Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi myyt esim. Torissa, jos et aktiivisesti seuraa viestejä?

Vierailija
03.02.2025 |

Laitan aina suoraan heti ensimmäiseenviestiin, että ostan, saanko tilinumeron mihin maksan/mistä voin hakea ja koska/teen tarjouksen diilillä. Itse ostan aina ns. akuuttiin eli haen/maksan heti ja sen myös viestissäni ilmoitan. En tingi, osaan laittaa viestini sellaiseen ilmoitukseen, jonka hintapyynti on mielestäni ok tuotteen/sen laadun kanssa.

Nyt alkaa olemaan lähes ennemminkin sääntö kuin poikkeus, että pyyntihinnalla tehty toridiili-tarjous umpeutuu (siinä myyjällä on 48h aikaa hyväksyä) ja sitten tulee yks kaks viikon päästä että laitatko uuden niin hyväksyy, tai sitten viestejä ei lueta tyyliin koskaan.

Miksi siis myyt, jos ei ole myyntihaluja?

Kommentit (207)

Vierailija
121/207 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On minulla tullut pari kertaaa vastaan tapaus jossa vastasin juuri julkaistuun ilmoitukseen joka oli vielä vartin ajomatkan päässä että hinta on OK jos tuote on kuvauksen mukaisessa kunnossa joten voin tulla vaikka heti paikan päälle tekemään kaupat käteisellä. 

Vastaus oli outoa kiertelyä tyyliin "juuei, olen just lähdössä mökille kahdeksi viikoksi että katsotaan sen jälkeen uudestaan". Täh? Miksi sitten laitat ilmoituksen?

Ei katsottu koska ilmoitus katosi viikon päästä. Kyseessä saattoi olla huijari joka EI tietenkään halua ketään paikan päälle vaan ennakkomaksun tilille ennen kuin muka postittaa tuotteen.

Sinun logiikkasi mukaan jokaisen ilmoittajan pitäisi linnoittautua kotiinsa päivystämään ilmoituksen jättämisen jälkeen jotta voi olla valmiuksissa vartin varoitusajalla jos joku leilasinik

Koska se on mahdollista. Tänään sattui olemaan hyvä hetki kirjoitella myynti-ilmoituksia ja latailla kuvia. En lupaa ilmoituksessa, että vastaan ajan x kuluessa, joten voin vastata juuri silloin kuin itse haluan. Sehän Torin idea on, että myyjä myy omilla ehdoillaan, ei ostajan ehdoilla. Jos ostaja ei malta odottaa, hän ei ole niin kiinnostunut, että hänen menettämisensä olisi myyjälle ongelma. 

Vierailija
122/207 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työssäkäyväkin voi myydä jotain, töitä on niin monenlaisia ettei joka työpaikalla viestejä katsella esim myyjät, hoitajat jne 

Kun ei edes aloitusviestin tavaaminen tuntunut onnistuvan: puhuttiin tilanteesta, jossa KAHTEEN VIIKKOON ei kykene vastaamaan viestiin. Anna kun arvaan: kaikki töissä öljynporauslautalla tai ulkoavaruudessa?

Sivusta: Joskus voi tulla elämään tilanteita, ettei KAHTEEN VIIKKOON käy edes mielessä, että oli joku helvetin Tori-ilmoitus, johon joku on saattanut laittaa viestiäkin. Onnittelut helposta elämästä, jos sinulla ei koskaan ole ollut sellaista vaihetta. 

Sinä olet vain hajamielinen tyhymä. Laitat muka syyksi, että sinulla olisi erityisen vaikea elämä. Joopajoo.

Tori-ilmoitukset voi piilottaa jos ei kahteen viikkoon ehdi myymään mitään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/207 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Piti sitten joku ääripää vetää vastaukseksi. Jos ei sinulla ole työelämän ulkopuolella edes pientä vapaata hetkeä vastata, niin millä ajalla olet sen ilmoituksen tehnyt? Sen teko vie aikaa paljon enemmän kuin vastaaminen.

Ei se kyllä mikään ääripää ole, että aikuinen ihminen on työssä, jossa ei voi räplätä puhelinta. Suurin osa suomalaisista aikuisista tekee sellaista työtä. 

Pointti oli se ettet ole töissä 24/7.

Kyllä olen.

t. omaishoitaja

Sori, oli pakko. 

Vierailija
124/207 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työssäkäyväkin voi myydä jotain, töitä on niin monenlaisia ettei joka työpaikalla viestejä katsella esim myyjät, hoitajat jne 

Kun ei edes aloitusviestin tavaaminen tuntunut onnistuvan: puhuttiin tilanteesta, jossa KAHTEEN VIIKKOON ei kykene vastaamaan viestiin. Anna kun arvaan: kaikki töissä öljynporauslautalla tai ulkoavaruudessa?

