Miksi myyt esim. Torissa, jos et aktiivisesti seuraa viestejä?
Laitan aina suoraan heti ensimmäiseenviestiin, että ostan, saanko tilinumeron mihin maksan/mistä voin hakea ja koska/teen tarjouksen diilillä. Itse ostan aina ns. akuuttiin eli haen/maksan heti ja sen myös viestissäni ilmoitan. En tingi, osaan laittaa viestini sellaiseen ilmoitukseen, jonka hintapyynti on mielestäni ok tuotteen/sen laadun kanssa.
Nyt alkaa olemaan lähes ennemminkin sääntö kuin poikkeus, että pyyntihinnalla tehty toridiili-tarjous umpeutuu (siinä myyjällä on 48h aikaa hyväksyä) ja sitten tulee yks kaks viikon päästä että laitatko uuden niin hyväksyy, tai sitten viestejä ei lueta tyyliin koskaan.
Miksi siis myyt, jos ei ole myyntihaluja?
Kommentit (207)
Vierailija kirjoitti:
Joo on tullut huomattua. Jos pistän aamulla viestiä myyjälle että laittaa osoitteen olen liikkeellä paikkakunnallasi niin vastaus kilahtaa aina silloin kun olen takaisin kotisohvalla. Nämä ei vain ikinä mene jouhevasti.
Päivällä aika monet on töissä eikä suinkaan kotona odottamassa että ostaja ilmoittaa tulevansa päivän aikana. Kannattaa ehdottaa aikaa tai kysyä milloin sopii niin saattaa kaupat tulla tehtyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on muutakin elämää.
Mä ihmettelen näitä ketkä pommittaa "huhuu", "haloo"-viestejä monta kertaa päivässä päiviä putkeen jos viestejä ei ole tsekattu.
On niin saakelin ärsyttävää että en myy näille mitään.
Jos pitää niin kiirettä että kestää useampi vuorokausi vastata, niin ei ostajatkaan halua ostaa sellaiselta myyjältä vaan etsivät tarvitsemansa tavaran muualta.
Onneksi sillä ei ole mitään merkitystä, koska aina löytyy niitäkin ostajia, jotka ostavat tuotteen, vaikka menisi pidempään vastata. Ette te "kaikki mulle heti nyt" tyypit NIIIIIN tärkeitä ole, että myyjän elämä menisi pilalle, jos juuri teidän kanssanne ei kauppaa synny. Aika harvalla on myöskään elanto kiinni tori-kaupoista, joten ei tarvitse pitää kiirettä ja myydä mahdollisimman paljon mahdollisimman nopeasti. Kukin tyylillään. Turha siitä on loukkaantua, jos joku haluaa myydä hitaammalla tahdilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä ihmettelen näitä ketkä pommittaa "huhuu", "haloo"-viestejä monta kertaa päivässä päiviä putkeen jos viestejä ei ole tsekattu.
Itse lopetin Torissa myynnin jo vuosia sitten. En jaksa typeriä kyselijöitä, tinkijöitä ja ylipäätään kaikkia oman elämänsä huutokauppakeisareita ja vajukkeja jotka olettavat että torimyyjä on ikäänkuin joku liikeyritys jolla on asiakaspalvelu jonka tehtävänä on vastailla kaikkiin ostajakandidaattien kysymyksiin ja pyyntöihin 24/7.
Vien nykyään kaiken tarpeettoman suoraan sekajätteeseen tai jäteasemalle. Suosittelen jokaiselle, parantaa elämän laatua huomattavasti ja laskee verenpainetta
Olen vuosia myynyt silloin tällöin Torissa milloin mitäkin. Suurinosa ostajista on ihan normaalisti käyttäytyviä, ns erikoistapaukset on selkeä vähemmistö. Tämä on siis minun kokemus, asun Espoossa.
Nyt taisi kalikka kopsahtaa jollakin otsaan aika lujaa 🤣
Luulen, että tämä on ikäkysymys. Tiktok-sukupolvi ei pysty keskittymään mihinkään 30s pidempään ja siksi eivät myöskään kykene odottamaan vastausta pidempään. Meillä vanhemmilla ihmisillä ei ole mihinkään kiire ja vastausta voi odotella rauhassa vaikka viikon. Jos kaupat jää tekemättä, sitten ne jää. Ei elämä siihen lopu.
