Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sisko varasti meidän vauvan nimen

Vierailija
20.06.2011 |

olen 6kk raskaana ja siskoni sai lapsensa juuri viime viikolla ja kun aikaisemmin oltiin juteltu kerroin hänelle mitä nimeä me harkitaan. Nyt hän on antanut sen nimen lapselleen.

Harmittaa hirveesti. Harkitsen nyt silti sen nimen antamista omalleni. Ikävää kun sit on suvussa 2 serkkua jolla sama etunimi.

Tää nimi merkitsee minulle paljon ja tuntuu niin raukkamaiselta että hän sen otti

Kommentit (96)

Vierailija
21/96 |
20.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kerroit nimestä?

Vierailija
22/96 |
20.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kahdella serkullani oli samanlainen tapaus, toinen ei ollut edes raskaana kun oli suunnitellut omalle lapselle nimeään, ja toinen jolle lapsi syntyi oli tietämättään antanut saman nimen. Tämä joka ei ollut edes raskaan soitti toiselle että on varastanut hänen syntymättömän lapsen nimen (sai vielä haukut). Aika kovaa on touhu naisilla kun lasten nimistä on kyse.

Ihan kuin suvussa varattais nimiä, kuitenkin lasten sukunimet olisivat olleet erit.

Ihmettelevä serkku mies

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/96 |
20.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo 20 vuotta ennen kuin hän syntyi. Ja aika moni tiesi siitä... olisin vetänyt nenuun omin nyrkein, jos joku ystävä tai sukulainen olisi ottanut nimen... Ei ollut nääs kalenterinimi. Nykyisin kyllä on, mutta en edelleenkään tunne ketään muuta, jolla on sama nimi tyttäreni kanssa.

Vierailija
24/96 |
20.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että ihan elokuvan katselit?

Ja sitten? Mitä se kertoo nimilaista?

Vierailija
25/96 |
20.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja muutenkin et sinä mitään nimeä omista. Aika naurettavaa menoa xD

P.S ja paljon sulla olikaan sitä ikää?

Vierailija
26/96 |
20.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä hän ei muista keskusteluanne, luulee keksineensä nimen itse. Muistuta häntä ja perustele miksi nimi on sinulle tärkeä. Perustele niin hyvin ja henkilökohtaisesti, ettei se enää tunnu hänen lapsensa nimeltä hänene omastakaan mielestään.

Vierailija
27/96 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös mun ystävä nimesi poikansa mun valitsemalla nimellä. En oikein ymmärrä tämmöisiä ihmisiä. Tottakai jokainen voi nimetä lapsensa miksi tahansa silti tämä henkilö on entinen ystävä mutta ei tästä syystä. On sekopää valehtelija joka esiintyy somessa ratkaisukeskeisenä terapeuttina ja sairaanhoitajana vaikka on lähäri 🤷🏻

Vierailija
28/96 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

mäkin aattelin yhtä nimee ja ny caverit on antanut sen ipanalleen.oon niin hurthurthurt. voi kun nimen ois voinut varata. tat is Jessiga btw

Vierailija
29/96 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai mikään estä antamasta lapsille samaa nimeä. Se on vain kätevää. Voitte sitten hyvin vaihdella lapsia, eikäi pääse lapsen nimi unohtumaan.

Jos tulee useampia lapsia, niin niille voi myös antaa saman nimen, niin ei tarvitse aina miettiä, mikä se tuon nimi nyt taas olikaan.

Oma äitini, kun huusi varmuuden vuoksi aina kaikkien lasten nimet peräjälkeen, kun unohti kuka tällä kertaa on pahanteossa.

Vierailija
30/96 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annat vaan pokkana sen alkuperäisen nimen. Jos joku ihmettelee asiaa, niin toteat, että nii-in, onhan se vähän epäkäytännöllistä, mutta kun siskosi kerran halusi välttämättä antaa tuon nimen, niin ei voi mitään, ehkä nimi sitten merkitsee siskollesi niin paljon, että halusi antaa sen vaikka tiesi serkusta tulevan saman nimisen... Esitä asia siskosi päätöksenä. Sitähän se onkin - hän tiesi, minkä nimen aiotte antaa. 

