Miksi myyt esim. Torissa, jos et aktiivisesti seuraa viestejä?
Laitan aina suoraan heti ensimmäiseenviestiin, että ostan, saanko tilinumeron mihin maksan/mistä voin hakea ja koska/teen tarjouksen diilillä. Itse ostan aina ns. akuuttiin eli haen/maksan heti ja sen myös viestissäni ilmoitan. En tingi, osaan laittaa viestini sellaiseen ilmoitukseen, jonka hintapyynti on mielestäni ok tuotteen/sen laadun kanssa.
Nyt alkaa olemaan lähes ennemminkin sääntö kuin poikkeus, että pyyntihinnalla tehty toridiili-tarjous umpeutuu (siinä myyjällä on 48h aikaa hyväksyä) ja sitten tulee yks kaks viikon päästä että laitatko uuden niin hyväksyy, tai sitten viestejä ei lueta tyyliin koskaan.
Miksi siis myyt, jos ei ole myyntihaluja?
Kommentit (207)
Eli saat 20 kyselijää per tuote, laitatko jokaiselle yhtä aikaa vastauksen ja myyt jollekin näistä kuka on jaksanut odottaa vastausta vai miten tää homma toimii? Kysyn ihan mielenkiinnosta, kun itse kannatan sellaista myyntitaktiikkaa, että vastaan jo ekalle kyselijälle parin päivän sisään. Parhaimmillaan kaupat tehdään heti eikä tarvitse kirjoitella kymmenien kanssa.
Vastaan sille, joka on kysynyt ensimmäisenä. Ilmoituksessani lukee aina, että tuote menee ensimmäiselle, joka ilmoittautuu hakuhalukkaaksi. Jos ensimmäinen ei ole enää kiinnostunut, siirryn aikajärjestyksessä seuraavaan. Kaikille kyselijöille en todellakaan vastaa. Esimerkiksi silloin, kun tyhjensin ulkovarastoa (vuosien tavarakertymä) en olisi muuta ehtinyt kuin kirjoittaa viestejä, jos olisin jokaiselle vastannut jotain. Laitan ilmoitukseen merkinnän "varattu", kun keskustelu ostajaehdokkaan kanssa on kesken ja "myyty", kun nouto on tapahtunut. Se riittää.
Vierailija kirjoitti:
Kyse oli siitä, että tuo joku väitti ettei voi selata puhelintaan työpäivän aikana.
No kaikki ei voi. Turha jankuttaa, kun et selkeästi tiedä työelämästä mitään. Esimerkiksi sairaalan päivystyksessä ei välttämättä ehdi mitään ruokataukoja pitämään. Saati, että ehtisi hakea oman puhelimen pukukaapista, istua alas ja näpytellä jotain Tori-viestejä, jotka useimmilla normaaleilla ihmisillä ovat prioriteettilistalla hyvin kaukana kärjestä.
Kaikki ei ole töissä sairaalan päivystyksessä. Mutta jos elämä on noin kiireistä niin miksi laittaa mitään myynti-ilmoituksia jos ei ehdi myydä? Ostajat voi keretä ostaa seuraavalta odottaessaan vastauksia hitaalta ja laiskalta myyjältä.
Koska mulle ei tule niistä diileistä viestejä/ilmoituksia sähköpostiin jostain syystä. Ja pääasiallinen myyntipaikkani on Vinted, jossa 98% tuotteista menee muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työssäkäyväkin voi myydä jotain, töitä on niin monenlaisia ettei joka työpaikalla viestejä katsella esim myyjät, hoitajat jne
Kun ei edes aloitusviestin tavaaminen tuntunut onnistuvan: puhuttiin tilanteesta, jossa KAHTEEN VIIKKOON ei kykene vastaamaan viestiin. Anna kun arvaan: kaikki töissä öljynporauslautalla tai ulkoavaruudessa?
Sivusta: Joskus voi tulla elämään tilanteita, ettei KAHTEEN VIIKKOON käy edes mielessä, että oli joku helvetin Tori-ilmoitus, johon joku on saattanut laittaa viestiäkin. Onnittelut helposta elämästä, jos sinulla ei koskaan ole ollut sellaista vaihetta.
"Lopeta kärjistäminen" ja ite heti kärjistää taas.
