Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kristinusko ja huivin pitäminen

Vierailija
06.02.2025 |

Olkaa hyvä ja älkää ilmiantako sääntöjen mukaisia keskusteluja. 

Kommentit (1246)

Vierailija
421/1246 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poistelu jatkuu. Huono omatunto täytyy olla jollakin

Seuratkaa minun esimerkkiäni, niin kuin minäkin seuraan Kristusta. Kiitän teitä siitä, että aina muistatte ja noudatatte niitä opetuksia, jotka olen välittänyt teille. Teidän tulee kuitenkin tietää, että jokaisen miehen pää on Kristus, naisen pää on mies ja Kristuksen pää on Jumala.

1. Kor. 11:1-3

Paavalin kirjoituksista on tullut minulle erittäin mieluisia uskoontulon jälkeen. 

Koko Raamattu on kuin aarreaitta, josta saa löytää Herran armosta uusia aarteita joka päivä. Herran sana on meidän leipämme. Paaston aikana sen todella huomaa kuinka Sana on todellinen ruoka sielulle.

Jokapäiväinen  leipä.             Kun Jeesus teki ensinmäisen ihmetekonsa Kaanaan häissä, silloin loppui vanhaliitto ja puhdistusastiat tuli uuteen käyttöön  täynnä uutta viiniä !

Vierailija
422/1246 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Nämä ovat ne, jotka eivät ole saastuttaneet itseään naisten kanssa; sillä he ovat niinkuin neitsyet. Nämä ovat ne, jotka seuraavat Karitsaa, mihin ikinä hän menee. Nämä ovat nostetut ihmisistä esikoiseksi Jumalalle ja Karitsalle, eikä heidän suussaan ole valhetta havaittu; he ovat tahrattomat."

Eli vihjaako Jeesus tässä homoseksuaaleihin? Homppelit ovat jessen silmissä kuin neitsyitä? Jesse itse ei mennyt ikinä naimisiin tai saanut lapsia. Hän suuteli suulle rakkainta, nuorinta ja kauneinta, (naismaisinta?) opetuslastaan? Eli Johannesta? Johannes on saanut nimen "rakastetuin opetuslapsi". Eusebios tallensi 300-luvulla kirkkohistoriaansa kirjeen joka oli Efesoksen Polykrateen (130-196) kirjoittama ja jossa Johannes nojasi Jeesuksen kainalossa, viitaten tunnustukseen herrasta ja hänen rakastetuimmasta opetuslapsestaan.

Johanneksen evankeliumin päätössanat koskevat nimenomaan "rakastettua opetuslasta": "juuri tämä opetuslapsi todistaa kaikesta tästä. Hän on tämän kirjoittanut ja me tiedämme että hänen tidistuksensa on luotettava."( joh 21:24) 

En väitä että Jeesus olisi ollut homoseksuaali, ja asialla ei minulle ole mitään merkitystä edes. Rakastan Jeesusta mutta toivon että Paavalin opetuksia ei sotkettais Jeesuksen opetuksiin ja Jeesuksen armoa ei kielketäis keltään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/1246 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Nämä ovat ne, jotka eivät ole saastuttaneet itseään naisten kanssa; sillä he ovat niinkuin neitsyet. Nämä ovat ne, jotka seuraavat Karitsaa, mihin ikinä hän menee. Nämä ovat nostetut ihmisistä esikoiseksi Jumalalle ja Karitsalle, eikä heidän suussaan ole valhetta havaittu; he ovat tahrattomat."

Eli vihjaako Jeesus tässä homoseksuaaleihin? Homppelit ovat jessen silmissä kuin neitsyitä? Jesse itse ei mennyt ikinä naimisiin tai saanut lapsia. Hän suuteli suulle rakkainta, nuorinta ja kauneinta, (naismaisinta?) opetuslastaan? Eli Johannesta? Johannes on saanut nimen "rakastetuin opetuslapsi". Eusebios tallensi 300-luvulla kirkkohistoriaansa kirjeen joka oli Efesoksen Polykrateen (130-196) kirjoittama ja jossa Johannes nojasi Jeesuksen kainalossa, viitaten tunnustukseen herrasta ja hänen rakastetuimmasta opetuslapsestaan.

