Miksi jotkut peruuttaa auton parkkiruutuun tai parkkipaikkaan?
ettäkö on nopeampi lähteä? Mutta aikaa menee sohratessa sitä takaperin siihen paikkaan.
Kommentit (48)
Helpompi lähteä sitten liikkeelle. Harvemmin joutuu muita autoja väistelemään parkkiruutuun peruuttaessa, mutta sieltä pois peruttaessa useinkin, joten keula edellä lähteminen on turvallisempaakin.
Mä peruutan myös kotona autokatospaikalleni, koska pienessä tilassa pääsee helpommin sitten keula edellä pois kuin peruuttamalla ja edestakas venksalaamalla.
Taitaa sulla olla sohraamista kun yrität taitella sitä pois ruudustakin
Koska parkista poislähteminen on turvallisempaa keula edellä, kuin perä edellä. Sen taidon oppii kyllä nopeasti.
Yleensä ammattiautoilijat peruuttavat jotta näkee paremmin lähtiessä pysäköintipaikasta pois.
Peruutan aina kun mahdollista. Aina ei ole kun esim. takana tulija estää peruuttamisen tulemalla liian lähelle. Tullessani kaupan parkkikselle näen paljon laajemman alueen, että onko vaikka lapsia autojen välissä ja siksi peruutan.
Näin olen tehnyt jo kohta 40v ja nykyinen autoni peruuttaa tarvittaessa itse ruutuun eli ei mene sohraamiseksi.
Aina on suositeltu, että parkkiin peruutetaan, ihan turvallisuussyistä.
Tyhjässä ruudussa ei ole mitään, mihin törmätä, mutta kun lähdet ruudusta perä edellä, joudut väistämään kaikkia autoja ja ihmisiä siellä takana ja näkymä on monesti todella huono, kun vieressä olevat autot estävät näkymän sinne, minne olet peruuttamassa.
Yleensä puolet parkkialueesta seisoo ja odottaa kun rouva yrittää peruuttaa ruudusta pois. 10cm taakse, 10cm eteen. No ei mahdu vieläkään, hierotaan lisää.
Palomiesparkki on paras ... näkee poislähtiessä paremmin eteen kiihdyttävät minä minä minä ensin perseilijät
Vierailija kirjoitti:
Miksi jotkut peruuttaa auton parkkiruutuun tai parkkipaikkaan?
Taidat olla nainen?
Viimeksi kaksi naista kinasteli parkkipaikalla kun oli peruuttanut ruudusta. Eikä ymmärtänyt että peruuttaa on aina maksaja.
Henkilökohtaisesti aloin pääasiassa peruuttamaan ruutuun, kun kerran hätäpäissäni lähdin ruudusta peruuttamaan ja runttasin yhden väärinpysäköidyn auton oven.
Helpompi peruuttaa mennessä kun näkee tilanteen kuin poistuessa.
Vierailija kirjoitti:
Helpompi lähteä sitten liikkeelle. Harvemmin joutuu muita autoja väistelemään parkkiruutuun peruuttaessa, mutta sieltä pois peruttaessa useinkin, joten keula edellä lähteminen on turvallisempaakin.
Mä peruutan myös kotona autokatospaikalleni, koska pienessä tilassa pääsee helpommin sitten keula edellä pois kuin peruuttamalla ja edestakas venksalaamalla.
Nimenomaan juuri näin.
Kun tulee parkkipaikalle, kokonaistilanteen näkee hyvin turvalliseen peruuttamiseen. Kun lähdet pois keula edellä, taas näkyvyys on hyvä.
Peruutan myös omakotitaloni pihalle. Lähtiessä pystyy havannoimaan hyvin lapset, pyöräilijät ja koko muun liikenteen.
Ruutuun on helpompi peruuttaa ja myös lähteminen on paljon helpompaa etuperin, kun näkee mihin on menossa. En ikimaailmassa haluaisi yrittää peruuttaa pois ruudusta ajoväylälle, kun eihän siinä näe mitään! Siksi aina perä edellä ruutuun.
Mutta tokihan elämästään voi myös tehdä tarkoituksella vaikeampaa, jos niin haluaa. Järkeähän siinä ei ole.
Teen jomminkummin ja osaan. Peruuttaessa ruudusta ei oo kolhuja käyny enkä hinkkaa puoltapäivää.
Toisella puolella on joku tolppa, jonka vuoksi en saisi ovea auki jos menisin keula edellä.
Se on outoa, samaa olen ihmetellyt.
Ymmärrän hyvin, miksi kannattaa peruuttaa ruutuun. Itsellä ei vaan ole sitä taitoa.
Miksi paloautot peruutetaan talliin eikä ajeta keula edellä?