Sisko varasti meidän vauvan nimen
olen 6kk raskaana ja siskoni sai lapsensa juuri viime viikolla ja kun aikaisemmin oltiin juteltu kerroin hänelle mitä nimeä me harkitaan. Nyt hän on antanut sen nimen lapselleen.
Harmittaa hirveesti. Harkitsen nyt silti sen nimen antamista omalleni. Ikävää kun sit on suvussa 2 serkkua jolla sama etunimi.
Tää nimi merkitsee minulle paljon ja tuntuu niin raukkamaiselta että hän sen otti
Kommentit (96)
Älkää paljastako lapsen nimeä etukäteen. Pitäkää omana tietonanne.
Vierailija kirjoitti:
Noin yleisesti, älkää kertoko tärkeimpiä asioitanne kenellekään!
Juuri näin. Keneenkään ei voi luottaa. En itsekään luota siskoihini. Olen valitettavasti huomannut, että se kateuden ja katkeruuden määrä sisarusten välisissä suhteissa on järkyttävää.
Vierailija kirjoitti:
Nuo nimi jutut on aina mennyt naisilla tunteisiin. Minä ehdotin meidän tyttärelle nimiksi kolmea nimeä jotka mielestäni olivat kauniita ja hän hyväksyi ne kaikki ,tietämättä, että ne kolme nimeä ovat kaikki entisten tyttöystävieni etunimiä. Minua asia huvitti suuresti ja mielestäni tytölle tuli nätti nimi, mutta ette arvaa mikä meteli siitä syntyi, kun vaimokullalle reilun vuoden päästä selvisi mistä nimet olin keksinyt. Naisilla nuo nimiasiat tahtoo välillä mennä vähän yli joten tavallaan ymmärrän AP:n närkästyksen.
Miksi närkästyä? Tuohan vain osoittaa miten rakas ja tärkeä tuo lapsi on isälleen. Äidin pitäisi oikeastaan olla onnellinen siitä, että isä rakastaa lastaan niin paljon.
Vierailija kirjoitti:
Mä antaisin ihan kiusallani saman nimen. Mitäs sisko meni matkimaan. Elää sitten sen asian kanssa loppuelämän. Sinä sen nimen kuitenkin olit ensin valinnut ja erehdyit sen kertomaan siskollesi, joka oli niin heikko, että matki.
En minä ainakaan kiusallaninlastani nimeä. Haluan kivan tunteen.
Vierailija kirjoitti:
Nuo nimi jutut on aina mennyt naisilla tunteisiin. Minä ehdotin meidän tyttärelle nimiksi kolmea nimeä jotka mielestäni olivat kauniita ja hän hyväksyi ne kaikki ,tietämättä, että ne kolme nimeä ovat kaikki entisten tyttöystävieni etunimiä. Minua asia huvitti suuresti ja mielestäni tytölle tuli nätti nimi, mutta ette arvaa mikä meteli siitä syntyi, kun vaimokullalle reilun vuoden päästä selvisi mistä nimet olin keksinyt. Naisilla nuo nimiasiat tahtoo välillä mennä vähän yli joten tavallaan ymmärrän AP:n närkästyksen.
Hyi helvetti. Jos mä tietäisin, että isäni on nimennyt mun vanhojen hoitojensa mukaan niin yök.
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan, että hän oli miettinyt jo aiemmin - ja toisaalta ei nimeä voi varata.
Eikä sama nimi haittaa.
Meidän lapsi oli ihan eri näköinen kuin ennakkoon suunniteltu nimi. Annettiin se suunniteltu toiseksi nimeksi- ja enemmän lastamme (se persoonallisuus pukkaa vauvasta esiin hyvin varhain) kuvaava etunimiksi.
Ja näin lapsesi sai etunimen Jorma 👍 tämä selittää kaiken.
Toisaalta vauvat tahtovat aina syntyessään olla pieniä ja ryppyisiä.
Vierailija kirjoitti:
Älkää paljastako lapsen nimeä etukäteen. Pitäkää omana tietonanne.
Voi mennä piru lapseen, jos nimi paljastuu ennen kastetta.
Vanha aloitus, mutta vastaan silti.
Onhan se nyt aika typerää, jos serkuksilla on sama nimi. Menee kaikki sukulaiset sekaisin. Minun sisko antoi lapselleen melkein saman nimen kuin minä omalleni vuosia aiemmin. Nyt serkusten nimet ovat tyyliä Alva ja Alvar tai Elian ja Eliana. (Ei nämä nimet kuitenkaan)
90% sukulaisista sekoittaa lapset koko ajan ja molempia lapsia ärsyttää.