Vierailija kirjoitti:
Nyt taisi kalikka kopsahtaa jollakin otsaan aika lujaa 🤣
Mitä tarkoitat? Et kai tosissasi luule, että joku torikaupustelu on ihmisille niin tärkeä asia, että sinun "piikittelysi" siitä, jotenkin "kopsahtaisivat"? :D
Ymmärrän ap:n ajatuksen ToriDiilin osalta. Siinä kun on tuo määräaika. Mutta sitä en ymmärrä, miksi minun pitäisi päivystää viestejä esim. 3kk putkeen useita kertoja päivässä. Myyn lähinnä tavaraa, jolla ei ole ns. jonoksi asti kysyntää, joten myyntiajat ovat aika pitkiä. Tästä syystä en jatkuvasti ole linjoilla vastailemassa kysymyksiin. Käyn vilkaisemassa viestit, kun satun muistamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On minulla tullut pari kertaaa vastaan tapaus jossa vastasin juuri julkaistuun ilmoitukseen joka oli vielä vartin ajomatkan päässä että hinta on OK jos tuote on kuvauksen mukaisessa kunnossa joten voin tulla vaikka heti paikan päälle tekemään kaupat käteisellä.
Vastaus oli outoa kiertelyä tyyliin "juuei, olen just lähdössä mökille kahdeksi viikoksi että katsotaan sen jälkeen uudestaan". Täh? Miksi sitten laitat ilmoituksen?
Ei katsottu koska ilmoitus katosi viikon päästä. Kyseessä saattoi olla huijari joka EI tietenkään halua ketään paikan päälle vaan ennakkomaksun tilille ennen kuin muka postittaa tuotteen.
Miksi oletat, että ilmoitus=tuotteen voi noutaa juuri silloin kuin SINÄ haluat? Olet kuitenkin menossa toisen ihmisen kotiin sitä tuotetta hakemaan, joten eiköhän se on HÄN, joka määrittelee, koska on hyvä hetki tulla ja koska ei. Itse lait
Laita osoite niin tulen hakemaan...
Itse estän ostajana ne myyjät, joilla on ToriDiili, mutta eivät vastaa heidän omaan hintapyyntöönsä mitään, eikä ilmoituskaan poistu että olisi myyty toiselle. 48h on ihan hyvä aika puolin ja toisin reagoida, mitä ToriDiilissä on aikarajana.
Myyjänä estän myös ne ostajat, jotka vatuloi vastauksen kanssa. Liian monet kerrat tuli pakattua turhaan paketit odottamaan maksua ja liian monesti ostajana olen joutunut odottamaan maksu- tai osoitetietoa, että kaupat etenisi. Minäkin kun käyn töissä, niin ei välttämättä osu aikataulut yksiin heti ekalla ehdotuksella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On minulla tullut pari kertaaa vastaan tapaus jossa vastasin juuri julkaistuun ilmoitukseen joka oli vielä vartin ajomatkan päässä että hinta on OK jos tuote on kuvauksen mukaisessa kunnossa joten voin tulla vaikka heti paikan päälle tekemään kaupat käteisellä.
Vastaus oli outoa kiertelyä tyyliin "juuei, olen just lähdössä mökille kahdeksi viikoksi että katsotaan sen jälkeen uudestaan". Täh? Miksi sitten laitat ilmoituksen?
Ei katsottu koska ilmoitus katosi viikon päästä. Kyseessä saattoi olla huijari joka EI tietenkään halua ketään paikan päälle vaan ennakkomaksun tilille ennen kuin muka postittaa tuotteen.
Miksi oletat, että ilmoitus=tuotteen voi noutaa juuri silloin kuin SINÄ haluat? Olet kuitenkin menossa toisen ihmisen kotiin sitä tuotetta hakemaan, joten eiköhän se on HÄN, joka määrittele
Työnnä dildo annelliin niin tulen vemputtamaan.
Vierailija kirjoitti:
Piti sitten joku ääripää vetää vastaukseksi. Jos ei sinulla ole työelämän ulkopuolella edes pientä vapaata hetkeä vastata, niin millä ajalla olet sen ilmoituksen tehnyt? Sen teko vie aikaa paljon enemmän kuin vastaaminen.
Ei se kyllä mikään ääripää ole, että aikuinen ihminen on työssä, jossa ei voi räplätä puhelinta. Suurin osa suomalaisista aikuisista tekee sellaista työtä.
Suurimmalla osalla työntekijöistä on päivän aikana myös ruokataukoja. Ihmiset yleensä selaa puhelintaan syödessään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos näet kuitenkin nuo haloot ja huhuut, niin mikset vastaa sillä samalla vaivalla? En ymmärrä ihan, että miksi laittaa myyntiin nettiin mitään, jos vastaa viikon tai kahden päästä jos edes vastaa.
Mitä niihin pitäisi vastata? "No kukkuluuruu"?
