Miksi myyt esim. Torissa, jos et aktiivisesti seuraa viestejä?
Laitan aina suoraan heti ensimmäiseenviestiin, että ostan, saanko tilinumeron mihin maksan/mistä voin hakea ja koska/teen tarjouksen diilillä. Itse ostan aina ns. akuuttiin eli haen/maksan heti ja sen myös viestissäni ilmoitan. En tingi, osaan laittaa viestini sellaiseen ilmoitukseen, jonka hintapyynti on mielestäni ok tuotteen/sen laadun kanssa.
Nyt alkaa olemaan lähes ennemminkin sääntö kuin poikkeus, että pyyntihinnalla tehty toridiili-tarjous umpeutuu (siinä myyjällä on 48h aikaa hyväksyä) ja sitten tulee yks kaks viikon päästä että laitatko uuden niin hyväksyy, tai sitten viestejä ei lueta tyyliin koskaan.
Miksi siis myyt, jos ei ole myyntihaluja?
Kommentit (207)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Piti sitten joku ääripää vetää vastaukseksi. Jos ei sinulla ole työelämän ulkopuolella edes pientä vapaata hetkeä vastata, niin millä ajalla olet sen ilmoituksen tehnyt? Sen teko vie aikaa paljon enemmän kuin vastaaminen.
Ei se kyllä mikään ääripää ole, että aikuinen ihminen on työssä, jossa ei voi räplätä puhelinta. Suurin osa suomalaisista aikuisista tekee sellaista työtä.
Suurimmalla osalla työntekijöistä on päivän aikana myös ruokataukoja. Ihmiset yleensä selaa puhelintaan syödessään.
Meitäkin on, jotka eivät selaa puhelinta syödessään tai edes tauolla.
Mutta sä VOISIT halutessasi selata tauon aikana.
Tuossa yllä joku väitti ettei työaikana VOI räplätä puhelintaan.
Jos nyt ihan välttämättä haluat lähteä tuolle pilkunnussitalinjalle: Ruokatauko ei läheskään kaikilla ole työaikaa.
Myyn torilla tuotteita ja kyllä katson ainakin 5-10 kertaa viestit päivässä ja pyrim vastaamaan mahd.pian. Joskus olen itselin kironnut, kun jotain kysyy, niin vastaus tippuu parin päivän päästä ja kun kysyt lisää, esim osoitetta mistä hakea jne niin aina joutui väh 2 päivää odottamaan ja sitten kun lopulta noin viikon päästä ekasta viestissä saadaan sovittua aika ja paikka, niin lopulta kun menen hakemaan tuotetta, niin ei olekaan paikalla, eikä tietenkään vastaa viesteihinkään, kun ei lue niitä.......!
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö. Miksi ihmeessä kukaan tekisi myynti-ilmoituksen, jos ei haluakaan myydä :D
Ihan vasta oli joku ihme myyjä, jota ei kiinnostanut myydä. Olin aloitusviestissä kertonut aikovani ostaa tuotteen ja kysyin postituksesta. Seuraavana päivänä hän selitteli ettei ehtinyt mennä postiin kun oli töitä.
Myyjä ei ollut edes antanut maksutietoja enkä minä osoitetta. Joten mihin postiin hän olisi edes ollut menossa.
Ihmettelin asiaa, mutta myyjä ei enää vastannut mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän ap:n ajatuksen ToriDiilin osalta. Siinä kun on tuo määräaika. Mutta sitä en ymmärrä, miksi minun pitäisi päivystää viestejä esim. 3kk putkeen useita kertoja päivässä. Myyn lähinnä tavaraa, jolla ei ole ns. jonoksi asti kysyntää, joten myyntiajat ovat aika pitkiä. Tästä syystä en jatkuvasti ole linjoilla vastailemassa kysymyksiin. Käyn vilkaisemassa viestit, kun satun muistamaan.
Ei niitä tarvi päivystää. Tori-apista tulee puhelimen näyttöön viesti-ilmoitus jos on kirjautuneena sisään.
Joskus on tosin kilahtanut ilmoituksia vaikka sovellus ei ole edes päällä.
Ja vaikka ei olisi äppiä, niin ihmiset kyllä nykyään lukee sähköpostia tuon tuosta pitkin päivää ja sinnekin tulee torilta viesti jos joku on ottanut yhteyttä.
Mä ymmärsin, että pointti on siinä, että jos havaitset saapuneen viestin ja luet sen, miksei voi vastata siihen kohtuullisessa ajassa. Ei se, että pitäisi päivystää torin viestejä.
Ois kiva tietää miten vastataan puheluihin, sitten kun kiinnostaa jos kiinnostaa? Tai jos joku laittaa viestin että ostan, koska käy nouto, niin koska hänen korkeutensa myyjä vastaa? Miten todennäköisesti se sama ostajaehdokas vastaa vielä takaisin?
