Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yritin varata aikaa terveyskeskuksesta

Vierailija
04.02.2025 |

Lääkäri toivoi kontrollikäyntiä ennen reseptin uusimista ja nyt alkaa olla aika se uusia. Verikokeessa jo kävin tätä varten viikko sitten.

Siellä se täti itku kurkussa tylysti vastaili, että en minä näistä ajoista mitään tiedä, minä vaan uusin reseptejä. Vaikka soititkin ihan ajanvarausnumeroon. Ei siellä mitään aikoja ole. Kielsi soittamasta tällä viikolla, soita parin viikon päästä vaikka, jooko. Mutta se lääkehän ehtii sitten loppua ja kuuri katkeaa??

Mitä vttua teillä siellä hyvinvointialueille oikein tapahtuu? Tuntuu kuin olisin joku pahin rikollinen, kun uskalsin soittaa teidän ajanvarausnumeroon niinkin vähäpätöisellä asialla kuin ajanvaraamisella. Älkää mainostako sitä numero netissä, jos siihen ei saa kukaan soittaa.

Kommentit (84)

Vierailija
61/84 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Takaisinsoitot kirjautuu järjestelmään puhelinnumerolla, ei niitä manuaalisesti näpytellä. Virheen mahdollisuutta ei ole. Näin ainakin pirhan alueella.

Jos vastasit mulle (=56), tässä tapauksessa ei ollut kyse takaisinsoitosta, vaan alun perin yhteydenotto netin kautta. 

Vierailija
62/84 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä toimii hyvin nettiyhteys ja sen kautta saa aika nopeasti yhteyden hoitajaan. Viimeksi jonotin 6 minuuttia.

Selitin asiani, koski jotain verikokeita, hoitaja katsoi tietoni ja sanoi, että näyttää siltä, että pitää käydä lääkärin vastaanotolla, mutta aloitetaan hoitajan vastaanotosta. Sain heti ajan hoitajan vastaanotolle kahden päivän päähän ja sieltä sitten varasi lääkärin vastaanotolle kuukauden päähän (ei ollut niin kiirellinen tapaus). Kotiin tultua tuli puhelimeen viesti lääkärin viestistä kantaan ja siellä lääkri oli kirjoittanut, että määräsi vähän lisää verikokeita, käy niissä ennen vastaanottoa, että tulokset on sitten valmiita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/84 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten muka potilastietoihin voi kirjata että on soitettu, jos ei henkilötunnusta ole tiedossa?

Kyllä henkilöllisyys löytyy puhelinnumeron perusteella.

Mua oli (muka) yritetty tavoitella väärästä numerosta. Tarkistin omat tietoni Kannasta, ja kaikki oli niin kuin pitikin. Eli joko valehdellaan suoraan tai ollaan niin huolimattomia, että näppäillään väärä numero. 😣

Okei. Tämä varmaan on sitten seuraava temppu mitä mulle yritetään. Luulisi että sillä vaivalla jo soittaisi oikeasti kun säätäisi noita muka soittoja.

Vierailija
64/84 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuotahan se on hypokondrikoilla .

Oulussa ainaki saanu aina ajan ku tarvinnu, joskus pitäny ootella muutama viikko . 

Ai niin meinaat että hypokondrikko ei voi sairastua vakavasti. Sehän oiskin näppärää että pelkäämällä sairauksia olisi niiltä suojassa. Ja vielä, ajattelitko että hypokondria parantuu sillä että potilasta vähätellään ja pompotellaan.

Vierailija
65/84 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reseptin uusimiset kuuluu tehdä netissä, eikä varata turhaan lääkäriaikaa. Lääkäriajat ovat akuutisti sairaille, jotka tarvitsevat esim. antibioottia. Minulla on monta perussairautta ja lisäksi syöpä ja netissä ja välillä puhelimitse yhteydenpito lääkäriin hoidetaan.

N50+

Vierailija
66/84 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reseptin uusimiset kuuluu tehdä netissä, eikä varata turhaan lääkäriaikaa. Lääkäriajat ovat akuutisti sairaille, jotka tarvitsevat esim. antibioottia. Minulla on monta perussairautta ja lisäksi syöpä ja netissä ja välillä puhelimitse yhteydenpito lääkäriin hoidetaan.

