Kyllä siihen neutraaliinkin sisustukseen kyllästyy.
Yritin sisustaa niin, että vaaleaa, ei värejä, (ettei kyllästy) beigeä, harmaata, valkoista, mustaa. Niin ettei tarvitse mietti sopiiko tämä ja tämä väri nyt yhteen. Nyt olen kuitenkin kaipaan värejä. Tästä lähin ostan sitä mistä tykkään, enkä mieti sopiiko nämä yhteen ja mitä muut ajattelevat.
Kommentit (44)
Jos jotain en ole koskaan käsittänyt niin sitä että ihmiset maalaavat/tapetoivat/sisustavat kotinsa ajatuksella "mikä on muodikasta ja mitä muut ajattelevat".
Tarvitseeko olla beige, kun valitsee oikein vaalean lempivärinsä taustaksi.
Minulla on ollut joskus värikäs koti, mutta nykyinen, hyvin neutraali värimaailma sopii itselleni paljon paremmin.
Onneksi jokainen saa sisustaa kotinsa oman mielensä mukaan. En ymmärrä, että miksi nähdään niin paljon vaivaa toisten sisustuksesta ja sisustusmausta.
Mä olen ollut aina oman tieni kulkija sisustuksen suhteen ja meiltä ei todellakaan löydy valkoisia seiniä! (Yksi beige valitettavasti on ja se sattuu jatkuvasti silmääni. )
Makuuhuone on ollut tummanpunainen jo 18 vuotta enkä ole siihen kyllästynyt. Mietin jopa tuon beigen seinän maalaamista samalla värillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi haluaisi muuttaa muiden koteja. Nyt jumaliste, en usko että kovin moni masentuu sinun kotonasi värien seassa, vaikka kuinka sitä inhoaisivat. Luultavasti kirjoittaja vähän kärjistää, mutta silti...!
Toinen ei näköjään välitä puolisonsa mausta yhtään, vaan toisen valitsema sohva pitää peitellä vilteillä. Miten voi joku sohva niin inhottaa? Varmaankin tässä on tilanne, ettei mies niin välitä miteb kotona sisustetaan. Mutta hyvä ois kysyä, vaikka itselle olisikin paljon tärkeämpi asia nuo jutut, niin voi sille toisellekin merkata jotain ne, vaikkei niin paljon.
Ja kolmas kuvittelee että jos mä kirjoitan mieheni valinneen muutamasta vaihtoehdosta sohvan värin ja minä olen peittänyt sohvan vilteillä, se olisi jotenkin miehen toiveiden yli kävelemistä 😄 Ei se ole. Mies viihtyy kyllä mun sisustamassani kodissa ja isot päätökset, kuten keitt
Kolmas pahoittelee kärkevyyttään ja epäreiluja oletuksiaan! Sohvan värivalikoima oli kyllä suppea. Voisiko tuon nykyisen sohvan verhoilla uudestaan?
Kyllästyminen on tunne jota itsensä tunteva älykäs ihminen osaa manipuloida.
Itselläni on neutraali koti -kerman värisiä seiniä, beigeä kuvioitua tapettia, huonekalut pääasiassa valkoista, tammea tai lasia. makuuhuoneissa taas on enemmän väriä ja kirjavia tapetteja jne. Väriä olen tuonut tauluilla (ne on värikkäitä), viherkasveilla ja mm. torkkupeitoilla. Viihdyn tosi hyvin vuodesta toiseen ja neutraali pohja sisustukselle tuo minulle harmonisen olon. Neutraalit huonekalut ei tarkoita aina Ikeaa, vaan meillä on sekaisin monenlaista (puusepän tekemää, Ikeaa ja perittyä).
Meidän sisustus on saanut erilaisia kommentteja vierailta. Yksi valkoisessa kodissa asuva kaveri totesi että huhhuh! Kun astui meidän olohuoneeseen jossa on vihreät seinät, sohva eri vihreää, lisäksi oranssia verhoissa ja tyynyissä, paljon viherkasveja. Mutta kun oli tunnin sohvalla istuskellut niin sanoi yhtäkkiä että hän ei olisi uskonut koskaan sanovansa tätä, mutta nämä värit on aivan ihanat! Sanoi että huoneen sävyt rauhoittaa ja niistä tulee jotenkin lämmin olo.
Makkarin tapetti on runsaskuvioinen ja siitäkin moni on sanonut ettei olisi ikinä itse uskaltanut laittaa tuollaista, mutta onpa ihana. Meillä on ja tulee varmaan aina olemaan kodin pääväreinä vihreä ja oranssi. Niihin en kyllästy ikinä.
