Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yritin varata aikaa terveyskeskuksesta

Vierailija
04.02.2025 |

Lääkäri toivoi kontrollikäyntiä ennen reseptin uusimista ja nyt alkaa olla aika se uusia. Verikokeessa jo kävin tätä varten viikko sitten.

Siellä se täti itku kurkussa tylysti vastaili, että en minä näistä ajoista mitään tiedä, minä vaan uusin reseptejä. Vaikka soititkin ihan ajanvarausnumeroon. Ei siellä mitään aikoja ole. Kielsi soittamasta tällä viikolla, soita parin viikon päästä vaikka, jooko. Mutta se lääkehän ehtii sitten loppua ja kuuri katkeaa??

Mitä vttua teillä siellä hyvinvointialueille oikein tapahtuu? Tuntuu kuin olisin joku pahin rikollinen, kun uskalsin soittaa teidän ajanvarausnumeroon niinkin vähäpätöisellä asialla kuin ajanvaraamisella. Älkää mainostako sitä numero netissä, jos siihen ei saa kukaan soittaa.

Kommentit (84)

Vierailija
41/84 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa laittaa netin kautta viesti hoitajille, sitä kautta sujuu paremmin.

Onko sulla todella kokemusta siitä? Mulla on, ja voin sanoa että turhauttavaa.

Vierailija
42/84 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paina 1 jos olet kuolemassa, paina kaksi jos olet jo kuollut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/84 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi on hyvin toimiva työterveys Mehiläisessä jos tulisi tarve. Terveyskeskuksen palveluita käyttänyt viimeksi opiskelijana noin 25 vuotta sitten. Nykyään käytössä työterveys (hyvin harvoin, viimeksi käynyt n.5 vuotta sitten), mutta useimmiten käyn omalla rahalla toisessa yksityisessä ketjussa ja sielläkin muutamalla tietyllä lääkärillä. Tarvittaessa tai akuuteissa tilanteissa lähetteellä päässyt sitten sairaalan päivystykseen tai erikoislääkärille.

Vierailija
44/84 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla hoitui reseptin uusinta puhelimitse. Hoitaja laittoi lääkärille konsultointipyynnön ja lääkäri oli uusinut reseptin suoraan tapaamatta minua. Ihan sama se mulle on, kunhan saan lääkkeeni.

No näinhän sen pitäisikin hoitua. Ihan normikäytäntö. Ap on joko saanut lääkäriltä väärää tietoa, että pitäisi varata aika, tai muistaa väärin. Tai ehkä lääkäri onkin sanonut, että pitää soittaa ajanvarausnumeroon, jotta voi uusia reseptin, ja ap käsittänyt sen niin, että aika pitää varata. 

Vierailija
45/84 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sain ajan lääkärille, olin paikalla 20 min.  ennen aikaa. Ketään muuta potilasta ei käytävällä ollut tai huoneista tullut.  Kaksi lääkäriä tuli jostakin huoneesta rupatellen ja sanoivat nähdään taas huomenna.

Mitähän tärkeää lie puuhasivat ?

Poistuessani käytävä oli edelleen tyhjä. Missä ne potilaat ovat?( Jos heitä on ruuhkaksi asti.) Olisivatko kotona odottamassa soittoa ajan varauksesta?

Tuokin on totta ja itse todennut saman. Epäilen, että aikoja piilotetaan ja säilötään pöytälaatikoissa eikä niitä jaeta kuin tietyille tai tiettyihin tapauksiin, vaikka kenenkään todellista tarvetta ei pystytä 100 prosenttisesti ajanvarauksen yhteydessä toteamaan. Saattaa olla nopeaakin hoitoa vaativa soitto !

Joo, totta on, mikä ihme tässä hommassa mättää. Sain kiireet

Veikkaan Kempeleen terveyskeskusta. Siellä ei montaa potilasta näy, mutta tylyä henkilökuntaa on niin, että toisiinsa törmäävät.

Vierailija
46/84 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten muka potilastietoihin voi kirjata että on soitettu, jos ei henkilötunnusta ole tiedossa?

Kyllä henkilöllisyys löytyy puhelinnumeron perusteella.

Vierailija
47/84 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama homma täällä. Ainoa keino saada aika on mennä henkilökohtaisesti paikanpäälle tai varata aika yksityiselle. Itse sain ajan kun tilasin ambulanssin ja ensihoito laati selvityksen terveydentilastani ja kehoitti menemään sen kanssa terveyskeskukseen. Tosin mitään apua sieltä ei saanut, vaikka se aika tulikin, ihmettelen samaa, mitä ihmettä siellä tehdään?

Täällä ei voi mennä paikanpäälle ennenkuin on varannut ajan puhelimitse, ovet ovat lukossa. Puhelimeen ei vastata eivätkä soita takaisin vaikka automaattivastaus niin väittääkin.

Vierailija
48/84 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama homma täällä. Ainoa keino saada aika on mennä henkilökohtaisesti paikanpäälle tai varata aika yksityiselle. Itse sain ajan kun tilasin ambulanssin ja ensihoito laati selvityksen terveydentilastani ja kehoitti menemään sen kanssa terveyskeskukseen. Tosin mitään apua sieltä ei saanut, vaikka se aika tulikin, ihmettelen samaa, mitä ihmettä siellä tehdään?

