Uskoisitko , Janne Kataja
Olipa kiva nähdä Janne Kataja toisenlaisen ohjelman parissa. Silti oli Jannemaisen iloinen, vaikka aihe oli
tutkiva.
Mielenkiintoista ja todella avartavaa 10/10.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/tallainen-on-janne-katajan-uutuussa…
Katso lähetysajat : Janne Katajan Uskoisitko? - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (226)
Vierailija kirjoitti:
Miten noloa ja ärsyttävää, että vain miehet olivat äänessä. Nainen vieressä vain nyökyttelee ja katsoo kuin spanieli. Eikö ole ääntä, omaa mielipidettä mistään?
Nuorelta naiselta kysyttiin, että mitä jollekin ukkoköörille kuuluvat hänen tai kenenkään muunkaan intiimiasiat? "No en osaa sanoa, kun en ole itse semmoisessa tilanteessa ollut". Nönnööööö. Voi surkeus mikä lapanen, mutta sitä se on, kun kasvatetaan lapaseksi.
Eikös se ole ollut naisen virallinen rooli, "vaietkoon seurakunnassa", näinhän moni ihan teidän evlut-kirkossakin edelleen ajattelee.
Mä en ymmärtänyt tuota Seppo Tanhuan kirjajuttua ollenkaan. Olen vissiin tyhmä. Selittäisikö joku viisaampi mulle, miten on mahdollista, että Tanhuan kirjan eka painos tuli just painosta Tanhuan kotiovelle, ja Katajalla olikin kotona jo se sama kirja?
Taikaa?
"aluevaltaus" kun vanhuus tulee. Astrologia ja uskonto. Jostainhan se on raha revittävä. Vappu samoilla linjoilla. Linkkiytyvät jo alallaan tunnettuihin....
oivoi uusi ohjelma: tuonpuoleisiaviestejäHiekattomasta vaginasta.
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärtänyt tuota Seppo Tanhuan kirjajuttua ollenkaan. Olen vissiin tyhmä. Selittäisikö joku viisaampi mulle, miten on mahdollista, että Tanhuan kirjan eka painos tuli just painosta Tanhuan kotiovelle, ja Katajalla olikin kotona jo se sama kirja?
Taikaa?
Minulla on teoria. Seppo Tanhua sanoi, että kirjalähetyksen olisi pitänyt tulla jo edellisenä päivänä. Siinä on tietysti käynyt niin, että Janne Kataja, oli tietoinen Tanhuan kirjan ilmestymispäivästä kirjapainosta (jutellut Tanhuan kanssa asiasta ennen kuvauksia) ja hän oli heti tuoreeltaan saanut haettua kirjan kirjapainosta (totta kai kun on toimittaja, joka tekee ohjelmaa).
Vierailija kirjoitti:
Olen entinen todistaja ja katsoin ohjelman. Olen itse eronnut todistajista vuosia sitten, koska elämäntapani ei enää ollut Raamatun mukaista. Koin, että minun olisi epäpyhää kutsua itseäni todistajaksi, kun en noudata sääntöjä. Kukaan ei painostanut minua eroamaan, eikä kukaan ole karttanut minua. Päin vastoin, olen nytkin sopinut tapaavani erästä todistajaa, jota en ole vuosiin nähnyt.
Liityin todistajiin aikoinaan omasta halustani, kukaan perheessäni tai suvussani ei ole todistaja. Liittyminen edellytti hyvin pitkää Raamatun tutkimista ja opiskelua sekä lukuisten haastattelujen ja kokeiden läpäisemistä. Myöskään todistajaperheeseen syntyviä lapsia ei kasteta, vaan he voivat liittyä aikaisintaan siinä iässä, kun ymmärtävät, mihin ryhtyvät. Myös he käyvät läpi saman Raamatun opiskelun ja haastattelut ym.
Todistajatkin ovat erehtyviä ihmisiä, jotka tekevät syntiä, eikä ketään eroteta virheiden takia. Tiedän myös mo
Höpö, höpö/ÄLÄ VALEHTELE!
Vierailija kirjoitti:
Tunnen parikin Jehovan todistajaa. Toinen on hyvin mukava, mutta kertoi, että heillä on mm.jatkuvia harjoituksia ovelta ovelle tapahtuvaa uskon lähetystä varten ja ns.vanhempien seurakunnan kuulusteluja tätä varten ja nuo kuulosti ihan kaameilta. Myöskään tulevan aviopuolison kanssa ei saa ennen avioliittoa viettää aikaa kahdestaan ollenkaan tai edes istua vierekkäin julkisesti (eli ei ihme, että avioidutaan ties minkä väkivaltaisen hullun kanssa). Heillä on myös kokoontumisia useamman kerran viikossa ja niistä ei saa olla pois ja työt on valittava sen mukaan, että niihin voi aina osallistua.
