Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yritin varata aikaa terveyskeskuksesta

Vierailija
04.02.2025 |

Lääkäri toivoi kontrollikäyntiä ennen reseptin uusimista ja nyt alkaa olla aika se uusia. Verikokeessa jo kävin tätä varten viikko sitten.

Siellä se täti itku kurkussa tylysti vastaili, että en minä näistä ajoista mitään tiedä, minä vaan uusin reseptejä. Vaikka soititkin ihan ajanvarausnumeroon. Ei siellä mitään aikoja ole. Kielsi soittamasta tällä viikolla, soita parin viikon päästä vaikka, jooko. Mutta se lääkehän ehtii sitten loppua ja kuuri katkeaa??

Mitä vttua teillä siellä hyvinvointialueille oikein tapahtuu? Tuntuu kuin olisin joku pahin rikollinen, kun uskalsin soittaa teidän ajanvarausnumeroon niinkin vähäpätöisellä asialla kuin ajanvaraamisella. Älkää mainostako sitä numero netissä, jos siihen ei saa kukaan soittaa.

Kommentit (84)

Vierailija
21/84 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama homma täällä. Ainoa keino saada aika on mennä henkilökohtaisesti paikanpäälle tai varata aika yksityiselle. Itse sain ajan kun tilasin ambulanssin ja ensihoito laati selvityksen terveydentilastani ja kehoitti menemään sen kanssa terveyskeskukseen. Tosin mitään apua sieltä ei saanut, vaikka se aika tulikin, ihmettelen samaa, mitä ihmettä siellä tehdään?

Tilasin ambulanssin.

Onko ambulanssi taksi, joka tilataan.

Ei ole kun eri.  Olen tilannut taksin, baaritaksin ja ambulanssin tilanteen mukaan.

eri.

Vierailija
22/84 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä menny mahdottomaksi täälläkin saada yhteys saati aika terkkariin. Puhelimeen ei vastata jos onnistuukin löytämään oikean numeron ja maisaviestiin vastataan ehkä tai ensiviikolla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/84 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain ajan lääkärille, olin paikalla 20 min.  ennen aikaa. Ketään muuta potilasta ei käytävällä ollut tai huoneista tullut.  Kaksi lääkäriä tuli jostakin huoneesta rupatellen ja sanoivat nähdään taas huomenna.

Mitähän tärkeää lie puuhasivat ?

Poistuessani käytävä oli edelleen tyhjä. Missä ne potilaat ovat?( Jos heitä on ruuhkaksi asti.) Olisivatko kotona odottamassa soittoa ajan varauksesta?

Meillä käy lääkäri 2x viikossa.  Sanoi että ei ehdi aikoja antamaan, kun paperityöt vie kaiken ajan.  Totta vai tarua, en tiedä.  Sama lääkäri on yksityisasemalla 

Vierailija
24/84 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot ajanvaraukselle, että lääkäri viimeksi sanoi, että pitää tulla vastaanoton kautta uusimaan reseptiä ja sitä ennen verikokeisiin ja että lääkkeet loppuu se ja se päivä. Jos ajanvaraaja ei anna lääkäriaikaa niin kysyt miten tämä tilanne pitää hoitaa sitten, että saan lääkkeet ja kuka vastaa siitä etten pääsyt lääkäriin, vaikka tiedoissani lukee, että lääkärin vastaanoton kautta pitää käydä.  Kannattaa myös jatkossa varata ajat hyvissä ajoin.

Vierailija
25/84 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistä uusintapyyntö ja jos se hylätään,niin sitten soitat uudelleen ajanvaraukseen ja kerrot mikä tilanne on ja että joko tarvitset ajan tai sitten lääkärille laitetaan tieto että aikaa ei saa ja resepti tarvitsee uusia ilman vastaanottoaikaa.

Vierailija
26/84 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama homma täällä. Ainoa keino saada aika on mennä henkilökohtaisesti paikanpäälle tai varata aika yksityiselle. Itse sain ajan kun tilasin ambulanssin ja ensihoito laati selvityksen terveydentilastani ja kehoitti menemään sen kanssa terveyskeskukseen. Tosin mitään apua sieltä ei saanut, vaikka se aika tulikin, ihmettelen samaa, mitä ihmettä siellä tehdään?

Tilasin ambulanssin.

Ei ole kun eri.  Olen tilannut taksin, baaritaksin ja ambulanssin tilanteen mukaan.

eri.

Baaritaksin vai paaritaksin? Ensin mainittu on kai jotain sukua karaoketaksille?

Vierailija
27/84 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverilla oli monta vaivaa ja hänelle oli selitetty, että ovat siirtyneet tiimityöskentelyyn. Yksi hoitaja vastaa yhdestä vaivasta ja toinen,toisesta jne. Se hoitaja, joka oli puhelimessa ei voinut kommentoida toisen hoitajan alaan kuuluvaa asiaa, kun siihen vaivaan liittyvät paperit oli toisella hoitajalla. 

Miksi asiat ei ole koneella, papereistahan piti luopua jo kymmeniä vuosia sitten.

