Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ärsyttää kun monessa paikassa käsketään tulla paikalle hyvissä ajoin

Vierailija
05.02.2025 |

Varasin ajan magneettikuvaukseen klo 15.00 ja ohjeissa lukee: saavuthan paikalle 15 min ennen vastaanottoajan alkua. Minkä ihmeen takia ei voi siis ilmoittaa, että vastaanottoaika alkaa klo 14.45?

Kommentit (81)

Vierailija
21/81 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuolla yritetään varmistaa se, että koko päivän aikataulu ei kuse sen takia, että yksi onkin 15 minuuttia myöhässä, kun tähtäsi tulla klo 15, mutta epäonnistuikin syystä tai toisesta. 

Mitä hittoa? :D Juuri tämän takia kannattaisi antaa se selkeä aika, johon pelivara on laskettu mukaan eikä tulisi mitään "en huomannut, että pitää tulla 15 min aiemmin" -sekaannuksia.

Ap

Ei pahalla mutta jos noin yksinkertainen ohjeistus saa sut sekaisin, niin vika ei ole ohjeistuksessa vaan sun älykkyydessä.

Ei mulla ole ongelmia ymmärtää ohjeistusta, mutta eihän tuossa oikeasti ole mitään järkeä. Et sinäkään osaa antaa sille mitään järjellistä selitystä. Vai onko se se, että hoitohenkilökunta itse menee aivan sekaisin, jos asiakkaalle annetaan joku muu saapumisaika kuin vastaanoton virallinen alkamisaika? 

Ap

Vierailija
22/81 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et sinäkään ihan täysillä käy kun et tajua että kaikki tuollaiset viralliset ohjeet tehdään aina taukeimpia ajatellen, esim. krooniset myöhästelijät jotka eivät kunnioita toisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/81 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mene sitten myöhässä, mutta älä valita jos aikasi annetaan toiselle tai  laiva/ lentokone/ juna lähtee matkaan ilman sinua.   

Vierailija
24/81 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo sentään on reilua, kun kerrotaan, kuinka paljon hyvissä ajoin pitäisi olla paikalla. Joissain sanotaan vaan, että pitäisi olla hyvissä ajoin paikalla, ja itse saa arpoa, onko se puoli tuntia, viisi minuuttia, kaksi tuntia, vai mitä haetaan.

Vierailija
25/81 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo sentään on reilua, kun kerrotaan, kuinka paljon hyvissä ajoin pitäisi olla paikalla. Joissain sanotaan vaan, että pitäisi olla hyvissä ajoin paikalla, ja itse saa arpoa, onko se puoli tuntia, viisi minuuttia, kaksi tuntia, vai mitä haetaan.

Tämä tosiaan on vielä hölmömpää. 

Ap

Vierailija
26/81 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuolla yritetään varmistaa se, että koko päivän aikataulu ei kuse sen takia, että yksi onkin 15 minuuttia myöhässä, kun tähtäsi tulla klo 15, mutta epäonnistuikin syystä tai toisesta. 

Mitä hittoa? :D Juuri tämän takia kannattaisi antaa se selkeä aika, johon pelivara on laskettu mukaan eikä tulisi mitään "en huomannut, että pitää tulla 15 min aiemmin" -sekaannuksia.

Ap

Ei pahalla mutta jos noin yksinkertainen ohjeistus saa sut sekaisin, niin vika ei ole ohjeistuksessa vaan sun älykkyydessä.

Ei mulla ole ongelmia ymmärtää ohjeistusta, mutta eihän tuossa oikeasti ole mitään järkeä. Et sinäkään osaa antaa sille mitään järjellistä selitystä. Vai onko se se, että hoitohenkilökunta itse m

VASTAANOTTOAIKA on klo.15. Mutta yksinkertainen selkeä ohjeistus on saapua paikalle varttia ennemmin, ihan sentakia koska sun pitää ilmoittautua. Edelleen se VASTAANOTTOAIKA (lääkärille tai toimenpiteeseen) on se kello 15.

Jos et vieläkään tajua niin ehkä sun on parempi olla menemättä magneettikuvaukseen. Aivotko ja sen toiminta sulla kuvataan?

Vierailija
27/81 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Monissa kuvauksissa, näytteenotoissa ym on päivän lista, jossa on merkitty varsinaisen toimenpiteen alkamisajat kl 10, 11, 12 jne. Ne pukemiset, riisumiset sun muut menee omia aikojaan näiden ympärillä. Voi olla yksi kuvauslaite, jonka ympärillä on 2 pukuhuonetta. Toinen riisuvalle ja toinen pukevalle. Ei sellaisia merkitä päivän aikatauluun. Kannattaa olla ajoissa paikalla, eikä vääntää turhaan näiden kanssa.

Vierailija
28/81 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osalla menee näköjään koko jutun pointti täysin ohi. Jos asiakkaan toivotaan olevan paikalla klo 14.45, niin miksi hänelle ei voi ilmoittaa tuota täsmällistä kellonaikaa?

