Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi myyt esim. Torissa, jos et aktiivisesti seuraa viestejä?

Vierailija
03.02.2025 |

Laitan aina suoraan heti ensimmäiseenviestiin, että ostan, saanko tilinumeron mihin maksan/mistä voin hakea ja koska/teen tarjouksen diilillä. Itse ostan aina ns. akuuttiin eli haen/maksan heti ja sen myös viestissäni ilmoitan. En tingi, osaan laittaa viestini sellaiseen ilmoitukseen, jonka hintapyynti on mielestäni ok tuotteen/sen laadun kanssa.

Nyt alkaa olemaan lähes ennemminkin sääntö kuin poikkeus, että pyyntihinnalla tehty toridiili-tarjous umpeutuu (siinä myyjällä on 48h aikaa hyväksyä) ja sitten tulee yks kaks viikon päästä että laitatko uuden niin hyväksyy, tai sitten viestejä ei lueta tyyliin koskaan.

Miksi siis myyt, jos ei ole myyntihaluja?

Kommentit (207)

Vierailija
21/207 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on muutakin elämää.

Mä ihmettelen näitä ketkä pommittaa "huhuu", "haloo"-viestejä monta kertaa päivässä päiviä putkeen jos viestejä ei ole tsekattu.

On niin saakelin ärsyttävää että en myy näille mitään.

No siinä ei minuuttia kauempaa mene kun katsoo viestit ja vastaa. Ainakaan mulla ei mene. Kyllä sitä aina sen verran ehtii vaikka olis miten muutakin elämää. Kaikilla on muutakin elämää.

Meillä aikuisilla on usein sellainen kuin työpaikka. En minä voi esimerkiksi kesken asiakastapaamisen vastailla tori-viesteihin. En, vaikka siihen menisi vain sekunti. Saisi aika äkkiä mono persiille, jos asiakkaiden edessä vain räpläisi omaa puhelintaan. 

eri

Piti sitten joku ääripää vetää vastaukseksi. Jos ei sinulla ole työelämän ulkopuolella edes pientä vapaata hetkeä vastata, niin millä ajalla olet sen ilmoituksen tehnyt? Sen teko vie aikaa paljon enemmän kuin vastaaminen.

Vierailija
22/207 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse suuttua sentään? En minä ainakaan huhuile viestien perään, enkä toisaalta jää vastausta siitä onnistuuko kaupat odottamaan paria päivää pidemmälle. Olin sitten ostaja tai myyjä. Harmittaa siis kun jää kaupat tekemättä. Itse teen töitä ja elän pikkulapsiarkea, mutta saan silti päivän sisällä vastattua ainakin sen verran, että voin hyväksyä esim  diilitarjouksen tai vastata, että juuri nyt on kiire, mutta voinko palata paremmalla ajalla.

Tuleeko sinulle useinkin yllätyksenä, että kaikki eivät ole kuten sinä? Ihmisillä on erilaisia tapoja toimia ja tori-myynnissä on se hyvä puoli, että jokainen voi toimia juuri niin kuin itse haluaa ilman mitään paineita siitä, että pakko vastata tunnin sisään tms. Myyjä ei ole siellä tuottamassa sinulle iloa. Se on sitten ammattilaisten hommaa, jos pitää asiakastyytyväisyydestäkin huolehtia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/207 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä ihmettelen näitä ketkä pommittaa "huhuu", "haloo"-viestejä monta kertaa päivässä päiviä putkeen jos viestejä ei ole tsekattu.

No siinä ei minuuttia kauempaa mene kun katsoo viestit ja vastaa. Ainakaan mulla ei mene. Kyllä sitä aina sen verran ehtii vaikka olis miten muutakin elämää. Kaikilla on muutakin elämää.