N50+

syöpähän ei ole mikään akuutti sairaus, vaan krooninen, joten miksi menet hoitamaan sellaista sairautta lääkäriin, kun ei ole akuutti.

Vierailija
67/84 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N50+

syöpähän ei ole mikään akuutti sairaus, vaan krooninen, joten miksi menet hoitamaan sellaista sairautta lääkäriin, kun ei ole akuutti.

Luetunymmärtäminen on sinulla vaikeaa

Minä nimenomaan kirjoitin, että asioin syövän ja muidenkin sairauksieni tiimoilta netissä, hyvin harvoin puhelimitse. Lääkäriä en ole nähnyt moneen vuoteen livenä, ei tarvitse. Noita reseptinuusijoita kuten ap ei todellakaan tarvitse vastaanottaa livenä.

Vierailija
68/84 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N50+

Minä nimenomaan kirjoitin, että asioin syövän ja muidenkin sairauksieni tiimoilta netissä, hyvin harvoin puhelimitse. Lääkäriä en ole nähnyt moneen vuoteen livenä, ei tarvitse. Noita reseptinuusijoita kuten ap ei todellakaan tarvitse vastaanottaa livenä.

EI se ole vaikeaa. Kunhan yritin tehdä erästä pointtia esiin. Ei näemmä tullut.

Vierailija
69/84 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä tiedä onko puhelinjärjestelmissä eroa, mutta ollessani tuollaisessa yksityisen lääkäriasemaketjun valtakunnallisessa ajanvarauksessa töissä takaisinsoitto jäi tallentumatta usein siksi, että asiakas ei ollut odottanut nauhoitteen loppuun, vaan katkaissut linjan liian aikaisin.

Oli muuten aivan järkyttävä hirveä työ, ja se ihmisten vesikauhuinen huutoraivo (talvi, jolloin pahoinvointialueet aloittivat, mikään ei toiminut myöskään privassa) ajoi monta, monta muutakin pois niistä hommista, eivätkä uudet kestäneet välttämättä kuin päiviä. Siksikään ketään ei tahtonut saada kiinni.

Vierailija
70/84 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"90 puhelua jonossa." Että näin...

Vierailija
71/84 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N50+

Kaikkia reseptejä ei uusita netissä, ja niitäkin joita uusitaan, ei uusita montaa kertaa lääkäriä tapaamatta. 

Vierailija
72/84 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maisa ei ole kaikkialla, mutta sitä kautta mä olen saanut palvelua. Jopa lääkäriaikoja. Olen myös chatannut lääkärin kanssa.

Jonkun reseptin uusiminen tosiaan vaatii huomiota. Yleensä se on ne verikokeet. Se voi riittää "tapaamisena". Sen perusteella se jatkosuunnitelma tehdään, ei silmien värin. Testaa.

Vierailija
73/84 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän terveyskeskuksen ulko-oven pielessä on lappu: Ethän tule terveyskeskukseen sairaana.

Silleen on varmaan paras:).

Vierailija
74/84 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri sanoi lähettävänsä minulle kirjeen jos ei ole mitään syytä mennä tapaamaan häntä.

Tosi juttu. Jos hänen mielestään olen sairas, sitten tavataan.  Kokeitten tulokset ensi viikolla, saas nähdä miten käy.

Vierailija
75/84 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Takaisinsoitot kirjautuu järjestelmään puhelinnumerolla, ei niitä manuaalisesti näpytellä. Virheen mahdollisuutta ei ole. Näin ainakin pirhan alueella.

Jos vastasit mulle (=56), tässä tapauksessa ei ollut kyse takaisinsoitosta, vaan alun perin yhteydenotto netin kautta. 

Ohis-  Minä olen saanut naapurin HV - alueen terveyskeskuksesta pyytämättä ja yllättäen kännykkään tekstiviestin varatusta lääkäriajasta, vaikka en tosiaankaan ole ollut kys, terkkarin kanssa missään tekemisissä. 