Missä kohtaa näet tuossa viestissä tekstin "lopeta kärjistäminen"? Vai oletko joku trollipentu, joka ei taaskaan tajua, että täällä kirjoittaa enemmän kuin yksi sinun lisäksesi?
Vierailija kirjoitti:
Piti sitten joku ääripää vetää vastaukseksi. Jos ei sinulla ole työelämän ulkopuolella edes pientä vapaata hetkeä vastata, niin millä ajalla olet sen ilmoituksen tehnyt? Sen teko vie aikaa paljon enemmän kuin vastaaminen.
Ei se kyllä mikään ääripää ole, että aikuinen ihminen on työssä, jossa ei voi räplätä puhelinta. Suurin osa suomalaisista aikuisista tekee sellaista työtä.
Pointti oli se ettet ole töissä 24/7.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikille tori-myynti ei ole elämää tärkeämpi asia, jota pitää kytätä 24/7 tauotta.
Väittikö ap niin? Hän kertoi että myyjä ottaa yhteyttä kahden viikon päästä.
Kaikki ketjun viestit eivät käsittele ap:ta. Ketjussa saa vastata myös muillekin kirjoittajille. Yllättikö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyse oli siitä, että tuo joku väitti ettei voi selata puhelintaan työpäivän aikana.
No kaikki ei voi. Turha jankuttaa, kun et selkeästi tiedä työelämästä mitään. Esimerkiksi sairaalan päivystyksessä ei välttämättä ehdi mitään ruokataukoja pitämään. Saati, että ehtisi hakea oman puhelimen pukukaapista, istua alas ja näpytellä jotain Tori-viestejä, jotka useimmilla normaaleilla ihmisillä ovat prioriteettilistalla hyvin kaukana kärjestä.
Kaikki ei ole töissä sairaalan päivystyksessä. Mutta jos elämä on noin kiireistä niin miksi laittaa mitään myynti-ilmoituksia jos ei ehdi myydä? Ostajat voi keretä ostaa seuraavalta odottaessaan vastauksia hitaalta ja laiskalta myyjältä.
No vaikka sinun kiusaksesi. Onhan se nautinnollista tietää, että joku odottaa jännäkakka housussa peräti kaksi viikkoa, vastaako joku random-myyjä vai ei :D
Vierailija kirjoitti:
Eli saat 20 kyselijää per tuote, laitatko jokaiselle yhtä aikaa vastauksen ja myyt jollekin näistä kuka on jaksanut odottaa vastausta vai miten tää homma toimii? Kysyn ihan mielenkiinnosta, kun itse kannatan sellaista myyntitaktiikkaa, että vastaan jo ekalle kyselijälle parin päivän sisään. Parhaimmillaan kaupat tehdään heti eikä tarvitse kirjoitella kymmenien kanssa.
Vastaan sille, joka on kysynyt ensimmäisenä. Ilmoituksessani lukee aina, että tuote menee ensimmäiselle, joka ilmoittautuu hakuhalukkaaksi. Jos ensimmäinen ei ole enää kiinnostunut, siirryn aikajärjestyksessä seuraavaan. Kaikille kyselijöille en todellakaan vastaa. Esimerkiksi silloin, kun tyhjensin ulkovarastoa (vuosien tavarakertymä) en olisi muuta ehtinyt kuin kirjoittaa viestejä, jos olisin jokaiselle vastannut jotain. Laitan ilmoitukseen merkinnän "varattu", kun keskustelu ostajaehdokkaan kanssa on kesken ja "myyty", kun nouto on tapahtunut. Se riittää.
Okei. Saat toki toimia noin, itse koen helpompana saada sen ekan kanssa kaupat maaliin juurikin siitä syystä, että vältän sillä tuon seuraavalle ja sitä seuraavalle ja sitä seuraavalle viestittelyn..
Sen jälkeen kun tuli toridiili, poistin sovelluksen koska alkoi tulemaan enemmän turhia tarjouksia, ym. asiattomuuksia. Poistin tällöin sovelluksen, en tiedä onko joku ilmoitus jäänyt voimaan vielä. Aikanaanhan ne poistuvat. En myyjänä enää aio käyttää sitä tuon diilin vuoksi, liian iso riski verrattuna vanhaan tapaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on muutakin elämää.
