Uskoisitko , Janne Kataja
Olipa kiva nähdä Janne Kataja toisenlaisen ohjelman parissa. Silti oli Jannemaisen iloinen, vaikka aihe oli
tutkiva.
Mielenkiintoista ja todella avartavaa 10/10.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/tallainen-on-janne-katajan-uutuussa…
Katso lähetysajat : Janne Katajan Uskoisitko? - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (226)
Vierailija kirjoitti:
Kamalasti on täällä valheita . Eronneita/ erotettuja ei kartella , mutta luopioita kartellaan eli niitä jotka tahallaan vääristelevät asioita, valehtelevat järjestöstä ja haluavat riidellä asioista. Koska heidän kanssaan on turha riidellä ja jankata asioista. Ihan niin kuin maailmassakin.
Joka puolella on sääntöjä,ja jos et noudata joudut pois . Esim. kerrostaloasuminen, liikennesäännöt, eri kerhojen säännöt, säännöt työpaikoilla, säännöt parisuhteessa, säännöt eri maiden laissa.
Yleensä kaikilla uskonnoilla on säännöt , paitsi luterilaisilla ei ole . He pelkäävät menettävänsä rahaa ja näin suvaitsevat ihan kaiken.
Tuo ei missään nimessä pidä paikkaansa. Voit tarkistaa viralliset karttamisohjeet Valtakunnan palveluksemme 8/2002 julkaisusta. Ohjeet ovat pitkät ja yksiselitteiset. Kaikki on kielletty alkaen tervehtimisestä. Monesti jopa hautajaisiin kielletään tulemasta.
Jehovan todistajat häpeilevät karttamista ja koittavat vähätellä sitä. Onko niin että omatunto painaa ja ymmärtävät itsekin sisimmässään että se on väärin ja julmaa?
Jehovan todistajien tiedottaja on antanut väärää tietoa karttamisesta.
Nuo wiccan jne kaivelut olisivat saaneetjäädä sarjasta. Noituus ei ole uskonto ainakaan valkeuteen perustuva. Astrologia on aina perustunut alkemiaan joka alun alkujaan oli salatiede jne jne
Janne laittaa nyt itsensä alttiiksi kaikenkarvaisille henkivalloille. Surullista on, nuo pimeyden voimat usein viehettävä ihmisen pimeää puolta. Okaa varovaisia, älkää alkako leikkiä "tulella!! Itse en todellakaan aijo moisia sarjoja katsoa. Jeesus on parempi ja ainoa tosi vaihtoehto.
Saatana puhuu Janne Katajan kautta! Parempi olisi ollut jättää elämä Jeesuksen käsiin ja vaieta!
Vierailija kirjoitti:
Saatana puhuu Janne Katajan kautta! Parempi olisi ollut jättää elämä Jeesuksen käsiin ja vaieta!
Eiköhän näitä tylsiä Jeesus juttuja ole kuultu jo enemmän kuin tarpeeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kamalasti on täällä valheita . Eronneita/ erotettuja ei kartella , mutta luopioita kartellaan eli niitä jotka tahallaan vääristelevät asioita, valehtelevat järjestöstä ja haluavat riidellä asioista. Koska heidän kanssaan on turha riidellä ja jankata asioista. Ihan niin kuin maailmassakin.
Joka puolella on sääntöjä,ja jos et noudata joudut pois . Esim. kerrostaloasuminen, liikennesäännöt, eri kerhojen säännöt, säännöt työpaikoilla, säännöt parisuhteessa, säännöt eri maiden laissa.
Yleensä kaikilla uskonnoilla on säännöt , paitsi luterilaisilla ei ole . He pelkäävät menettävänsä rahaa ja näin suvaitsevat ihan kaiken.
Tuo ei missään nimessä pidä paikkaansa. Voit tarkistaa viralliset karttamisohjeet Valtakunnan palveluksemme 8/2002 julkaisusta. Ohjeet ovat pitkät ja yksiselitteiset. Kaikki on kielletty alkaen tervehtimisestä. Monesti jo
Raamatusta löytyy myös ohjeet Jehovantodistajia varten?
