Kaveri on hakenut töitä kuusi vuotta
Kommentit (13)
Voi olla. Pääseekö haastatteluun? Joskus persoona vaan ei sovi yhteen haastattelijoiden persoonien kanssa. Ei välttämättä johdu työtaustasta vaan jos vaikka huokuu vaativuutta vaikka olisi valmis töihin.
Monen vuoden työtauko tietysti voi vaikuttaa myös. Onko CV:ssä mitään lähivuosina?
"Hulluus on sitä, että toistaa yhä uudelleen samaa mutta odottaa silti eri tulosta." - A. Einstein
Jos on ollut yli vuoden työttömänä, työnantajat siirtävät hakemukset automaattisesti ö-mappiin. Ajatellaan, että ihmisessä täytyy olla jotain vikaa, vaikka yleensä on vain huonoa tuuria. Huonoa kierrettä on vaikea katkaista.
Vierailija kirjoitti:
Vaativa ja ilmeisesti jumiutunut, jos tuona aikana ole kouluttautunut lisää.
Tietyssä ikäpisteessä ei lisäkouluttautuminen välttämättä auta enää, kun niitä vuosia tulee sen saman verran lisää.
Mun vertaistukiryhmässä ainakin aikoinaan isopalkkaset insinöörit sano suoraan ettei kannata mennä töihin kun korvaus ylittää reippaasti tarjottavan palkkauksen.
Sitkeä sissi. Tuollaisen kuusi vuotta oli ysärilamassa monelle normitauko. Itsellenikin.
Vanhat opintolainat olivat jo ulosotossa, joten jatko-opiskelu ei ollut mahdollista.
Mä oon hakenut töitä 16 vuotta.. En minä halvalla töitä tee. Joku 11 euron tunti palkka on liian vähän.
Vierailija kirjoitti:
Sitkeä sissi. Tuollaisen kuusi vuotta oli ysärilamassa monelle normitauko. Itsellenikin.
Vanhat opintolainat olivat jo ulosotossa, joten jatko-opiskelu ei ollut mahdollista.
Kohta rytisee taas.
Mää menin osa-aikatöihin 11.75 egen tuntipalkalla koska työ oli kivaa ja halusin tehdä töitä niinku muutkin kunnon ihmiset. Sillähän ei elä mutta onneksi saan työttömyyskorvausta. En tiiä mitä tuun tekeen kun se 300 egen suoja poistuu.
Työtön-- kirjoitti:
Mä oon hakenut töitä 16 vuotta.. En minä halvalla töitä tee. Joku 11 euron tunti palkka on liian vähän.
Mikä olisi realistinen minimipalkka suomeen? Vähintään sen että sillä elää ilman tukia muuten siinä ei ole järkeä. Mä olen alipalkattu koska saan asumistukea. Kela sen laski en minä.
Vaativa ja ilmeisesti jumiutunut, jos tuona aikana ole kouluttautunut lisää.