Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita nelivuotiaita, jotka eivät viitsisi tehdä mitään itse? Jatkuvasti pitäisi syöttää, pukea, kuljettaa rattaissa jne.

Vierailija
04.03.2007 |

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
04.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rattaissa ei kuljetella, mutta kelkalla tai pulkalla saisi vetää koko ajan. Ajattelinkin just tehdä aloituksen että onko muita?

Ei syö, ei pue eikä riisu kuin satunnaisesti. Aina joka päivä hirveä taisto näistä asioista. Ei ole mun pitkäjänteisyydestä kiinni. En vain jaksa jatkuvaa tappelua.

Sitä tosin on muutenkin. On rauhaton, riitelee sisaren kanssa ja kaikki siirtymät on muutenkin ihan ylivoimaisia:( Omat voimat alkaa olla vähissä.

VInkkejä kaipaan. Kyseessä poika 4v

Vierailija
22/41 |
04.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pukemista, ainakin että pitäisi yrittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
04.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Palkitse vaikka jokaisesta itse tehdystä asiasta esim. tarralla ja sitten myöhemmin kun kerännyt vaikkapa 20 tarraa on luvassa " reippauspalkinto" .

mutta se ainainen kitinä ja narina ja vonkaus hermostuttaa.

Vierailija
24/41 |
04.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kävelee itse. En aio työnnellä häntä enää 1,5 vuoden päästä, eikä todellakaan tulisi mieli syöttää nelivuotiasta!

Vierailija
25/41 |
04.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ja kävelee itse. En aio työnnellä häntä enää 1,5 vuoden päästä, eikä todellakaan tulisi mieli syöttää nelivuotiasta!

Vierailija
26/41 |
04.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

johon pätee ihan tuo sama kuin tähän 2,5-vuotiaaseeni.

Eli en palvellut häntäkään 2,5-vuotiaana, enkä palvele nytkään, kun on nelivuotias.

Vierailija
27/41 |
04.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvänen aika sentään. Järki käteen.

Vierailija
28/41 |
04.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Voi hyvänen aika sentään. Järki käteen.

Vierailija
29/41 |
04.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kun taidot on jo opittu voi kokeilla mitä on olla taas pieni ...

Ei tehnyt tai osannut muka itse tehdä mitään ja alkoi myös lässyttämään puhuessa . Ja senkin huomion tein , että tytöille tämä " vauva-aika " tulee helpommin kun pojille ( pojan , tytön ja pojan äiti ) .

Vierailija
30/41 |
04.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis että annat hänen itse säännellä syömistään. Minun nelivuotiaani syö myös mielestäni vähän, mutta itse asiassa saa myös tankkauskausia, jolloin syö paremmin. Ravitsemusterapeutti ei missään tapauksessa suositellut ainakaan syöttämistä (lapsi silloin neljän), vaan sanoi vaan, että kyllä lapsi itse tietää ja että mieluummin sitten antaa syödä vaikka kermavaahtoa, jos se tuntuu maistuvan. Mutta siis ei pakottamista, ei houkuttelemista, ei syöttämistä. Pienet annokset ja lapselle mieluisia ruokia.

En ikinä syöttäisi nelivuotiasta. Oikeasti.

Vierailija
31/41 |
04.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Eli kun taidot on jo opittu voi kokeilla mitä on olla taas pieni ...

Ei tehnyt tai osannut muka itse tehdä mitään ja alkoi myös lässyttämään puhuessa . Ja senkin huomion tein , että tytöille tämä " vauva-aika " tulee helpommin kun pojille ( pojan , tytön ja pojan äiti ) .

Vierailija
32/41 |
04.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelivuotias on vielä PIENI! Varmasti oppii vielä. Itse syötän mielelläni, ei kyse ole " palveluista" . Myös puen, riisun ym.

Vierailija
33/41 |
04.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

kyllä lapsi itse tietää ja että mieluummin sitten antaa syödä vaikka kermavaahtoa, jos se tuntuu maistuvan. Mutta siis ei pakottamista, ei houkuttelemista, ei syöttämistä. Pienet annokset ja lapselle mieluisia ruokia.

En ikinä syöttäisi nelivuotiasta. Oikeasti.

Vierailija
34/41 |
04.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan sylitellä ja helliä, mutta silti tukea lapsen kasvua.

Vierailija
35/41 |
04.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta meillä kyllä auttoi, kun hölläsin vähän pipoa oikeaoppisen syömisen suhteen.

16

Vierailija
36/41 |
04.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko sun lapsesi terve? siirtymät vaikeita. tarkoitatko siirtymä tilanteita. jos tarkoitat, niin yleensä tietyille erityisryhmän lapsille siirtymä tilanteet on vaikeita.

Vierailija
37/41 |
04.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. 5

Millä erityisryhmän lapsilla?

Ei ole myöskään oikein sosiaalinen. Juttelee kyllä, eikä pelkää ihmisiä, mutta ei oikein sopeudu leikkimään toisten kanssa. Todella hitaasti lämpiävä. Leikkii mieluiten itsekseen.

Jää junnaamaan negatiivisiin tunnetiloihin ja kiukkukohtaukset vain venyvät ja venyvät:(

Vierailija
38/41 |
04.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 3-vuotiaan jatkuvaan kitinään, ja " avuttomuuteen" syömisessä, riisumisessa jne. auttoi ruokavalio. Ilmeisesti tietyt ruuat (mausteet, lisäaineet, kaako, maniskka jne) aiheuttavat kurjan olon joka näkyi vain kaikenlaisena kituuttamisena jne. Jätettiin mausteet, lisäaineet ja yleisallergisoivat pois ja ruvettiin pitämään kirjaa syömisistä ja oireista ja nyt meillä on todella paljon reippaampi 3v poika. Ja ruokahalukin parani muuten huomattavasti eikä tarvi enää syöttää. Leikkiminen onnistuu taas paljon paremmin ja oppi heti riisumaan itse vaatteita jne. kun ei raivostu heti ensimmäisestä vastoinkäymisestä.

Tsemppiä

Vierailija
39/41 |
04.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Meidän 3-vuotiaan jatkuvaan kitinään, ja " avuttomuuteen" syömisessä, riisumisessa jne. auttoi ruokavalio. Ilmeisesti tietyt ruuat (mausteet, lisäaineet, kaako, maniskka jne) aiheuttavat kurjan olon joka näkyi vain kaikenlaisena kituuttamisena jne. Jätettiin mausteet, lisäaineet ja yleisallergisoivat pois ja ruvettiin pitämään kirjaa syömisistä ja oireista ja nyt meillä on todella paljon reippaampi 3v poika. Ja ruokahalukin parani muuten huomattavasti eikä tarvi enää syöttää. Leikkiminen onnistuu taas paljon paremmin ja oppi heti riisumaan itse vaatteita jne. kun ei raivostu heti ensimmäisestä vastoinkäymisestä.

Tsemppiä

Vierailija
40/41 |
04.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan perusasioiden kanssa, toistuvasti? Epäilenpä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yksi