En pyydä ihmisiä enää kylään
Olen jo pitkään ollut tilanteessa, että en oikeastaan jaksaisi pyytää ihmisiä kylään. Ihmiset on tulleet itsekkäiksi ja vaativiksi, mikään ei meinaa kelvata. Todella ärsyttävää yksin asuvana nähdä vaivaa ensin tarjoilun vuoksi, joka ei sitten kelpaakaan. Aina on joku uusi rajoite, josta ei voida tinkiä ja mistä täytyy pitää numeroa. Tai sitten on niitä hifistelijöitä, joille kahvikin täytyy tehdä juuri tietyllä tavalla tai se on väärin tehty. Mikä helv**** nykyihmisiä vaivaa?!
Kommentit (127)
Vierailija kirjoitti:
Tällainen tapaus; pariskunnan sovittiin käyvän kylässä. Kylässä käyminen tarkoittaa päiväseltään ja muutaman tunnin.
Tein ruokaa heille nenän eteen. Alkoi se nipunapu nipunapu:
-Tätä salaattia on hirveesti, vähempikin riittäisi (silti vetivät kumpikin koko salaattiaterian, vaikka olisivat voineet jakaa sen yhden valmissalaatin kahdelle).
Leipä oli vääränlaista:
-Me ei syödä ruisleipää kun se takertuu kurkkuun( eli olin valinnut väärin, hyi minua. Mut miksi tehdä leivästä numero?)
Uuniperunoille tarjosin joka syöjälle oman kermaviilikastikkeen n. desin lasissa. Sekin meni mönkään minulta:
- Ei näitä tartte molemmille! Me ollaan opittu säästämään ja jakamaan!( salaattiannosta eivät kuitenkaan jakaneet)
Perunan lisukkeetkin piti ruotia(kuka maustoi? Sinäkö vai onko valmiiksi maustettuja? )ja perunoiden kypsennysajat.
Kaiken lisäksi näin tämä
Jep! Juuri tuollaista se välillä on. Terveydelliset rajoitteet vielä ymmärtää, mutta kun niiden huomioiminen ei yksinään riitä. Teetä ei voida juoda ilman jotain erikoissokeria, banaania ei voida syödä jos se ei ole Reilun kaupan banaani, kalan valmistuksesta tulee inhottava kalan haju jne jne.
Ap
Joo, meillekään ei kyllä tulla niin vaan kylään. Joskus harvoin (kerran tai pari vuodessa) voin juoda kahvit keittiössä kaverin kanssa, mutta muuten en kaipaa vieraita. Juuri mietittiin vanhan kaveriporukan kanssa paikkaa missä tavata, niin sanoin suoraan että ei ainakaan meillä. En jaksa siivota ja tehdä syötävää ketään varten, kun ihan hyvin voidaan nähdä jossain julkisessa tilassakin. Enkä tykkää että porukka istuu sohvilla ulkovaatteissa (siis housuilla joilla istutaan julkisissa ym), kun itse vaihdan kotona aina puhtaat kotivaatteet.
Lokkeilijoille olen nykyään sanonut listan, mitä kaikkea pitää tuoda meille tullessa( lue itse itsensä kutsujien änkeytyessä). Ja mihin hommaan joutuvat tänne tullessa.
Jostain syystä ne kyläilyt loppui siihen.
Juu, todella raskasta nää ruokarajoitteiset.
meillä asia hoituu siten, että jos joku erehtyy paikalle, saa itse keittää sumpit, eli pannukaffit. jos ei osaa, on ilman. mitään ei tarjota, ja jos keritään ulos ennenkuin vieraaksi pyrkivä ehtii oventaakse, ollaankin ulkona seurustelemassa. tämä yleensä lyhentää vierailua huomattavasti. tämän tietää lapset ja lastenlapset. kävijöitä ei enää montaa ole, joten ei vaivaa millään tavalla.
Sano, että vesi löytyy, tuokaa kahvivärkit tullessa. Perään voi heittää myös, että et ole ottanut huomioon erityistä tarjottavissa. Mikäli rajoitteita, tuo tullessasi mueleistä.