Mä ihmettelen näitä ketkä pommittaa "huhuu", "haloo"-viestejä monta kertaa päivässä päiviä putkeen jos viestejä ei ole tsekattu.
On niin saakelin ärsyttävää että en myy näille mitään.
Itse lopetin Torissa myynnin jo vuosia sitten. En jaksa typeriä kyselijöitä, tinkijöitä ja ylipäätään kaikkia oman elämänsä huutokauppakeisareita ja vajukkeja jotka olettavat että torimyyjä on ikäänkuin joku liikeyritys jolla on asiakaspalvelu jonka tehtävänä on vastailla kaikkiin ostajakandidaattien kysymyksiin ja pyyntöihin 24/7.
Vien nykyään kaiken tarpeettoman suoraan sekajätteeseen tai jäteasemalle. Suosittelen jokaiselle, parantaa elämän laatua huomattavasti ja laskee verenpainetta
En usko että viet esim. vanhoja tarpeettomia kulta- ja timanttikoruja sekajätteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Sori, kun mun lapset on mulle tärkeämpiä kuin sinä. Koetapa nyt vain elää sen kanssa. Tsemppiä!
Et vastannut epäilyyni, että tuskinpa lasten lääriasioita hoidat joka päivä puhelimella.
Tai jos sun lapset on niin vammaisia ja sairaita, niin missä välissä ehtisitkään hoitaa nettikirppistä. Niitähän pitää lääkitä ja holhota kun pääset töistä kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä se sinun persettäsi kutittaa, jos joku laittaa ilmoituksen, mutta ei vastaa heti kun sinä haluat? Aika monella kauppa käy siitä huolimatta, että jotkut eivät pysty odottamaan hetkeäkään ennen kuin luovuttavat. Olen myynyt aika paljon esimerkiksi keräilytavaraa ja siellä nimenomaan se, että ostaja ei katoa heti, jos tulee vähän taukoa viestien suhteen, kertoo siitä että se ostaja on oikeasti kiinnostunut eikä vain kirjoita voivansa tulla noutamaan tulematta ikinä paikalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastaan sille, joka on kysynyt ensimmäisenä. Ilmoituksessani lukee aina, että tuote menee ensimmäiselle, joka ilmoittautuu hakuhalukkaaksi. Jos ensimmäinen ei ole enää kiinnostunut, siirryn aikajärjestyksessä seuraavaan. Kaikille kyselijöille en todellakaan vastaa. Esimerkiksi silloin, kun tyhjensin ulkovarastoa (vuosien tavarakertymä) en olisi muuta ehtinyt kuin kirjoittaa viestejä, jos olisin jokaiselle vastannut jotain. Laitan ilmoitukseen merkinnän "varattu", kun keskustelu ostajaehdokkaan kanssa on kesken ja "myyty"
Hah :D Luuletko oikeasti, että joku tarvitsee sinulta luvan myydäkseen omia tavaroitaan tasan sillä tyylillä kuin itse haluaa :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On minulla tullut pari kertaaa vastaan tapaus jossa vastasin juuri julkaistuun ilmoitukseen joka oli vielä vartin ajomatkan päässä että hinta on OK jos tuote on kuvauksen mukaisessa kunnossa joten voin tulla vaikka heti paikan päälle tekemään kaupat käteisellä.
Vastaus oli outoa kiertelyä tyyliin "juuei, olen just lähdössä mökille kahdeksi viikoksi että katsotaan sen jälkeen uudestaan". Täh? Miksi sitten laitat ilmoituksen?
Ei katsottu koska ilmoitus katosi viikon päästä. Kyseessä saattoi olla huijari joka EI tietenkään halua ketään paikan päälle vaan ennakkomaksun tilille ennen kuin muka postittaa tuotteen.
Sinun logiikkasi mukaan jokaisen ilmoittajan pitäisi linnoittautua kotiinsa päivystämään ilmoituksen jättämisen jälkeen jotta voi olla valmiuksissa vartin varoitusajalla jos joku leilasinikka sattuu ajelemaan lähistöllä ja haluaa ostaa tuotteen? Tuotteiden myyntiajat voivat olla useita kuukausia, mutta ei auta, leilasinikkaa pitää odottaa jotta saadaan kynttilänjalalle tyytyväinen ostaja ja hänelle ripeä palvelu.
