Kristinusko ja huivin pitäminen
Kommentit (1246)
Vierailija kirjoitti:
Mieheni ei kehtaisi liikkua kanssani, jos käyttäisin huivia. Meitähän luultaisiin muslimeiksi!
Itse en käytä huivia. Saatan kyllä kylmällä taitella huivin päähän mutta se ei ole hengellinen asia.
En ole suomessa koskaan nähnyt seurakunnissa naisjohtajienkaan käyttävän huivia missään tilanteessa. Eräs kyllä on sitä mieltä että naisella pitää olla pitkätköh hiukset ja kokouksessa hame..
Slaavilaisilla on taas huivi yleinen tapa nähdäkseni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, Raamatun aikana nainen oli lähinnä myytävä esine. Silloin oli radikaalia sanoa, että mies edes rakastakoon vaimoaan, vaikka mitään oikeuksiahan tällä ei toki ollut. Mutta olkoon mies pää. Olisko kukaan voinut sanoa, että olkoon tämä esine omistajansa kanssa tasa- arvoinen? No ei. Pitää osata asettaa asiat kontekstiinsa.
Siis että Paavali on kirjoitellut vain puolitotuuksia? Ei ole.
Tiedättekö, että vain osa - olikohan 6- kirjeistä on ylipäätään Paavaliksi kutsutun kirjoittamia?
Tiedän ettet sinä tiedä yhtään mitään.
No anteeks nyt, jos mielesi järkyttyi. Laita hakusanaksi " Paavalin kirjeet".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Perheessä, jossa on kaksi aikuista ihmistä, on kaksi vastuullista ihmistä. "
Jumalan valtakunnan säännöt on että miestä pidetään vastuullisena.
Niinkuin Aadamia. Lähinnä kai tarkoitetaan kristillistä käytöstä.
Sitten tämä valtakunta on miesten valtakunta eikä kenelläkään järkevällä naisella ole sinne mitään asias.
En ole kuullut että jos molemmat haluaa kristillisen avioliiton, siinä olisi mitään ongelmaa.
Sanoinko, että." järkevällä" naisella.
Pidätkö esim.lääkärivaimoa järkevänä?
Vierailija kirjoitti:
Järjetöntä peittää kauniit hiukset huivilla.
Huivikin on kyllä kaunis asuste. Minulla on paksut pitkät hiukset ,niinkuin huntu :)
Vierailija kirjoitti:
Olkaa raittiit, valvokaa. Teidän vastustajanne, perkele, käy ympäri niinkuin kiljuva jalopeura, etsien, kenen hän saisi niellä. 1. Piet. 5:8 (Ja mikähän komeilee esim. Suomen vaakunassa :)
Aivan, kiljuva jalopeura eli leijona. Tähän on pakko kommentoida, että leijona ei ole vain pahis kristinuskossa vaan Jeesuksesta käytetään nimitystä Juudan leijona. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seuratkaa minun esimerkkiäni, niin kuin minäkin seuraan Kristusta. Kiitän teitä siitä, että aina muistatte ja noudatatte niitä opetuksia, jotka olen välittänyt teille. Teidän tulee kuitenkin tietää, että jokaisen miehen pää on Kristus, naisen pää on mies ja Kristuksen pää on Jumala.
1. Kor. 11:1-3
Ja Kristuksessa ei ole naista eikä miestä. Erilaiset roolit siis vain täällä maan päällä.
Eli maailman 8 mrd ihmisellä on vain kaksi roolia ja vain kaksi käyttäytymismallia ja tekemisen tapaa, niinkö?
Pääpiirteittäin kyllä. Yksilötasolla on tietysti vaihtelua ja Jumalalla on eri ihmisille erilaiset suunnitelmat. Emme ole luonnollisestikaan robotteja ja kaikki täysin samanlaisia keskenämme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos vaimo on ekonomi ja pankinjohtaja ja mies amiksen käynyt, niin kumpi on vastuullinen laina- ym. pankkiasioista? Mies, koska Raamattu? ??
Kannattaa kysyä poistajalta,hänellä on tieto.
Kuitenkin täällä nopeasti todetaan, että ihminen ei ole oikein uskova jos ei ajattele samalla tavalla kuin henkilö itse. Hyvin nopeaa tuomitsemista ja aika rajua varmuutta omasta oikeassa olosta. Joskus kannattaa kyseenalaistaa myös niitä omia näkemyksiä, se olisi rehellistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikille huivipäisille, oli muslimi tai kristitty: teille on yhteistä se, että luette miesten kirjoituksia naisista ja miesten tulkintoja niistä kirjoituksista. Ja ne kaikki kirjoitukset kuvastavat naisten surkeaa asemaa, joka silloin oli niin surkea, ettemme sitä voi edes kuvitella. Herätys, siskot!