Siis oikeastiko joku Tori on ihmisille näin tärkeä asia? :D En tiennytkään, että omien tavaroiden myyminen voi mennä ulkopuolisilla näin kovasti ihon alle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän ap:n ajatuksen ToriDiilin osalta. Siinä kun on tuo määräaika. Mutta sitä en ymmärrä, miksi minun pitäisi päivystää viestejä esim. 3kk putkeen useita kertoja päivässä. Myyn lähinnä tavaraa, jolla ei ole ns. jonoksi asti kysyntää, joten myyntiajat ovat aika pitkiä. Tästä syystä en jatkuvasti ole linjoilla vastailemassa kysymyksiin. Käyn vilkaisemassa viestit, kun satun muistamaan.
Ei niitä tarvi päivystää. Tori-apista tulee puhelimen näyttöön viesti-ilmoitus jos on kirjautuneena sisään.
Joskus on tosin kilahtanut ilmoituksia vaikka sovellus ei ole edes päällä.Ja vaikka ei olisi äppiä, niin ihmiset kyllä nykyään lukee sähköpostia tuon tuosta pitkin päivää ja sinnekin tulee torilta viesti jos joku on ottanut yhteyttä.
Mä ymmärsin, että poi
Ei todellakaan lue. Tuollainen on todella haitallista aivoillekin, jos et satu tietämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus on tosin kilahtanut ilmoituksia vaikka sovellus ei ole edes päällä.Ja vaikka ei olisi äppiä, niin ihmiset kyllä nykyään lukee sähköpostia tuon tuosta pitkin päivää ja sinnekin tulee torilta viesti jos joku on ottanut yhteyttä.
Mä ymmärsin, että poi
Juurikin noin. Ei kenelläkään ole mitään velvollisuutta olla aina saatavilla. Jokainen voi ihan itse päättää, milloin vastaa ja kenelle. Minä ainakin rajaan puheluissa hyvin tarkasti kenelle vastaan esim. ollessani kaupassa ja kenen kanssa odotan, että minulla on rauhallinen hetki ennen kuin soitan takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Piti sitten joku ääripää vetää vastaukseksi. Jos ei sinulla ole työelämän ulkopuolella edes pientä vapaata hetkeä vastata, niin millä ajalla olet sen ilmoituksen tehnyt? Sen teko vie aikaa paljon enemmän kuin vastaaminen.
Ei se kyllä mikään ääripää ole, että aikuinen ihminen on työssä, jossa ei voi räplätä puhelinta. Suurin osa suomalaisista aikuisista tekee sellaista työtä.
Suurimmalla osalla työntekijöistä on päivän aikana myös ruokataukoja. Ihmiset yleensä selaa puhelintaan syödessään.
Minulla on tauoilla huomattavasti olennaisempaakin tekemistä kuin tori-viestien lukeminen. Hoidan silloin yleensä esim. lasten asioita, joita ei voi hoitaa virka-ajan ulkopuolella.
Kyse oli siitä, että tuo joku väitti ettei voi selata puhelintaan työpäivän aikana.
Sinäkin siis voit käyttää puhelinta kun hoidat lasten asioita. Vähän epäilen kyllä, että sinun tarvisi joka päivä soitella johonkin neuvolaan tai lastenlääkäriin.
Hei sillä myyjällä on muutakin elämää kuin kytätä viestiä. Esim töissä ei välttämättä voi olla saavutettavissa, voi olla ajamassa autoa(kyllä, jotkut ajaa tuntikausia), viettää aikaa yhdessä perheen kanssa....jne.
Et voi vaatia, että myyjä odottaa ja kyttää sun viestiä yötä päivää. Voit hyvin odottaa vastausta . Ja jos tiedät meneväsi paikkakunnalle, varmasti tiedät sen hyvissä ajoin etukäteen, niin myyjällä on mahdollista nähdä se viesti. Ei voi olettaa, että pystyy vastaamaan just kun sulle sopii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on muutakin elämää.
Mä ihmettelen näitä ketkä pommittaa "huhuu", "haloo"-viestejä monta kertaa päivässä päiviä putkeen jos viestejä ei ole tsekattu.
On niin saakelin ärsyttävää että en myy näille mitään.
Jos näet kuitenkin nuo haloot ja huhuut, niin mikset vastaa sillä samalla vaivalla? En ymmärrä ihan, että miksi laittaa myyntiin nettiin mitään, jos vastaa viikon tai kahden päästä jos edes vastaa.
Mitä niihin pitäisi vastata? "No kukkuluuruu"?