Juuri tällaisia aivan käsittämättömiä muumeja torissa ja pyörii ja siksi en itsekään myy siellä enää mitään. Ei nämä tajua ettei Tori-myyjä ole mikään yritys.
Miksi laittaa ilmoituksen jos ei pysty kahteen viikkoon tekemään kauppoja??? Miksei laita ilmoitusta vasta kahden viikon päästä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on muutakin elämää.
Mä ihmettelen näitä ketkä pommittaa "huhuu", "haloo"-viestejä monta kertaa päivässä päiviä putkeen jos viestejä ei ole tsekattu.
On niin saakelin ärsyttävää että en myy näille mitään.
Itse lopetin Torissa myynnin jo vuosia sitten. En jaksa typeriä kyselijöitä, tinkijöitä ja ylipäätään kaikkia oman elämänsä huutokauppakeisareita ja vajukkeja jotka olettavat että torimyyjä on ikäänkuin joku liikeyritys jolla on asiakaspalvelu jonka tehtävänä on vastailla kaikkiin ostajakandidaattien kysymyksiin ja pyyntöihin 24/7.
Vien nykyään kaiken tarpeettoman suoraan sekajätteeseen tai jäteasemalle. Suosittelen jokaiselle, parantaa elämän laatua huomattavasti ja laskee verenpainetta
En usko että viet esim. vanhoja tarpeettomia kulta- ja timant
Kukaan täysijärkinen ei tuollaisia tuotteita Torissa kaupittele. Nillle on varmoja ostajia ihan muulla. Eikä niiden varmojen ostajien kanssa tarvitse jankuttaa viestitolkulla. Riittää, että ilmoittaa "tässä tuote ja tällä hinnalla".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä se sinun persettäsi kutittaa, jos joku laittaa ilmoituksen, mutta ei vastaa heti k
Jos toivoo ostajana saavansa kohtuullisessa ajassa eli noin viikossa vastauksen myyjältä, niin onko ostaja siis silloin kohtuuton ja täynnä itseään? Sinun tapana on vastata jos kiinnostaa, se jos mikä on itserakasta, joten turha tulla isolla SINUN huutamaan muille. Rauhoitu jo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sori, kun mun lapset on mulle tärkeämpiä kuin sinä. Koetapa nyt vain elää sen kanssa. Tsemppiä!
Et vastannut epäilyyni, että tuskinpa lasten lääriasioita hoidat joka päivä puhelimella.
Tai jos sun lapset on niin vammaisia ja sairaita, niin missä välissä ehtisitkään hoitaa nettikirppistä. Niitähän pitää lääkitä ja holhota kun pääset töistä kotiin.
Mistä sä tuon lääkärin pieraisit? Ihan puhuttiin yleisesti lasten asioista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastaan sille, joka on kysynyt ensimmäisenä. Ilmoituksessani lukee aina, että tuote menee ensimmäiselle, joka ilmoittautuu hakuhalukkaaksi. Jos ensimmäinen ei ole enää kiinnostunut, siirryn aikajärjestyksessä seuraavaan. Kaikille kyselijöille en todellakaan vastaa. Esimerkiksi silloin, kun tyhjensin ulkovarastoa (vuosien tavarakertymä) en olisi muuta ehtinyt kuin kirjoittaa viestejä, jos olisin jokaiselle vastannut jotain. Laitan ilmoitukseen merkinnän "varattu", kun ke
Oletpa vihainen.
Vierailija kirjoitti:
Luulen, että tämä on ikäkysymys. Tiktok-sukupolvi ei pysty keskittymään mihinkään 30s pidempään ja siksi eivät myöskään kykene odottamaan vastausta pidempään. Meillä vanhemmilla ihmisillä ei ole mihinkään kiire ja vastausta voi odotella rauhassa vaikka viikon. Jos kaupat jää tekemättä, sitten ne jää. Ei elämä siihen lopu.
Olen N58 enkä käytä tiktokkia, mutten odottele myyjän vastausta viikkoa. Sen jälkeen pitäisi odotella mahdollista postitusta toinen viikko jne. Jos vastausta ei tule parissa päivässä niin unohdan ko. kohteen.
Väittikö ap niin? Hän kertoi että myyjä ottaa yhteyttä kahden viikon päästä.