Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kristinusko ja huivin pitäminen

Vierailija
06.02.2025 |

Olkaa hyvä ja älkää ilmiantako sääntöjen mukaisia keskusteluja. 

Kommentit (1246)

Vierailija
401/1246 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pilven päällä asuva mielikuvitusolento ei ole kiinnostunut kenenkään päähineistä.

Vierailija
402/1246 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pilven päällä asuva mielikuvitusolento ei ole kiinnostunut kenenkään päähineistä.

Jumala on eri kun hahmosi ja hän on määrännyt pappienkin tamineet VT:ssä.

Hän myös huolehti siitä että ihmisellä olisi peitto johon kääriytyä kylmää vastaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/1246 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tällaisissa kysymyksissä kuten pään peittäminen, näkee hyvin sen ohjaako ihmistä hänen omat halunsa vai onko hän todella Jumalan seuraaja. Omien halujensa seuraaja ei ole Jumalan seuraaja. 

Vierailija
404/1246 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset toivovat, että Jumala olisi heidän tahtonsa mukainen.. Ja jos ei ole, silloin he väittävät, että Häntä ei olisi olemassa.

Vierailija
405/1246 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos miehellä on päähine päässään, kun hän rukoilee tai profetoi, hän häpäisee päänsä. Sen sijaan jos nainen on avopäin, kun hän rukoilee tai profetoi, hän häpäisee päänsä sillä sehän on samaa kuin hän olisi antanut ajaa hiuksensa pois. Ellei nainen peitä päätään, hän voi yhtä hyvin leikkauttaa hiuksensa. Mutta jos kerran hiusten leikkaaminen tai pois ajaminen on naiselle häpeällistä, hänen tulee peittää päänsä.

1. Kor. 11:4-6

Miksiköhän tämä Raamatun kohta ei saa olla ketjussa? Liittyy aika oleellisesti ketjun aiheeseen.

Joku varmaan kokee sen naista alistavana kun ei ymmärrä mistä siinä on kyse.

Selvästi on kyse naisen alistamisesta kun puhe kääntyy aina naisen yleiseen siveellisyyteen päähineen yhteydessä. Alapään status pitää olla kaikkien nähtävissä että tietää suhtautua. Jumalaoletettu tietäisi sen muutenkin.

Vierailija
406/1246 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätetään sitten että miehet synnyttää tästälähin.

Vierailija
407/1246 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hurjaa shittiä tällä palstalla. En tiennyt että Suomessa on tuollaista harhaista, sekopäistä fundamentalistiajattelua. Vauvapalstalla oppii kaikenlaista.

Kyllä sitä löytyy pitkin Suomen historiaa. Jos aihe kiinnostaa, kannattaa tutustua esimerkiksi hihhuleihin, kartanolaisiin sekä Olarin lahkoon. Uusin tulokas on Räsäsen kultti, tosin sen juuret ja johtajisto ovat todellisuudessa jossain ulkomailla ja sitä piilotellaan aika ahkerasti, mutta etsivä löytää tietoa heistäkin.

Vierailija
408/1246 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mies ole naisen pää, kukapa olisi itsenäisen sinkkunaisen pää? Ei, isä ei ole myöskään aikuisen naisen pää. Korkeintaan tuon voi ajatella vanhanaikaisena näkemyksenä Vaimon asemasta suhteessa mieheen, ei naisen asemasta. Minä kyllä ajattelen, että nainen ja mies on tasa-arvoisia niin avioliitossa kuin Jumalan edessä. Kaksi itsenäistä aikuista yksilöä, jotka yhdessä päättävät yhteisistä asioista. Ei vuosituhansia vanhasta maailmankuvasta kumpuavia näkemyksiä tarvitse allekirjoittaa. Raamattuhan käskee myös uudistua sisäisesti, sen voi ajatella myös niin, että irtisanoudutaan vanhoista näkemyksistä kun ymmärretään niiden selvä ongelmallisuus. 

Vierailija
409/1246 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jeesus sanoi avioliitosta että siihen pitää astua harkitusti. Avioliitto on sopimus Jumalan silmien edessä ikuisesta rakkaudesta myötä ja vastoinkäymisissä, kahden ihmisen "yhdeksi lihaksi tulemisesta" kunnes kuolema eroittaa. Tämä on siis aika huikea ja pyhä lupaus jota ei tehdä vain puolisolle ja seurakunnalle, vaan itse Jumalalle. 

