmisiä enää kylään

Vierailija
07.02.2025 |

Olen jo pitkään ollut tilanteessa, että en oikeastaan jaksaisi pyytää ihmisiä kylään. Ihmiset on tulleet itsekkäiksi ja vaativiksi, mikään ei meinaa kelvata. Todella ärsyttävää yksin asuvana nähdä vaivaa ensin tarjoilun vuoksi, joka ei sitten kelpaakaan. Aina on joku uusi rajoite, josta ei voida tinkiä ja mistä täytyy pitää numeroa. Tai sitten on niitä hifistelijöitä, joille kahvikin täytyy tehdä juuri tietyllä tavalla tai se on väärin tehty. Mikä helv**** nykyihmisiä vaivaa?! 

Kommentit (127)

Vierailija
61/127 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama homma en jaksa mitään kitinöitä. Itse kun käyn kylässä niin en kehtaa alkaa mistään marisemaan mutta ans olla kun edes viestissä kuvaa näyttää jostain asiasta kämpässään niin toinen keskittyy johonkin ihan epäolennaisiin siisteysasioihin mistä alkaa naputtamaan. Sama henkilö sitten oli vielä tulossa jopa yökylään, joo ei kiitos.

Vierailija
62/127 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En viitsi enää tuhlata vähiä rahojani toisten kestitsemiseen, kun vastakutsua ei ole viimeiseen 6 vuoteen tullut. Innolla ovat kyllä ahmineet meikäläisen pöydän antimia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/127 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo tarjoilujen kanssa tohottaminen ole oikein enää nykyaikaa ellei erikseen kutsu syömään tai istumaan iltaa pitemmän kaavan kautta. Jos emännällä/isännällä tekee mieli kahvia tai mitä ikinä vieraan ollessa läsnä, voi kysyistä haluaako vieraskin ja siihen on ihan ok vastata kiitos tai kiitos ei. 

Vierailija
64/127 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos juo espressoa niin ei sitä veetun juhlamokan kuraa vaan pysty ottamaan. Ja jos liikkuu ja pitää itsestään hyvää huolta niin sitä pullaa en ota. Mitä jos vaan ois tai tarjoaisi vaikka vettä...

Jos ei voi yhtä pullaa syödä, on pahasti anoreksinen.

Mikset sinä voi juoda tarjoamamaani kokista kun tapaamme hiihtoladulla ja sitä varta vasten kannoin sinulle kitattavaksi? Mikset voi syödä tarjoamaani mustekalaa opintopiirissämme vaikka kaikki muut sitä ottivat? Tiedän kyllä kuka syö tai juo mitä ja milloin jos seurassani ovat. Sitä valvon.

En hiiihdä, vihaan lunta. En käy opintopiireissä, vihaan ihmisiä.

Vierailija
65/127 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos juo espressoa niin ei sitä veetun juhlamokan kuraa vaan pysty ottamaan. Ja jos liikkuu ja pitää itsestään hyvää huolta niin sitä pullaa en ota. Mitä jos vaan ois tai tarjoaisi vaikka vettä...

Tää on muuten jännä ilmiö, että jos muuta tarjottaessa pyytää saisiko vain vettä, niin alkaa voivottelu että kun ei muu kelpaa kuin hanavesi. :D 

Vierailija
66/127 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on muuten jännä ilmiö, että jos muuta tarjottaessa pyytää saisiko vain vettä, niin alkaa voivottelu että kun ei muu kelpaa kuin hanavesi. :D 

Eihän näille mummeleille ole mikään hyvä. Johan sen näkee tästä ketjustakin. Kaikki on niin vaivalloista ja vali vali.

Vierailija
67/127 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole mitään mahdollisuutta kutsua ketään kylään. Koko talo on sellaisessa epäjärjestyksessä, että vain itsellä onnistuu pujottelu tavaroiden seassa. Kaikki tuolitkin ovat tavaroiden peitossa. Vain keittiön penkki on vapaana.

Vieraiden kutsumisessa on se hyvä puoli minusta, että tulee siivottua paremmin.

Vierailija
68/127 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meneekö sun kuntoilu ja kroppa pahastikin pilalle jostain pullasiivusta? Ei ole mikään pakko ottaa kylässä kahviakaan, mutta muista edes käytöstavat! On noloa tehdä numeroa siitä pahasta Juhla Mokasta ja korostaa miten sinulle kelpaa vain espresso, jos sitä ei ole saatavilla!

