Voiko kissa-allergiasta parantua lapsi?
Jos on 2-vuotiaana prickissä todettu lievä allergia (oireilee ihossa ja nuhana hieman "jälkijättöisesti" kissan tavattuaan, eli ei siis lehahda oitis oireilu päälle vaan vasta n. 1vrk kuluttua).
Niin voiko siitä parantua, siedätyshoidolla tai jollain?
t. kissaa haaveillen :( ollaan huomattu että jollein kissoille ei reagoi, toisille kissoille kyllä. riippuu kissan karvalaadusta...
Kommentit (4)
Edesvastuutonta edes miettiä kissan hankintaa jos lapsella allergia. Allergia voi muuttua astmaksi.
Jos lapselle tulee tukkoisuutta eli nuhaa jälkijättöisesti nähdessään kissan niin mitä siitä seuraisi jos tuota eläinpölyä leijailisi jatkuvasti kotonanne. Seuraisi jatkuva nuha ja tukkoisuus ja limakalvoturvotuksia, kenties silmien vetistämistä ja iho-oireita.
Suuntaa ajatuksesi akvaarion hoitoon.
Meillä on kissa-allerginen tyttö ja ei tulisi mieleenkään siedättää häntä kotikonstein hankkimalla kissa. Pienenä oireili muttei saatu syytä selville ja tehtiin ihotestejä, parin vuoden kuluttua tuosta tehtiin uudet testit ja löytyi allergiat kissalle, pujolle ja homeille, sairastaa myös astmaa ja atopiaa.
Ennen lasta vuosia sitten minulla oli kissoja lemmikkeinä ja pidän kissoista ja ajatuksissa oli kun lapset vähän kasvaa hankitaan kissa mutta järkevänä aikuisena olen hylännyt ajatuksen onhan lapseni tärkeämpi kuin yksikään nelijalkainen.
Reagoi myös kissaan ja koiraan, joista em. meillä onkin. Kissaa ei ole käsketty poistaa kuvioista! Olen nimenomaan kuullut tapauksista, joissa siedätyshoidoksi on otettu ko allergisoiva eläin ja joilta sitten allergia on poistunut - omallakin voisi sanoa, että allergia on niin lievä, että se on jo melkein poistunut.
Allergioille herkistää se, ettei ole kontaktissa minkään allergisoivan kanssa, jolloin alkaa olla yliherkkä kaikelle.
Emme mekään voi muuttaa pois siitepölyalueelta!
Siedätyshoitoa siitepölyihin lääkäri lupasi vasta, jos ensi keväänä maksimaalisen lääkityksenkin jälkeen, olo on tukala.
JK. Ja ihan oikeasti olen sitä mieltä, että niissä perheissä, joissa ei ole kotieläimiä, ovat moniallergisia - ihan vaan sivusta seuranneena, ei riiä siis kissa ja koira-allergia, vaan on ruoka-aineet jne. Tosin on meilläkin siis tuo siitepölyallergia yhdellä lapsista, mutta meillä ei hänen naperoaikana ollut villakoiria ihmeellisimpiä "kotieläimiä" ja niitäkin imuroitiin aika tiheään silloin.
ei karva. Siitä riippumatta niin olen tosiaan myös kuullut (sekä kissat että koirat) että saman lajin sisällä toiset yksilöt allergisoivat enemmän kuin toiset. Ja että omiinsa saattaa tottua, siedätystä varmaan sitten.
Jos omasta lievästä allergiasta olisi kyse, ottaisin sen kissan. Kun lapsen allergiasta on kyse, en rupeaisi leikkimään tulella. Ja vaikka ensin menisikin hyvin, mutta oireet tulisivat myöhemmin, mahdollisesti rajumpina jatkuvan altistuksen vuoksi, ja kissa jouduttaisiin antamaan pois, sekin olisi pelkkää itkua ja hammastenkiristystä.
Toisaalta olen kyllä kuullut lapsuusiän allergioista jotka ajan myötä häviävät. Toivottavasti teidän tapauksessa todellakin on näin.