Uskoisitko , Janne Kataja
Olipa kiva nähdä Janne Kataja toisenlaisen ohjelman parissa. Silti oli Jannemaisen iloinen, vaikka aihe oli
tutkiva.
Mielenkiintoista ja todella avartavaa 10/10.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/tallainen-on-janne-katajan-uutuussa…
Katso lähetysajat : Janne Katajan Uskoisitko? - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (226)
Ohjelma kuvattiin keväällä 2023 eli kaksi vuotta sitten.
-Laura
Ottaisin ne Jehovat naapuriin mieluusti nykyisten tilalle.
Terv. Helsinkiläinen
Vierailija kirjoitti:
ja lapsenkin juuri sai
Suoraan synnytyssalista tv-kuvauksiin.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki uskonnot ovat ihan samaa höpönlöpöä ja satua. Kuka oikeasti uskoo vaikka että Jeesus muutti veden viiniksi jne. sadut.
Viinillä on myös oma jumalansa antiikin Kreikan mytologiassa. Dionysos, jonka temppelissä vesi muutettiin viiniksi. Samat tarinat ovat vain lainattu Raamattuun.
Tulee katsottua.Ihan kuin olisi parasta Janne Kataja tämä.Mielenkiintoista ja tulee uskonnot tutuiksi.Kiitos ohjelmasta Jannelle.
Haluan sen ällön sössöttäjän pois telkkarista, niin kulunut naama.
Vierailija kirjoitti:
Haluan sen ällön sössöttäjän pois telkkarista, niin kulunut naama.
Ohjelma on kuitenkin kiinnostava ja hyvä. Harmi vain että jaksoja on niin vähän. Toivottavasti tulee uusia kausia. Pieniä uskontoja on niin paljon mitä esitellä.
Vierailija kirjoitti:
Minulle tuli siitä Jehovan todistaja jaksosta lämmin ja turvallisen yhteisön vaikutelma. Mutta olenkin tosi rikkinäisestä kodista.
Olisin itse lapsena ja nuorena sopeutunut sinne hyvin, kunpa olisin saanut mieluummin tuollaisen perheen sen väkivaltaisen, arvaamattoman ja sadistisen menon sijaan.
Nyt tuntuisi falskilta lähteä mukaan, mutta joku hyvä yhteisö olisi ihana löytää. Lisäksi olemme puolison kanssa tohtoreita, ja puoliso saanut akuutin leukemian vuoksi vaikka mitä verituotteita pussitolkulla.
Mutta jos tiedätte Helsingin läheltä jonkun muun, kristillisen yhteisön, jossa on tuollaisia lämpimiä ihmisiä niin olisin kiinnostunut!
Kannattaisiko aloittaa ihan siitä ev.lut kirkosta ja osallistua kirkon tapahtumiin? Tuo taitaa kuitenkin olla helppoa ja turvallista. Tuossahan ei varsinaisesti sekaannu mihinkään epämääräiseen, hämärään tai salaiseen.
Odotin kovasti tätä sarjaa ja olen katsonutkin, ainakin osittain. Ensimmäinen jakso oli suht hyvä, mutta sen jälkeen on ollut aika pliisua. Kataja myöntelee ja "nuoleskelee" liikaa näitä uskovaisia. Tuo noita-jakso vaikutti niin huonolta, että en jaksanut kuin alkua katsoa. Pettymys oli koko sarja. Aihe olisi ollut hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Odotin kovasti tätä sarjaa ja olen katsonutkin, ainakin osittain. Ensimmäinen jakso oli suht hyvä, mutta sen jälkeen on ollut aika pliisua. Kataja myöntelee ja "nuoleskelee" liikaa näitä uskovaisia. Tuo noita-jakso vaikutti niin huonolta, että en jaksanut kuin alkua katsoa. Pettymys oli koko sarja. Aihe olisi ollut hyvä.
Minä olen tykännyt tästä sarjasta. Itse ajattelen, että jos ei yhtään myötäilisi muiden uskonnon edustajia, niin ehkä he eivät kertoisi sitten mitään. Ei sinne mennä haastamaan, vaan saamaan tietoa.
Eräs sukulainen liittyi jtodistajiin ja sai toisenkin sukulaisen mukaansa. Homma meni niin lakihenkiseksi, että jos toisella on punainen kynttilä niin toinen kysyy, etteihän tuo varmasti ole viittaus jouluun. Kristillisesti ajatellen ollaan kaukana Jeesuksen opetuksesta, kristinuskon sanoma on vapautus synnin orjuudesta ja lain orjuudesta. Siis täydellinen vapaus. Siihen ei kuulu lakihenkisyys, silloin on jäänyt lain alle eikä ole päässyt vapauteen. Ihmissääntöjen noudattaminen on orjuudessa elämistä, Raamatun mukaan Jumalan armo (hyvyys/rakkaus) on riittävä ohjenuora ihmiselle, se ohjaa ihmistä oikeisiin valintoihin. Jos ei ole varma mikä on oikein ja väärin, kannattaa tutkia kymmentä käskyä, ei ihmisten luomia sääntöjä. Ihmisten keksimällä säännöillä monesti rikotaan Jumalan tahtoa. Jokaiselle puhutaan omantunnon kautta, pitää vaan kuunnella.
