Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ulkonäkö ei enää merkitse mitään yli 50vuotiaille?

Vierailija
05.02.2025 |

Miksi ulkonäkö ei enää merkitse mitään yli 50vuotiaille?

Miksi se merkitsee paljon 20-30 vuotiaana?

Kommentit (181)

Vierailija
81/181 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivot. Ootteks kuullu aivoista?

Vierailija
82/181 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen niin hyvän näköinen ollut koko ikäni, ettei oo tarvinnu pohtia koko asiaa. Nyt olen 68-vuotias kaunis vanha nainen, ilman pakkeleita.

Sehän on mukavaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/181 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauneus katoaa, tyhmyys pysyy ikuisesti.

Vierailija
84/181 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

20-30 -vuotiailla on parinhaku menossa ja ulkonäkö valitettavasti merkitsee tuossa iässä paljon, itsetunto voi olla myös huono ja sitä yritetään pönkittää ulkoisilla avuilla. Monet yli 50 -vuotiaat ovat olleet parisuhteessa kymmeniä vuosia ja sitä itsetuntoakin on kehittynyt sekä viisautta ymmärtää että ulkonäkö ei ole se tärkein asia elämässä.

Entä jos puoliso jättää?

Pitääkö olla yksin?

SAA vihdoin olla yksin.

Saiskin olla yksin.

Vierailija
85/181 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viisikymppisenä on ymmärtänyt, että ulkonäkö on katoavaista, turha pyristellä. Elämässä on mielenkiintoisempia asioita kuin ulkonäkö ja meikkaaminen.

Minun ulkonäköni ei ole vielä kadonnut?

Harmittaako?

Exkaunotar56v

Ei. Oma elämäni ei olisi mitenkään erilaista jos olisi kauniimpi ulkonäkö. En tekisi sillä yhtään  mitään.

Ei ookkaan sinä komea exkaunotar56 😁

Vierailija
86/181 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se minulle ainakin merkitsee aika paljon, että koen olevani siisti ja huoliteltu. Meikkaan ja laitan hiukset, ennen kuin kotoa lähden. Itseäni varten minä sen teen. 

En elä ulkonäköäni varten, mutta itselläni on mukavampi olo, jos koen olevani nätti - tai no, niin nätti kuin tästä päälle 50v sopusuhtaiselta kehosta ja kasvoista saa. Käsittääkseni kukaan ei ainakaan vielä ole oksentanut minut nähdessään. 

Vierailija
87/181 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämä on paljon enemmän kuin ulkonäkö.

Kannattaa silti katsoa välillä peiliin. 

Miksi????

Koska on kohteliasta näyttää ympäristölleen huolitellulta ja se tekee hyvää itselleenkin kun voi olla tyytyväinen omaan ulkonäköönsä, on sitten minkä ikäinen tahansa. 

No, mä oon aina ollut ruma. Mitäs sit tehdään?

Mitä teen, olen rumilus!

Vierailija
88/181 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä mietin tässä kerran sitä, että miten joku voi olla täysin ajattelematta omaa ulkonäköään? En tarkoita että pitäisi ajatella paljon, mutta ettei ajattele ollenkaan. Tunnen noin 50v naisen joka käyttää työssään (virkamiehenä) vanhoja, nukkaantuneita collegemateriaalista olevia lököhousuja ja niin ikään vanhoja, löysiä, nukkaantuneita paitoja joista on painatukset repeilleet ja värit haalistuneet. Hiukset on haaroittuneet ja ei-minkään malliset, saaneet kasvaa vapaasti, väri on harmaantunut. Meikkiä ei käytä koskaan. On todella vanhan, väsyneen näköinen, ja kulkee viraston käytävillä sen näköisenä kuin joku muu olisi tehdessään jotain purkuremonttia remppavaatteissa.

Hieman ylipainoinenkin on, mutta ei paljoa. Mutta siis, uudemmissa, vartalon mukaan valituissa vaatteissa, kasvojen mukaan leikatuissa hiuksissa olisi jo paljon nuorekkaampi ja nättikin, vaikka ei haluaisi meikata t

Onni on 100% etätyö, ei tarvi tuollaisten arvostelijoiden armoilla päivittäin olla. Meillä ei onneksi edes käytetä kameroita etäpalavereissa. Joten saan ihan rauhassa röhnöttää pieruverkkareissani, tukka luontaisen harmaantuneena ja meikittä, ison kaljamahani kanssa täällä kotona :D

Missasit kokonaan pointin. Tapaisitko virkamiehenä asiakkaita niissä pieruverkkareissa röhnöttäen ja peiliin katsomatta?

Jokainen saa kotonaan olla juuri kuten haluaa. Mutta minä puhuin asiakaspalveluammatista, kun asiakkaat tavataan kasvotusten.

Vierailija
89/181 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä huomaa noista kirjoituksista , että on se vaikeaa naisille tuo vanheneminen.

Vierailija
90/181 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vain luonnollinen seuraus siitä, ei ole enää suvunjatkamiskykyinen.

Vierailija
91/181 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

20-30 -vuotiailla on parinhaku menossa ja ulkonäkö valitettavasti merkitsee tuossa iässä paljon, itsetunto voi olla myös huono ja sitä yritetään pönkittää ulkoisilla avuilla. Monet yli 50 -vuotiaat ovat olleet parisuhteessa kymmeniä vuosia ja sitä itsetuntoakin on kehittynyt sekä viisautta ymmärtää että ulkonäkö ei ole se tärkein asia elämässä.

