Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Täh? Kaksion seinien maalaus maksaa 2000e

Vierailija
02.02.2025 |

Maalarin tekemänä. Järkyttävä hinta! 

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kela vois maksaa noi maalit ja maalauksen jos vaatii, että kaksiosta muutetaan yksiöön.

Eipä se taida kelalle kuulua miltä seinät näyttävät oli asunto minkä kokoinen tahansa.

Kyllä se kuuluu kun se aiheuttaa laskun vuokralaiselle. Lasku menee ulosottoon ja luottotiedot menee joten näin vuokralainen ei voi maksaa Kelan opintolainoja takaisin. Joten hyvinkin kaatuu Kelan niskaan.

Vierailija
42/67 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten onnistuu maalaaminen autottomalta yksin asuvalta henkilöltä? Jos 2 seinää pitäisi maalata

Ihan samalla tavalla kuin minulla autottomalla maalarilla. Tarvikkeet reppuun/kestokassiin kaupasta. 2 seinään ei kovin paljoa maalia tarvitse, 3 litran purkit kulkee helposti kassissa/kädessä mukana.

Sillä eroksella, että maalit tuodaan k-raudan kuljetuksella kohteeseen. Tarvikkeet koskaan mukanani. Monilla liikkeillä on kuljetus rahaa vastaan 

Entä tikkaat?

Tää muija on maalannut ja tapetoinut tuoli korokkeena. Ei saisi olla noin avuton.

Mä en ylettänyt tuolilta, mutta ruokapöytä kävi hyvin tähän tarkoitukseen. Oli jopa hyvin tilaa tarvikkeille :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

käy järkeen, jos ennen maalaamista pitää ensin poistaa vanhat tapetit, pestä ja käsitellä maalattava seinä ja sitten vasta malaus. puhumattakaan esim. lattioiden suojaamisesta

vaikka silti, en tarkoita etteikö tuo hinta olisi kallis. kyllähän se on. suomessa on kaikkialla ryöstöhinnat, siksi tämä maa rapistuukin koko ajan eikä kellään ole varaa edes työntekijöitä palkata lisää

Så var det redan för ett kvartssekel sedan och ännu sämre har det blivit. Finland är ett fullkomligt u-land där styret stjäl allt och lånar till utöver det med er som gäldenärer. Ta en banan.

Vierailija
44/67 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ap:lla pysy pensseli ja rulla kädessä.

Vierailija
45/67 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kela vois maksaa noi maalit ja maalauksen jos vaatii, että kaksiosta muutetaan yksiöön.

Asunnon omistaja sen maksaa, eli kaupungin vuokra-asunnoissa kaupunki.

Vierailija
46/67 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja jatkan. Mun mieheni maalaa tunnissa yhden makuuhuoneen seinän valkoisesta värilliseksi. Teippaa huolellisesti, minä avustan. Koko makuuhuoneeseen menisi pari tuntia (koska aikansa menee tarvikkeiden laitossa). Kaksio ilman muuta menisi kahteen pekkaan päivässä. 

Minä tapetoin huoneen 7 tunnissa yksin. Hyvä tuli. En ole ammattilainen. Mies maalaa kans  alle 8 tuntiin huoneen

Vierailija
47/67 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laadukas 18litran purkki maalia maksaa yli 200€. Siihen sävytys. Pohjamaali 80€ ja iso purkki kittiä lisäksi 35€. Telat ja varret, jatkovarsi, rahaa ja, hiomapaperia, Siveltimet. Suojapaperi, teippi

Jo pelkkiin tarvikkeisiin uppoaa helposti 500€.

Maalari tulee ensin kuittaamaan. Ehkä saa yhdessä päivässä kuivattimen kanssa tehtyä, jos ei niin menee 2 päivää. Sitten pohjamaali, pintamaali, ehkä 2 kertaa jos sävy. 

Nopeimmillaan menee siis 3 työpäivää, jos kuivumisaikoja noudattaa.

Vaikka henkilö ei koko päivää viettäisikään niin eipä se seuraava kohde varmaan ole vieressä, niin että ehtisi montaa eri kohdetta hoitaa samaan aikaan. Minulla 13v työkokemuksella työntekijänä palkka 21€/h. Sitä en tiedä paljonko yritys laskuttaa, yleensä sotu kerroin 1,7 siihen päälle. 

Eli onhan siinä joo vähän ilmaa välissä, mutta ei siitä ainakaan alle 1000€ pitäisi selvi

Tiedä sitten, minkälainen pommikämppä ap:lla on, mutta lähtökohtaisesti asunnon maalaus on: pyyhi seinältä pölyt, kittaa ja hio pari taulunkoukkukoloa ja vetäise 1 kerros maalia, max 2. Ei tavallisessa asunnossa tarvitse tehdä mitään naalipesuja ja pohjamaalauksia. 

Mutta joo. Tyhmä on se, joka maksaa.

Sama tarvikkeissa. Samoja Tikkurilan maaleja näyttävät remppafirmat käyttävän kuin mitä meille kuluttajille myydään. Ja saavat ne paljon edullisemmin.