Mutta tiedä se, että viimeisinä päivinä on tuleva vaikeita aikoja. Sillä ihmiset ovat silloin itserakkaita, rahanahneita, kerskailijoita, ylpeitä, herjaajia, vanhemmilleen tottelemattomia, kiittämättömiä, epähurskaita, rakkaudettomia, epäsopuisia, panettelijoita, hillittömiä, raakoja, hyvän vihamiehiä, pettureita, väkivaltaisia, pöyhkeitä, hekumaa enemmän kuin Jumalaa rakastavia; heissä on jumalisuuden ulkokuori, mutta he kieltävät sen voiman. Senkaltaisia karta. Sillä niitä ovat ne, jotka tungettelevat taloihin ja pauloihinsa kietovat syntien rasittamia ja monenlaisten himojen heiteltäviä naisparkoja, jotka aina ovat opetusta ottamassa, eivätkä koskaan voi päästä totuuden tuntemiseen. Ja niinkuin Jannes ja Jambres vastustivat Moosesta, niin nuokin vastustavat totuutta, nuo mieleltään turmeltuneet ihmiset, jotka eivät uskonkoetuksissa kestä. Mutta he eivät pitemmälle edisty, sillä heidän mielettömyytensä on käyvä ilmeiseksi kaikille, niinkuin noidenkin mielettömyys kävi ilmi. (2. Tim. 3:1,9)
Vierailija kirjoitti:
Nuo wiccan jne kaivelut olisivat saaneetjäädä sarjasta. Noituus ei ole uskonto ainakaan valkeuteen perustuva. Astrologia on aina perustunut alkemiaan joka alun alkujaan oli salatiede jne jne
Janne laittaa nyt itsensä alttiiksi kaikenkarvaisille henkivalloille. Surullista on, nuo pimeyden voimat usein viehettävä ihmisen pimeää puolta. Okaa varovaisia, älkää alkako leikkiä "tulella!! Itse en todellakaan aijo moisia sarjoja katsoa. Jeesus on parempi ja ainoa tosi vaihtoehto.
Tekoälyn kanssa leikkiminen on jo itsessään " tulella" leikkimistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Wicca -jaksoa en voinut katsoa loppuun asti. Joku siinä oli, mikä tuntui tosi oudolta.
No, oli tosi outoa. Vaikutti siltä, että tietynlaiset henkilöt hakeutuvat wicca-juttuihin ja sillä voivat sitten perustella omia "taipumuksiaan". Varmaan aika moni nyt innostui siitä "pussailu"-kuvaelmasta...
Ihan yhtä hörhöä touhua kuin virallisetkin uskonnot, nuo ihmiset eivät eroa millään lailla esim Jehovista. Jos jollain on taipumusta hurahtamiseen niin hän hurahtaa, oli uskonto mikä hyvänsä.
Kaikki uskonnot ovat ihan samaa höpönlöpöä ja satua. Kuka oikeasti uskoo vaikka että Jeesus muutti veden viiniksi jne. sadut.
= Miksi uushenkisyydestä tullaan uskoon? Anni Sinilahti
Minä uskon, se pikkujuttu muuttaa vesi viiniksi, jos sama mies (Jeesus siis) nostaa (Lazarus nimisen) miehen kuolleista takaisin elämään, tämän oltua kuollut jo 4 päivän ajan.
Jeesus on myös luvannut tehdä eläviksi meidän kuolevaiset ruumiimme.
Vierailija kirjoitti:
Nuohan opettaa tuolla salissa samoja asioita mitä minulle opetettiin jo lapsena kotona, enkä todellakaan ole jehova tai tuttavani eikä sukulaisistani kukaan.
Mietin tätä jaksoa katsoessa, että kyllä on tällainen hyvä kotikasvatus kateissa tyystin monessa perheessä.. Hyvän käytöksen opetus saadaan kotona, ei koulussa. Vanhemmat ei ymmärrä omaa rooliaan. Oli sitten uskonnoltaan mikä hyvänsä niin kyllä tällaista eettismoraalista keskustelua tulisi käydä joka tuvassa ja pitää nuoriso iltaisin kotona sen sijaan, että hilluvat jengeissä Stadissa.
Vierailija kirjoitti:
Minä uskon, se pikkujuttu muuttaa vesi viiniksi, jos sama mies (Jeesus siis) nostaa (Lazarus nimisen) miehen kuolleista takaisin elämään, tämän oltua kuollut jo 4 päivän ajan.
Pidätkö silti wiccalaisia uskomuksia huuhaana?
Minulle tuli siitä Jehovan todistaja jaksosta lämmin ja turvallisen yhteisön vaikutelma. Mutta olenkin tosi rikkinäisestä kodista.
Olisin itse lapsena ja nuorena sopeutunut sinne hyvin, kunpa olisin saanut mieluummin tuollaisen perheen sen väkivaltaisen, arvaamattoman ja sadistisen menon sijaan.