Johanneksen evankeliumin päätössanat koskevat nimenomaan "rakastettua opetuslasta": "juuri tämä opetuslapsi todista

Ei viitata homoseksuaaleihin, vaan siihen valopukuiseen joukkoon ,jonka vaatteet on pesty Jeesuksen verellä.

Ei hän evankeliumin mukaan suudellut muuta kuin kavaltajaansa Juudasta.Johannes oli itse antanut rakastettu nimen itselleen,mutta hän ei ollut muista poikkeava.

Paavalin opetukset ovat Jeesuksen hänelle opettamia,kun hän oli opissa 3v. 

Vierailija
424/1246 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikille huivipäisille, oli muslimi tai kristitty: teille on yhteistä se, että luette miesten kirjoituksia naisista ja miesten tulkintoja niistä kirjoituksista. Ja ne kaikki kirjoitukset kuvastavat naisten surkeaa asemaa, joka silloin oli niin surkea, ettemme sitä voi edes kuvitella. Herätys, siskot! 

Hei, näin minäkin ennen luulin. Olin väärässä. 

Et ollut. Nyt olet eksyksissä. 

Keskustellaan toki. Miten koet, että olen eksyssissä?

Vierailija
425/1246 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mies ole naisen pää, kukapa olisi itsenäisen sinkkunaisen pää? Ei, isä ei ole myöskään aikuisen naisen pää. Korkeintaan tuon voi ajatella vanhanaikaisena näkemyksenä Vaimon asemasta suhteessa mieheen, ei naisen asemasta. Minä kyllä ajattelen, että nainen ja mies on tasa-arvoisia niin avioliitossa kuin Jumalan edessä. Kaksi itsenäistä aikuista yksilöä, jotka yhdessä päättävät yhteisistä asioista. Ei vuosituhansia vanhasta maailmankuvasta kumpuavia näkemyksiä tarvitse allekirjoittaa. Raamattuhan käskee myös uudistua sisäisesti, sen voi ajatella myös niin, että irtisanoudutaan vanhoista näkemyksistä kun ymmärretään niiden selvä ongelmallisuus. 

Ei. Raamattu on elävä ja ajankohtainen tänäkin päivänä.

Kirjoitat: Minä kyllä ajattelen, että nainen ja mies on tasa-arvoisia niin avioliitossa k

Siis kenen miesten tulkinnat Raamatusta? Uskova ei perusta uskoaan muiden tulkintoihin. Pyhä Henki antaa jokaiselle uskovalle henkilökohtaisesti viisautta. Ja koska on vain yksi totuus, Pyhä Henki antaa kaikilla saman totuuden.

Vierailija
426/1246 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuratkaa minun esimerkkiäni, niin kuin minäkin seuraan Kristusta. Kiitän teitä siitä, että aina muistatte ja noudatatte niitä opetuksia, jotka olen välittänyt teille. Teidän tulee kuitenkin tietää, että jokaisen miehen pää on Kristus, naisen pää on mies ja Kristuksen pää on Jumala.

Vierailija
427/1246 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mies ole naisen pää, kukapa olisi itsenäisen sinkkunaisen pää? Ei, isä ei ole myöskään aikuisen naisen pää. Korkeintaan tuon voi ajatella vanhanaikaisena näkemyksenä Vaimon asemasta suhteessa mieheen, ei naisen asemasta. Minä kyllä ajattelen, että nainen ja mies on tasa-arvoisia niin avioliitossa kuin Jumalan edessä. Kaksi itsenäistä aikuista yksilöä, jotka yhdessä päättävät yhteisistä asioista. Ei vuosituhansia vanhasta maailmankuvasta kumpuavia näkemyksiä tarvitse allekirjoittaa. Raamattuhan käskee myös uudistua sisäisesti, sen voi ajatella myös niin, että irtisanoudutaan vanhoista näkemyksistä kun ymmärretään niiden selvä ongelmallisuus. 

Muuttukaa mielenne hengeltä,tutkiaksenne mikä on Jumalan tahto. Älkää mukautuko maailmanmenon mukaan. Tämä on sisäisen uudistuksen funktio.

Ei mies ole kenen tahansa naisen pää, vaan  oman perheen vastuullinen taho. 

Perheessä, jossa on kaksi aikuista ihmistä, on kaksi vastuullista ihmistä. 

