Lue keskustelun säännöt.
Muita nelivuotiaita, jotka eivät viitsisi tehdä mitään itse? Jatkuvasti pitäisi syöttää, pukea, kuljettaa rattaissa jne.
Kommentit (41)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.
Kirjaudu sisään
Pukemisen kanssa kävimme pojan kanssa noin 3-vuotiaasta lähtien aivan kamalia taisteluja. Hänelle ei mikään vaate kelvannnut ja tämä teki aamuistamme painajaismaisia. Pelkästään se, että sain hänelle jonkinlaiset vaatteet päälle, oli kauhean taistelun tulos. Niinpä puin häntä, jos hän vain oli kiukuttelematta joka vaatekappaleesta, eikä ottanut jokaista samantien pois.
Olen jutellut asiasta mm perheneuvolassa ja siellä sanoivat, että vaatteet ovat joillekin lapsille sellainen asia, että ne vain tuntuvat pahalta ja siinä asiassa tulisi antaa jonkin verran periksi. Nyt poika on jo 4,5v ja olemme lopultakin päässeet tilanteeseen, jossa pääsemme aamuisin lähtemään päiväkotiin ilman kamalaa huutoa ja taistelua. Se ei tosin onnistu ilman , että minä autan vaatteiden pukemisessa, muuten on aivan liian hidas. Päiväkodissa pukee itse, mutta tekee sen myös hitaasti, koska jokainen vaate on oltava tarkasti ja oikein päällä. KOtiin tullessamme vaadin häntä riisumaan itse, vaikka ei haluaisi tätäkään tehdä, mutta silloin minulla on aikaa odottaa.
Myös syömisessä haluaisi palvelua ja toisinaan jopa saa. En pidä sitä niin kamalan pahana asiana. Osaa kuitenkin syödä itse.