Entisinä aikoina avioliittoon astuttiin nuorina, lähes lapsina. Mies ja nainen kasvoivat "yhdeksi lihaksi" toinen toistaan kasvattaen ja yhteiseen hiileen puhaltaen. Aviopuolisosta tuli osa itseä, läheisempi kuin oma äiti tai isä tai sisarukset, yhtä lihaa. Maailmaa ja sen ongelmia ei tarvinnut kohdata yksin kun rinnalla oli toinen, joka rakasti sinua kuin itseään ja tunsi sinut yhtä hyvin kuin itsensä, oli nähnyt sinut varttuvan neidosta äidiksi tai nuoresta miehestä isäksi ym. 

Jeesus sanoi, että avioliitto ei ole kaikille. Se on sopimus joka pitää tehdä harkiten. Siksi itsestä tuntuu paha

Ja höpö höpö. Korvasi heiluvat.

"Sillä on niitä, jotka syntymästään, äitinsä kohdusta saakka, ovat avioon kelpaamattomia, ja on niitä, jotka ihmiset ovat tehneet avioon kelpaamattomiksi, ja niitä, jotka taivasten valtakunnan tähden ovat tehneet itsensä avioon kelpaamattomiksi. Joka voi sen itseensä sovittaa, se sovittakoon."

"Mutta ne, jotka on arvollisiksi nähty pääsemään toiseen maailmaan ja ylösnousemukseen kuolleista, eivät nai eivätkä mene miehelle."

"Minun kuninkuuteni ei ole tästä maailmasta; jos minun kuninkuuteni olisi tästä maailmasta, niin minun palvelijani olisivat taistelleet, ettei minua olisi annettu juutalaisten käsiin; mutta nyt minun kuninkuuteni ei ole täältä".

"Nämä ovat ne, jotka eivät ole saastuttaneet itseään naisten kanssa; sillä he ovat niinkuin neitsyet. Nämä ovat ne, jotka seuraavat Karitsaa, mihin ikinä hän menee. Nämä ovat ostetut ihmisistä esikoiseksi Jumalalle ja Karitsalle, eikä heidän suussaan ole valhetta havaittu; he ovat tahrattomat."

"Muut kuolleet eivät vironneet eloon, ennenkuin ne tuhat vuotta olivat loppuun kuluneet. Tämä on ensimmäinen ylösnousemus."

"Jos joku tulee minun tyköni eikä vihaa isäänsä ja äitiänsä ja vaimoaan ja lapsiaan ja veljiään ja sisariaan, vieläpä omaa elämäänsäkin, hän ei voi olla minun opetuslapseni."

"Ja eräs toinen hänen opetuslapsistaan sanoi hänelle: "Herra, salli minun ensin käydä hautaamassa isäni". Mutta Jeesus sanoi hänelle: "Seuraa sinä minua, ja anna kuolleitten haudata kuolleensa".

"Ja isäksenne älkää kutsuko ketään maan päällä, sillä yksi on teidän Isänne, hän, joka on taivaissa."

Niin Jeesus sanoi niille juutalaisille, jotka uskoivat häneen: "Jos te pysytte minun sanassani, niin te totisesti olette minun opetuslapsiani; ja te tulette tuntemaan totuuden, ja totuus on tekevä teidät vapaiksi".

Vierailija
410/1246 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mies ole naisen pää, kukapa olisi itsenäisen sinkkunaisen pää? Ei, isä ei ole myöskään aikuisen naisen pää. Korkeintaan tuon voi ajatella vanhanaikaisena näkemyksenä Vaimon asemasta suhteessa mieheen, ei naisen asemasta. Minä kyllä ajattelen, että nainen ja mies on tasa-arvoisia niin avioliitossa kuin Jumalan edessä. Kaksi itsenäistä aikuista yksilöä, jotka yhdessä päättävät yhteisistä asioista. Ei vuosituhansia vanhasta maailmankuvasta kumpuavia näkemyksiä tarvitse allekirjoittaa. Raamattuhan käskee myös uudistua sisäisesti, sen voi ajatella myös niin, että irtisanoudutaan vanhoista näkemyksistä kun ymmärretään niiden selvä ongelmallisuus. 

Ei. Raamattu on elävä ja ajankohtainen tänäkin päivänä.

