Täh? Kaksion seinien maalaus maksaa 2000e
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten onnistuu maalaaminen autottomalta yksin asuvalta henkilöltä? Jos 2 seinää pitäisi maalata
Ihan samalla tavalla kuin minulla autottomalla maalarilla. Tarvikkeet reppuun/kestokassiin kaupasta. 2 seinään ei kovin paljoa maalia tarvitse, 3 litran purkit kulkee helposti kassissa/kädessä mukana.
Sillä eroksella, että maalit tuodaan k-raudan kuljetuksella kohteeseen. Tarvikkeet koskaan mukanani. Monilla liikkeillä on kuljetus rahaa vastaan
Entä tikkaat?
Nekin saa kaupasta tilattua.
Itselleni siis työnantaja hoitaa tikkaat, lamput ja isommat koneet työmaalle. Maalit ja uudet tarvikkeet tilaan kaupasta kun olen arvioinut paljonko mitäkin tarvitsee.
Lastat, työvaatteet, telojen varret, hiomatuksi ja jatkovarsi, jatkoroikka kulkee esim. aina kassissa mukanani.
Vierailija kirjoitti:
Kuka tommosia maksaa?Kun voi itse maalata ilmaiseksi.Sen osaa jokainen.
Niinhän sinä luulet. Oletko ikinä maalannut kaksiota? Se on maallikolle monen päivän työ. Siirtele ja suojaa kaikki kalusteet, puhdista seinät, pakkeloi, hio, pohjamaalaa, pintamaalaa mielellään kahteen kertaan.
40 neliön kaksiossa on seinäpinta-alaa jopa 120 neliömetriä ja tämä käsitellään neljään kertaan. Pelkkiin maaleihin menee lähemmäs 500 €. Välineisiin ja suojaukseen satanen.
Toki voi myös tehdä sutta ja sekundaa, mutta siinä menee aika ja raha hukkaan.
Eihän tuo ole edes kallis. Jos siis se koko kaksio eikä vain "seinä".
Itse sen toki tekee halvemmalla, mutta siitä oman vaivan säästämisestähän siinä maksetaan.
Vierailija kirjoitti:
Miten onnistuu maalaaminen autottomalta yksin asuvalta henkilöltä? Jos 2 seinää pitäisi maalata
En ole kyllä autoa ikinä tarvinnut maalaamisessa.
Kalliilta kuulostaa. Mutta vinkki. Hanki itse maalit valmiiksi. Tee suojaukset ja siivoukset. On ihan turhaa maksaa siitä että maalari käy kaupassa ja odottelee maalien sekoittumista. Noi rautakauppojen palvelu kun on nykyään hitaanlaista. Tosiaan kun sä tilaat sä maksat jokasesta toimenpiteestä veroa ja sen päälle vielä alv. Eli maksat veroa veron päälle, niin se nousee ihan järkyttäviin hintoihin. Maalarin palkka on meillä päin 17 euroo, laskutus 45 euroo. Ja maalari maksaa tietenkin omastaan vielä ennakon pidätyksen. Että siitä kun lasket niin ymmärtät miksi mikään ei kannata. Ja se mitä me verorahoilla saadaan, kuukausien jonot terveysoalveluun ja kuoppaisen tiet, niin ymmärtää että joku vetää välistä ja rajusti.
Vierailija kirjoitti:
Malain itse seinät, mulla meni viikko hinta oli noin 150e eli maalit eniten aikaa meni teippauksissa
Bullshit. Et saa tuolla rahalla edes tarvikkeita.
Kela vois maksaa noi maalit ja maalauksen jos vaatii, että kaksiosta muutetaan yksiöön.
Vierailija kirjoitti:
Kela vois maksaa noi maalit ja maalauksen jos vaatii, että kaksiosta muutetaan yksiöön.
Eipä se taida kelalle kuulua miltä seinät näyttävät oli asunto minkä kokoinen tahansa.
käy järkeen, jos ennen maalaamista pitää ensin poistaa vanhat tapetit, pestä ja käsitellä maalattava seinä ja sitten vasta malaus. puhumattakaan esim. lattioiden suojaamisesta
Vierailija kirjoitti:
käy järkeen, jos ennen maalaamista pitää ensin poistaa vanhat tapetit, pestä ja käsitellä maalattava seinä ja sitten vasta malaus. puhumattakaan esim. lattioiden suojaamisesta
vaikka silti, en tarkoita etteikö tuo hinta olisi kallis. kyllähän se on. suomessa on kaikkialla ryöstöhinnat, siksi tämä maa rapistuukin koko ajan eikä kellään ole varaa edes työntekijöitä palkata lisää
Onko maalaaminen sellainen homma, jonka teettämisestä saa hakea verotuksen kotitalousvähennystä? Omavastuun jälkeen 35% tai mitä se nyt tälle vuodelle olikaan.
