Miksi myyt esim. Torissa, jos et aktiivisesti seuraa viestejä?
Laitan aina suoraan heti ensimmäiseenviestiin, että ostan, saanko tilinumeron mihin maksan/mistä voin hakea ja koska/teen tarjouksen diilillä. Itse ostan aina ns. akuuttiin eli haen/maksan heti ja sen myös viestissäni ilmoitan. En tingi, osaan laittaa viestini sellaiseen ilmoitukseen, jonka hintapyynti on mielestäni ok tuotteen/sen laadun kanssa.
Nyt alkaa olemaan lähes ennemminkin sääntö kuin poikkeus, että pyyntihinnalla tehty toridiili-tarjous umpeutuu (siinä myyjällä on 48h aikaa hyväksyä) ja sitten tulee yks kaks viikon päästä että laitatko uuden niin hyväksyy, tai sitten viestejä ei lueta tyyliin koskaan.
Miksi siis myyt, jos ei ole myyntihaluja?
Kommentit (207)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos toivoo ostajana saavansa kohtuullisessa ajassa eli noin viikossa vastauksen myyjältä, niin onko ostaja siis silloin kohtuuton ja täynnä itseään? Sinun tapana on vastata jos kiinnostaa, se jos mikä on itserakasta, joten turha tulla isolla SINUN huutamaan muille. Rauhoitu jo.
Mikä sulla on hätänä? Miksi sinulla menee noin kovasti tunteisiin, että kaikki myyjät eivät toimi kuten sinä toivot? Minusta kuulostaa hyvinkin itserakkaalta ajatusmaailmalta, jos kuvittelee, että kaikkien pitää toimia niin kuin itse toivoo. Ja sitten vielä raivoaa tuntemattomille vauvapalstalla.
Voisitko jo vastata kysymykseen, että millainen on tämä aikaikkuna, että ostaja ei ole mielestäsi hätäinen? Toki huudatat vaan, trollihan sinä olet, mutta keksi nyt jotain.
En voi, koska en ole puhunut missää mis
No mikä se kohtuullinen aika on sun mielestä että ostaja joutaa odottaa sun vastausta?
Täällä on kyllä klassiset toriostajat riehumassa 😄 aivan sekopäinen meininki
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis oikeastiko joku Tori on ihmisille näin tärkeä asia? :D En tiennytkään, että omien tavaroiden myyminen voi mennä ulkopuolisilla näin kovasti ihon alle.
Ulkopuolisilla? Kenellehän ne myyjät myy tavaroitaan? Hmmm
Tosi paljon näkee, miten ostajien käytöksestä valitetaan. Mutta myyjät on olevinaan jotain jumalia, joiden outoja tai hankalia toimintatapoja ei saa kyseenalaistaa.
Tämä.
Ostajista aina nipotetaan täällä, mutta ylimielisiä myyjiä ei saa arvostella.
Kukaan ei ole kieltänyt arvostelua. On vain kerrottu, että myyjä saa toimia kuten itse haluaa ja ostajan on turha parkua, jos hänen tahtonsa ei mene läpi.
Vierailija kirjoitti:
Ei täällä riehu kuin sinä ja SINUN oikeudet, tirsk.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei täällä riehu kuin sinä ja SINUN oikeudet, tirsk.
Tulin ihan vasta ketjuun toteamaan, että torin ostajat täällä vetävät klassista showtaan.
No mikä se kohtuullinen aika on sun mielestä että ostaja joutaa odottaa sun vastausta?
Sen verran kuin ostaja itse haluaa odotella. Minä vastaan sitten kun sattuu siltä tuntumaan. Ostaja on aina vapaa valitsemaan odottaako hän vastausta vai ei. Ihan samoin kuin minä olen aina vapaa valitsemaan, millä aikavälillä vastaan ja kenelle. Ja voin myös vapaasti muuttaa sitä aikaväliä vaikka joka viikko jos siltä tuntuuu.