Kirje galatalaisille:Vapauteen Kristus meidät vapautti. Pitäkää siis puolenne älkääkä antautuko uudelleen orjuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Minulle tuli siitä Jehovan todistaja jaksosta lämmin ja turvallisen yhteisön vaikutelma. Mutta olenkin tosi rikkinäisestä kodista.
Olisin itse lapsena ja nuorena sopeutunut sinne hyvin, kunpa olisin saanut mieluummin tuollaisen perheen sen väkivaltaisen, arvaamattoman ja sadistisen menon sijaan.
Nyt tuntuisi falskilta lähteä mukaan, mutta joku hyvä yhteisö olisi ihana löytää. Lisäksi olemme puolison kanssa tohtoreita, ja puoliso saanut akuutin leukemian vuoksi vaikka mitä verituotteita pussitolkulla.
Mutta jos tiedätte Helsingin läheltä jonkun muun, kristillisen yhteisön, jossa on tuollaisia lämpimiä ihmisiä niin olisin kiinnostunut!
Täällä esim. yhteistö Helsingistä mikäli sellaista kaipaatte: https://www.helsinginrauhanyhdistys.fi/
Itse vanhoillislestadiolaisessa yhteisössä aikansa eläneenä miettinyt joskus tuota jehovantodistajien karttamistapaa. Miksi vanhoillislestadiolaisia kohtaan ei esitetä väitteitä, että karttaisivat eronneita tai erotettuja? Koska siellä ei toimita niin ja muistan saarnoja, joissa kerrottiin, että rakastetaan melkeinpä enemmän niitä eronneita omia läheisiä.
Että kyllä tuossa totuutta on ja tähän keskusteluketjuunkin esiin tuotuja asioita, että jehovantodistajat todellakin karttavat niitä eronneita ja erotettuja. Jostain syystä kuitenkaan ei ulos suoraan sitä haluta sanoa. Antavat vain itsestään todella epäilyttävän kuvan tuollaisella toiminnalla.
Tai sitten on näitä samoja mitä vanhoillislestadiolaiset myös toistavat eivätkä voi sanoa suoraan kuten "meillä ei ole sääntöjä vaan omatunto ohjaa toimimaan jne." JOKA SIIS TARKOITTAA, että kaikkien omatunto sanoo, että haluaa seurata niitä samoja tapoja kuin muutkin eikä tämä tällöin olisikaan sääntö.
Raamattu kehottaa karttamaan veljeksi kutsuttua. Eli seurakunnan jäsenestä on kysymys. Eronnutta tai erotettua ei kutsuta veljeksi. Ulkopuoliset tuomitsee Jumala.
Kun Raamattu kieltää "syömästä sellaisen kanssa" niin tämä tarkoittaa seurakuntayhteyttä. Alku kristityt kokoontuivat nimittäin kotona.
Jehovan todistajat tulkitsevat tahallaan Raamattua väärin jotta voivat oikeuttaa henkistä väkivaltaansa ja kiristää ihmisiä uskontoon lopettamalla kaikki yhteydenpito.
On todella väärin että joku amerikkalainen kirjapainotalo sanelee saatko sinä olla tekemisissä läheistesi kanssa.
Urantia-jakson haastateltavat vaikuttavat oikein sympaattisilta.
Vierailija kirjoitti:
Urantia-jakson haastateltavat vaikuttavat oikein sympaattisilta.
Sekavaa, eivätkä näytä olevan itsekään selvillä missä mennään. Ihan outoa touhua tietylle ryhmälle.
Millonkas loputuskonnot tulee? Ev.Lut, vapaat suunnat, ortodoksit, lestadiolaiset...
Tämä urantiahomma oli aivan uutta mulle, en ole koskaan kuullutkaan. Itse tuo elämänkatsomus tuntuu tosi oudolta, mutta nämä haastatellut ihmiset hämmentävän selväjärkisiltä ja mukavilta.
Vierailija kirjoitti:
Tämä urantiahomma oli aivan uutta mulle, en ole koskaan kuullutkaan. Itse tuo elämänkatsomus tuntuu tosi oudolta, mutta nämä haastatellut ihmiset hämmentävän selväjärkisiltä ja mukavilta.
Ylipainoinen ufomummo kuulosti semimeediolta😂😂👍🏻👍🏻👍🏻mielikuvitus kohdillaan tai väärät lääkkeet
Kuinkas paljon vaatimuksia on löysätty vuosien mittaan? Tienraivaajien tuntimääriäkin on kovasti laskettu pikkuhiljaa vuosien aikana. Ehkä ihmisillä ei ole enää aikaa eikä halua sitoutua niin pakko laskea. Hyvä vaan jos ei paineita. Ennen sairaidenkin piti käännyttää ja muistaakseni sai raportoida vartin pätkissä, jos oli huonossa kunnossa. Aika älytöntä.