Meillä aikuisilla on usein sellainen kuin työpaikka. En minä voi esimerkiksi kesken asiakastapaamisen vastailla tori-viesteihin. En, vaikka siihen menisi vain sekunti. Saisi aika äkkiä mono persiille, jos asiakkaiden edessä vain räpläisi omaa puhelintaan. 

eri

Piti sitten joku ääripää vetä

Mitä höpötät. Tuossa vastattiin kysymykseen, miksi niihin huhuu-viesteihin ei välttämättä vastata, vaikka ne olisi sattunut esim. ajomatkalla tapaamiseen nähdä. Kukaan ei missään ole sanonut, että työajan ulkopuolella ei olisi yhtään aikaa. Kaikilla vain se Tori ei ole se paikka, johon ensimmäisenä hyökätään vastailemaan heti, kun tulee vapaa hetki. Itse vastaan silloin kun sattuu huvittamaan. Hyvin on tavara silti mennyt kaupaksi. Hätähousuille se on vähän niin kuin voivoi, jos jää tavara saamatta siksi, että on niin helvetin kiire. 

Vierailija
24/207 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo.  Juuri tarkasti kun iltapäivällä ilmoituksen laitoin.  23 oli käynyt katsomassa ja kolme oli suosikkilistannut.  Tiedän kyllä että ei ole helposti myytävä tuote, kun asiakaskunta suppea. 

Vierailija
25/207 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti sitten joku ääripää vetää vastaukseksi. Jos ei sinulla ole työelämän ulkopuolella edes pientä vapaata hetkeä vastata, niin millä ajalla olet sen ilmoituksen tehnyt? Sen teko vie aikaa paljon enemmän kuin vastaaminen.

Ei se kyllä mikään ääripää ole, että aikuinen ihminen on työssä, jossa ei voi räplätä puhelinta. Suurin osa suomalaisista aikuisista tekee sellaista työtä. 

Vierailija
26/207 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse suuttua sentään? En minä ainakaan huhuile viestien perään, enkä toisaalta jää vastausta siitä onnistuuko kaupat odottamaan paria päivää pidemmälle. Olin sitten ostaja tai myyjä. Harmittaa siis kun jää kaupat tekemättä. Itse teen töitä ja elän pikkulapsiarkea, mutta saan silti päivän sisällä vastattua ainakin sen verran, että voin hyväksyä esim  diilitarjouksen tai vastata, että juuri nyt on kiire, mutta voinko palata paremmalla ajalla.

Tuleeko sinulle useinkin yllätyksenä, että kaikki eivät ole kuten sinä? Ihmisillä on erilaisia tapoja toimia ja tori-myynnissä on se hyvä puoli, että jokainen voi toimia juuri niin kuin itse haluaa ilman mitään paineita siitä, että pakko vastata tunnin sisään tms. Myyjä ei ole siellä tuottamassa sinulle iloa. Se on sitten ammattilaisten hommaa, jos pitää asiakastyytyväisyydestäkin huolehtia. 

Huoh, no kun tässä nyt kerran hyökkäät niin selitä samalla vaivalla, että tuoko toimintatapasi enemmän kauppoja kuin vastata kohtuuajassa? Jos on sata myytävää kohdetta, missä ajassa myyt ne ja miten monta ostajaehdokasta on ennen kuin kaupat toteutuu?

Vierailija
27/207 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se kyllä mikään ääripää ole, että aikuinen ihminen on työssä, jossa ei voi räplätä puhelinta. Suurin osa suomalaisista aikuisista tekee sellaista työtä. 

Aloituksessa kukaan ei käske kesken palaverin vastata nanosekunnissa ja olla asiakaspalvelija.  Vaan kysyttiin miksei voi KOHTUULLISESSA AJASSA vastata.

Vierailija
28/207 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä sua vaivaa? Jos niin kamalan kiihkeästi haluat jonkun myymäni tavaran, miksi et kuitenkaan pysty odottamaan, että vastaan sinulle? Ei kuulosta kovin ostohaluiselta toiminnalta. Ja mitä omiin kauppoihini tulee, minua ei kiinnosta vttuakaan montako kauppaa saisin vastaamalla jokaiseen viestiin sekunnissa. Riittää, että saan myynnissä olevat tuotteet pois nurkista omasta mielestäni kohtuullisessa ajassa. Hyvin harvoin on tuote jäänyt myymättä, joten ei taida ongelma nyt olla se, että minä en päivystä tori-sovellus auki 24/7. 