Täällä ei voi mennä paikanpäälle ennenkuin on varannut ajan puhelimitse, ovet ovat lukossa. Puhelimeen ei vastata eivätkä soita takaisin vaikka automaattivastaus niin väittääkin.

Missä näin? Etten vahingossa muuta sinne.

Vierailija
49/84 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vitsiksi on mennyt koko terveydenhoito. Suomalaiset päättäjät eivät vissiin olleet varautuneet ulkkari potilaiden suureen määrään Suomen terveydenhuolto järjestelmässä. 

Vierailija
50/84 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin soitin terveyskeskukseen varatakseni ajan syyskuussa ei-kiireelliseen asiaan. Päädyin hoitojonoon. Viime kuussa ottivat yhteyttä ja sain ajan helmikuun puoleen väliin. Aika pitkät jonot, pidemmät kuin luulin.

Vierailija
51/84 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi se resepti Kannan kautta. Sen pitäisi onnistua viikossa (voi mennä kaksikin).

Vierailija
52/84 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kunnasta, mutta täälläpäin toimii kuulemma nykyään hyvin nettipalvelut. Itse olen kerran käyttänyt, hoitaja laittoi lääkärille soittoajan ja lapsi pääsi verikokeisiin, vastaukset myös puhelimitse. Harvoin oikeasti tarvitsee edes käydä paikan päällä, moni asia voidaan hoitaa näin, joten ehkä sen takia ne käytävät on tyhjiä. Kannattaa myös muistaa, että ne jotka oikeasti voivat huonosti, ovat ehkäpä jossain sängyllä oven takana

Vierailija
53/84 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö sitä potilasta joskus välillä tutkiakin eikä vaan vuodesta toiseen näkemättä uusia reseptiä? 

Vierailija
54/84 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä löydy. Potilasjärjestelmässä ainoa tapa hakea asiakasta on puhelinnumeron tai nimen perusteella. Kenenkään potilastietoihin ei mennä puhelinnumeron perusteella vain.. Edes tietojakaan ei avata hetun antamisen jälkeen yleensä varmentamatta asiakkaan nimeä/osoitetta.

T:  TK sh

Vierailija
55/84 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla hoitui reseptin uusinta puhelimitse. Hoitaja laittoi lääkärille konsultointipyynnön ja lääkäri oli uusinut reseptin suoraan tapaamatta minua. Ihan sama se mulle on, kunhan saan lääkkeeni.

No näinhän sen pitäisikin hoitua. Ihan normikäytäntö. Ap on joko saanut lääkäriltä väärää tietoa, että pitäisi varata aika, tai muistaa väärin. Tai ehkä lääkäri onkin sanonut, että pitää soittaa ajanvarausnumeroon, jotta voi uusia reseptin, ja ap käsittänyt sen niin, että aika pitää varata. 

On paljon sairauksia ja lääkityksiä, jotka edellyttävät esim. elinten toiminnan seurantaa verikokein tietyin määräajoin. Reseptin uusiminen edellyttää siis verikokeita, joiden tulosten perusteella lääkäri päättää jatketaanko samalla lääkkeellä ja annostuksella.

Reseptejä ei siis uusita automaationa. Se olisi puoskarointia.

Ap kertoi, että oli saanut lähetteen (verkokeeseen?) ja tutkimus tehty. Ilmeisesti tästä olisi pitänyt ennsin kysyä lääkäriltä ennen reseptin uusimista. Tosin, jos tulokset näyttivät vihreää valoa, riittää, että reseptinuusija tarkistaa lääkärin vahvistuksen potilaan tiedoista. Eli ajanvaraus lääkärille ei ole välttämätön. Tässä tapauksessa asia jäi kuitenkin auki.

Vierailija
56/84 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten muka potilastietoihin voi kirjata että on soitettu, jos ei henkilötunnusta ole tiedossa?

Kyllä henkilöllisyys löytyy puhelinnumeron perusteella.

Mua oli (muka) yritetty tavoitella väärästä numerosta. Tarkistin omat tietoni Kannasta, ja kaikki oli niin kuin pitikin. Eli joko valehdellaan suoraan tai ollaan niin huolimattomia, että näppäillään väärä numero. 😣

Vierailija
57/84 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on käytössä unilääke ja bentsoja. Olen toivonut, että reseptien uusimista varten "joutuisin" käymään vastaanotolla, kun olisi tarve puhua lääkärille muustakin. Mutta ei, reseptit uusitaan aina bumerangina, kun OmaKantaan teen uusimispyynnön.q

Vierailija
58/84 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takaisinsoitot kirjautuu järjestelmään puhelinnumerolla, ei niitä manuaalisesti näpytellä. Virheen mahdollisuutta ei ole. Näin ainakin pirhan alueella.

Vierailija
59/84 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kafkan 'Linna' toteutunut.

Vierailija
60/84 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuotahan se on hypokondrikoilla .

Oulussa ainaki saanu aina ajan ku tarvinnu, joskus pitäny ootella muutama viikko . 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kolme