Kuopio ja kuopiolaiset!
Mikä alue olisi hyvä lasten kanssa? Turvallinen ja viihtyisä?
Töiden vuoksi on muutettava kevään aikana Kuopioon. Olen asunut oman lapsuuteni pohjoisemmassa ja pienessä kunnassa joka on ollut todella turvallinen paikka asua. Eli näin junttina jännittää lasten vuoksi muuttaa noin isoon kaupunkiin.
Tähän varmaan tulee muka hauskoja kommentteja, mutta toivoisin että edes osa olisi asiallisia ja joku kertoisi minne ei kannata muuttaa ja mikä olisi ok. Mitkä koulut hyviä lapsille jne.
Kommentit (112)
Vierailija kirjoitti:
Onko totta, että Kuopiossa on hyvännäköisiä naisia? Minulla on sellainen käsitys.
Täällä on savolaisia persniskoja, niska kun loppuu niin per*e alkaa.
Voi hyvänen aika jos joku Kuopioon muutto jännittää "kun on niin iso kaupunki" :D
No jännityksensä kullakin.
Ei kai Kuopiossa varsinaisesti paskoja alueita ole. Ongelmat keskittyy usein Niiralan kulman vuokrataloihin ja niitä nyt on siellä ja täällä. Toki nykyään näyttää olevan tapana että narkomaanit menee keskustaan sekoilemaan, mutta se on muuallakin sama juttu.
Riippuu siis mitä hakee. Niirala on melko kiva paikka omasta mielestäni.
No Kuopiossa ei tarvitse jännittää. Paikalliset ovat niin juntteja kuin olla ja voivat, moni on syntynyt savon pikkukunnissa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puijonlaaksosta en ole kuullut negatiivista, sinnepäin itse suuntaan ehkä lähitulevaisuudessa. Muuten riippuu enemmän ketä sattuu naapureiksi kuin asuinalueesta itsestään, asun nyt alueella jota jotkut levottomaksikin väittävät mutta kun lähibaari lopetti aikaa sitten niin rauhallista täälläkin on.
Montakos vuotta se Karhunpesä on ollut kiinni?
T: Entinen kuopijolaenen
Se on auki vieläkin. Petoselle en ekana muuttaisi, lapsi perheelle se olis mullakin saaristokaupunki. Moni myös muuttaa Siilinjärvellä ja käy töissä sieltä käsin. Halvemmat asunnot. Sulkeneista pubeista tulis Julkulan Ullan Krouvi mieleen, mutta on niitä muutakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan ensi alkuun:
Se on KuopiJo ja kuopiJolaiset.
Kuopiolaiset ovat kyllä tyhmiä juntteja, mutta ettekö oikeasti ymmärrä, että kaikki eivät puhu eivätkä edes halua puhua murrettanne?
Äläpä höpäjä. Minäkin puhun melkein Savon murretta, vaikka asun Oulussa. Sitä puhuu puoli Suomea.
Vierailija kirjoitti:
Vieläkö Petosella on huono maine?
Petonen on aika iso paikka ja siellä on kaikenlaista kaupungin vuokrataloista kunnon lukaaleihin. En ole koskaan oikein käsittänyt tätä Petos-pelkoa. Joku hikinen Pyörönkaari Nikun paskataloineen saattaa olla joskus levoton, mutta muutenhan koko kaupunginosa on täysin unelias ja rauhallinen ja tylsä. Enemmän niitä nistejä pyörii keskustassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko totta, että Kuopiossa on hyvännäköisiä naisia? Minulla on sellainen käsitys.
Täällä on savolaisia persniskoja, niska kun loppuu niin per*e alkaa.
Persjalkanen pittää olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä Kuopijjossa voi tehdä työkseen? Mille alalle kannattaa ryhtyä, että siellä pärjää?
Yliopistoproffa.
Uh, liian hapokasta minulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saaristoon. Mutta maisemat nostavat asuntojen hintaa sadalla tonnilla.
Nihin vtun saaristoon??? Saaristossa on vain kesämökkejä, ja niihin pääsee vain vedellä kesäisin.
Tarkoittaa varmaan Saaristokaupunkia. Se on kylläkin hyvätuloisten kaupunginosa.
Lähes asunnot siellä ovat omistusasuntoja. Vuokra-asuntoja vain hyvin vähän.
Alueella ei myöskään ole juottoloita. Ei pubeja, baareja eikä siis juoppoja eikä alkiksia katukuvassa näy.
Mutta eipä ole sen puoleen myöskään pizzeriaa, eikä muutakaan ruokapaikkaa.
Turvallinen lähilö lapsiperheille ja iäkkäille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan ensi alkuun:
Kuopiolaiset ovat kyllä tyhmiä juntteja, mutta ettekö oikeasti ymmärrä, että kaikki eivät puhu eivätkä edes halua puhua murrettanne?
Äläpä höpäjä. Minäkin puhun melkein Savon murretta, vaikka asun Oulussa. Sitä puhuu puoli Suomea.
Minä muutin Oulusta Savvoon ja luulevat paikalliseksi😉
Keskustan liikennesuunnittelu on per*eestä samoin liikennevalojen "vihreäaalto", Kuopiossa se on punainenaalto
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan ensi alkuun:
Minä muutin Oulusta Savvoon ja luulevat paikalliseksi😉
Vähän tarvii vain lisätä viäntämistä, niin alkaa olla lähellä savoa. Muuten moni piirre on jo valmiiksi sama Oulun ja Savob murteissa.
Vierailija kirjoitti:
Onko Kuopiossa homobaaria?
Tuskin. En usko että kaupunki on siihen valmis. Täynnä persuja..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kai siellä pakko olla, oli persuja tai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä Kuopio ja pohjois-Savo on keskustapuoleen kovaa ydintä, Oulu ja pohjois-Pohjanmaa on toinen, vielä kovempi ydin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä Kuopio ja pohjois-Savo on keskustapuoleen kovaa ydintä, Oulu ja pohjois-Pohjanmaa on toinen, vielä kovempi ydin
Keskusta uuteen nousuun!
Olen alkanut kepun kannattajaksi ihan vain siksi, että se on ainoa keino syrjäyttää persuuntunut kokoomus.
Päiväranta on hyvä paikka asua, palvelut on lähellä. Eli on aika uusi koulu jossa voi käydä eskarista yläasteelle, on päiväkoti, löytyy pikkukauppa Sale ja sitten iso Cittari josta löytyy apteekki ja alko ym. Toimiva joukkoliikenne, ja mikä parasta hyvät hiihto ja lenkkimaastot.
Vierailija kirjoitti:
Kuopiolaiset ovat heteroita. Perse rassataan vain suihkussa kun puhdistaudutaan. Nuo homojen hommoilut on Helsinkiläisten hommia.
Ei ole. Kalakukko on.