Huomasitteko myös, että noissa paratiisikuvissa vain miehiä oli siellä taivaassa. Naiset on ihan ala-arvoisia, eikä heillä ole seurakunnassa mitään puhevaltaa.Toinen näistä tuntemistani on entienen Jehovan todistaja, koska hänen äitiään oli isä hakannut koko lapsuuden, mutta erota ei saanut tai kaikki olisi hyljänneet hänet. Kertonut muuten
Nyt on paksua puhetta vastoin parempaa tietoa.
Vierailija kirjoitti:
Ne vähän pisteet mitä ehkä Katajalla oli kyllä ropisi siinä vaiheessa kun se tyyppi nyt vaihtoi ortodoksiksi. Ei siis ole edes mikään tapauskova, vaan uskovainen. Ja vanhoillinen, kun vaihtoi ortodoksiksi, siellä ei naisia katsota pappeina ja periaatteessa koko kirkkoa johtaa putinin suuriystävä miljardööri joka puhuu kuinka kaikki ukrainalaiset pitää tappaa,
Hieno valinta, Janne Kataja!
Sinulla on selkeästi väärää tietoa. Ortodoksisella kirkolla ei ole ketään yhtä johtajaa. Suomen ortodoksinen kirkko kuuluu Konstantinopolin ekumeenisen patriarkka Bartolomeoksen piiriin, ei Moskovan.
Ortodoksisessa kirkossa on ihan samanlaista porukkaa kuin evankelis-luterilaisissakin. Osa on vanhoillisempia, suurempi osa ei niinkään. Suosittelen tutustumaan paremmin.
Wicca -jaksoa en voinut katsoa loppuun asti. Joku siinä oli, mikä tuntui tosi oudolta.
Vierailija kirjoitti:
Wicca -jaksoa en voinut katsoa loppuun asti. Joku siinä oli, mikä tuntui tosi oudolta.
No, oli tosi outoa. Vaikutti siltä, että tietynlaiset henkilöt hakeutuvat wicca-juttuihin ja sillä voivat sitten perustella omia "taipumuksiaan". Varmaan aika moni nyt innostui siitä "pussailu"-kuvaelmasta...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, oli tosi outoa. Vaikutti siltä, että tietynlaiset henkilöt hakeutuvat wicca-juttuihin ja sillä voivat sitten perustella omia "taipumuksiaan". Varmaan aika moni nyt innostui siitä "pussailu"-kuvaelmasta...
Voicessa oli nyt tällainen noita laulamassa ( ei päässyt jatkoon), kuvattiin sitä samaa kauppaa, jossa kuvattiin Jannen Uskoisitko noita jaksoa.
Urantia jakso oli kyllä jotain käsittämätöntä juttua. Se meni vielä läpi, että maapallolla emme olisi yksin, että olisi muutakin elämää..
mutta se kaikki muu meni hyvästi yli hilseen.
Nämä noidat puhuvat kyllä ihan höpöjä, kaikki ennustukset ja mummon vierailut sopisivat kenelle tahansa
Mites tuo Seppo Tanhuan kirja juttu? Lisää teorioita?
Vierailija kirjoitti:
Urantia jakso oli kyllä jotain käsittämätöntä juttua. Se meni vielä läpi, että maapallolla emme olisi yksin, että olisi muutakin elämää..
mutta se kaikki muu meni hyvästi yli hilseen.
Milloin se on?
Vierailija kirjoitti:
Uskonnoista voi irtautua. Jos tuntuu siltä.
Kun lampaaksi on ryhtynyt, siitä roolista on vaikea päästä eroon.
Vierailija kirjoitti:
Toimittaja oli tilannut kirjavälityksestä setin aiheen kirjoja ja siellä seassa tämäkin oli ollut. Eihän kirja painosta tule niin että samantien ilmestyy kirjailijan ovelle pahvilaatikossa vaan oli ilmestynyt jo aiemmin. Jannehan luuli sen olevan samassa pinossa keittiössä jossa myös tämän kupariketun kirja ja muutakin alan kirjallisuutta taustatyötä varten hankittuna
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan samoista syistä ihmiset kiinnostuvat ns. tavallisista uskonnoista. Monella miehellä on "taipumus", joka vaatii liittymistä vanhoilliseen seurakuntaan vain siksi, että niissä nainen ei saa olla pappi.
Vierailija kirjoitti:
Eihän se tyhjästä ilmesty ennenkuin se on painettu. Se on asia selvä. Posti kulkee nykyään hitaasti ja toimitus on voinut kestää riippuen myös vastaanottajasta, mille päivälle hän on sen valinnut.
Janne on voinut hakea tai saada kirjan nopeammin.
Vierailija kirjoitti:
Taikaa?
On täysin mahdollista. Joku tilannut kirjan hänelle lahjaksi ja kirja on ollut kustantajalta tullut suoraan ennakkotilauksena. Aikaero on päivissä, viikko tai pari.
Tanhuan kirjat tuli kotiin, hänelle itselleen, osa varmaan mennyt myös kirjakauppaan jne.
Kyllähän tuossa tietynlaiset "fibat" on nähtävissä. En viitsi avata asiaa enempää, koska nuo wiccalaiset ovat hyvin herkkiä ihmisiä enkä halua mitään kunnianloukkaus-syytöksiä taakakseni...