Täh? Kaksion seinien maalaus maksaa 2000e
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla omistusasunto vai vuokra-asunto ap?
Vuokra-asunnossa (kaupungin) sain maalit vuokranantajan maksamana. Itse maalasin.
Yhdestä asunnosta vaihdoin toiseen vuokra-asuntoon, niin vuokranantajan edustaja kävi kysymässä haluammeko itse maatata asunnossa lähtiessämme. En tietenkään halunnut. Sehän on vuokranantajan homma ja olikin.
Mitään laskua ei tullut perässä.
Tämä Espoon kruunussa.
Itse sovin vuokraisännän kanssa et maalaan kaksi huonetta ja jätän yhden kuukauden vuokran maksamatta. Hän antoi luvan ostaa tarvikkeet ja vähensin summat seuraavasta vuokrasta. Minä jopa ehdotin maalaustarpeesta. Miksi ihmeessä maalaatte ilmaiseksi toisten asuntoja?
Vierailija kirjoitti:
Ja jatkan. Mun mieheni maalaa tunnissa yhden makuuhuoneen seinän valkoisesta värilliseksi. Teippaa huolellisesti, minä avustan. Koko makuuhuoneeseen menisi pari tuntia (koska aikansa menee tarvikkeiden laitossa). Kaksio ilman muuta menisi kahteen pekkaan päivässä.
Ette putsaa niitä seiniä mitenkään? Et kittaile mitään, kaikki on täysin sileää ennestään? Odottele kittausten kuivumista ja hiomista ja hiomapölyjen poistoa? Nuo esityöt ja suojaamiset on minusta se hankalin ja aikaa vievin osuus koko maalausrempasta. Itse maalaus sujuu paljon nopeammin, mutta kun laittelee monta kerrosta maalia ja odottelee sen kuivumista ennen uutta kerrosta, niin sekin vie aikaa.
Epäilyttää, että ole sellainen tee-se-itse maalari, joka oli maalannut meidän edellisen asunnon keittiön ilmastointiventtiilin päältä, alla oli oli kaikki rasvapölyt. Maalilla, mikä ei muutenkaan pysyisi tuollaisen metallin päällä. Olihan se samanvärinen koko muun seinän kanssa, mutta se maali hilseili sieltä sitten. Eikä ole ainoa kerta, milloin olen nähnyt samalla lailla maalattuja ilmastointiventtiileitä.
Olen itse vuokranantajakin ja alussa annoin vuokralaisten maalata seinät halutessaan, mutta ajan kanssa on käynyt ilmi, että kukaan, joka on sanonut osaavansa homman ei ole sitä osannut ja ne, jotka eivät ole osanneet, niin jälkikin on ollut sellaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuokra-asunnossa (kaupungin) sain maalit vuokranantajan maksamana. Itse maalasin.
Yhdestä asunnosta vaihdoin toiseen vuokra-asuntoon, niin vuokranantajan edustaja kävi kysymässä haluammeko itse maatata asunnossa lähtiessämme. En tietenkään halunnut. Sehän on vuokranantajan homma ja olikin.
Tämä Espoon kruunussa.
Itse sovin vuokraisännän kanssa et maalaan kaksi huonetta ja jätän yhden kuukauden vuokran maksamatta. Hän antoi luvan ostaa tarvikkeet ja vähensin summat seuraavasta vuokrasta. Minä jopa ehdotin maalaustarpeesta. Miksi ihmeessä maalaatte ilmaiseksi toisten asuntoja?
Paljonko vähensit vuokrasta työstä jonka teit?
200 olisi jollain tavalla järkevä hinta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä Espoon kruunussa.
Paljonko vähensit vuokrasta työstä jonka teit?
Sain vähentää koko seuraavan kuun eli 720 euroo, ja seuraavasta kuusta tarvikkeita jotain 240 euroaa. Kaikki droput ulos ja tasoitteluahan se oli ennen maalausta.
Maksettiin 2000e pimeänä muutama vuosi sitten 100 neliön rivarin maalauksesta ammattimaalaajalle. Kallista oli, mutta työn jälki upea.