Sisko varasti meidän vauvan nimen
olen 6kk raskaana ja siskoni sai lapsensa juuri viime viikolla ja kun aikaisemmin oltiin juteltu kerroin hänelle mitä nimeä me harkitaan. Nyt hän on antanut sen nimen lapselleen.
Harmittaa hirveesti. Harkitsen nyt silti sen nimen antamista omalleni. Ikävää kun sit on suvussa 2 serkkua jolla sama etunimi.
Tää nimi merkitsee minulle paljon ja tuntuu niin raukkamaiselta että hän sen otti
Kommentit (96)
Vierailija kirjoitti:
Annettiin lapsele yli kakskyt vuotta sitten nimi joka silloin oli erittäin harvinainen. Ihmiset naureskeli nimelle. Meni muutama vuosi ja nimestä tuli aika suosittu. Nyt kun lapsi on harjoittelemassa ja tuuraamassa koulussa, joka luokalla parikolme hänen kaimaansa.
Tää ei liity asiaan, mut tuli mieleen. Koulussa tytöt naureskeli minun kampaukselle, otin pois ja myöhemmin se olikin niillä tytöilläkin. Nää oli siis sellaisia ilkeitä pissiksiä, jotka naureskelivat minulle aina ohimennen tosta noin vain ja uudelle kampaukselleni, jotka sitten kopioivat. En edes tuntenut heitä, edes nimeltä en tiennyt.
Vierailija kirjoitti:
Voi jee, meidän suvussa riittää Anttteja. Ukkini on Antti, mieheni isä on Antti, serkkuni poika on Antti, mieheni veljen poika on Antti ja meillä on Antti. Sisareni odottaa lasta ja se kuulemma on Antti jos on poika. Ei nimi miestä pahenna jos ei mies nimeä.
Kokeilkaa vaihteeksi Antton, mut jos perinteeksi tullut, mikäs siinä. Meneekö Antit sekaisin?
Tottakai annat kaavailemassa nimen tulevalle lapselle! Viis siitä että siskosi nimen varasti. Potut pottuina. Voihan nimestä keksiä lempinimen, jos se sulle toimii. Ei sillä ole väliä jos kaksi saman nimistä on suvussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuo nimi jutut on aina mennyt naisilla tunteisiin. Minä ehdotin meidän tyttärelle nimiksi kolmea nimeä jotka mielestäni olivat kauniita ja hän hyväksyi ne kaikki ,tietämättä, että ne kolme nimeä ovat kaikki entisten tyttöystävieni etunimiä. Minua asia huvitti suuresti ja mielestäni tytölle tuli nätti nimi, mutta ette arvaa mikä meteli siitä syntyi, kun vaimokullalle reilun vuoden päästä selvisi mistä nimet olin keksinyt. Naisilla nuo nimiasiat tahtoo välillä mennä vähän yli joten tavallaan ymmärrän AP:n närkästyksen.
Miksi närkästyä? Tuohan vain osoittaa miten rakas ja tärkeä tuo lapsi on isälleen. Äidin pitäisi oikeastaan olla onnellinen siitä, että isä rakastaa lastaan niin paljon.
No minä en pitäisi siitä, että mies ehdottaisi salaa entisten tyttöystävien nimet. Hyväksyisi
Sinua siis häiritsee, että mies on romantikko?
Ei kannata kertoa kellekään mitään. Dit ei tapahdu tommosta. Tisi kurjaa, että teki noin
Vierailija kirjoitti:
Voi jee, meidän suvussa riittää Anttteja. Ukkini on Antti, mieheni isä on Antti, serkkuni poika on Antti, mieheni veljen poika on Antti ja meillä on Antti. Sisareni odottaa lasta ja se kuulemma on Antti jos on poika. Ei nimi miestä pahenna jos ei mies nimeä.
Anna nimeksi Pentti ja ilmoita olevasi Antifantti, kapinallinen.