Vierailija kirjoitti:
hyvä niin, koska näköjään on olemassa oikeasti niin lapsellisia ihmisiä, että "myyjä ei tee niin kuin mä haluun niin mä ilmiannan sen" ajatus tulee edes mieleen.
On olemassa niin lapsellisia myyjiä jotka estää ostajat jos he ei käyttäydy "oikein."
Esim. Jos aloitusviesti on vääränlainen, tulee yksikin kysymys, tai ei tervehdi jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Piti sitten joku ääripää vetää vastaukseksi. Jos ei sinulla ole työelämän ulkopuolella edes pientä vapaata hetkeä vastata, niin millä ajalla olet sen ilmoituksen tehnyt? Sen teko vie aikaa paljon enemmän kuin vastaaminen.
Ei se kyllä mikään ääripää ole, että aikuinen ihminen on työssä, jossa ei voi räplätä puhelinta. Suurin osa suomalaisista aikuisista tekee sellaista työtä.
Pointti oli se ettet ole töissä 24/7.
Kyllä olen.
t. omaishoitaja
Sori, oli pakko.
Jos silti ehdit tekemään ilmoituksen, ehdit varmaan vastatakin. Jos et, et ehdi tekemään ilmoituksiakaan.
Pöljäke ei tajunnut suoraa vttulua, vaikka se hierottiin vasten kasvoja. Voi teitä lapsukaisia :D
Vierailija kirjoitti:
Myyjät täällä on kyllä vetäneet herneenpalkoja molempii sieraimiin. Ostajat on vain ihmetelleet miksi joku laittaa myyntiin mitään, kun ei kerta ole viitseliäisyyttä katsoa edes toriviestejä.
On olemassa niin lapsellisia myyjiä jotka estää ostajat jos he ei käyttäydy "oikein."
Esim. Jos aloitusviesti on vääränlainen, tulee yksikin kysymys, tai ei tervehdi jne.
No mitä sitten? Jokainen saa itse valita kenen kanssa haluaa olla tekemisissä Tori-asioissa ja kenen ei. Turha siitä on loukkaantua. Yleensä siihen kyllä on hyvät syyt, miksi ostajaehdokas päätyy estoon. Niitä syitä löytyy tästäkin ketjusta hyvin monta. Yksi varma keino päästä minun toimestani estoon on kysellä kysymyksiä, joihin lukee vastaus ilmoitustekstissä. Toinen yhtä varma on jankuttaa vastaamaan miljoona kertaa. (ei kirjaimellisesti)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myyjät täällä on kyllä vetäneet herneenpalkoja molempii sieraimiin. Ostajat on vain ihmetelleet miksi joku laittaa myyntiin mitään, kun ei kerta ole viitseliäisyyttä katsoa edes toriviestejä.
Koska he haluavat myydä tuotteita ja tietävät, että tuote menee kaupaksi ilman jatkuvaa viestien vahtimistakin. Siinä ainakin minun syyni.
t. joskus menee vastaamiseen tunteja, joskus jopa viikkoja
Vierailija kirjoitti:
Mulla on muutakin elämää.
Mä ihmettelen näitä ketkä pommittaa "huhuu", "haloo"-viestejä monta kertaa päivässä päiviä putkeen jos viestejä ei ole tsekattu.
On niin saakelin ärsyttävää että en myy näille mitään.
Katson että hidas vastaaja on vielä hitaampi lähettäjä ja mullakin on muuta elämää ja matkustelua sen sijaan että kököttäisin pelkästään viikkoja kotona odottelemassa millon mitäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä ihmettelen näitä ketkä pommittaa "huhuu", "haloo"-viestejä monta kertaa päivässä päiviä putkeen jos viestejä ei ole tsekattu.
Katson että hidas vastaaja on vielä hitaampi lähettäjä ja mullakin on muuta elämää ja matkustelua sen sijaan että kököttäisin pelkästään viikkoja kotona odottelemassa millon mitäkin.
Voi harmi. Varmasti tosi suuri menetys, kun myyjä ei saa tavaraa myytyä JUURI SINULLE :D:D:D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis oikeastiko joku Tori on ihmisille näin tärkeä asia? :D En tiennytkään, että omien tavaroiden myyminen voi mennä ulkopuolisilla näin kovasti ihon alle.