Sivusta: Joskus voi tulla elämään tilanteita, ettei KAHTEEN VIIKKOON käy edes mielessä, että oli joku helvetin Tori-ilmoitus, johon joku on saattanut laittaa viestiäkin. Onnittelut helposta elämästä, jos sinulla ei koskaan ole ollut sellaista vaihetta. 

Sinä olet vain hajamielinen tyhymä. Laitat muka syyksi, että sinulla olisi erityisen vaikea elämä. Joopajoo.

Tori-ilmoitukset voi pi

Mitä sitten jos olenkin? Onko se jotenkin sinulta pois? 

Vierailija
125/207 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tori-ilmoitukset voi pi

Myyjät voi estää, jos tyyli ei miellytä. Ihan noin vinkkinä, kun tuntuu menevän sinulla vähän liikaa tunteisiin tämä asia. 

Vierailija
126/207 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos toivoo ostajana saavansa kohtuullisessa ajassa eli noin viikossa vastauksen myyjältä, niin onko ostaja siis silloin kohtuuton ja täynnä itseään? Sinun tapana on vastata jos kiinnostaa, se jos mikä on itserakasta, joten turha tulla isolla SINUN huutamaan muille. Rauhoitu jo.

Mikä sulla on hätänä? Miksi sinulla menee noin kovasti tunteisiin, että kaikki myyjät eivät toimi kuten sinä toivot? Minusta kuulostaa hyvinkin itserakkaalta ajatusmaailmalta, jos kuvittelee, että kaikkien pitää toimia niin kuin itse toivoo. Ja sitten vielä raivoaa tuntemattomille vauvapalstalla. 

Vierailija
127/207 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sori, kun mun lapset on mulle tärkeämpiä kuin sinä. Koetapa nyt vain elää sen kanssa. Tsemppiä!

Et vastannut epäilyyni, että tuskinpa lasten lääkäriasioita hoidat joka päivä puhelimella.  

Tai jos sun lapset on niin vammaisia ja sairaita, niin missä välissä ehtisitkään hoitaa nettikirppistä. Niitähän pitää lääkitä ja holhota kun pääset töistä kotiin.

Mistä sä tuon lääkärin pieraisit? Ihan puhuttiin yleisesti lasten asioista. 

Sanoit, että lasten asioita ei voi hoitaa virka-ajan ulkopuolella. Joten yksi sellainen on lääkäri.  

Joka päivä istut töissä tauolla ja soittelet apua piereskeleville lapsillesi.

Vierailija
128/207 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sori, kun mun lapset on mulle tärkeämpiä kuin sinä. Koetapa nyt vain elää sen kanssa. Tsemppiä!

Et vastannut epäilyyni, että tuskinpa lasten lääkäriasioita hoidat joka päivä puhelimella.  

Tai jos sun lapset on niin vammaisia ja sairaita, niin missä välissä ehtisitkään hoitaa nettikirppistä. Niitähän pitää lääkitä ja holhota kun pääset töistä kotiin.

Mistä sä tuon lääkärin pieraisit? Ihan puhuttiin yleisesti lasten asioista. 

Sanoit, että lasten asioita ei voi hoitaa virka-ajan ulkopuolella. Joten yksi sellainen on lääkäri.  

Joka päivä istut töissä tauolla ja soittelet apua piereskeleville lapsillesi.

Niin, YKSI sellainen. Ei KAIKKI. Ei kannata provosoitua noin kauheasti, kun et selkeästi tiedä lapsiperhe-elämästä yhtään mitään. Taidat olla jutuista päätellen vielä itsekin lapsi. Pieruhuumori on yleensä noin 6-vuotiaiden juttu. 

Vierailija
129/207 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro sitten niin kuin asiat on. Äsken valehtelit, että sinulla on niin vaikea elämä ettet muista mitään tori-sovelluksia kahteen viikkoon. Vaikka todellisuudessa olet itsekeskeinen ja huonomuistinen adhd-potilas.

Vierailija
130/207 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro sitten niin kuin asiat on. Äsken valehtelit, että sinulla on niin vaikea elämä ettet muista mitään tori-sovelluksia kahteen viikkoon. Vaikka todellisuudessa olet itsekeskeinen ja huonomuistinen adhd-potilas.

Minä kerron tasan sen mitä itse haluan. Sori siitä, pikkuinen. 

Vierailija
131/207 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos toivoo ostajana saavansa kohtuullisessa ajassa eli noin viikossa vastauksen myyjältä, niin onko ostaja siis silloin kohtuuton ja täynnä itseään? Sinun tapana on vastata jos kiinnostaa, se jos mikä on itserakasta, joten turha tulla isolla SINUN huutamaan muille. Rauhoitu jo.

