Miksi ulkonäkö ei enää merkitse mitään yli 50vuotiaille?
Miksi ulkonäkö ei enää merkitse mitään yli 50vuotiaille?
Miksi se merkitsee paljon 20-30 vuotiaana?
Kommentit (181)
Aivan sama.
Kunhan ei ole yyhhoo.
Tottakai merkkaa. Itse kiinnitän suuresti huomiota ulkonäkööni ja panostan siihen että näytän hyvältä edelleen.
Mitä merkitystä 50 vuotiaan ulkonäöllä enää on kun kuitenkin on jo elämän ehtoopuolella?
Ei ole tarvinnut huolehtia, kun ei ole koskaan ollut kaunis.
Enpä tiedä kun suomalainen nainen on jo 40 vuotiaana ihan rupu.
Mulla on komea vanha mies, lällällää. Itse olen se luonnonkaunis. Ekonomi ja leguri. Je.
Voisi kuvitella merkitsevän iän myötä yhä enemmän. Nuorina suurin osa meistä on ulkoisesti viehättäviä, mutta iän myötä yhä harvempi on, ja ulkoiseen olemukseen saa alkaa eri tavoin panostaa, mikäli haluaa olla erityisen hyvännäköinen. Luulisi sen olevan sitä arvokkaampaa, mitä harvemmassa sitä on.
Hormonit nimenomaan vaikuttavat siihen, kuinka naisellisilta tai miehekkäiltä näytämme. Ja kun iän myötä tai liiallisen alkoholinkäytön tai muiden epäterveiden elämäntapojen myötä hormonitoiminta muuttuu, naisella naiselliset piirteet ja miehellä miehekkäät piirteet kärsii ja sen näkee naamasta ja kropasta. Iäkkäältä vaatii todella paljon työtä, jos haluaa edelleen näyttää naiselliselta tai miehekkäältä ja hyvännäköiseltä, koska luontaisesti se ei enää tule.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sen enää pitäisi merkitä mitään, ei se paremmaksi muutu kumminkaan?
M52
Juu ja mikään ei ole niin karmeaa kuin se, kun 50v nainen kuorii ne pakkelit naamastaan suihkussa ja kaiken maailman kiristimet, nostimet ja kohentimet on pois. Kuka helvetti tuo on?
Parempi kun tällä ikää on vaan sen mitä on. Ei voi enää viiskymppisellä olla tarvetta pakkeloida itseään kuin teini.
Vierailija kirjoitti:
Aivan sama.
Kunhan ei ole yyhhoo.
...tai läski.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se minulle ainakin merkitsee aika paljon, että koen olevani siisti ja huoliteltu. Meikkaan ja laitan hiukset, ennen kuin kotoa lähden. Itseäni varten minä sen teen.
En elä ulkonäköäni varten, mutta itselläni on mukavampi olo, jos koen olevani nätti - tai no, niin nätti kuin tästä päälle 50v sopusuhtaiselta kehosta ja kasvoista saa. Käsittääkseni kukaan ei ainakaan vielä ole oksentanut minut nähdessään.
Huvittaa aina, kun joku sanoo, että ulos lähtiessään laittautuu vain itseään varten. Laittautumisessa ei ole mitään pahaa, mutta jos ihminen laittautuu ulos lähtiessään, jotta kokee olevansa nätti, eikö hän silloin nimenomaan laittaudu muita varten? Eli hän laittautuu, jotta saa kokea olevansa kaunis muiden silmissä. Ja tämähän on hyvin inhimillistä käyttäytymistä. Sosiaalisina olentoina meihin toden totta vaikuttaa se, mi
Kyllä mä voin mennä kauppaan ilman meikkiä ja likaisissa vaatteissa. Mutta en yleensä halua. Mulle laittautuminen on itsestäni huolehtimista. Ja huolehtiminen on rakkaudenteko. Mä kulutan ajan itseeni ja itsestäni huolehtimiseen koska mä olen sen ajan ja vaivan arvoinen. Siitä tulee hyvä mieli. Kaikista maailman ihmisistä mä katson itseäni eniten ja tarkimmin. Esteetikkona tykkään kauniista asioista ja siksi musta on kiva näyttää hyvältä. Pätee toki muihin ihmisiin myös, eli tykkään katsella myös muita kauniita ihmisiä, miehiä ja naisia. Toki sekin on ihan mukavaa kun näkee jonkun katsovan pitkään ihaillen, mutta se on vain ylimääräinen plussa. Maailmassa ei ole koskaan liikaa kauneutta.
Järki ja itsevarmuus kasvaa iän ja elämänkokemuksen myötä. Enää ei muiden mielipiteet merkitse pätkääkään.
Vierailija kirjoitti:
Onko teillä jotakin sisältöä elämässä??? Oletteko noin pinnallisia???
Miten niin? Eivät nämä ole toisiaan poissulkevia asioita. Voi olla kiinnostunut ulkonäöstä JA syvällinen ihminen. Vähän yksinkertaisen kuvan antaa tuollaisilla kommenteilla itsestään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan sama.
Kunhan ei ole yyhhoo.
...tai läski.
Olipa rumasti sanottu sairaista ihmisistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmasti merkitsee. Itse pistän aina ihan merkille kun vastaan tulee itsestään huolehtiva, tyylikäs ja nätti seniorileidi, ja toivon joskus olevani hänen kaltaisensa. Luulen myös että on olemassa segmentti ihmisiä, jotka eivät koskaan liiemmin huolehdi ulkonäöstään, mutta se ei ala näkymään kunnolla ennen kuin ovat vanhempia.
Blaah.. Tavallinen nainen riiittää, ei mitään pakkelikasoja...
On se itsestään huolehtiminen paljon muutakin kuin pakkelia. Mäkin olen ihan tavallinen nainen, mutta hyvällä ihonhoidolla (ja hampaiden), hiusten mallilla ja kampauksella sekä hyvällä pukeutumisella voi tehdä paljon vaikka ei meikkaisi ollenkaan.
Tärkeintä naisessa on että on hyvä Bärsse 🍑🤗
Vierailija kirjoitti:
Ja rennoissa vaatteissakin töissä viihtyvä lisää että itse olen 50+ ja katson kyllä etten nukkaantuneissa vaatteissa töihin mene, että vaatteet sopii kroppaan, hiukset on puhtaat, sopivaan malliin leikattu ja kevyesti värjätty, ja kasvoilla on kevyt meikki eli meikkivoide, ripsiväri ja kulmakynä. Ja huolehdin ihostani nyt jopa paremmin kuin parikymppisenä.
Sun kevyt on meikki on mulle täysi pakkeli.
Voihan nainen olla viisikymmentä vuotiaana kauniimpi kuin kolmikymppisenä jos on vihdoinkin saanut laihdutettua.
Vierailija kirjoitti:
Voisi kuvitella merkitsevän iän myötä yhä enemmän. Nuorina suurin osa meistä on ulkoisesti viehättäviä, mutta iän myötä yhä harvempi on, ja ulkoiseen olemukseen saa alkaa eri tavoin panostaa, mikäli haluaa olla erityisen hyvännäköinen. Luulisi sen olevan sitä arvokkaampaa, mitä harvemmassa sitä on.
Terveyteen kannattaa panostaa.
Blaah.. Tavallinen nainen riiittää, ei mitään pakkelikasoja...