Nyt tuntuisi falskilta lähteä mukaan, mutta joku hyvä yhteisö olisi ihana löytää. Lisäksi olemme puolison kanssa tohtoreita, ja puoliso saanut akuutin leukemian vuoksi vaikka mitä verituotteita pussitolkulla.
Mutta jos tiedätte Helsingin läheltä jonkun muun, kristillisen yhteisön, jossa on tuollaisia lämpimiä ihmisiä niin olisin kiinnostunut!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jehovantodperheen tytär näpytteli vimmatusti kännykkäänsä kun olivat siellä valtakunnansalissa veisaamasa istuen penkeissä..
Nuori nainen ei voinut sanoa mielipidettään, kun Kataja kysyi mitä mieltä hän on siitä, kun nuorilta naisilta vanhoista miehistä koostuva kuulestelijaryhmä tiedustelee yksityiskohtiin meneviä uteluja mm. seksistä. Nuori nainen väisti kysymyksen sillä, että hänellä ei ole henkilökhtaista kokemusta asiasta tms. Koska ei ollut omaa kokemusta, niin ei voinut sanoa kantaansakaan?
Jehovissa taitaa olla synneistä suurin asettua tuota vanhojen miesten tuomaristoa vastaan millään tavalla.
Muuten kyllä perheiden ja uskonsisarien ja uskonveljien kesken tunnelma oli iloinen ja vapautunut. Silti pieni epäilyksen Tuomas minussa pisti pohtimaan, onko kaikki kuitenkin sitä miltä näyttää? Kuinka paljon idylliin liittyy ikäviä asioita - tuomitsemi
Kai siinä olet iloinen ja vapautunut, kun et ole tuomiolla itse. Huojentuneisuus purkautuu pienenä riehakkuutena.
Mä vähän luulen, että mikään uskonto ei toimi ilman kuripuolta. Se ei vain pysyisi kasassa eikä se tuntuisi miltään, jos kaikki olisi aidosti kivaa ja vapaaehtoista. Se olisi silloin viihdettä, ei uskontoa.
Jehovan todistajat ovat mielin kielin kiinnostuneille mutta yhteisöllisyys voi osin hiipua siinä vaiheessa kun käy kasteella. Tämä johtuu siitä että kiinnostuneen kanssa vietettyjä tunteja ei voi enää raportoida kuukausittain seurakuntaan kun kasteella on käyty. Hehän pitävät kirjaa tunneista ja suorittaminen on tärkeässä roolissa niille. Olen myös kuullut että jos henkilö vaikka sairastuu eikä pysty tai jaksa osallistua kokouksiin niin eivät pidä yhteyttä pidemmän päälle. Kyllä sielläkin on ihmisiä jotka jäävät yksin yhteisöllisyydestä huolimatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pidätkö silti wiccalaisia uskomuksia huuhaana?
Vettä nousee sekä puhtaista että likaisista lähteistä. Mikään noituus ei ole koskaan kokonaan puhdasta, mihin kaapuun se sitten puetaankin. Pimeys on pimeyttä, ja valkeus on Herran Jeesuksen erityisalaa. Taivaassa ei ole noituutta.
Siis tuo astrologia kirjahan on painettu vuonna 2023. Jannen ohjelma kuvattu varmaan vuonna 2024. Seppo on fbssä vielä itse mainostanut tuota kirjaa 2023. Toisen kirjan julkaissut 2024 vuonna, mutta mielestäni eri kannet.
Vierailija kirjoitti:
Jehovan todistajat ovat mielin kielin kiinnostuneille mutta yhteisöllisyys voi osin hiipua siinä vaiheessa kun käy kasteella. Tämä johtuu siitä että kiinnostuneen kanssa vietettyjä tunteja ei voi enää raportoida kuukausittain seurakuntaan kun kasteella on käyty. Hehän pitävät kirjaa tunneista ja suorittaminen on tärkeässä roolissa niille. Olen myös kuullut että jos henkilö vaikka sairastuu eikä pysty tai jaksa osallistua kokouksiin niin eivät pidä yhteyttä pidemmän päälle. Kyllä sielläkin on ihmisiä jotka jäävät yksin yhteisöllisyydestä huolimatta.
Ei mitään tunteja raportoida. Vanhaa tietoa. Ja kyllä yhteyttä pidetään.
Eikö wicca ole enemmänkin nuorten naisten juttu. Krääsää, tarot kortteja ja rituaaleja...