Täh? Kaksion seinien maalaus maksaa 2000e
Kommentit (86)
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla omistusasunto vai vuokra-asunto ap?
Vuokra-asunnossa (kaupungin) sain maalit vuokranantajan maksamana. Itse maalasin.
Yhdestä asunnosta vaihdoin toiseen vuokra-asuntoon, niin vuokranantajan edustaja kävi kysymässä haluammeko itse maatata asunnossa lähtiessämme. En tietenkään halunnut. Sehän on vuokranantajan homma ja olikin.
Mitään laskua ei tullut perässä.
Tämä Espoon kruunussa.
Itse sovin vuokraisännän kanssa et maalaan kaksi huonetta ja jätän yhden kuukauden vuokran maksamatta. Hän antoi luvan ostaa tarvikkeet ja vähensin summat seuraavasta vuokrasta. Minä jopa ehdotin maalaustarpeesta. Miksi ihmeessä maalaatte ilmaiseksi toisten asuntoja?
Vierailija kirjoitti:
Ja jatkan. Mun mieheni maalaa tunnissa yhden makuuhuoneen seinän valkoisesta värilliseksi. Teippaa huolellisesti, minä avustan. Koko makuuhuoneeseen menisi pari tuntia (koska aikansa menee tarvikkeiden laitossa). Kaksio ilman muuta menisi kahteen pekkaan päivässä.
Ette putsaa niitä seiniä mitenkään? Et kittaile mitään, kaikki on täysin sileää ennestään? Odottele kittausten kuivumista ja hiomista ja hiomapölyjen poistoa? Nuo esityöt ja suojaamiset on minusta se hankalin ja aikaa vievin osuus koko maalausrempasta. Itse maalaus sujuu paljon nopeammin, mutta kun laittelee monta kerrosta maalia ja odottelee sen kuivumista ennen uutta kerrosta, niin sekin vie aikaa.
Epäilyttää, että ole sellainen tee-se-itse maalari, joka oli maalannut meidän edellisen asunnon keittiön ilmastointiventtiilin päältä, alla oli oli kaikki rasvapölyt. Maalilla, mikä ei muutenkaan pysyisi tuollaisen metallin päällä. Olihan se samanvärinen koko muun seinän kanssa, mutta se maali hilseili sieltä sitten. Eikä ole ainoa kerta, milloin olen nähnyt samalla lailla maalattuja ilmastointiventtiileitä.
Olen itse vuokranantajakin ja alussa annoin vuokralaisten maalata seinät halutessaan, mutta ajan kanssa on käynyt ilmi, että kukaan, joka on sanonut osaavansa homman ei ole sitä osannut ja ne, jotka eivät ole osanneet, niin jälkikin on ollut sellaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuokra-asunnossa (kaupungin) sain maalit vuokranantajan maksamana. Itse maalasin.
Yhdestä asunnosta vaihdoin toiseen vuokra-asuntoon, niin vuokranantajan edustaja kävi kysymässä haluammeko itse maatata asunnossa lähtiessämme. En tietenkään halunnut. Sehän on vuokranantajan homma ja olikin.
Tämä Espoon kruunussa.
Itse sovin vuokraisännän kanssa et maalaan kaksi huonetta ja jätän yhden kuukauden vuokran maksamatta. Hän antoi luvan ostaa tarvikkeet ja vähensin summat seuraavasta vuokrasta. Minä jopa ehdotin maalaustarpeesta. Miksi ihmeessä maalaatte ilmaiseksi toisten asuntoja?
Paljonko vähensit vuokrasta työstä jonka teit?
200 olisi jollain tavalla järkevä hinta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä Espoon kruunussa.
Paljonko vähensit vuokrasta työstä jonka teit?
Sain vähentää koko seuraavan kuun eli 720 euroo, ja seuraavasta kuusta tarvikkeita jotain 240 euroaa. Kaikki droput ulos ja tasoitteluahan se oli ennen maalausta.
Jos etsit luotettavaa maalaria tai maalausliikettä, joka tekee työn itse ja huolella, kannattaa katsoa tämä sivu: Siivousmaalaus.fi
.
Sivuston takana on Markus, joka tekee kaikki maalaustyöt, sisämaalaukset ja kotisiivoukset itse ei aliurakoitsijoita, vaan yksi tekijä, joka hoitaa työn alusta loppuun.
Sivuilta löytyy tarkat hinnat, esimerkkikohteita ja paljon tietoa siitä, miten maalaus oikeasti tehdään kestävästi ja siististi.
Palvelut kattavat mm. seinien maalaus, sisäkaton maalaus, listojen ja karmien maalaus sekä kodin siivoukset.
Toimii Hämeenlinnan, Hyvinkään, Riihimäen ja muun Etelä-Suomen alueella.
Työn jälki on siistiä ja hinnoittelu selkeää ei piilokuluja, vaan rehellistä työtä.
Linkityksien takia vain...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on 50 e/h, kaksion maalaus veisi 40 h. Ei kuulosta asianmukaiselta. Amatöörillekin riittää 1 pv.
Se 40h on viikko. Jos tuohon sisältyy vielä firman kate ja tarvikkeet, ei todellakaan ole liikaa.
Juurikin koko viikon työ kaksiossa jos on tapetin poistoa, keittiöstä pestävä rasvat pois, paklattavaa ja hiottavaa, pohjaus, väli- ja pintamaali suojauksia ja siisvousta unohtamatta. Ammattilaiselta siis, kotisuhareiden jälki ei aina kestä lähempää tarkastelua.