Kirjoitat: Minä kyllä ajattelen, että nainen ja mies on tasa-arvoisia niin avioliitossa kuin Jumalan edessä. Kaksi itsenäistä aikuista yksilöä, jotka yhdessä päättävät yhteisistä asioista. Vastaus: Tässä ei ole mitään Raamatun vastaista. Paitsi ehkä se, että uskova haluaa Jumalan tahdon toteutuvan eikä omansa. Eli päättäjä on Jumala.

Raamattu todella käskee uudistua sisäisesti, mutta se ei tapahdu ihmisen omasta voimasta vaan Pyhän Hengen. Ihmisen ei myöskään kuulu luottaa ainoastaan omaan ymmärrykseensä vaan ennen kaikkea Jumalan. Ihmiset eivät voi määritellä Raamatun sanomaa uudestaan oman mielensä mukaan.

Vierailija
411/1246 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan voi olla onnellinen liitto ilman, että kukaan omistaa ketään. T. Hopeahääpäivä

Toki voi. Ihmismittari on erilainen kuin se miten Jumala näkee asiat. Jos ei tunne Jumalaa ja Hänen rauhaansa, voi kuvitella, että tietää vaikka miltä rauha tuntuu. Sitten kun saa kokea Hänen rauhansa, huomaakin ettei se aiempi ollutkaan rauhaa. Jos ei tunne Jumalaa, ei tunne rakkautta. Jos ei tunne Jumalaa, ei tunne Hänen rauhaansa. Jos ei tunne sitä mitä Jumala toivoo naisen ja miehen välille, ei tiedä mitä naisen ja miehen välillä voi olla. Jos Jumala ei ole avioliitossa läsnä, avioliitto ei voi heijastaa sitä mitä Hän on sen suunnitellut heijastavan.

Jumala antaa viisauden nöyrälle. 

Vierailija
412/1246 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikille huivipäisille, oli muslimi tai kristitty: teille on yhteistä se, että luette miesten kirjoituksia naisista ja miesten tulkintoja niistä kirjoituksista. Ja ne kaikki kirjoitukset kuvastavat naisten surkeaa asemaa, joka silloin oli niin surkea, ettemme sitä voi edes kuvitella. Herätys, siskot! 

Hei, näin minäkin ennen luulin. Olin väärässä. 

Vierailija
413/1246 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poistelu jatkuu. Huono omatunto täytyy olla jollakin

Vierailija
414/1246 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuttukaa mielenne hengeltä,tutkiaksenne mikä on Jumalan tahto. Älkää mukautuko maailmanmenon mukaan. Tämä on sisäisen uudistuksen funktio.

Ei mies ole kenen tahansa naisen pää, vaan  oman perheen, oman vaimon vastuullinen taho.

Mies on korkeintaan suojeluvastuussa perheeseen nähden, se ei tarkoita mielivaltaa vaan vahvemman velvollisuutta suojella heikompaa. Sama velvollisuus on aikuisen suhteessa lapseen, suojella. Siis mies ei ole naisen yläpuolella vaan korkeintaan asettuu eteen vaaran uhatessa. Voit toki ajatella niin kuin haluat, minä en pidä kaikkia Paavalin (tai Paavalin nimiin) laitettuja näkemyksiä oikeana. 

Vierailija
415/1246 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikille huivipäisille, oli muslimi tai kristitty: teille on yhteistä se, että luette miesten kirjoituksia naisista ja miesten tulkintoja niistä kirjoituksista. Ja ne kaikki kirjoitukset kuvastavat naisten surkeaa asemaa, joka silloin oli niin surkea, ettemme sitä voi edes kuvitella. Herätys, siskot! 

Et ollut. Nyt olet eksyksissä. 

Vierailija
416/1246 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ollut. Nyt olet eksyksissä. 

Siunausta sinulle!

Vierailija
417/1246 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hurjaa shittiä tällä palstalla. En tiennyt että Suomessa on tuollaista harhaista, sekopäistä fundamentalistiajattelua. Vauvapalstalla oppii kaikenlaista.

Kyllä sitä löytyy pitkin Suomen historiaa. Jos aihe kiinnostaa, kannattaa tutustua esimerkiksi hihhuleihin, kartanolaisiin sekä Olarin lahkoon. Uusin tulokas on Räsäsen kultti, tosin sen juuret ja johtajisto ovat todellisuudessa jossain ulkomailla ja sitä piilotellaan aika ahkerasti, mutta etsivä löytää tietoa heistäkin.

Milläs hakusanoilla mainitsemaasi uutta kulttia kannattaa netistä etsiä?