So ja what? sekä mitä sitten?
Lastentarhat ja koulut ovat täynnä samanlaisia lähiönimiä , Eelistä, Aadaa, Oskari ym. Jopa niin paljon ettei niitä opettajatkaan millään eroita keskenään.
Minua kiinnostaa tuo nimiasia niin paljon ,että voisin ystävällisyyttäni ja herrasmiesmäisyyttäni tehdä lapsen jolle äiti saisi ihan yksin päättää koko nimen..
Oisko ketään kiinnostunutta tähän lapsen nimeämis tapaan?
Vierailija kirjoitti:
Minua kiinnostaa tuo nimiasia niin paljon ,että voisin ystävällisyyttäni ja herrasmiesmäisyyttäni tehdä lapsen jolle äiti saisi ihan yksin päättää koko nimen..
Oisko ketään kiinnostunutta tähän lapsen nimeämis tapaan?
Reilu mies 🥰
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myös mun ystävä nimesi poikansa mun valitsemalla nimellä. En oikein ymmärrä tämmöisiä ihmisiä. Tottakai jokainen voi nimetä lapsensa miksi tahansa silti tämä henkilö on entinen ystävä mutta ei tästä syystä. On sekopää valehtelija joka esiintyy somessa ratkaisukeskeisenä terapeuttina ja sairaanhoitajana vaikka on lähäri 🤷🏻
Vastasit 13 vuotta vanhaan aloitukseen, tollo.
Vastasiko? Voi ei..no AP mikä on tyttäresi nimi..? :)
Tai siis onko se juuri se se minkä halusitkin
Vähän kuulostaa samalta, kun lapsena kaveri sanoi:"Ei sun lempiväri voi olla vaaleanpunainen, se on mun lempiväri!! En leiki sun kanssa enää, varastit mun lempivärin!!"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi närkästyä? Tuohan vain osoittaa miten rakas ja tärkeä tuo lapsi on isälleen. Äidin pitäisi oikeastaan olla onnellinen siitä, että isä rakastaa lastaan niin paljon.
No minä en pitäisi siitä, että mies ehdottaisi salaa entisten tyttöystävien nimet. Hyväksyisin varmaan yhden, jos olisi nättikin nimi, mutta vielä kaikki kolme. Kunnianosoituksena tmv. entisilleen tyttöystävilleen kuulostaa lähinnä, joltain dedicated to tyyliseltä. En osaa selittää tarkemmin. Miltä teistä tuntuisi, jos naisenne ehdottaa yhteiselle pojallenne entisten poikaystävien nimet, joka paljastui sitten vasta myöhemmin. Sen verran voin ajatella itse, jos isäni olisi näin tehnyt ja kokonimeni koostuisi hänen entisistä tyttöystävistään, niin olisi se kyllä outoa. Yksi menisi ehkä etunimeksikin, jos olisi tosi nätti niminja näyttäisi nimenomaan sopivankin.
Tämän takia ei kannata puhua omista nimiehdotuksista muille mitään...
Annettiin lapsele yli kakskyt vuotta sitten nimi joka silloin oli erittäin harvinainen. Ihmiset naureskeli nimelle. Meni muutama vuosi ja nimestä tuli aika suosittu. Nyt kun lapsi on harjoittelemassa ja tuuraamassa koulussa, joka luokalla parikolme hänen kaimaansa.
Miten sitten jos sisarus antaa saman nimen joka teidän lapsella on jo?
Vierailija kirjoitti:
Vähän kuulostaa samalta, kun lapsena kaveri sanoi:"Ei sun lempiväri voi olla vaaleanpunainen, se on mun lempiväri!! En leiki sun kanssa enää, varastit mun lempivärin!!"
Ex suuttui mulle aikanaan (oltiin molemmat yli 30) kun en ostanut haluamaani vaatetta hänen haluamallaan värillä, vaan sillä värillä mistä itse pidin.
Vierailija kirjoitti:
Miten sitten jos sisarus antaa saman nimen joka teidän lapsella on jo?
Lähisuvussa suurella osalla pojista on toisena nimenä isovaarin nimi ja tytöillä toisena nimenä isomummon nimi. Vähän tylsää.
Mä antaisin ihan kiusallani saman nimen. Mitäs sisko meni matkimaan. Elää sitten sen asian kanssa loppuelämän. Sinä sen nimen kuitenkin olit ensin valinnut ja erehdyit sen kertomaan siskollesi, joka oli niin heikko, että matki.