Vierailija
48/67 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten onnistuu maalaaminen autottomalta yksin asuvalta henkilöltä? Jos 2 seinää pitäisi maalata

Maalit voi tilata vaikka kotiovelle. Kyllä mun vanhempikin maalasi aikoinaan vaikkei meillä autoa ollu. Jollain kumman keinolla sai maalit kotiin. Oliskos kantamalla tai kärryllä. Mene ja tiedä. On se jännä nykypäivänä miten ihmiset on niin uusavuttomia.

Vierailija
49/67 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ite ku teet nii ei maksa ku maalin hinnan

Målar du med händerna på oputsade och ojämna väggar?

Vierailija
50/67 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laadukas 18litran purkki maalia maksaa yli 200€. Siihen sävytys. Pohjamaali 80€ ja iso purkki kittiä lisäksi 35€. Telat ja varret, jatkovarsi, rahaa ja, hiomapaperia, Siveltimet. Suojapaperi, teippi

Maalari tulee ensin kuittaamaan. Ehkä saa yhdessä päivässä kuivattimen kanssa tehtyä, jos ei niin menee 2 päivää. Sitten pohjamaali, pintamaali, ehkä 2 kertaa jos sävy. 

Vaikka henkilö ei koko päivää viettäisikään niin eipä se seuraava kohde varmaan ole vieressä, niin että ehtisi montaa eri kohdetta hoitaa samaan aikaan. Minulla 13v työkokemuksella työntekijänä palkka 21€/h. Sitä en tiedä paljonko yritys laskuttaa, yleensä sotu kerroin 1,7 siihen päälle. 

Eli onhan siinä joo vähän ilmaa välissä,

Moni haluaa täyshimmeät seinät. Voit ihan itse googlata harmony maalin hinnat. Siinä maalissa ei ole rautakauppoilla mojtas euroa katetta josta tinkiä, vaikka kuinka olisi yritysasiakas 

T. K-raudassa töissä.

Vierailija
51/67 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli onhan siinä joo vähän ilmaa välissä,

Sama tarvikkeissa. Samoja Tikkurilan maaleja näyttävät remppafirmat käyttävän kuin mitä meille kuluttajille myydään. Ja saavat ne paljon edullisemmin.

Finns det ännu några cp:n som köper av krigets sponsor? 

Vierailija
52/67 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mistäs ne kaupungin rahat tulee? Valtiolta. 

Vierailija
53/67 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka tommosia maksaa?Kun voi itse maalata ilmaiseksi.Sen osaa jokainen.

No haloo, kyllä sen näkee kun on itse maalattu tai ammattilaisen maalaama, toki jossain vuokra kasarmissa kelpaa oma suhmurointi, mutta laatu maksaa.

Vierailija
54/67 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ite ku teet nii ei maksa ku maalin hinnan

Målar du med händerna på oputsade och ojämna väggar?

Kyllähän meillä nyt pensselit on valmiina edellisestä urakasta, tååpe.

Vierailija
55/67 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aattelit ihan vaan suikilla selvitä?

Vierailija
56/67 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla omistusasunto vai vuokra-asunto ap?

Vuokra-asunnossa (kaupungin) sain maalit vuokranantajan maksamana. Itse maalasin.

Yhdestä asunnosta vaihdoin toiseen vuokra-asuntoon, niin vuokranantajan edustaja kävi kysymässä haluammeko itse maatata asunnossa lähtiessämme. En tietenkään halunnut. Sehän on vuokranantajan homma ja olikin. 

Mitään laskua ei tullut perässä.

Tämä Espoon kruunussa.

Vierailija
57/67 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 tunnin työ kaksion maalaus. 

Ps. Mulle jää palkkaa työstä verojen ja kulujen jälkeen 93,9€

T. Ihan oikea maalari

Vierailija
58/67 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mistäs ne kaupungin rahat tulee? Valtiolta. 

Normaalisti kaupungin vuokra-asunnoissa asuvat maksavat kuukausittain vuokraa asumisesta. Siihen sisältyy hoitovuokra myös. Se kerryttää vuokranantajan  kassaa, josta maksetaan huollot ja maalit.

Vierailija
59/67 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

käy järkeen, jos ennen maalaamista pitää ensin poistaa vanhat tapetit, pestä ja käsitellä maalattava seinä ja sitten vasta malaus. puhumattakaan esim. lattioiden suojaamisesta

vaikka silti, en tarkoita etteikö tuo hinta olisi kallis. kyllähän se on. suomessa on kaikkialla ryöstöhinnat, siksi tämä maa rapistuukin koko ajan eikä kellään ole varaa edes työntekijöitä palkata lisää

Så var det redan för ett kvartssekel sedan och ännu sämre har det blivit. Finland är ett fullkomligt u-land där styret stjäl allt och lånar till utöver det med er som gäldenärer. Ta en banan.

tunge itse banaanisi vaikka takapuoleesi ja opettele keskustelemaan kunnioittavasti

Vierailija
60/67 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli onhan siinä joo vähän ilmaa välissä, mutta ei siitä ainakaan alle 1000€ pitäisi selvi

Eihän niitä tarpeita tarvi joka kerta uusia ostaa -))))?