Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yritin varata aikaa terveyskeskuksesta

Vierailija
04.02.2025 |

Lääkäri toivoi kontrollikäyntiä ennen reseptin uusimista ja nyt alkaa olla aika se uusia. Verikokeessa jo kävin tätä varten viikko sitten.

Siellä se täti itku kurkussa tylysti vastaili, että en minä näistä ajoista mitään tiedä, minä vaan uusin reseptejä. Vaikka soititkin ihan ajanvarausnumeroon. Ei siellä mitään aikoja ole. Kielsi soittamasta tällä viikolla, soita parin viikon päästä vaikka, jooko. Mutta se lääkehän ehtii sitten loppua ja kuuri katkeaa??

Mitä vttua teillä siellä hyvinvointialueille oikein tapahtuu? Tuntuu kuin olisin joku pahin rikollinen, kun uskalsin soittaa teidän ajanvarausnumeroon niinkin vähäpätöisellä asialla kuin ajanvaraamisella. Älkää mainostako sitä numero netissä, jos siihen ei saa kukaan soittaa.

Kommentit (84)

Vierailija
81/84 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattilaiset vastaavat. Mikä vitsi!

Vierailija
82/84 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla hoitui reseptin uusinta puhelimitse. Hoitaja laittoi lääkärille konsultointipyynnön ja lääkäri oli uusinut reseptin suoraan tapaamatta minua. Ihan sama se mulle on, kunhan saan lääkkeeni.

No näinhän sen pitäisikin hoitua. Ihan normikäytäntö. Ap on joko saanut lääkäriltä väärää tietoa, että pitäisi varata aika, tai muistaa väärin. Tai ehkä lääkäri onkin sanonut, että pitää soittaa ajanvarausnumeroon, jotta voi uusia reseptin, ja ap käsittänyt sen niin, että aika pitää varata. 

Riippuu hoidettavasta sairaudesta. Minulla on vuosittain labrat ja sen jälkeen pitää varata aika vastaanotolle. Usein tästä on saanut vääntää ajanvarauksen kanssa, että soittoaika ei riitä.

eri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/84 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sieltä digisoitesta kun yritin takaisinsoiton aikaa varata niin en edes nähnyt valintaa sellaiselle "yleiselle" asialle vaan oli ainoastaan tarkkaan rajatut asiat mistä mikään ei koskenut mitään yleisvaivoja. Aivan kuin yrittäisivät kaikin tavoin estää ottamasta yhteyttä. Numeron lopulta sentään löysin mitä kautta onnistui ajan varaus, mutta on nuo helvetin sekavat sivut. Minkä takia pitää olla kaiken maailman omaoloa ja montaako ero hommaa siellä mistä ei ota erkkikään selvää.

tää, kyllä pitäis olla valittavissa joku yleinen-osio. Mullakin olis ollut asiaa, mutta ei kumminkaan mikään hengenhätä.

Vierailija
84/84 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullekin lääkäri on sanonut, että pitää tulla vastaanoton kautta uusimaan reseptejä ja aika usein joutuu ajanvaraushoitajalle kertomaan, että näin on sanottu. Lääkäri on myös kirjannut sen käyntitietoihin, eihän sitä aikaa muuten saisi vastaanotolla jonkun reseptinuusimisen vuoksi. Jos lääkäri vaihtuu, niin sitten yleensä menee niin, että ajanvaraushoitaja kysyy uudelta lääkäriltä miten toimitaan ja usein uusi lääkäri sanoo, että annetaan aika tai sitten soittelee minulle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kolme