Mikä estää, ettei molemmilla voi olla samat nimet? En ymmärrä.
Nimiä ei voi oikeastaan varata, mutta voi kertoa jo etukäteen, ettei haluaisi toisella olevan sama nimi tai olla vaan hiljaa ja toivoa, ettei toinen valitse samaa. Toinen saa kuitenkin valita, miten haluaa, koska eihän koskaan tiedä, tuleeko lapsia koskaan ollenkaan sille toiselle sisarelle.
Vierailija kirjoitti:
Nuo nimi jutut on aina mennyt naisilla tunteisiin. Minä ehdotin meidän tyttärelle nimiksi kolmea nimeä jotka mielestäni olivat kauniita ja hän hyväksyi ne kaikki ,tietämättä, että ne kolme nimeä ovat kaikki entisten tyttöystävieni etunimiä. Minua asia huvitti suuresti ja mielestäni tytölle tuli nätti nimi, mutta ette arvaa mikä meteli siitä syntyi, kun vaimokullalle reilun vuoden päästä selvisi mistä nimet olin keksinyt. Naisilla nuo nimiasiat tahtoo välillä mennä vähän yli joten tavallaan ymmärrän AP:n närkästyksen.
Minäkin annoin pojan nimeksi meidän postinkantajan nimen. Enemmänhän tuo poika siltä näyttää. Mies ei onneksi tiedä tämän postinkantajan nimeä. Varmaan suuttuisi, on vähän pikkumainen välillä. 🙄
Jos niin hyvä tuuri kävisi, että löytäisin sen unelmieni normaalin 175/70 kokoisen sinivihreä silmäisen, punapäisen naisen jolla on pisamia kasvoilla ja hän kuin taivaan lahjana synnyttäisi minulle pojan , niin haluaisin antaa lapselle nimen,Pekka-Eric. Tiedän, että toiveeni ei ole kovinkaan suuri ja olen muutenkin melko vähään tyytyvä mies, mutta sellaiseksi minut on kasvatettu.. herrasmieheksi.
APn murheesta on aikaa vasta 13 vuotta, joten kannattaa nyt sitten sivutolkulla käyttää aikaa tähän kommentointiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin annoin pojan nimeksi meidän postinkantajan nimen. Enemmänhän tuo poika siltä näyttää. Mies ei onneksi tiedä tämän postinkantajan nimeä. Varmaan suuttuisi, on vähän pikkumainen välillä. 🙄
Aika lunttu olet ! Etkö ajattele lainkaan miehesi tunteita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anna nimeksi Pentti ja ilmoita olevasi Antifantti, kapinallinen.
Eikö toi olis ennemmin AntiAntti.
Vierailija kirjoitti:
APn murheesta on aikaa vasta 13 vuotta, joten kannattaa nyt sitten sivutolkulla käyttää aikaa tähän kommentointiin.
Ap on jo unohdettu vuosia sitten, mutta aihe on ajankohtainen edelleenkin. Ehkä et sitä ymmärrä.
Ihan vain vinkkinä sinulle.. et ole riittävän kaunis ,että saisit olla noin tyhmä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika lunttu olet ! Etkö ajattele lainkaan miehesi tunteita?
Naiset harvemmin ajattelevat miesten tunteita ja siksi miehet pyrkivät niitä peittelemäänkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap on jo unohdettu vuosia sitten, mutta aihe on ajankohtainen edelleenkin. Ehkä et sitä ymmärrä.
Ihan vain vinkkinä sinulle.. et ole riittävän kaunis ,että saisit olla noin tyhmä.
Tuo on totta, sillä jos nainen on kaunis niin hän silloin anteeksi saa, että miehelleen ilkeä on ja vieläpä tyhmä kuin saapas.
Mikähän tuonkin naisen saappaan koko mahtanee olla kun tyhmyys tursuaa jo varrestakin yli..kulkee selvästi äitinsä jalanjäljissä.