P.s. Onko sinulla monissakin asioissa vaikeuksia ymmärtää, että kaikki eivät toimi sinun haluamallasi tavalla?
eri
Ei tarvitse suuttua sentään? En minä ainakaan huhu
Sä vastaatkin kohtuullisessa ajassa, josta ap:kin puhui. Päivä, kaks ja kolmekin on ok eikä tarkoita päivystämistä, mutta jos vastaa viikon tai kahden päästä, niin ei se kovin myyntihaluiselle myyjälle vaikuta, vai ostajiako se kerää jonoon ja arpoo sitten kelle myy?
Eikä ainakaan meillä lapset keskeytä koko ajan ja ole sata asiaa tekeillä yhtäaikaa. Jos leikitään niin sitten leikitään, jos luetaan sitten luetaan, jos ollaan tietokoneella niin sitten keskitytään siihen eikä tehdä kaikkea yhtä aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä ymmärsin, että poi
Et sinä voi toisten puolesta päättää, miten he toimivat. Kaikilla ei ole tarvetta jatkuvasti poukkoilla jossain sovelluksessa lukemassa jotain. Itse luen sähköpostit korkeintaan kerran päivässä. En keksi yhtään syytä, miksi minun pitäisi pilata keskittymiskykyni jatkuvalla sähköpostin yms. vahtaamisella.
Minulle ainakin tulee Torista sähköpostiin ilmoitus uudesta viestistä. Ei tarvitse päivystää. Vastaan siihen yleensä heti kun luen viestin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on tauoilla huomattavasti olennaisempaakin tekemistä kuin tori-viestien lukeminen. Hoidan silloin yleensä esim. lasten asioita, joita ei voi hoitaa virka-ajan ulkopuolella.
KAi TEILLÄ ON SILTI AIKAA JOKA PÄIVÄ OLLA KÄNNYKÄLLÄ, kuten esim nyt, joten miksei voi vilkaista onko tullut myyntikohteisiin yhteydenottoa. Kukaan käske työpäivän aikana kauppoja tekemään..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä ymmärsin, että poi
Ei välttämättä lue sähköpostia. Tiedän monia, itse mukaan lukien jotka ei lue sähköpostia kuin max kerran kuussa, koska asiat hoituu nopeammin puhelimella
Kyse oli siitä, että tuo joku väitti ettei voi selata puhelintaan työpäivän aikana.
No kaikki ei voi. Turha jankuttaa, kun et selkeästi tiedä työelämästä mitään. Esimerkiksi sairaalan päivystyksessä ei välttämättä ehdi mitään ruokataukoja pitämään. Saati, että ehtisi hakea oman puhelimen pukukaapista, istua alas ja näpytellä jotain Tori-viestejä, jotka useimmilla normaaleilla ihmisillä ovat prioriteettilistalla hyvin kaukana kärjestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyse oli siitä, ett
Sori, kun mun lapset on mulle tärkeämpiä kuin sinä. Koetapa nyt vain elää sen kanssa. Tsemppiä!
KAi TEILLÄ ON SILTI AIKAA JOKA PÄIVÄ OLLA KÄNNYKÄLLÄ, kuten esim nyt, joten miksei voi vilkaista onko tullut myyntikohteisiin yhteydenottoa. Kukaan käske työpäivän aikana kauppoja tekemään..
Miksi pitäisi vilkaista?Ikinä ei ole jäänyt yksikään tuote myymättä, vaikka en jatkuvasti ole viestittelemässä. Sinunlaisesi raivohullut laitan estoon, joten siksi sitä vastausta ei kuulu. En ole asiakaspalvelu, joka on jatkuvasti käytettävissä. Päätän itse, milloin vastaan ja milloin en. Minun tavarani, minun ehtoni. Näin se vaan menee.
Mistä te nyt revitte sen että myyjän pitäisi vastata samalla sekunnilla kun ostaja laittaa viestiä? Ottakaa vähän happea, lukekaa aloitus uudestaan, ja ennen vastaamista mieti vielä vastaatko siihen mitä kysytään eikä jankkaukseen siitä miten työssäkäyvänä ei ole aikaa vastata viikonkaan sisällä (mutta ilmoituksen tekoon on aina aikaa).
Vierailija kirjoitti:
Mistä te nyt revitte sen että myyjän pitäisi vastata samalla sekunnilla kun ostaja laittaa viestiä? Ottakaa vähän happea, lukekaa aloitus uudestaan, ja ennen vastaamista mieti vielä vastaatko siihen mitä kysytään eikä jankkaukseen siitä miten työssäkäyvänä ei ole aikaa vastata viikonkaan sisällä (mutta ilmoituksen tekoon on aina aikaa).
Mistä sä ja nämä muut vauhkoajat revitte sen, että myyjä on velvollinen olemaan tavoitettavissa silloin, kun SINÄ HALUAT??