Sisko varasti meidän vauvan nimen
olen 6kk raskaana ja siskoni sai lapsensa juuri viime viikolla ja kun aikaisemmin oltiin juteltu kerroin hänelle mitä nimeä me harkitaan. Nyt hän on antanut sen nimen lapselleen.
Harmittaa hirveesti. Harkitsen nyt silti sen nimen antamista omalleni. Ikävää kun sit on suvussa 2 serkkua jolla sama etunimi.
Tää nimi merkitsee minulle paljon ja tuntuu niin raukkamaiselta että hän sen otti
Kommentit (96)
Noin yleisesti, älkää kertoko tärkeimpiä asioitanne kenellekään!
En muuten käsitä, miksi sä et voi antaa omalle lapselle samaa nimiä kuin sisko lapselleen. Maailmassa on aika monta nimikaimaa.
Vierailija kirjoitti:
Älä huoli, hormonimyrskysi menee piakkoin ohi ja tulee vaihdevuodet.
Ehkä ap on tosiaan päässyt yli nimiongelmasta 13 vuoden aikana. Aloitus on vuodelta 2011.
Eikö tää vaan vahvista teidän suhdetta? Pidätte jopa samoista nimistä lapsilla!
Tai sit voit olla negatiivinen ihminen, kiukutella ja katkeroitua loppuiäksi.
Nuo nimi jutut on aina mennyt naisilla tunteisiin. Minä ehdotin meidän tyttärelle nimiksi kolmea nimeä jotka mielestäni olivat kauniita ja hän hyväksyi ne kaikki ,tietämättä, että ne kolme nimeä ovat kaikki entisten tyttöystävieni etunimiä. Minua asia huvitti suuresti ja mielestäni tytölle tuli nätti nimi, mutta ette arvaa mikä meteli siitä syntyi, kun vaimokullalle reilun vuoden päästä selvisi mistä nimet olin keksinyt. Naisilla nuo nimiasiat tahtoo välillä mennä vähän yli joten tavallaan ymmärrän AP:n närkästyksen.
Laita vaan sama nimi omalle lapsellesi. Siinähän sisko sitten kitisee että miksi, vaikka luuli ehtimällä ekana estämään sinut. Kerrot kaikille että sinä olit sen nimen siskolle kertonut aikaa sitten, mistä tämä saanut idean omalle lapselleen. Ja sitten miksi se on sinulle tärkeä nimi.
Vierailija kirjoitti:
Myös mun ystävä nimesi poikansa mun valitsemalla nimellä. En oikein ymmärrä tämmöisiä ihmisiä. Tottakai jokainen voi nimetä lapsensa miksi tahansa silti tämä henkilö on entinen ystävä mutta ei tästä syystä. On sekopää valehtelija joka esiintyy somessa ratkaisukeskeisenä terapeuttina ja sairaanhoitajana vaikka on lähäri 🤷🏻
Vastasit 13 vuotta vanhaan aloitukseen, tollo.
Tai laita sama toiseksi nimeksi omalle lapselle.
Vierailija kirjoitti:
Laita vaan sama nimi omalle lapsellesi. Siinähän sisko sitten kitisee että miksi, vaikka luuli ehtimällä ekana estämään sinut. Kerrot kaikille että sinä olit sen nimen siskolle kertonut aikaa sitten, mistä tämä saanut idean omalle lapselleen. Ja sitten miksi se on sinulle tärkeä nimi.
13 vuotta vanha juttu.
Tässä on yksi syy, miksi emme ole kertoneet yhdenkään lapsen nimeä
ennen ristiäisiä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei voi vain kysyä siskolta, että minkä nimen hän antaisi tuolle lapselle jos se olisi hänen. Siskolla kun tuntuu olevan yhteneväinen nimimaku ap:n kanssa .
Vierailija kirjoitti:
Nuo nimi jutut on aina mennyt naisilla tunteisiin. Minä ehdotin meidän tyttärelle nimiksi kolmea nimeä jotka mielestäni olivat kauniita ja hän hyväksyi ne kaikki ,tietämättä, että ne kolme nimeä ovat kaikki entisten tyttöystävieni etunimiä. Minua asia huvitti suuresti ja mielestäni tytölle tuli nätti nimi, mutta ette arvaa mikä meteli siitä syntyi, kun vaimokullalle reilun vuoden päästä selvisi mistä nimet olin keksinyt. Naisilla nuo nimiasiat tahtoo välillä mennä vähän yli joten tavallaan ymmärrän AP:n närkästyksen.
Öö, että mitä? :D :S
Vierailija kirjoitti:
Tässä on yksi syy, miksi emme ole kertoneet yhdenkään lapsen nimeä
ennen ristiäisiä.
Mutta miksi lapsesi nimeksi tuli
Aada Maria Äläherrajumalakolhisenlapsenpäätä Korhonen ?? Tuota ei monikaan olisi keksinyt lapselleen nimeksi antaa. Nykyään hänet tunnetaan nimellä, Aada "kolhu" Korhonen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myös mun ystävä nimesi poikansa mun valitsemalla nimellä. En oikein ymmärrä tämmöisiä ihmisiä. Tottakai jokainen voi nimetä lapsensa miksi tahansa silti tämä henkilö on entinen ystävä mutta ei tästä syystä. On sekopää valehtelija joka esiintyy somessa ratkaisukeskeisenä terapeuttina ja sairaanhoitajana vaikka on lähäri 🤷🏻
Vastasit 13 vuotta vanhaan aloitukseen, tollo.
Vastasiko? Voi ei..no AP mikä on tyttäresi nimi..? :)
Siksi nimisuunnitelmia ei koskaan kerrota muille.
Vierailija kirjoitti:
Siksi nimisuunnitelmia ei koskaan kerrota muille.
Jahas, menin minäkin halpaan. No toivottavasti joku sai hihitellä 5 sekuntia tekemäänsä maailman oivaltavinta ja ainutlaatuisinta kepposta.
Veikkaan, että hän oli miettinyt jo aiemmin - ja toisaalta ei nimeä voi varata.
Eikä sama nimi haittaa.
Meidän lapsi oli ihan eri näköinen kuin ennakkoon suunniteltu nimi. Annettiin se suunniteltu toiseksi nimeksi- ja enemmän lastamme (se persoonallisuus pukkaa vauvasta esiin hyvin varhain) kuvaava etunimiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
13 vuotta vanha juttu.
Kuvitteletko, ettei vastaavaa tilannetta ole nykyhetkessä?
kyllä on. Ja monta.
😂 Mä matkustin bussissa aikuisten lipulla.. vaik ei ollu ees ikää 😂