Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi jotkut peruuttaa auton parkkiruutuun tai parkkipaikkaan?

Vierailija
03.02.2025 |

ettäkö on nopeampi lähteä? Mutta aikaa menee sohratessa sitä takaperin siihen paikkaan.

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poislähtö turvallisempi. Eikä kukaan mummo kyttää ehtiäkseen tyrkätä ostoskärrynsä tientukkeeksi

Vierailija
42/48 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä katson sellaisen paikan että voin ajaa läpi ettei tarvitse peruuttaa ja on helppo lähteä eteenpäin ajaen.

Tuolla tyylillä on nimikin se on akkaparkki

Mä käytän itse nimitystä blondiparkki, ja ajan usein tällä tavalla itsekin parkkiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parempi kysymys on MIKSI te tulette siihen ihan kylkeen kiinni parkkeeraamaan,vaikka tilaa puolityhjällä parkkialueella olisi muuallakin,voisi jättää siihen väliin edes yhden ruudun jos ei ole ruuhka-aika?! Tämä ilmiö on toistuva ja todella ärsyttävää,kun joudut varomaan kolhimista tai pahimmassa tapauksessa parekkeerataan niin liki ettei ovi edes aukea. 

Miksi et itse parkkeeraa sinne parkkipaikan perälle kun noin viereiset autot ahdistaa? Miksi vaadit että muut parkkeeraa kauas että sinua ei ahdistaa?

Parkkeeraan perälle, mutta sielläkin toisinaan joku ajaa viereen. Itselläni on vanha auto, ja joka kerran kolahtaa kun tyhjällä parkkipaikalla on änkäydytty alle oven mitan päähän viereen 🤭

Vierailija
44/48 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kokemus on että on turvallisempaa peruuttaa tullessa kuin poislähtiessä. Toki muut voi olla erimieltä.

Vierailija
45/48 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi jotkut peruuttaa auton parkkiruutuun tai parkkipaikkaan?

Taidat olla nainen?

Viimeksi kaksi naista kinasteli parkkipaikalla kun oli peruuttanut ruudusta. Eikä ymmärtänyt että peruuttaa on aina maksaja.

Peruuttaja on YLEENSÄ maksaja.  Ei aina.

"Molemmat voidaan todeta syyllisiksi

Riitatilanteilta ei aina vältytä, kun vaikkapa parkkihallissa peruutetaan toista autoa päin tai ovella kolhaistaan parkkinaapuria.

Valitettavasti niin se on. Kun kaksi autoa parkkipaikalla törmää, ei ole aina selvää kumpi on juridisesti ja tieliikennelain mukaan syyllinen ja korvausvelvollinen. Monessa tapauksessa voi käydä niin, että jos poliisi tulee paikalle, niin tilanne meneetasan, eli molemmat maksavat kolhunsa.

Vakuutusyhtiössä joudutaan vastaavasti tekemään samanlaisia päätöksiä, Nieminen kertoo.

Vierailija
46/48 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen surkea parkkeeraaja, etenkin jos pitää peruuttaa ruutuun saatika taskuparkki. On siis minun tapauksessani turvallisinta ja kustannustehokkainta, että ajan etuperin ruutuun. Kortti on ollut 25 vuotta. Ei riitä moti opiskella enää paremmaksi pysäköijäksi, asun maalla ja näitä ruuhkaisempia parkkihalleja tms. joutuu käyttämään ehkä kaksi kerta vuodessa.

Vierailija
47/48 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen surkea parkkeeraaja, etenkin jos pitää peruuttaa ruutuun saatika taskuparkki. On siis minun tapauksessani turvallisinta ja kustannustehokkainta, että ajan etuperin ruutuun. Kortti on ollut 25 vuotta. Ei riitä moti opiskella enää paremmaksi pysäköijäksi, asun maalla ja näitä ruuhkaisempia parkkihalleja tms. joutuu käyttämään ehkä kaksi kerta vuodessa.

Sitä oppii kummasti sen peruuttamisen, kun alkaa opetella. Olin minäkin ennen huono peruuttamaan ja nykyään osaan taskuparkin sekä peruuttamalla menee auto nätisti myös tavalliseen parkkiruutuun. Vielä pitäisi opetella taskuparkki tien vasempaan laitaan, siihen ei vielä ole koordinaatio riittänyt.

-N49

Vierailija
48/48 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helpompi lähteä sitten liikkeelle. Harvemmin joutuu muita autoja väistelemään parkkiruutuun peruuttaessa, mutta sieltä pois peruttaessa useinkin, joten keula edellä lähteminen on turvallisempaakin.

Mä peruutan myös kotona autokatospaikalleni, koska pienessä tilassa pääsee helpommin sitten keula edellä pois kuin peruuttamalla ja edestakas venksalaamalla.

On hyvä peruuttaa vaikka katokseen, ja lähteä keula edellä pois. Mutta jos on tavaraa, kauppakassit takaluukussa, saattaa olla vaikeaa auton ja katoksen seinän välissä touhuta.

Nimenomaan juuri näin.

Kun tulee parkkipaikalle, kokonaistilanteen näkee hyvin turvalliseen peruuttamiseen. Kun lähdet pois keula edellä, taas näkyvyys on hyvä. 

Peruutan myös omakotitaloni pihalle. Lähtiessä pystyy havannoimaan hyvin lapset, pyöräilijät ja koko muun liikenteen.