Vierailija kirjoitti:
Maalaan 1500 eurolla. Anna numero niin otan yhteyttä.
maalaan 1499 eurolla
Vierailija kirjoitti:
Miten onnistuu maalaaminen autottomalta yksin asuvalta henkilöltä? Jos 2 seinää pitäisi maalata
Ei siihen maalaamiseen autoa tarvitse. Kävelin maalikauppaan ja takaisin kotiin. Maalasin ihan ilman autoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten onnistuu maalaaminen autottomalta yksin asuvalta henkilöltä? Jos 2 seinää pitäisi maalata
Ihan samalla tavalla kuin minulla autottomalla maalarilla. Tarvikkeet reppuun/kestokassiin kaupasta. 2 seinään ei kovin paljoa maalia tarvitse, 3 litran purkit kulkee helposti kassissa/kädessä mukana.
Sillä eroksella, että maalit tuodaan k-raudan kuljetuksella kohteeseen. Tarvikkeet koskaan mukanani. Monilla liikkeillä on kuljetus rahaa vastaan
Entä tikkaat?
Tikkaat haetaan kaupasta. Ei siihen autoa tarvita jos yhtään minkäänlainen julkinen liikenne alueella on olemassa.
Sitä paitsi kenellä ei muka ole kotona jo tikkaita valmiina? Mä käytän niitä vähintään joka kuukausi johonkin, oli yksi ensimmäisiä asioita jotka kotiini hankin. Ilman autoa.
Onhan toi kyllä naurettavaa. Järkevämpi hinta olisi pari sataa... Kannattaa maalata itse.
Vierailija kirjoitti:
Kaksioitakin on kaiken kokoisia. Itse oon asunut yli 70m2 kaksiossa. Mutta onhan noita 40m2 kaksioita olemassa. Että ihan vaan tuo sun aloitus ei nyt avaa sitä, onko hinta kohtuullinen vai ei.
Eikä asuinneliöistä tiedä maalattavia neliöitä, ne voivat vaihdella aika paljon saman kokoisissa huoneistoissakin. Lattian ja katon pinta-alan se kertoo aika hyvin, ei muuta.
Vierailija kirjoitti:
Onhan toi kyllä naurettavaa. Järkevämpi hinta olisi pari sataa... Kannattaa maalata itse.
Mistä saat edes maalin tuohon hintaan?
Vierailija kirjoitti:
Jos etsit luotettavaa maalaria tai maalausliikettä, joka tekee työn itse ja huolella, kannattaa katsoa tämä sivu: Siivousmaalaus.fi
.
Sivuston takana on Markus, joka tekee kaikki maalaustyöt, sisämaalaukset ja kotisiivoukset itse ei aliurakoitsijoita, vaan yksi tekijä, joka hoitaa työn alusta loppuun.
Sivuilta löytyy tarkat hinnat, esimerkkikohteita ja paljon tietoa siitä, miten maalaus oikeasti tehdään kestävästi ja siististi.
Palvelut kattavat mm. seinien maalaus, sisäkaton maalaus, listojen ja karmien maalaus sekä kodin siivoukset.
Toimii Hämeenlinnan, Hyvinkään, Riihimäen ja muun Etelä-Suomen alueella.
Työn jälki on siistiä ja hinnoittelu selkeää ei piilokuluja, vaan rehellistä työtä.
Linkityksien takia vain...
Eikö kauppa käy?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä saat edes maalin tuohon hintaan?
Parilla sadalla saa valkoiset perusmaalit kaksioon. Totesinkin että järkevämpi hinta. Koko maa on ksessa näiden hintojen takia. Ja sitten valitetaan, miksi on korkeat vuokrat ja mitään ei jää käteen. No tottahan on, kun remontoi maksaa älyttömiä summia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maalaan 1500 eurolla. Anna numero niin otan yhteyttä.
maalaan 1499 eurolla
Tarjoudun tekemään työn 1498,99€ hintaan.
Minä olen maalannut itse taloni sisäseiniä. Helppoahan se olisi jos vaan alkaisi sutimaan maalia seinään, mutta ensin pitää irrottaa listat (ja maalata nekin tai ostaa uudet, leikata ne oikeaan mittaan ja seinien maalauksen jälkeen naputella kiinni), pitää irrottaa sähkörasiat, suojata lattiat. Ja jos on huonekalut paikoillaan, niin niitä pitää suojata ja siirrellä. Kaikki pienet taulunreiät pitää tasottaa ja paklata tasaiseksi. Sitten vasta aletaan harkitsemaan maalausta. Ja kun vihdoin on saatu maalit seinään, niin sitten pitää ottaa lattiansuojat pois ja siivota kaikki paikat. Ja ne maalausvehkeet pitää myös putsata. Ja tosiaan ne jalkalistat pitää malttaa kontata takaisin paikoilleen. Suomi on puolillaan kämppiä, missä jalkalistat on omatoimirempan jälkeen "vaiheessa".
Juu on helppo nakki...
Jos remppamiehellä on y-tunnus ja saat kuitin, niin työn osuuden voit laittaa verotukseen kotitalousvähennykseen.
Maksettiin 2000e pimeänä muutama vuosi sitten 100 neliön rivarin maalauksesta ammattimaalaajalle. Kallista oli, mutta työn jälki upea.