Todellisuudessa hän kuuluu ei kirkolliseen seurakuntaan. Annetaan hänen olla rauhassa palstalla eikä lähdetä halventamaan häntä. Miksi hänestä on tehty joku sylkykuppi, josta levitetään mitä kummallisempia asioita? Kuvitteleeko joku tai

Räsäsläisten masinoimista verkkohäirintäkampanjoista löytyy kyllä tietoa ihan etsimällä uutisista. Jäsenistö toimii aika samalla kaavalla kuin esim scientologit, eli kaikki mahdollinen julkinen kritiikki pyritään mm. vähättelyn ja uhriutumisen kautta mitätöimään. 

Vierailija
418/1246 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei. Raamattu on elävä ja ajankohtainen tänäkin päivänä.

Kirjoitat: Minä kyllä ajattelen, että nainen ja mies on tasa-arvoisia niin avioliitossa kuin Jumalan edessä. Kaksi itsenäistä aikuista yks

ilöä, jotka yhdessä päättävät yhteisistä asioista. Vastaus: Tässä ei ole mitään Raamatun vastaista. Paitsi ehkä se, että uskova haluaa Jumalan tahdon toteutuvan eikä omansa. Eli päättäjä on Jumala.

Raamattu todella käskee uudistua sisäisesti, mutta se ei tapahdu ihmisen omasta voimasta vaan Pyhän Hengen. Ihmisen ei myöskään kuulu luottaa ainoastaan omaan ymmärrykseensä vaan ennen kaikkea Jumalan. Ihmiset eivät voi määritellä Raamatun sanomaa uudestaan oman mielensä mukaan.

Ihmisviisautta se on miestenkin tulkinnat Raamatusta, se mitä usein julistetaan oikeana tulkintana on todellisuudessa usein vain ihmisten tai ihmisyhteisöjen ymmärrykseen nojaamista. Jälki on välillä hyvin rumaa heikoimpien kohdalla. "Älä luota omaan ymmärrykseen vaan luota minun ymmärrykseen." Tämä on se viesti. Minä taas sanon kuten Luther, jokaisella on oikeus itse lukea Raamattu omalla äidinkielellään, tutkia, ottaa selvää. Jeesus neuvoi vetäytymään yksinäisyyteen rukoilemaan salassa ja lupasi, että Jumala kuulee rukoukset. Ei tarvita miestä eikä ketään muutakaan tässä välikädeksi.

Vierailija
419/1246 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jumalaa tuskin on olemassa joten on täysin merkityksetöntä pidätkö jotain rättiä päässä vaiko et.

Minä kyllä uskon, että Jumala/Luoja on olemassa, mutta ei se meitä mitään rättejä vaadi päässä pitämään. Kuten jo tuolla aikaisemmin mainitsin,jos Jeesus olisi syntynyt vaikka Sodankylään, niin ja tämä sovinisti Paavalikin olisi elänyt siellä niin kai naiset nyt joutuisi pitämään poronnahasta tehtyjä päähineitä :D  Ja jos naisella olisi poronnahasta tehty päähine päässä, hän on pyhä ja siveä ja miehet ei näkisi häntä seksuaalisena hu*orana vaan pyhänä naisena:D

Nää kaikki naisen hunnuttaminen ja huputtaminen on vain miesten keksintöä ja tapa hallita naista. Ei ne ole Luojasta lähtöisin. Ei ollut Eevallakaan huntuja naamalla.

Tieisit

Ei ollut huntua eikä vaatteita. Mutta sitten kun karkoitettiin paratiisista oli eläimen nahasta Jumalan tekemät vaatteet päällä.Silloin alkoi toinen todellisuus.

Vierailija
420/1246 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poistelu jatkuu. Huono omatunto täytyy olla jollakin

Seuratkaa minun esimerkkiäni, niin kuin minäkin seuraan Kristusta. Kiitän teitä siitä, että aina muistatte ja noudatatte niitä opetuksia, jotka olen välittänyt teille. Teidän tulee kuitenkin tietää, että jokaisen miehen pää on Kristus, naisen pää on mies ja Kristuksen pää on Jumala.

1. Kor. 11:1-3

Paavalin kirjoituksista on tullut minulle erittäin mieluisia uskoontulon jälkeen. 

Koko Raamattu on kuin aarreaitta, josta saa löytää Herran armosta uusia aarteita joka päivä. Herran sana on meidän leipämme. Paaston aikana sen todella huomaa kuinka Sana on todellinen ruoka sielulle.

Jokapäiväinen leipä! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän viisi