Ap

Vierailija
29/81 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, että elintoiminnot ehtii rauhoittumaan ennen näytteiden ottoa. Jos juokset paikalle juuri oikeaan aikaan niin siinä on sykkeet nousussa, hiki virtaa, lihakset kireinä, jne.

Vierailija
30/81 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin on lähes kaikissa vastaanottoajoissa, normaalia !

Aina pitää olla ajoissa, kun on aika varattu. Itse olen vähintään 30 min etuajassa ja monesti edellinen on jättänyt tulematta, joten pääsen heti tutkimuksiin. Muutoin äkkiä se aika menee odotellessa. Julkisillakin voi tulla yllättäviä viivästyksiä, joten suosittelen lähtemään tuntia ennen varattua aikaa.

Vierailija
31/81 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osalla menee näköjään koko jutun pointti täysin ohi. Jos asiakkaan toivotaan olevan paikalla klo 14.45, niin miksi hänelle ei voi ilmoittaa tuota täsmällistä kellonaikaa?

Ap

Miksi se pitäisi ilmoittaa täsmällisesti? Ja miten se pitäisi ilmoittaa että ymmärtäisit että vastaanottoaika on klo.15. Koska jos et pääse toimenpiteeseen klo.14.45 niinkuin aika olisi ilmoitettu, niin vinkuisit minkätakia ajat ovat aina myöhässä. Että miksi ei voi ilmoittaa sitä oikeaa vastaanottoaikaa.

Minä täälä naureskelen kuinka noin yksinkertainen asia voi aiheuttaa suurta tuskaa ja vatvomista jollain  :D

Vierailija
32/81 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää olen aina hyvissä ajoin riippumatta siitä minne olen menossa. Jos sattuu jotain yllättävää niin silti ehtii. Lukuisia kertoja olen päässyt suoraan lääkäriin/hoitoon kun se edellinen asiakas ei ole tullutkaan ajoissa. Suosittelen.

Vierailija
33/81 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Taidan olla aika yksinkertainen tapaus.

Vierailija
34/81 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hitto, kyllä on nyt taas tavallista tyhmempi yksilö vänkäämässä. 

Vierailija
35/81 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Miksi se pitäisi ilmoittaa täsmällisesti? Ja miten se pitäisi ilmoittaa että ymmärtäisit että vastaanottoaika on klo.15. Koska jos et pääse toimenpiteeseen klo.14.45 niinkuin aika olisi ilmoitettu, niin vinkuisit minkätakia ajat ovat aina myöhässä. Että miksi ei voi ilmoittaa sitä oikeaa vastaanottoaikaa.

Minä täälä naureskelen kuinka noin yksinkertainen asia voi aiheuttaa suurta tuskaa ja vatvomista jollain  :D

Siksi, että asiakkaan pitää olla paikalla 14.45, jotta toimenpide voidaan suorittaa ajallaan. 

Ap

Vierailija
36/81 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse meen aina 15- 30 min etuajassa, että ehdin itse tutustua tilanteeseen ja paikkaan ja rauhoittua. Varsinkin jos tilanne on ihan vieras. Inhoan yli kaiken viimetipassa tai myöhässä olemista. Joskus on käynyt niinkin, että joku on jättänyt tulematta ja olen päässyt hänen ajallaan ja olen sitten ollut jo kotimatkalla ennen kuin se minulle varattu aika on edes ehtinyt alkaa.

Vierailija
37/81 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No et sinäkään ihan täysillä käy kun et tajua että kaikki tuollaiset viralliset ohjeet tehdään aina taukeimpia ajatellen, esim. krooniset myöhästelijät jotka eivät kunnioita toisia.

Tämä oli hauska. Todellista aikaa ei voi ilmoittaa, koska joku voi myöhästyä :D

Vierailija
38/81 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Siksi, että asiakkaan pitää olla paikalla 14.45, jotta toimenpide voidaan suorittaa ajallaan. 

Ap

Ja sulle ei ole väliä mihin aikaan se toimenpide on? Erikoista.

Vierailija
39/81 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miljoonan hintaisesta laitteesta yritetään ottaa kaikki irti ja kuvata mahdollisimman monta yhden päivän aikana. Jossain kuvauksissa esim. TT joskus alkaa mm. varjoaineen juonti vartti ennen sitä kuvausta. Se että yhden myöhästelijän takia kaikki koko päivän kuvaukset siirtyy ei ole järkevää. Eli siinä vaiheessa, kun henkilön pitäisi olla jo varjoaine juotuna riisumassa vaatteita henkilö onkin vasta ilmotiskin jonossa.

Vierailija
40/81 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin on lähes kaikissa vastaanottoajoissa, normaalia !

Niin mutta miksei voi vain ilmoittaa 15 min aikaisemmin aikaa asiakkaalle?