Vierailija
76/84 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mäkin soitin terveyskeskukseen varatakseni ajan syyskuussa ei-kiireelliseen asiaan. Päädyin hoitojonoon. Viime kuussa ottivat yhteyttä ja sain ajan helmikuun puoleen väliin. Aika pitkät jonot, pidemmät kuin luulin.

On melkoista pelleilyä tuo, ja samaan aikaan työterveyden kautta pääsee yksityiselle vaikka miten pienestä vaivasta. Vasta oli joku terveyskysely töiden kautta jonka pohjalta sairaanhoitaja soitti minulle. Sain melko vähäisiin vaivoihin ajan seuraavalle päivälle kahdelle eri asiantuntijalle ja vielä niin, että hoituivat yhdellä käynnillä. Julkiselle tuskin olisi edes otettu, vaan pyydetty seurailemaan tilannetta kotona. Ja jos ajat olisikin saanut, niin ne olisivat olleet kuukausien päässä eikä varmasti samana päivänä.

Tämä tuntuu mielestäni enemmän resursointiongelmalta. Resursseja olisi kyllä, mutta ne kohdennetaan nyt aivan väärin.

Vierailija
77/84 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla hoitui reseptin uusinta puhelimitse. Hoitaja laittoi lääkärille konsultointipyynnön ja lääkäri oli uusinut reseptin suoraan tapaamatta minua. Ihan sama se mulle on, kunhan saan lääkkeeni.

Reseptin uusiminen on omakannan kautta kaikista vaivattomin toimintatapa 

Vierailija
78/84 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla hoitui reseptin uusinta puhelimitse. Hoitaja laittoi lääkärille konsultointipyynnön ja lääkäri oli uusinut reseptin suoraan tapaamatta minua. Ihan sama se mulle on, kunhan saan lääkkeeni.

Reseptin uusiminen on omakannan kautta kaikista vaivattomin toimintatapa 

Olen sitä kautta uusinut astmalääkkeeni viimeiset 5 vuotta. Nyt soitti lääkäri (tai hoitaja, mutta lääkärin pyynnöstä), että etkö tosiaan ole käynyt astmakontrollissa niin ja niin pitkään aikaan. Ei voinut uusia lääkkeitä ennen kuin käyn vastaanotollaan, mutta sitä ennen hoitajalle ja spirometriaan jne.

Vierailija
79/84 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N50+

Ei täällä pääkaupunkiseudulla ole mitään nettiyhteyttä terveysasemille. Ajanvarauksen takaisinsoitto ja päivystys ovat ainoat vaihtohedot ja kumpaankaan ei käytännössä pääse. Ainoastaan joskus hyvinä aikoina hoitoon päässeet kroonikot hoidetaan, muut saavat pärjätä omin voimin.

Vierailija
80/84 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N50+

Ei täällä pääkaupunkiseudulla ole mitään nettiyhteyttä terveysasemille. Ajanvarauksen takaisinsoitto ja päivystys ovat ainoat vaihtohedot ja kumpaankaan ei käytännössä pääse. Ainoastaan joskus hyvinä aikoina hoitoon päässeet kroonikot hoidetaan, muut saavat pärjätä omin voimin.

aijaa....

https://www.hel.fi/fi/sosiaali-ja-terveyspalvelut/terveydenhoito/tervey…

Ammattilaiset vastaavat Sotebotin chatissa arkisin klo 7.4514, pyrimme vastaamaan yhteydenottoon heti tai viimeistään 3 minuutin kuluessa.

Chatista saat kiireellistä ja kiireetöntä terveyteen ja sairauksiin liittyvää neuvontaa sekä tarvittaessa hoidon tarpeen arvion suomeksi ja mahdollisuuksien mukaan ruotsiksi ja englanniksi. Chatissa voi asioida tunnistautuneena vain omana itsenään.

Voit tarkastella terveystietojasi Maisassa. Kun sinulla on kiireetöntä kysyttävää käynnissä olevasta hoidostasi, ota yhteyttä terveysasemalla omaan tiimiisi Maisa-palvelussa. Ammattilaiset käsittelevät yhteydenottoja arkisin klo 816. Vastaamme viestiisi kahdessa arkipäivässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi neljä