Vierailija
29/207 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse lopetin Torissa myynnin jo vuosia sitten. En jaksa typeriä kyselijöitä, tinkijöitä ja ylipäätään kaikkia oman elämänsä huutokauppakeisareita ja vajukkeja jotka olettavat että torimyyjä on ikäänkuin joku liikeyritys jolla on asiakaspalvelu jonka tehtävänä on vastailla kaikkiin ostajakandidaattien kysymyksiin ja pyyntöihin 24/7.

Vien nykyään kaiken tarpeettoman suoraan sekajätteeseen tai jäteasemalle. Suosittelen jokaiselle, parantaa elämän laatua huomattavasti ja laskee verenpainetta

Vierailija
30/207 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloituksessa kukaan ei käske kesken palaverin vastata nanosekunnissa ja olla asiakaspalvelija.  Vaan kysyttiin miksei voi KOHTUULLISESSA AJASSA vastata.

Tuossa ei vastattukaan ALOITUKSEEN, vaan kommenttiin, jossa kysyttiin, miksi joku ei vastaa viestiin, vaikka vastaaminen vie vain minuutin. KOHTUULINEN on varsin suhteellinen käsite. Toiselle se on "nyt heti pitää vastata tai en enää osta" ja  toisille riittää viikonkin sisällä vastaaminen. Ja kaikkea siltä väliltä. 

Vierailija
31/207 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuleeko sinulle useinkin yllätyksenä, että kaikki eivät ole kuten sinä? Ihmisillä on erilaisia tapoja toimia ja tori-myynnissä on se hyvä puoli, että jokainen voi toimia juuri niin kuin itse haluaa ilman mitään paineita siitä, että pakko vastata tunnin sisään tms. Myyjä ei ole siellä tuottamassa sinulle iloa. Se on sitten ammattilaisten hommaa, jos pitää asiakastyyty

Hyvää ja parempaa illanjatkoa sulle, en jaksa yrittää keskustella vi tun viljelijän kanssa enempää.

Vierailija
32/207 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikille tori-myynti ei ole elämää tärkeämpi asia, jota pitää kytätä 24/7 tauotta. 

Torikyselijöillä sitävastoin ei yleensä ole ajasta pulaa kun päivät menee makoillessa ja jänkätessä, helppoa varmastikin jos oma elanto tulee veronmaksajien taskuista.

Vierailija
33/207 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse lopetin Torissa myynnin jo vuosia sitten. En jaksa typeriä kyselijöitä, tinkijöitä ja ylipäätään kaikkia oman elämänsä huutokauppakeisareita ja vajukkeja jotka olettavat että torimyyjä on ikäänkuin joku liikeyritys jolla on asiakaspalvelu jonka tehtävänä on vastailla kaikkiin ostajakandidaattien kysymyksiin ja pyyntöihin 24/7.

Vien nykyään kaiken tarpeettoman suoraan sekajätteeseen tai jäteasemalle. Suosittelen jokaiselle, parantaa elämän laatua huomattavasti ja laskee verenpainetta

Outoa ottaa noin kovasti pulttia jostain vatipäiden viesteistä. Itse sivuutan sujuvasti kaikki tinkijät ja kyselijät (ilmoituksessa on kaikki olennainen tieto) ja vastaan vain oikeasti ostohaluisille eli niille, jotka aloittavat keskustelun tyyliin "Voisin tulla hakemaan tuotteen. Sopiiko huomenna klo 16?"

Vierailija
34/207 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää ja parempaa illanjatkoa sulle, en jaksa yrittää keskustella vi tun viljelijän kanssa enempää.

Vooi, lapsella meni tunteisiin, kun maailma ei pyörikään niin kuin HÄN haluaa <3

Vierailija
35/207 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On minulla tullut pari kertaaa vastaan tapaus jossa vastasin juuri julkaistuun ilmoitukseen joka oli vielä vartin ajomatkan päässä että hinta on OK jos tuote on kuvauksen mukaisessa kunnossa joten voin tulla vaikka heti paikan päälle tekemään kaupat käteisellä. 