Jos on 50 e/h, kaksion maalaus veisi 40 h. Ei kuulosta asianmukaiselta. Amatöörillekin riittää 1 pv.
Vierailija kirjoitti:
Onko maalaaminen sellainen homma, jonka teettämisestä saa hakea verotuksen kotitalousvähennystä? Omavastuun jälkeen 35% tai mitä se nyt tälle vuodelle olikaan.
Saa hakea vähennystä. Se vaan on lopulta aika pieni summa jonka tuosta saa verojen muodossa takaisin. Ainakin itsellä ilmalämpöpumpun asennuttaminen oli hiukan pettymys veroilmoitusta täyttäessä (työn osuus 800€).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan samalla tavalla kuin minulla autottomalla maalarilla. Tarvikkeet reppuun/kestokassiin kaupasta. 2 seinään ei kovin paljoa maalia tarvitse, 3 litran purkit kulkee helposti kassissa/kädessä mukana.
Sillä eroksella, että maalit tuodaan k-raudan kuljetuksella kohteeseen. Tarvikkeet koskaan mukanani. Monilla liikkeillä on kuljetus rahaa vastaan
Entä tikkaat?
Tää muija on maalannut ja tapetoinut tuoli korokkeena. Ei saisi olla noin avuton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valtio vie puolet rahoista. Revi siitä. Kannattaa tehdä itse tai teettää pimeänä.
Hälften räcker inte. Färgerna innehåller moms, liksom alla penslar och annat. På bruttolönen kommer socialavgifterna och från den avdras personskatten. Pengarna som du betalar med har utsatts i tur och ordning för moms, socialavgift och personskatt.
Säg att du debiterade dina kunder sammanlagt 10.000 € under en månad inklusive moms och att din arbetsgivare redan har fått sitt. Då ser kalkylen ut såhär:
10.000 € - moms = 7.968 € - socialavgift = 6.129 € - marginalskatt = 3.064 € - målarens moms = 2.442 € - målarens socialavgift = 1.878 € - målarens personskatt = 1.127 €.
Detta är orsaken till att det finska samhället står stilla medan andra gnor på. Det är också därför som ni konstant är på efterkälken.
Att godkänna faktum är visst inte er starka sida? Addera målfärger för tak och golv för en tvåa, så har du lätt 400 € till. Ta sedan spackel, rullar, spatlar, penslar, tejp, plast och andra prylar, så har du minst 100 € till i kostnad. Drar du av det från din nettolön i detta fall så har du 2.564 € kvar. Då målaren är färdig med din två, har den 943 € netto att slösa helt fritt. Din kund betalade fortfarande din arbetsgivare + 10.000 € som på deta sätt har förvandlats till 943 €. Hur många dagar skall någon arbeta för 943 € netto, inklusive arbetsresorna?
ite ku teet nii ei maksa ku maalin hinnan
Vierailija kirjoitti:
Jos on 50 e/h, kaksion maalaus veisi 40 h. Ei kuulosta asianmukaiselta. Amatöörillekin riittää 1 pv.
Se 40h on viikko. Jos tuohon sisältyy vielä firman kate ja tarvikkeet, ei todellakaan ole liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä tikkaat?
Tää muija on maalannut ja tapetoinut tuoli korokkeena. Ei saisi olla noin avuton.
Millähän sellainen jolla ei ole tikkaita ennestään saa verhot laitettua tai ikkunat pestyä. Luovuutta voi käyttää.
Ja jatkan. Mun mieheni maalaa tunnissa yhden makuuhuoneen seinän valkoisesta värilliseksi. Teippaa huolellisesti, minä avustan. Koko makuuhuoneeseen menisi pari tuntia (koska aikansa menee tarvikkeiden laitossa). Kaksio ilman muuta menisi kahteen pekkaan päivässä.
Minulle maksoi 500 euroa kun pyysin kaverimiestä maalamaan pimeesti.