Joku sanoi, että näin hänkin luuli.Kiinnostais tietää, mikä ei hänen mielestään ole fakta. Se, että tekstit on miesten kynästä? Vai se, että miehet on kautta aikojen niitä tulkinneet? (Monessa yhteisössä miehillä on siihen monopoli vieläkin. )
Minä luulin. Kynän käyttäjä on mies, kirjoittaja (tekstin lähde) Jumala, Pyhä Henki. Uskova ei luota toisten tulkintaan sanasta vaan Pyhä Henki antaa hänelle henkilökohtaisesti viisautta ja ymmärrystä.
Nämä asiat ei ole mielipiteitä, löytyvät Raamatusta ja niistä on moni muukin tähän ketjuun useampaan kertaan kirjoittanut.
Vierailija kirjoitti:
Kuitenkin täällä nopeasti todetaan, että ihminen ei ole oikein uskova jos ei ajattele samalla tavalla kuin henkilö itse. Hyvin nopeaa tuomitsemista ja aika rajua varmuutta omasta oikeassa olosta. Joskus kannattaa kyseenalaistaa myös niitä omia näkemyksiä, se olisi rehellistä.
Tule ja näe niin ymmärrät itse.
Saatana on kääntänyt kaiken nurinpäin. Ei ihme, että ihmiset suuttuvat, pilkkaavat ja haukkuvat. Voi kun tulisivat tuntemaan totuuden ennen kuin on liian myöhäistä
Jumalalle tuhat vuotta on kuin yksi päivä. Noin vuonna 2030 on kulunut kaksituhatta vuotta (Jumalalle kaksi päivää) siitä kun Kristus nousi taivaaseen. Ottaen huomioon ajan ennen Kristusta, näyttää siltä, että aika on käymässä vähiin maan päällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katson voivani olla kristitty, vaikka en olisi kaikesta Paavalin kanssa samaa mieltä. Tai oikeastaan pitäisi tietää tarkemmin mitä Paavali oikeastaan tarkasti ottaen tarkoitti, en halua sinänsä tuomita, kyseessä saattaa olla jonkinasteiset väärinkäsitykset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katson voivani olla kristitty, vaikka en olisi kaikesta Paavalin kanssa samaa mieltä. Tai oikeastaan pitäisi tietää tarkemmin mitä Paavali oikeastaan tarkasti ottaen tarkoitti, en halua sinänsä tuomita, kyseessä saattaa olla jonkinasteiset väärinkäsitykset.
Milloin sait syntyä uudestaan? On aina kiinnosta kuulla muiden uskoontulosta
Ap on joku äijä jolla on jo puolenkymmentä muijaa pökittävänä ja haluaa merkata kaikki muutkin jollain huivilla. Kulttimaista ottaa tuollainen ote kaikkiin.
Kukaan ei kysy mihin uskovat uskonsa perustavat tai miten Raamattua tulisi tulkita. Pelkästään henkilökohtaisia mielipiteitä ja ennakkoluuloja siitä miten ja missä kaikessa uskovat, Raamattu ja Jumala ovat väärässä ja vanhentuneita.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei kysy mihin uskovat uskonsa perustavat tai miten Raamattua tulisi tulkita. Pelkästään henkilökohtaisia mielipiteitä ja ennakkoluuloja siitä miten ja missä kaikessa uskovat, Raamattu ja Jumala ovat väärässä ja vanhentuneita.
Eikä edes asialliseen ja keskustelevaan sävyyn. Huonosti ihmiset kohtelivat Kristusta ja sama kohtalo on Hänen seuraajillaan maan päällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos vaimo on ekonomi ja pankinjohtaja ja mies amiksen käynyt, niin kumpi on vastuullinen laina- ym. pankkiasioista? Mies, koska Raamattu? ?????
Niin, no miehen tehtävä on elättää perhe. Nainen synnyttää ja hoitaa lapset, ei hän silloin voi tehdä töitä. Eli kyllä, mies on vastuussa. Toki jos naisella on vaikka juuri ekonomina tietoa laina- ja pankkiasioista hän antaa tämän tietämyksen miehen käyttöön. Ja mies perheen päänä on vastuussa asiasta.
Tiedän ettet sinä tiedä yhtään mitään.