Vierailija
428/1246 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmiantaja. Älä jooko poista taas. Joku kuitenkin laittaa aika uudestaan.

Vierailija
429/1246 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja Kristuksessa ei ole naista eikä miestä. Erilaiset roolit siis vain täällä maan päällä.

Vierailija
430/1246 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikille huivipäisille, oli muslimi tai kristitty: teille on yhteistä se, että luette miesten kirjoituksia naisista ja miesten tulkintoja niistä kirjoituksista. Ja ne kaikki kirjoitukset kuvastavat naisten surkeaa asemaa, joka silloin oli niin surkea, ettemme sitä voi edes kuvitella. Herätys, siskot! 

Joku sanoi, että näin hänkin luuli.Kiinnostais tietää, mikä ei hänen mielestään ole fakta. Se, että tekstit on miesten kynästä? Vai se, että miehet on kautta aikojen niitä tulkinneet? (Monessa yhteisössä miehillä on siihen monopoli vieläkin. )

Vierailija
431/1246 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja Kristuksessa ei ole naista eikä miestä. Erilaiset roolit siis vain täällä maan päällä.

Eli maailman 8 mrd ihmisellä on vain kaksi roolia ja vain  kaksi käyttäytymismallia ja tekemisen tapaa, niinkö? 

Vierailija
432/1246 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Perheessä, jossa on kaksi aikuista ihmistä, on kaksi vastuullista ihmistä. "

Jumalan valtakunnan säännöt on että miestä pidetään vastuullisena.

Niinkuin Aadamia. Lähinnä kai tarkoitetaan kristillistä käytöstä.

Vierailija
433/1246 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Milläs hakusanoilla mainitsemaasi uutta kulttia kannattaa netistä etsiä?

Todellisuudessa hän kuuluu ei kirkolliseen seurakuntaan. Annetaan hänen olla rauhassa palstalla eikä lähdetä halventamaan häntä. Miksi hänestä on tehty joku sylkykuppi, josta levitetään

======////=======

Räsäsläisten masinoimista verkkohäirintäkampanjoista löytyy kyllä tietoa ihan etsimällä uutisista. Jäsenistö toimii aika samalla kaavalla kuin esim scientologit, eli kaikki mahdollinen julkinen kritiikki pyritään mm. vähättelyn ja uhriutumisen kautta mitätöimään. 

======/////=====

Kiitos asiallisesta vastauksesta. Täytyypä perehtyä asiaan. 

Siunausta

Vierailija
434/1246 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten tämä valtakunta on miesten valtakunta eikä kenelläkään järkevällä naisella ole sinne mitään asias. 

Vierailija
435/1246 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos vain toinen on vastuussa, mikä se toinen ei- vastuullinen sitten on? Holhottava? (Tämähän on tuttu ajatus islamin äärimuodoista) Alamainen? Käskettävä? Lapsi? 

Vierailija
436/1246 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos vain toinen on vastuussa, mikä se toinen ei- vastuullinen sitten on? Holhottava? (Tämähän on tuttu ajatus islamin äärimuodoista) Alamainen? Käskettävä? Lapsi? 

Ei ,kun Jumala loi naisen tasavertaiseksi kumppaniksi miehelle. 

Vierailija
437/1246 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten tämä valtakunta on miesten valtakunta eikä kenelläkään järkevällä naisella ole sinne mitään asias. 

En ole kuullut että jos molemmat haluaa kristillisen avioliiton, siinä olisi  mitään ongelmaa.

Vierailija
438/1246 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni ei kehtaisi liikkua kanssani, jos käyttäisin huivia. Meitähän luultaisiin muslimeiksi!

Vierailija
439/1246 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ,kun Jumala loi naisen tasavertaiseksi kumppaniksi miehelle. 

"nainen vaietkoon seurakunnassa" (1. Kor. 14:34-35)

Jatkuu: vaimo kysyköön  kotonaan mieheltään epäselvää asiaa.

Kuuntele esim. Mailis Janatuisen opetusta .

Vierailija
440/1246 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole kuullut että jos molemmat haluaa kristillisen avioliiton, siinä olisi  mitään ongelmaa.

Sanoinko, että." järkevällä" naisella.