Ymmärrän idean siinä, että seinien ollessa valkoiset, kaikki muu nousee hyvin esille. En vaan itse voi kotonani katsella valkoisia seiniä, ja siksi ainuttakaan valkoista seinää ei ole ollut meillä yli 20 vuoteen. Hyvin valkoisessa sisustuksessa tunnen itseni sairaaksi, tulee sellainen olo etten enää näe värejä ja olen sokeutumassa. Eikä ole liioittelua 😄
Meillä on kuistin/eteisen remontti tulossa, ja teen siitä sellaisen että ensireaktio sisälle tullessa on vau! Eli iloisia, aurinkoisia värejä, tapettia ja maalia, kasveja ja kaikkea nättiä. Eteläisessä Suomessa on pitkä pimeä talvi, joten sisälle tarvitaan valoa ja aurinkoa 😊
Väriä pitää olla. Ja siis oikeita värejä. Musta, valkoinen, harmaa ei ole värejä.
Tehtiin 2v sitten keittiöremontti ja laitettiin valkoiset ovet koska ajateltiin olevan paras pienessä tilassa. Pskat. Huomenna haetaan vihreät ovet 😄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä kyllästyisin neutraaliin sisustukseen sillä hetkellä kun kantaisin sen sisään.
Olen miettinyt, että alkaisin muuttaa sisustusta värikkäämmäksi. Mutta se on vaikeaa. Pitäisi olla suunnitelma. Ja taitoa. Jos nyt ostan yhtäkkiä keltaisen tai sinisen sohvan, ja sitten se ei sovikaan. Ärsyttäisi.
Maalaa joku seinä. Parempi vaihtaa yhden (tai vaikka kaikkien) seinän väriä kuin uusia sohvaa kun kyllästyy.
Puollan neutraaleja värejä kiinteissä kohteissa niin kuin seinät tai kylppärin laatat, mutta valitsen ihan muut värit tekstiileihin alkaen punaisena hehkuvista matoista iloisen värisiin verhoihin. Niin se toimii minulla parhaiten, koska jos en jaksa enää punaista sen voi helposti vaihtaa vaikka turkoosiin mattoon. Taiteeseen sijoitan, joten pidän muutenkin vahvoista teoksista ne vaativat myös aika neutraalin seinän taustakseen.
Vierailija kirjoitti:
Kukin tyylillään. Itse sisustin asunnon neutraalisti 6 vuotta sitten, samalla sisustuksella mennään edelleen.
Itse kun muutan laitan tavarat paikoilleen ja en sen jälkeen enää sisustele.
Ei vois vähempää kiinnostaa miettiä toisiinsa sointuvia sohvatyynyjen värejä ym.
Tietenkin kotinsa kannattaa laittaa semmoiseksi kuin itse tykkää, ei muitten mielen mukaiseksi. Varmin tapa on tietysti laittaa ne kalliit kohteet - kylppäri ja keittiö, ehkä lattia, suht neutraaleiksi ja käyttää värejä seinämaaleissa ja kalusteissa ja tekstiileissä. Ne on kuitenkin suht helppo vaihtaa jos kyllästyykin tai jos tarvitsee joskus myydä se koti. Keittiössäkin tietysti esim välitila on helppo ja suht edullinen uusia, oviakin saa erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Puollan neutraaleja värejä kiinteissä kohteissa niin kuin seinät tai kylppärin laatat, mutta valitsen ihan muut värit tekstiileihin alkaen punaisena hehkuvista matoista iloisen värisiin verhoihin. Niin se toimii minulla parhaiten, koska jos en jaksa enää punaista sen voi helposti vaihtaa vaikka turkoosiin mattoon. Taiteeseen sijoitan, joten pidän muutenkin vahvoista teoksista ne vaativat myös aika neutraalin seinän taustakseen.
Jokainen tosiaan tavallaan, pääasia että löytää oman tapansa! Minulle taas ei riitä pienet väriläiskät vaan tarvitsen isoja kokonaisuuksia. Siksi värejä seinään 😄
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin kotinsa kannattaa laittaa semmoiseksi kuin itse tykkää, ei muitten mielen mukaiseksi. Varmin tapa on tietysti laittaa ne kalliit kohteet - kylppäri ja keittiö, ehkä lattia, suht neutraaleiksi ja käyttää värejä seinämaaleissa ja kalusteissa ja tekstiileissä. Ne on kuitenkin suht helppo vaihtaa jos kyllästyykin tai jos tarvitsee joskus myydä se koti. Keittiössäkin tietysti esim välitila on helppo ja suht edullinen uusia, oviakin saa erikseen.
Mä taas suosittelen käyttämään noissa omia lempivärejä, en todellakaan neutraalia, jos se ei ole Oma Juttu!! Juurikin siksi että nuo on kalliita kohteita, ja siksi kannattaa pelata varman päälle ja valita sellaiset värit joista oikeasti pitää.
Ja kolmas kuvittelee että jos mä kirjoitan mieheni valinneen muutamasta vaihtoehdosta sohvan värin ja minä olen peittänyt sohvan vilteillä, se olisi jotenkin miehen toiveiden yli kävelemistä 😄 Ei se ole. Mies viihtyy kyllä mun sisustamassani kodissa ja isot päätökset, kuten keittiöremontin yksityiskohdat, on kyllä yhdessä tehty.