P.s. Onko sinulla monissakin asioissa vaikeuksia ymmärtää, että kaikki eivät toimi sinun haluamallasi tavalla?
eri
Ei tarvitse suuttua sentään? En minä ainakaan huhuile viestien perään, enkä toisaalta jää vastaus
Juu pikkulapsiarkea elävät ovatkin just niitä, jotka säätää joka suuntaan eikä keskity mihinkään. Tottuneet jatkuviin keskeytyksiin ja pitävät sitä normaalina. Ei kaikki halua elää niin, vaan tehdä asioita keskittyneesti. Mä esim.en lue toriviestejä pitkin päivää muiden puuhien ovessa, vaan jos laitan ilmoituksen tänään, varaan seuraavalle päivälle aikaa käydä vastaukset läpi ja ennen sitä aikaa en uhraa asialle hetkeäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Piti sitten joku ääripää vetää vastaukseksi. Jos ei sinulla ole työelämän ulkopuolella edes pientä vapaata hetkeä vastata, niin millä ajalla olet sen ilmoituksen tehnyt? Sen teko vie aikaa paljon enemmän kuin vastaaminen.
Ei se kyllä mikään ääripää ole, että aikuinen ihminen on työssä, jossa ei voi räplätä puhelinta. Suurin osa suomalaisista aikuisista tekee sellaista työtä.
Suurimmalla osalla työntekijöistä on päivän aikana myös ruokataukoja. Ihmiset yleensä selaa puhelintaan syödessään.
Meitäkin on, jotka eivät selaa puhelinta syödessään tai edes tauolla.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän ap:n ajatuksen ToriDiilin osalta. Siinä kun on tuo määräaika. Mutta sitä en ymmärrä, miksi minun pitäisi päivystää viestejä esim. 3kk putkeen useita kertoja päivässä. Myyn lähinnä tavaraa, jolla ei ole ns. jonoksi asti kysyntää, joten myyntiajat ovat aika pitkiä. Tästä syystä en jatkuvasti ole linjoilla vastailemassa kysymyksiin. Käyn vilkaisemassa viestit, kun satun muistamaan.
Ei niitä tarvi päivystää. Tori-apista tulee puhelimen näyttöön viesti-ilmoitus jos on kirjautuneena sisään.
Joskus on tosin kilahtanut ilmoituksia vaikka sovellus ei ole edes päällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinun logiikkasi mukaan jokaisen ilmoittajan pitäisi linnoittautua kotiinsa päivystämään ilmoituksen jättämisen jälkeen jotta voi olla valmiuksissa vartin varoitusajalla jos joku leilasinikka sattuu ajelemaan lähistöllä ja haluaa ostaa tu
Jos myyt kynttilänjalkaa monta kuukautta ja et vastaa Leilasinikan kysymykseen "mistä voin noutaa" edes kuukauden päästä, niin ei ihme että on pitkät myyntiajat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta sä VOISIT halutessasi selata tauon aikana.
Tuossa yllä joku väitti ettei työaikana VOI räplätä puhelintaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei niitä tarvi päivystää. Tori-apista tulee puhelimen näyttöön viesti-ilmoitus jos on kirjautuneena sisään.
Mä oon kytketyt kaikkien appien ilmoitukset pois päältä, häiritsevät liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päivystää=reagoida heti kun viesti tulee. Nykyisin on niin paljon kaikenlaisia ilmoituksia puhelimissa, että harva jaksaa pitää ilmoitusääniä tai edes push-ilmoituksia ihan jokaisessa sovelluksessa päällä. Itselläni on äänen kanssa tuleva ilmoitus vain tekstiviesteissä ja wa-viesteissä. Wa:ssakin vain tietyissä valituissa keskusteluissa. Tulisin hulluksi, jos puhelin kilkattaisi jatkuvasti. Sitähän se olisi, jos kaikissa sovelluksissa olisi äänelliset ilmoitukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta sä VOISIT halutessasi selata tauon aikana.
Tuossa yllä joku väitti ettei työaikana VOI räplätä puhelintaan.
Voisin joo, mutta ei kiinnosta. Joudun näpläämään puhelinta töissä lähes koko työpäivän koska kaikki työn tekemiseen tarvitsemani sovellukset sitä vaativat. Omaan puhelimeen en koske työaikana ellei ole ihan välttämätön pakko, ja Tori ei todellakaan ole sellainen pakko. Hoidan Torin selaamisen ja viestit sitten kotona läppärillä koska en jaksa puhelimen ruudun toljottamista enää yhtään työvuoron jälkeen.
Höpöhöpö. Miksi ihmeessä kukaan tekisi myynti-ilmoituksen, jos ei haluakaan myydä :D