Tosi paljon näkee, miten ostajien käytöksestä valitetaan. Mutta myyjät on olevinaan jotain jumalia, joiden outoja tai hankalia toimintatapoja ei saa kyseenalaistaa.
Tämä.
Ostajista aina nipotetaan täällä, mutta ylimielisiä myyjiä ei saa arvostella.Kukaan ei ole kieltänyt arvostelua. On vain kerrottu, että myyjä saa toimia kuten itse haluaa ja ostajan on turha parkua, jos hänen tahtonsa ei mene läpi.
Tuo on juuri sitä ylimielisyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitten oletat, että myyjän pitäisi olla viikkoja kotona odottamassa, tuleeko joku noutamaan tuotetta vai ei?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä.
Ostajista aina nipotetaan täällä, mutta ylimielisiä myyjiä ei saa arvostella.Kukaan ei ole kieltänyt arvostelua. On vain kerrottu, että myyjä saa toimia kuten itse haluaa ja ostajan on turha parkua, jos hänen tahtonsa ei mene läpi.
Voimia! Koeta kuitenkin saada unta, vaikka kohtasit nyt noinkin järkyttävän asian täällä aikuisten palstalla. Oli varmasti traumaattinen kokemus noin pienelle lapselle.
Vierailija kirjoitti:
Esim. Jos aloitusviesti on vääränlainen, tulee yksikin kysymys, tai ei tervehdi jne.No mitä sitten? Jokainen saa itse valita kenen kanssa haluaa olla tekemisissä Tori-asioissa ja kenen ei. Turha siitä on loukkaantua. Yleensä siihen kyllä on hyvät syyt, miksi ostajaehdokas päätyy estoon. Niitä syitä löytyy tästäkin ketjusta hyvin monta. Yksi varma keino päästä minun toimestani estoon on kysellä kysymyksiä, joihin lukee vastaus ilmoitustekstissä. Toinen yhtä varma on jankuttaa vastaamaan miljoona kertaa. (ei kirjaimellisesti)
Tuo ei ole kyllä hyvä syy estää, että joku kysyy epähuomiossa ilmoituksessa mainitun asian. Vaikutat todella heikkohermoiselta.
Monilla on epäselviä ilmoituksia. Niissä voi olla pitkät jaaritteluja ja asioita, jotka ei liity itse myytävään kohteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myyjätjän siellä torissa on rahaa vailla.
Ostaja on sen saamisen heille mahdollistava ja ehkä antava kuningas mikäli myyjän tyyli miellyttää.
Ikäväkseni olen joitakin ostoyrityksiäni joutunut perumaan koska tullut vaikutelma että myyjä haluaisi rahat muttei vaivauguisi miiden eteen kovinkaan tekemään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myyjätjän siellä torissa on rahaa vailla.
Ostaja on sen saamisen heille mahdollistava ja ehkä antava kuningas mikäli myyjän tyyli miellyttää.
Ikäväkseni olen joitakin ostoyrityksiäni joutunut perumaan koska tullut vaikutelma että myyjä haluaisi rahat muttei vaivauguisi miiden eteen kovinkaan tekemään mitään.
Kovat on sulla kuvitelmat itsestäsi, jos luulet oikein kuningas olevasi. Ihan kuin olisit ainut mahdollinen ostaja ko. tuotteille. Voin kertoa, että ainakaan omien tuotteideni kohdalla et todellakaan ole ja jos jättäydyt pois kaupoilta se on vain ja ainoastaan sinun tappiosi. Joku muu kyllä tulee minun ehdoillani hakemaan sen tavaran, jota sinä himoitsit.
Pikkulapset jostain syystä kuvittelevat, että kuvien käyttö viestissä tekee viestistä jotenkin erityisen uskottavan. He myös usein kuvittelevat, että tarkoituksellinen trollaaminen=kirjoittaja ottaa sinut tosissaan.