Vierailija
31/96 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nimeä voi varata tai omia. Ap on yksinkertainen jotenkin.

Vierailija
32/96 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä huoli, hormonimyrskysi menee piakkoin ohi ja tulee vaihdevuodet.

Vierailija
33/96 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs oot sellainen suupaltti ap, oksennat kaikki ulos pärstäsi. Et osaa olla hiljaa.

Siitäs sait. Ihan oikein sulle. Suuri suiselle pälpättäjälle.

Meidän suvussa ei kerrota lapsen nimeä etukäteen, kenellekään.  Sen kuulee vasta kastetilaisuudessa.

Vissiin jotain vanhaa taikauskoa, en tiedä, mutta tämä on tapa.

Aloitus on kuiteski vain trolli. Kas, että siskosi sattukin saamaan, samaa sukupuolta olevan  vauvan, kuin jota sinä odotat ! 

Vierailija
34/96 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on provoilija. Yksinkeraisuuden lisäksi.  Ja tyhmä hölösuu, jos tuo aloitus ois totta.

Vierailija
35/96 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on pössi.

Vierailija
36/96 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata etukäteen huudella niitä nimiä jos se on niin tärkeä asia. Itse päätin jo pikkulapsena että jos saan tytön niin annan hänelle vauvanukkeni nimen. Sain tytön ja mies tykkäsi nimestä myös. Pojan nimi olikin vaikeampi. Se nimi mikä oli paras oli jo naapurin pojalla. En sitten hormonihöyryissä halunnut antaa samaa nimeä. Olen tätä kyllä katunut.

Vierailija
37/96 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törkeää, miksi eivät ikinä mieti asiaa pidemmälle, kun lapsi kysyy mistä keksivät nimensä:

Joo, varastin siskoltani, joka oli antamassa sen lapselleen, mutta synnyit ensin ja annoinkin sen sinulle.

Sano siskolle, että annat silti kyseisen nimen lapsellesi, kuten oli alunperin tarkoitus. Se o tärkeä sinulle. Sisko varmaan vaihtaa lapsensa nimen, en tiedä. Anna vaan sama nimi, lempinimellähän sen paremmin sitten erottaa, jota voit tarpeen vaatiessa käyttämään. :) Toivottavasti siskosi ei sitäkään vie

Vierailija
38/96 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mä ainakin ymmärrän ap:ta. Olisin varmasti itsekin loukkaantunut hirveästi. vaikka nimeä ei varsinaisesti voi varastaa, niin ei siinä järki tai tosiseikat merkitse mitään, sen lapsen nimen vain voi kokea niin henkilökohtaisesti.

Ite en myös koskaan voisi antaa lapselleni kaverin kaavailemaa nimeä. Itseasiassa mulla on hiukan huono-omatunto, kun annoin lapselle toiseksi nimeksi nimen josta kaveri myös pitää. hänellä ei ole miestä eikä lapsia, eikä hän koskaan sanonut että haluaisi antaa juuri sen nimen jos niitä lapsia tulee, mutta mulla oli tunne että hän piti siitä nimestä jopa niin paljon ettei viitsinyt edes kertoa sitä minulle..

miehen kanssa meillä oli tosi erilainen nimi maku, ja siitä väännettiin paljon. tämä nimi oli sitten molemmille mieluinen. olen pahoillani jos kaveri pahoitti mielensä.

Onnea vaan Eelis Jesperille 💐

Vierailija
39/96 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just

Vierailija
40/96 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini kertoi kuinka aikoi antaa minulle erään nimen, mutta työkaveri sai tytön muutamaa kuukautta aiemmin ja antoi sen nimen. Minulle eri nimi, olisin tykännyt siitä toisesta nimestä enemmän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kahdeksan