Entä jos puoliso jättää?

Pitääkö olla yksin?

SAA vihdoin olla yksin.

Saiskin olla yksin.

Todella törkeästi sanottu. Taitaa olla ihana parisuhde...

Vierailija
92/181 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauneus katoaa, tyhmyys pysyy ikuisesti.

Jees.

Vierailija
93/181 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"VIisikymppisenä komeitä ovat ulkonäkökeskeiset miehet. Yleensä ovat myös niin paskiaisia, että eivät SAA sitä mukavaa fiksua naista, joten joutuvat ottamaan pelkän ulkonäön perusteella."

Tämä. Ei mitään hyvää sanottavaa useimmistä 50+ ulkonäkökeskeisistä, ovat useimmat henkisesti jotenkin niin pinnallisia, että en huolisi itse. Mutta no, löytyy niille sitten onneksi niitä toisia pinnallisia pareiksi. Siinäpä sitten voivat yhdessä stressata ryppyjään ja roikkumisiaan ja pelätä vieläkö olen kiihottava ja kelpaan, kun vanhenemisen merkit vääjäämättä etenee.

Vanheta voi myös arvokkaasti. Se edellyttää, että pyrkii pitämään itsestään huolta. Ulkonäöstä huolehtiminen on sitä huolenpitoa. Se kertoo, että ihminen tykkää itsestään. Sellaista ihmistä on helpompi rakastaa, joka rakastaa myös itseään. 

Vierailija
94/181 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"On tässä tottakin, mutta kyllä parinvalinnassa seksuaalinen puoleensavetävyys nousee kaiken ikäisillä korkealle, tietysti jokaisen omalla tasolla, mutta väitän tämän pinnallisuuden olevan yhä osa parinvalintaa vanhetessamme, niin miehillä kuin naisilla. t. n 48"

En ole huomannut omassa tuttavapiirissä. Tai siis tiedän yksittäisiä sellaisia, jotka vieläkin juoksee ulkonäön perässä, mutta se tuntuu jotenkin kauhaen epäkypsältä, ja itse ainakin haluaisin välttää tällaisia ihmisiä.

Useimmat tuntuu tässä iässä pariutuvan platonisen kaveruuden kautta, niin että tavataan mukava ihminen jossain omassa elämässä kuten työ, harrastus, naapurusto tms. ja sitten vähitellen ihastutaan. Harva viitsii tinderöidä tai juosta baareissa erityisesti seuraa etsimässä. Moni sanookin suoraan, että se maailma on niin pinnallinen, ettei kiinnosta ollenkaan.

Itse löysin oman mieheni 44-vuotiaana ja myös vähän etsimättä. En mä aj

Mutta 44 on han eri kuin vaikka 53.

Vierailija
95/181 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on vain luonnollinen seuraus siitä, ei ole enää suvunjatkamiskykyinen.

Kyllä. Elämä on muutakin kuin lisääntymistä.

Vierailija
96/181 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se minulle ainakin merkitsee aika paljon, että koen olevani siisti ja huoliteltu. Meikkaan ja laitan hiukset, ennen kuin kotoa lähden. Itseäni varten minä sen teen. 

En elä ulkonäköäni varten, mutta itselläni on mukavampi olo, jos koen olevani nätti - tai no, niin nätti kuin tästä päälle 50v sopusuhtaiselta kehosta ja kasvoista saa. Käsittääkseni kukaan ei ainakaan vielä ole oksentanut minut nähdessään. 

Huvittaa aina, kun joku sanoo, että ulos lähtiessään laittautuu vain itseään varten. Laittautumisessa ei ole mitään pahaa, mutta jos ihminen laittautuu ulos lähtiessään, jotta kokee olevansa nätti, eikö hän silloin nimenomaan laittaudu muita varten? Eli hän laittautuu, jotta saa kokea olevansa kaunis muiden silmissä. Ja tämähän on hyvin inhimillistä käyttäytymistä. Sosiaalisina olentoina meihin toden totta vaikuttaa se, mitä muut meistä ajattelevat. Halusimme tai emme. 

Vierailija
97/181 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti merkitsee. Itse pistän aina ihan merkille kun vastaan tulee itsestään huolehtiva, tyylikäs ja nätti seniorileidi, ja toivon joskus olevani hänen kaltaisensa. Luulen myös että on olemassa segmentti ihmisiä, jotka eivät koskaan liiemmin huolehdi ulkonäöstään, mutta se ei ala näkymään kunnolla ennen kuin ovat vanhempia. 

Vierailija
98/181 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen minä kiva, vanha, elossa, kaunis vanha nainen.

Vierailija
99/181 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pilkku...

Vierailija
100/181 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun ikää tulee, alkaa itse näyttää rumalta. Mutta ihme kyllä nuoremmatkin eivät näytä enää lainkaan kauniilta. Ilmeisesti hormonit ovat kauniina näkemisen syy. Ja kun ne hormonit haihtuvat, häviää muidekinn  kauniina pitäminen.

?????

Oudoin selitys ikinä?

Näet maailman rumana? koska hormonitoiminta on loppunut???

Niin se vain on. Alkaa apinamuodot tulla selkeämmin esille ihmisnaamoista. Hormoonitoiminta siloittaa nuorissa aivoissa naamanäkymiä kauniimmaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yhdeksän