Ap

Vierailija
69/127 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on intoleranssi laktoosiin muttei se estä minua menemästä kylään. On olemassa sellaisia pillereitä joiden nimi on "lactostop" ja sellaisen otan jos menen kylään. EN vaadi kutsujalta laktoosittomia tuotteita. Syön mitä tahansa jäätelöä, maitoa tai ruokaa enkä edes mainitse intoleranssistani. Olen näköjään itsekin onnekas kun kutsun vieraita tai tulevat yllättäen, kukaan ei valita mistään mitä tarjolla on. Minulla käy kyllä ihan joka päivä joku kahvilla... ja se on oikein mukava vartin rupatteluhetki. Menetätte paljon kun ei enää käydä puolin ja toisin kylässä pikemmin ja vaikka ihan yllättäen. Sosiaalinen kanssakäyminen kuihtuu täysin. 

Vierailija
70/127 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Iäkäs äitini näkee hirveän vaivan käymällä kaupassa reppu selässä (hänellä ei ole autoa) ja raahaa 90-vuotiaana vieraille tarjottavaa joka ei sitten kelpaakaan niin hänestä ei myöskään ole kivaa kun tulee vieraita kenelle ei kelpaa tarjottavat.

Siis sama oman iäkkään äidin kanssa. Olen sanonut, ettei hänen kuulu vähistä varoistaan ruokkia isoa ja kiittämätöntä joukkiota. Hirveä vaiva ja rahanmeno.

perintöä odotellessa

Ei ole perintöä tulossa häneltä, joten voit olla huoletta. Hyvä jos hänellä riittää rahat elämiseen ja lääkkeisiin. Sen takia ovat hävyttömiä nämä lokkeilijat

Vierailija
71/127 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iäkäs äitini näkee hirveän vaivan käymällä kaupassa reppu selässä (hänellä ei ole autoa) ja raahaa 90-vuotiaana vieraille tarjottavaa joka ei sitten kelpaakaan niin hänestä ei myöskään ole kivaa kun tulee vieraita kenelle ei kelpaa tarjottavat.

No ostappa hänelle vetolaukku nyt ihan ekaksi.

Vierailija
72/127 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna tulee ruokavieraita. Lähden nyt kauppaan ja tämä lauantai- ilta meneekin valmistellessa. Yritän tehdä mahdollisimman paljon etukäteen, ettei tule stressiä, keittiö on puhdas vieraiden tullessa ja itsekin voi seurustella ihmisten kanssa, eikä hääriä koko ajan.  Suunnittelu on tärkeää, kuin puoliksi tehty.

Vierailija
73/127 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meneekö sun kuntoilu ja kroppa pahastikin pilalle jostain pullasiivusta? Ei ole mikään pakko ottaa kylässä kahviakaan, mutta muista edes käytöstavat! On noloa tehdä numeroa siitä pahasta Juhla Mokasta ja korostaa miten sinulle kelpaa vain espresso, jos sitä ei ole saatavilla!

Ap

En halua syödä pullaa, koska en enää siedä vehnää enkä sokeria ja kahvin juon vain aamuisin tai muuten menee yöunet. 

Iäkäs äitini valittaa, kun ei saa minulle enää edes kahvia keittää. Vuosikymmeniä tyrkytti puoliväkisin pullaa ja muita makeita leivonnaisia hanakasti ja huomautteli sitten kerkeästi lihomisesta. Hän itse ei juurikaan ottanut mitään tarjottaviaan vaan vahti linjojaan. Kertoi sitten mielellään jälkeenpäin, kuinka oli taas niin mukavaa katsella, kuinka vieraat vetelivät hyvällä halulla kakkujaan. Melkein samaan hengenvetoon samoja vieraita sääliteltiin samalla, kun olivat taas niin lihoneet. Minusta tällainen kuvio on aivan sairasta.

Sen pari tuntia, mitä vierailu kestää kukaan ei kuole nälkään. Kaikki voivat syödä kotonaan itselleen sopivia ja mieleisiään ruokia eikä pakkosyödä kylässä jotain itselle sopimatonta ja kärsiä loppupäivän vatsanväänteistä. 

Vierailija
74/127 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Numero 73 lisää vielä, ettei halua yhtään enää passata ja kestitä vieraita, joilta ei vastakutsua ole koskaan tullut. Tuntuu, että on kovin hyväksikäytetty olo, kun vuosia kokannut, leiponut, järjestänyt välillä pitopalvelunkin avuin perhejuhlia, joihin mielellään porukkaa on tullut, mutta vastakutsuja en ole saanut. Ei se juhlien järjestäminen minullekaan luontaista ja mielekästä toimintaa ole ollut vaan pikemminkin työlästä ja stressaavaa.