Mikä sulla on hätänä? Miksi sinulla menee noin kovasti tunteisiin, että kaikki myyjät eivät toimi kuten sinä toivot? Minusta kuulostaa hyvinkin itserakkaalta ajatusmaailmalta, jos kuvittelee, että kaikkien pitää toimia niin kuin itse toivoo. Ja sitten vielä raivoaa tuntemattomille vauvapalstalla. 

Voisitko jo vastata kysymykseen, että millainen on tämä aikaikkuna, että ostaja ei ole mielestäsi hätäinen? Toki huudatat vaan, trollihan sinä olet, mutta keksi nyt jotain.

Vierailija
132/207 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myyjät voi estää, jos tyyli ei miellytä. Ihan noin vinkkinä, kun tuntuu menevän sinulla vähän liikaa tunteisiin tämä asia. 

Myyjien ilmoitukset voi myös ilmiantaa jos joku myyjä on perseestä. Ihan vaan vinkkinä.

Vierailija
133/207 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä ketjua lukiessa huomaa kyllä, mikä on se todellinen syy, miksi tietyille viestittelijöille ei tee mieli vasta, vaan saatetaan odottaa jopa KAKSI VIIKKOA josko joku täysipäinen ilmoittaisi kiinnostuksestaan. 

Vierailija
134/207 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On muutakin elämää kuin ne torimyynnit. Ekat päivät muistaa katsoa, mutta sitten muut menot alkaa viedä kaistaa. Ei niistä tule edes ilmoituksia, niin helposti unohtuu. Olen pahoillani, mutta en ole mikään yritys jolla on velvollisuuksia asiakkaita kohtaan.

Vierailija
135/207 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kerron tasan sen mitä itse haluan. Sori siitä, pikkuinen. 

Vanhat ihmiset jostain syystä kuvittelevat että pikkuiseksi, poikaseksi, poitsuksi tai vastaavaksi nimittely on muka jotenkin tehokas keino canceloide epämieluisa mielipide ja sen esittäjä 😂

Vierailija
136/207 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisitko jo vastata kysymykseen, että millainen on tämä aikaikkuna, että ostaja ei ole mielestäsi hätäinen? Toki huudatat vaan, trollihan sinä olet, mutta keksi nyt jotain.

En voi, koska en ole puhunut missää mistään aikaikkunasta. Enkä noin muutenkaan ole velvollinen määrittelemään sinulle yhtään mitään. Mene muualle ostoksille, jos minun tyylini ei miellytä. 

Vierailija
137/207 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, YKSI sellainen. Ei KAIKKI. Ei kannata provosoitua noin kauheasti, kun et selkeästi tiedä lapsiperhe-elämästä yhtään mitään. Taidat olla jutuista päätellen vielä itsekin lapsi. Pieruhuumori on yleensä noin 6-vuotiaiden juttu

Itse aloit puhumaan pieruista. Kysyit mistä lääkärin pieraisin.  

Joten jonkun pieruja olet tänäänkin miettinyt. Ehkä lastesi.

Vierailija
138/207 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en laita myyntiin mitään, jos ei ole aikaa vastata lähipäivinä viesteihin ja tehdä kauppoja. Eikä oo tiloja roikottaa kohteita odottamassa kauppoja. Myyn aina  sille kuka ekana hakee/maksaa ja siksi vastaan aika aktiivisesti, koska muistan mitä myyn vaikka arki hektistä onkin ja jopa töissäkin käydään  ..

Vierailija
139/207 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Piti sitten joku ääripää vetää vastaukseksi. Jos ei sinulla ole työelämän ulkopuolella edes pientä vapaata hetkeä vastata, niin millä ajalla olet sen ilmoituksen tehnyt? Sen teko vie aikaa paljon enemmän kuin vastaaminen.

Ei se kyllä mikään ääripää ole, että aikuinen ihminen on työssä, jossa ei voi räplätä puhelinta. Suurin osa suomalaisista aikuisista tekee sellaista työtä. 

Pointti oli se ettet ole töissä 24/7.

Kyllä olen.

t. omaishoitaja

Sori, oli pakko. 

Jos silti ehdit tekemään ilmoituksen, ehdit varmaan vastatakin. Jos et, et ehdi tekemään ilmoituksiakaan.

Vierailija
140/207 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis oikeastiko joku Tori on ihmisille näin tärkeä asia? :D En tiennytkään, että omien tavaroiden myyminen voi mennä ulkopuolisilla näin kovasti ihon alle. 

Ulkopuolisilla? Kenellehän ne myyjät myy tavaroitaan? Hmmm  

Tosi paljon näkee, miten ostajien käytöksestä valitetaan. Mutta myyjät on olevinaan jotain jumalia, joiden outoja tai hankalia toimintatapoja ei saa kyseenalaistaa.

Tämä.  

Ostajista aina nipotetaan täällä, mutta ylimielisiä myyjiä ei saa arvostella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kuusi