Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sisko varasti meidän vauvan nimen

Vierailija
20.06.2011 |

olen 6kk raskaana ja siskoni sai lapsensa juuri viime viikolla ja kun aikaisemmin oltiin juteltu kerroin hänelle mitä nimeä me harkitaan. Nyt hän on antanut sen nimen lapselleen.

Harmittaa hirveesti. Harkitsen nyt silti sen nimen antamista omalleni. Ikävää kun sit on suvussa 2 serkkua jolla sama etunimi.

Tää nimi merkitsee minulle paljon ja tuntuu niin raukkamaiselta että hän sen otti

Kommentit (96)

Vierailija
1/96 |
20.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä ainakin ymmärrän ap:ta. Olisin varmasti itsekin loukkaantunut hirveästi. vaikka nimeä ei varsinaisesti voi varastaa, niin ei siinä järki tai tosiseikat merkitse mitään, sen lapsen nimen vain voi kokea niin henkilökohtaisesti.

Ite en myös koskaan voisi antaa lapselleni kaverin kaavailemaa nimeä. Itseasiassa mulla on hiukan huono-omatunto, kun annoin lapselle toiseksi nimeksi nimen josta kaveri myös pitää. hänellä ei ole miestä eikä lapsia, eikä hän koskaan sanonut että haluaisi antaa juuri sen nimen jos niitä lapsia tulee, mutta mulla oli tunne että hän piti siitä nimestä jopa niin paljon ettei viitsinyt edes kertoa sitä minulle..

miehen kanssa meillä oli tosi erilainen nimi maku, ja siitä väännettiin paljon. tämä nimi oli sitten molemmille mieluinen. olen pahoillani jos kaveri pahoitti mielensä.

Vierailija
2/96 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin harmittais tuossa tilanteessa... Mutta kyllähän maailmassa nimiä riittää. Toivottavasti löydätte vähintään jonkin yhtä mieleisen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/96 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulle teki tän saman tempun mun ystävä. Pikkusen ihmettelen tollaista. Ihan kuin kiusaa tekis.

Vierailija
4/96 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärrän kyllä, että ap:tä harmittaa. Niin harmittaisi minuakin. Tuon takia en kerro edes harkittuja nimiä ennen nimen antamista.. vaikka on aika epätodennäköistä että kukaan noin tekisi.

Vierailija
5/96 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärrän että vituttaa.

Jaa eikö muka nimiä voi varata? Me tehtiin ystäväpiirissä jo teininä lista, johon kaikki sai VARATA haluamansa nimet lapsilleen, ja niitä ei saanut kukaan muu kaveripiiristä käyttää. Ei oo tullut ongelmia :-)

Vierailija
6/96 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tai sitten kyse on siitä että oli muutenkin ajatellut antaa sen nimen. En itsekkään luopuisi jostain nimestä vain siksi että joku muukin aikoo sen antaa, jos olen sitä nimeä ajatellut ja ehdin ensin. Eikö nimeä voi muuntaa mitenkään vähän? Esim. Emmasta Emmi?

Vierailija
7/96 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Kreikassa ja täällä serkukset on todella usein saman nimisiä, koska usein lapselle annetaan isovanhempien nimi. Tiedän kolmenkin perheen serkukset, joiden nimet on Nikos ja Sofia, sit toinen sisaruspari on Nikos ja Sofia, ja kolmas sisaruspari on, tadaa: Nikos ja Sofia.

Vierailija
8/96 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap. Kyseessä on kuitenkin sinun rakkaan lapsesi ristiäiset. Ole onnellinen pienokaisestasi ja kauniistä nimestä, minkä sitten päädytkin hänelle antamaan. Jokainen lapsi on joka tapauksessa ainutlaatuinen.

Nauti ristiäisistänne! :)

Vierailija
9/96 |
20.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko teillä useita nimiä, joita harkitsitte? Tiesitkö tästä nimestä vasta ristiäisissä/nimiäisissä?

Vierailija
10/96 |
20.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

härskiä. :(

Vierailija
11/96 |
20.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun veljen lapsella sekä miehen veljen lapsella ja minun lapsella on kaikilla sama nimi. Tosin kaikilla eri sukunimi. Hyvin on toiminut. En ole katunut kertaakaan sitä, että annoimme sen saman nimen juuri meidän lapselle. Tuo nimi piti tulla jo esikoisellemme, mutta esikoinen oli "väärää" sukupuolta. Eli sitte kun tyttö syntyi, oli itsestään selvyys, että nimi annetaan, vaikka suvussa oli jo nimeä.

Vierailija
12/96 |
20.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli aika varhain on sisko sen viranomaisille ilmoittanut.

Vierailija
13/96 |
20.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hieman taitaa nyt raskaushormonit heitellä..

Nimeä ei voi varastaa eikä omia. Kukaan ei voi varata mitään nimeä tai kieltää muita käyttämästä nimeä.

Vierailija
14/96 |
20.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sus sisko teki tän T-A-H-A-L-L-A-A-N?

Just.

Mikään ei estä antamasta nimeä josta sinä pidät. Kasteessa voit kertoa ihmisille miksi nimi oli sinulle tärkeä ja sen olet valinnut.

Minun lapsen nimi ollut valmiina 15 vuotta, siis 15- vuotiaana päätin että tämän nimen laitan jos joskus saan tytön ja 30- vuotiaana sain tytön.

Ei minua kiinnosta vaikka olis miten monta samannimistä lasta lähipiirissä. Saisarruksilla ei saa olla sama ETUnimi, meillä on kaikilla pojilla sama tokanimi.

Kasvoin lapsena kerrostalossa jossa oli 5 minun nimistä pikkutyttöä. :)

Vierailija
15/96 |
20.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai on viikon ikäinen jo saanut nimen eli aika varhain on sisko sen viranomaisille ilmoittanut.

kun oli tiedossa että mitkä nimet tulee ja muistaakseni lapsi oli tuolloin ehkä parin päivän ikäinen ja vrk:sta tuli kirje nimen hyväksymisestä melkein samalla viikolla.

Vierailija
16/96 |
20.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minäkin olisin vihainen, jos olisin kertonut nimen ja sisko sitten puhuttelisi vauvaansa sillä nimellä. Oikein kiehuisin kiukusta hormooneissani!! :D

Vierailija
17/96 |
20.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai nimen voi varastaa!!! Oletpas harvinaisen epäempaattinen ihminen.

Tsemppiä ap:lle, todella törkeästi tehty siskoltasi. Kerro siskollesi tunteistasi ja anna silti sama nimi!

Vierailija
18/96 |
20.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että anna vaan mistä tiijät että i itelläs on samaa sukupuolta?Ulkomailla esim.Saksassa nimi annetaan 2 päivän ikäisenä!

Vierailija
19/96 |
20.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai tosiaankaan viikon ikäistä lasta ole vielä virallisesti nimetty..? Kerro hänelle miltä sinusta tuntuu, ja selitä että todellakin halusitte sen nimen omallenne, ja aiotte siinä edelleenkin pitäytyä.

Ei asiat selän takana harmittelemalla miksikään muutu.

Vierailija
20/96 |
20.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni kaverini antoi kaavailemamme nimen koiralleen, kutsuttiin lasta sillä nimellä laitoksella jo ja siitä kaveri nappasi sen sitten. Että joo..

Kyllä minäkin olisin vihainen, jos olisin kertonut nimen ja sisko sitten puhuttelisi vauvaansa sillä nimellä. Oikein kiehuisin kiukusta hormooneissani!! :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kahdeksan