Lääkäriin pääsee joskus. Hän saataa katsoa kahtakin vaivaa, jos sattuu aika riittämään.

Aikaisemmin meillä,oli se yksi ns omahoitaja, nyt niitä on ilm niin monta, mitä vaivoja😂.

Kyllä on hoitajapula taattu😂

T. Itsekin hoitaja evp

Vierailija
28/84 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Potilaita odotutetaan ihan turhaan käytävillä hengittelemässä taudinaiheuttajia yskimisistä ja aivasteluista. Lääkärit sekä hoitajat odotuttavat ihan tarkoituksella, ei ne kirjaamiset ja listaukset niin kauaa aikaa vie. Tarkoitus lienee että kun on niin vaikea päästä vastaanotolle, niin kukaan ei enää edes yrittäisi. Ensin ei saa mitään yhteyttä, puheluihin ei vastata, takaisinsoitto ei toimi ja jos jotenkin ihmeessä saakin ajan, odotutetaan turhaan. 

Vierailija
29/84 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaverilla oli monta vaivaa ja hänelle oli selitetty, että ovat siirtyneet tiimityöskentelyyn. Yksi hoitaja vastaa yhdestä vaivasta ja toinen,toisesta jne. Se hoitaja, joka oli puhelimessa ei voinut kommentoida toisen hoitajan alaan kuuluvaa asiaa, kun siihen vaivaan liittyvät paperit oli toisella hoitajalla. 

Miksi asiat ei ole koneella, papereistahan piti luopua jo kymmeniä vuosia sitten.

Lääkäriin pääsee joskus. Hän saataa katsoa kahtakin vaivaa, jos sattuu aika riittämään.

Aikaisemmin meillä,oli se yksi ns omahoitaja, nyt niitä on ilm niin monta, mitä vaivoja😂.

Kyllä on hoitajapula taattu😂

T. Itsekin hoitaja evp

Kyllä ne koneella on ja kaikki näkevät kaikkien erikoisalojen tekstit. Kerrankin soitin eräässä asiassa ja kun kysyin toiseen alaan liittyvää asiaa (asiani nivoutuivat yhteen) , niin ihan pokkana väitti puhelimessa ettei näe toisen erikoisalan tekstejä. Meinasin sanoa että älä puhu pas*aa, koska tiedän että näkee. Näinhän sitä vastuuta vältellään. 

Vierailija
30/84 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä tosiasiaa piilotellaan ja pyöritellään niin hallituksen, hyvinvointialueiden ja kaikkien terveyteen liittyvien tahojen osalta mutta kerronpa teille mitä itse tästä pullonkaulasta ja huonosti hoidetusta kokonaisuudesta ajattelen, ihan vaan kokemukseni kautta. Suomen terveydenhuolto ajetaan siihen malliin, että julkinen puoli näivettyy siihen pisteeseen, että sinne ei enää edes uskalla mennä, koska resurssit on ajettu minimiin eikä julkisellekaan enää oteta edes aikoja meitä kaikkia varten, vain ainoastaan henkihieverissä olevat, ehkä. Potilaita ajetaan kalliille yksityispuolelle kela-porkkanoiden turvin, mutta yksityislääkärit nostaa sitä mukaa omia taksojaan kun kela-korvausta nostetaan. Vain tietty kansanosa, kuten "helposti, nopesti ja ei vakavasti sairaita hoidetaan" paremmin tai sitten hyvin toimeentulevia. Jos olet eläkkeellä tai pois työelämästä, kukaan tai mikään ei hyödy sinusta niin olet automaattisesti jonojen hännillä tai et ole missään, et edes jonossa. Potilaat prioridoidaan tarkkaan, ketä "kannattaa" hoitaa ketä ei, jos olet monisairas, joudut pahimmassa tapauksessa odottamaan kuukausia vuosia vuoroasi, sillä työssäkäyvät ajavat sinun edelle, aina ja sellaiset "jatkuvasti" kipeät jätetään joko listan päähän tai hoidetaan netin välityksellä ihan miten sattuu. Iso vastuu siirtyy potilaalle itselleen ja jos ei ole tarpeeksi rahaa, hoida itse itsesi.

Vierailija
31/84 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilasin ambulanssin.

Yritin tilata miehelle ambulanssin, kun ei pystynyt kävelemään tai seisomasn: piti ryömiä vessasta makkariin. Miehellä on siis hermostosairaus, mutta kyllä hän yleensä pystyy kävelemään ja seisomaan ainakin kepin kanssa. Sanoivat, että ambulanssista soittavat takaisin. Soittivat, ja kun kävi ilmi, että pystyy kuitenkin istumaan sängyn reunalla totesivat, että ei se mitään lanssia tartte. Ei se siihen kuollut, mutta minut säikäytti pirusti. Näin meillä Helsingissä. Jälkeenpäin harmitti, että en tajunnut nauhoittaa sitä puhelua, mutta olin melkoisen paniikissa.