Vastaus oli outoa kiertelyä tyyliin "juuei, olen just lähdössä mökille kahdeksi viikoksi että katsotaan sen jälkeen uudestaan". Täh? Miksi sitten laitat ilmoituksen?

Ei katsottu koska ilmoitus katosi viikon päästä. Kyseessä saattoi olla huijari joka EI tietenkään halua ketään paikan päälle vaan ennakkomaksun tilille ennen kuin muka postittaa tuotteen.

Vierailija
36/207 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myynyt noin 200 tuotetta vuodessa. Yleensä olen vastannut nopeasti ja saanut loistavat arvostelut, mutta jostain syystä kolme ilmoitusta on sellaisia, että niihin en ole jaksanut vastata tulleisiin viesteihin. Sitten on sellainen olo, että jos viikkoa myöhemmin vastaa ja myy, saa arvosteluun, ettei reagoi nopeasti jne. Ja pisteytys laskee.

Vierailija
37/207 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa ei vastattukaan ALOITUKSEEN, vaan kommenttiin, jossa kysyttiin, miksi joku ei vastaa viestiin, vaikka vastaaminen vie vain minuutin. KOHTUULINEN on varsin suhteellinen käsite. Toiselle se on "nyt heti pitää vastata tai en enää osta" ja 

Jos menee viikko vastaamiseen niin myyjällä tuskin on todellisia myyntihaluja. Ensin odotat viikon että myykö myyjä ja sitten toisen viikon että pääset hakemaan tai tavara liikkuu postiin.

Vierailija
38/207 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On minulla tullut pari kertaaa vastaan tapaus jossa vastasin juuri julkaistuun ilmoitukseen joka oli vielä vartin ajomatkan päässä että hinta on OK jos tuote on kuvauksen mukaisessa kunnossa joten voin tulla vaikka heti paikan päälle tekemään kaupat käteisellä. 

Vastaus oli outoa kiertelyä tyyliin "juuei, olen just lähdössä mökille kahdeksi viikoksi että katsotaan sen jälkeen uudestaan". Täh? Miksi sitten laitat ilmoituksen?

Ei katsottu koska ilmoitus katosi viikon päästä. Kyseessä saattoi olla huijari joka EI tietenkään halua ketään paikan päälle vaan ennakkomaksun tilille ennen kuin muka postittaa tuotteen.

Sinun logiikkasi mukaan jokaisen ilmoittajan pitäisi linnoittautua kotiinsa päivystämään ilmoituksen jättämisen jälkeen jotta voi olla valmiuksissa vartin varoitusajalla jos joku leilasinikka sattuu ajelemaan lähistöllä ja haluaa ostaa tuotteen? Tuotteiden myyntiajat voivat olla useita kuukausia, mutta ei auta, leilasinikkaa pitää odottaa jotta saadaan kynttilänjalalle tyytyväinen ostaja ja hänelle ripeä palvelu.

Juuri tällaisia aivan käsittämättömiä muumeja torissa ja pyörii ja siksi en itsekään myy siellä enää mitään. Ei nämä tajua ettei Tori-myyjä ole mikään yritys.

Vierailija
39/207 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi oletat, että ilmoitus=tuotteen voi noutaa juuri silloin kuin SINÄ haluat? Olet kuitenkin menossa toisen ihmisen kotiin sitä tuotetta hakemaan, joten eiköhän se on HÄN, joka määrittelee, koska on hyvä hetki tulla ja koska ei. Itse laittelen ilmoituksia yleensä klo 21 jälkeen, kun lapset ovat nukkumassa ja en todellakaan halua meille mitään vieraita ihmisiä siihen aikaan illasta. Olen yleensä itsekin jo yöpaita päällä ilmoituksia tehdessäni. 

Vierailija
40/207 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos pitää niin kiirettä että kestää useampi vuorokausi vastata, niin ei ostajatkaan halua ostaa sellaiselta myyjältä vaan etsivät tarvitsemansa tavaran muualta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi seitsemän