En pyydä ihmisiä enää kylään
Olen jo pitkään ollut tilanteessa, että en oikeastaan jaksaisi pyytää ihmisiä kylään. Ihmiset on tulleet itsekkäiksi ja vaativiksi, mikään ei meinaa kelvata. Todella ärsyttävää yksin asuvana nähdä vaivaa ensin tarjoilun vuoksi, joka ei sitten kelpaakaan. Aina on joku uusi rajoite, josta ei voida tinkiä ja mistä täytyy pitää numeroa. Tai sitten on niitä hifistelijöitä, joille kahvikin täytyy tehdä juuri tietyllä tavalla tai se on väärin tehty. Mikä helv**** nykyihmisiä vaivaa?!
Kommentit (127)
Vierailija kirjoitti:
Meillä on iso talo jossa useampi ylimääränen huone. Kestitettäisiin ja majottaisiin mielellämme samanhenkisiä.
Mutta tänne haluaa vain sellasia sisustus vinkkaajia( vaimo ei jaksa kuunnella), koiran komentelijoita (rotu joka ei kaipaa vieraiden silittelyitä ja hoetaan sen nimeä)tai perskännissä kun nainen heittänyt pihalle.
Ennen koronaa oli illanviettoja ja viikonloppuvieraita.
Viihdytään keskenämmekin ei sillä mutta olihan se aikaa jota kaivataan. Nämä edeltävän ajan vieraat on ihan mökkiytyneitä. Eivät käy missään. Eikä ilman kutsua kehtaa ängetä.
Ette kutsu ketään ja valitat. Vai et mene ilman kutsua kylään?
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole mitään mahdollisuutta kutsua ketään kylään. Koko talo on sellaisessa epäjärjestyksessä, että vain itsellä onnistuu pujottelu tavaroiden seassa. Kaikki tuolitkin ovat tavaroiden peitossa. Vain keittiön penkki on vapaana.
Sama! Ketään en enää kutsu kylään ja jos ovikello soi niin en avaa. P.s: mulla ei oles sitä keittiön penkkiä;)
No jos juo espressoa niin ei sitä veetun juhlamokan kuraa vaan pysty ottamaan. Ja jos liikkuu ja pitää itsestään hyvää huolta niin sitä pullaa en ota. Mitä jos vaan ois tai tarjoaisi vaikka vettä...
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu, että jokaisella mun ystävällä ja sukulaisella on nykyään jotain ruokarajoitteita ja se tekee niiden kestitsemisestä todella rasittavaa. Itse olen kaikkiruokainen sekasyöjä ja sen mukaan teen kaupasta ostokset. Jo pelkästään kaupassa käynti niiden vierailua varten on rasittavaa, joka tuote pitää tutkia ja miettiä, että eihän tämä nyt sisällä sitä tai tätä, mitä kyseinen vieras ei voi syödä. Ennen kaikki nämä ihmiset olivat samanlaisia sekasyöjiä kuin minäkin, mutta nykyään jokaisella joku eettinen, aatteellinen tai suolen toimintaan liittyvä rajoite.
Ei paljon enää huvita ruokavieraita kutsua. Sori siitä 🤷
Sun kaverit ovat pissiksiä.
Oispa mukavaa, kun kävisi vieraita kylässä. Juteltaisiin ja olis hauskaa. Ihmeteltäis yhdessä maailman menoa kupposen äärellä. Se olis onnellista arkea 💖
Syövät jotain papuja, makeutettuja juomia tai kivennäisvettä joista vatsavaivat johtuu. Sitten syytetään tavallista ruokaa.
Syömään normaalisti, makeutut proteiinirahkat roskiin.
Aah työviikko takana eli kome v:tä: väsynyt, vihainen ja vaarallinen. Toivottavasti saa edes viikonlopun olla rauhassa yksin.
Mieluummin kyläilen niin ettei tarvii syödä mitään xD
Only in Finland. Mulla suurin osa ystävistä on muualta tulleita ja ei ole tuota ongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä mitä merkitystä tarjoiluilla on siinä ihmisten näkemisessä ja miksi sellaista pitäisi tehdän kun kumpikaan ei sitä halua.