Enkä ota enää päiväkausiksi yökylään ketään tänne passattavaksi. 

Vierailija
75/127 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki parempia kavereita? En itse pidä tuollaisia ihmisiä lähellä enkä ainakaan kutsuisi sellaisia kylään.

Vierailija
76/127 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu, että jokaisella mun ystävällä ja sukulaisella on nykyään jotain ruokarajoitteita ja se tekee niiden kestitsemisestä todella rasittavaa. Itse olen kaikkiruokainen sekasyöjä ja sen mukaan teen kaupasta ostokset. Jo pelkästään kaupassa käynti niiden vierailua varten on rasittavaa, joka tuote pitää tutkia ja miettiä, että eihän tämä nyt sisällä sitä tai tätä, mitä kyseinen vieras ei voi syödä. Ennen kaikki nämä ihmiset olivat samanlaisia sekasyöjiä kuin minäkin, mutta nykyään jokaisella joku eettinen, aatteellinen tai suolen toimintaan liittyvä rajoite.

Ei paljon enää huvita ruokavieraita kutsua. Sori siitä 🤷

Juuri noin se menee! Ennen kelpasi ihan tavalliset tarjottavat kahveineen ja mehuineen ja oli epäkohteliasta tehdä numero siitä, jos joku ei kelpaa. Nykyään tehdään suuri päivittely, jos

Oisko niitä lisäaineita?

Vierailija
77/127 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällainen tapaus; pariskunnan sovittiin käyvän kylässä. Kylässä käyminen tarkoittaa päiväseltään ja muutaman tunnin.

Tein ruokaa heille nenän eteen. Alkoi se nipunapu nipunapu:

-Tätä salaattia on hirveesti, vähempikin riittäisi (silti vetivät kumpikin koko salaattiaterian, vaikka olisivat voineet jakaa sen yhden valmissalaatin kahdelle).

Leipä oli vääränlaista:

-Me ei syödä ruisleipää kun se takertuu kurkkuun( eli olin valinnut väärin, hyi minua. Mut miksi tehdä leivästä numero?)

Uuniperunoille tarjosin joka syöjälle oman kermaviilikastikkeen n. desin lasissa. Sekin meni mönkään minulta:

- Ei näitä tartte molemmille! Me ollaan opittu säästämään ja jakamaan!( salaattiannosta eivät kuitenkaan jakaneet)

Perunan lisukkeetkin piti ruotia(kuka maustoi? Sinäkö vai onko valmiiksi maustettuja? )ja perunoiden kypsennysajat.

Kaiken lisäksi näin tämän paritsan ensimmäistä kertaa koskaa ja toivottavasti viimeistä kertaa. Nehän ei lähtenyt kulumallakaan. Olivat kolme päivää pyytämättä. (puolison sukua)

Vierailija
78/127 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kun olis ihana pyytää mukavia ihmisiä kylään ja kahville. Harrastin sitä nuorempana ja muistan lapsuudesta kun vanhemmat kutsui ystäviään ja sukulaisiaan kahvittelemaan. Ihmisillä on vaan nykyään niin kiire tapailla tärkeimpiä kavereitaan somessa niin tällaiset toisarvoiset tuttavuudet jää pois elämästä. 

Vierailija
79/127 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomenna tulee ruokavieraita. Lähden nyt kauppaan ja tämä lauantai- ilta meneekin valmistellessa. Yritän tehdä mahdollisimman paljon etukäteen, ettei tule stressiä, keittiö on puhdas vieraiden tullessa ja itsekin voi seurustella ihmisten kanssa, eikä hääriä koko ajan.  Suunnittelu on tärkeää, kuin puoliksi tehty.

Ihanaa! Hauskaa iltaa sinulle ja ruokavieraillesi!

Vierailija
80/127 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enemmän mua ärsyttää ne ihmiset, jotka kutsuu itsensä kylään ja vetää kaikki tarjottavat naamaansa, juo litratolkulla kahvia (erikoismaidolla) eikä koskaan tuo mitään tullessaan. Köyhänä opiskelijana ei ole varaa enää nähdä lokkeja. Muut edelleen tervetulleita.

Opiskelijana laitoin tarjolle vain minimin ja isomman porukan kohdalla pidettiin nyyttärit

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kuusi