Vierailija
32/84 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sieltä digisoitesta kun yritin takaisinsoiton aikaa varata niin en edes nähnyt valintaa sellaiselle "yleiselle" asialle vaan oli ainoastaan tarkkaan rajatut asiat mistä mikään ei koskenut mitään yleisvaivoja. Aivan kuin yrittäisivät kaikin tavoin estää ottamasta yhteyttä. Numeron lopulta sentään löysin mitä kautta onnistui ajan varaus, mutta on nuo helvetin sekavat sivut. Minkä takia pitää olla kaiken maailman omaoloa ja montaako ero hommaa siellä mistä ei ota erkkikään selvää.

Kyllä minä joskus aiemmin sieltä muistaakseni varasin ihan takaisinsoittoajan, mutta nyt siellä ei enää ole sellaista valintaa lainkaan?

Vierailija
33/84 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on tullut tämä ettei takaisinsoittoja tehdä ja jos kysyy miksi ei soitettu, niin hoitsu väittää soittaneensa, mutta puheluun ei vastattu. Sitten kun kertoo ettei ole koko päivänä päästänyt puhelinta silmistään eikä myöskään vastaamattomissa numeroissa ole mitään, väitetään että sulla on soitonesto heidän numeroilleen. Tämäkin varmistettu ettei ole soitonestoja. Minkähän ne seuraavaksi keksii syyksi. Sen että linjoissa vikaa. Niillä on varmaan joku lista näistä tarjottavista syistä. Kyllä on alas mennyt tämäkin homma. Häpeällistä.

Vierailija
34/84 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on tullut tämä ettei takaisinsoittoja tehdä ja jos kysyy miksi ei soitettu, niin hoitsu väittää soittaneensa, mutta puheluun ei vastattu. Sitten kun kertoo ettei ole koko päivänä päästänyt puhelinta silmistään eikä myöskään vastaamattomissa numeroissa ole mitään, väitetään että sulla on soitonesto heidän numeroilleen. Tämäkin varmistettu ettei ole soitonestoja. Minkähän ne seuraavaksi keksii syyksi. Sen että linjoissa vikaa. Niillä on varmaan joku lista näistä tarjottavista syistä. Kyllä on alas mennyt tämäkin homma. Häpeällistä.

Eikö ole asiakirjaväärennös kirjoittaa potilastietoihin että potilaalle soitettu, ei ole vastannut. Operaattoritiedoista tämä viimekädessä selviää että mitään soittoyritystä ei edes ole ollut.

Vierailija
35/84 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten muka potilastietoihin voi kirjata että on soitettu, jos ei henkilötunnusta ole tiedossa?

Vierailija
36/84 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

PersKokkare-hallituksen yksityistäessä se onToivoton Taisto. " Kurjat kuolkoot, tanan tautiset ! HEIL ! "  Perus-Suomeen luodaan puhdasta rotua. Samoin kuin Suur-Saksassa ennen. 

Vierailija
37/84 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on reilu kuukauden roikkunut lähete. Tk:een on turha soittaa, koska ei sieltä soiteta takaisin kuitenkaan tai asia jää sittenkin roikkumaan jos vaikka joku sieltä soittaisi. Menin paikan päälle, otin vuoronumeron ja marssin huoneeseen kun kello kilahti. Asia hoitui, sain ensi viikolle ajan toimenpiteeseen.

Vierailija
38/84 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla hoitui reseptin uusinta puhelimitse. Hoitaja laittoi lääkärille konsultointipyynnön ja lääkäri oli uusinut reseptin suoraan tapaamatta minua. Ihan sama se mulle on, kunhan saan lääkkeeni.

Vierailija
39/84 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Buranaa ja 2-3 päivää saikkua. 

Seurataan.

Vierailija
40/84 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Netin kautta kyselee, joku vastaa joskus.

Kysellään muuten turhia. Mutta jos pakko vastata turhiin typeriin  mielummin netissä kun jollekin urpolle puhelimessa. 

Tuo on muuten yksi etu yksityinen vs. julkinen. Varaat ajan ja laitat syyn yhdellä lauseella. Ehkä sattunut itselleni outoja tyyppejä ajanvarauksessa mutta kysymyksetkin suunnilleen seksielämää hipovia tai tyyliin missä asuit 6 vuotta sitten. Ei jaksaisi sellaisia. 

Julkisella puolella ei ole pitkään aikaan ollut mitään ajanvaraajia erikseen, vaan sairaanhoitaja vastaa puhelimeen, ja hänen tehtävänsä on tehdä ensin hoidon tarpeen arvio ja sitten mahdollisuuksien mukaan mieluiten hoitaa se asia jo siinä puhelimessa niin, ettei ajanvarausta tarvita. Esimerkiksi jos on reseptinuusinta, niin hän laittaa sen siinä samalla, tai jos tarvitset labralähetteen, niin hän tekee sen. Jos vaikuttaa, että hän ei pysty kokonaan sitä asiaa itse hoitamaan, vaan tarvitaan lääkäriäkin, esimerkiksi lääkeasioihin, niin hän konsultoi samassa huoneessa olevaa lääkäriä, ja silloinkin se sinun asiasi hoituu puhelimessa ilman erillistä ajanvarausta.

Yksityiseltä toki saat ihan mitä vain tilaat ja maksat. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kaksi