Ei kukaan muukaan, mutta ihminen toimii kuin robotti eikä kyseenalaista mitään.
Vierailija kirjoitti:
No jos juo espressoa niin ei sitä veetun juhlamokan kuraa vaan pysty ottamaan. Ja jos liikkuu ja pitää itsestään hyvää huolta niin sitä pullaa en ota. Mitä jos vaan ois tai tarjoaisi vaikka vettä...
Jos ei voi yhtä pullaa syödä, on pahasti anoreksinen.
No sit et pyydä ihmisiä kylään. Miks siitä pitää tehdä näin iso numero?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on iso talo jossa useampi ylimääränen huone. Kestitettäisiin ja majottaisiin mielellämme samanhenkisiä.
Mutta tänne haluaa vain sellasia sisustus vinkkaajia( vaimo ei jaksa kuunnella), koiran komentelijoita (rotu joka ei kaipaa vieraiden silittelyitä ja hoetaan sen nimeä)tai perskännissä kun nainen heittänyt pihalle.
Viihdytään keskenämmekin ei sillä mutta olihan se aikaa jota kaivataan. Nämä edeltävän ajan vieraat on ihan mökkiytyneitä. Eivät käy missään. Eikä ilman kutsua kehtaa ängetä.
Mitäs luulet? En änkeä kylään ilman kutsua tietenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs luulet? En änkeä kylään ilman kutsua tietenkin.
En kutsu enää vieraita, koska päin prinkkalaa se menee. Vastavierailu tuntuu olevan mahdoton juttu, ihmisten asunnot on niin sekaisin ja roinan vallassa, ettei sinne voi mennä muut. Sitten on väsyneitä työssäkäyviä joiden leporauhaa ei voi häiritä. Varsinkin vuorotyöläisiä. Osalla porukkaa vierailukutsu sotkee pahasti normaalin elämänjärjestyksen. Tulevat tunteja myöhemmin kuin piti. Ruuan tarjoaminen voi mennä pahasti pieleen. Puolet vieraista voi jäädä tulematta. Sitten joku aivan normaali ruoka-aine on mahdoton syödä edes kuuskymppisten ihmisten, kun ei vaan tykkää. Joillain on ruokarajoituksia ja niistä elämöidään tai keliakia katoaakin yhtäkkiä, kun on jotain mieleistä tarjolla. Itse olet tehnyt huolella gluteenittomat tarjottavat ja pelännyt toisen terveyden puolesta.
Itse en kutsu kun en kestä sitä pienehkön asunnon ja ikean huonekalujen arvostelua, josta saa sitten kuulla jälkeenpäin muilta.
Kaikkien asunnon kun pitäisi kuulemma näyttää joltain Glorian kodilta.
T. Keski-ikäinen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei voi yhtä pullaa syödä, on pahasti anoreksinen.
Mikset sinä voi juoda tarjoamamaani kokista kun tapaamme hiihtoladulla ja sitä varta vasten kannoin sinulle kitattavaksi? Mikset voi syödä tarjoamaani mustekalaa opintopiirissämme vaikka kaikki muut sitä ottivat? Tiedän kyllä kuka syö tai juo mitä ja milloin jos seurassani ovat. Sitä valvon.
Suomessa ei ilmeisesti ole enää vieraanvaraita ihmisiä, ihmettelen myös millaisia ihmisiä kutsutaan kylään jos tunnetaan niin huonosti ettei ruokavaliotakaan tiedetä.
Pitäisikö vieraan syödä terveydelleen vahingollisia ruokia (esim. jos allergioita tai intoleransseja) tai etiikkansa/uskontonsa vastaisia ruokia vain miellyttääkseen emäntää/isäntää? Miksi kutsuisit ylipäätään sellaisia ihmisiä joista et pidä?
Minä tarjoan laktoositonta ja gluteenitonta. Sen lisäksi en tarjoa punaista lihaa. Kaikki muu käy. Näitä samoja syövät kaikki.
No minä olen nainen ja asiat on simppeleitä. Kunhan vain pysyy miesporukoissa.