Kuopio ja kuopiolaiset!
Mikä alue olisi hyvä lasten kanssa? Turvallinen ja viihtyisä?
Töiden vuoksi on muutettava kevään aikana Kuopioon. Olen asunut oman lapsuuteni pohjoisemmassa ja pienessä kunnassa joka on ollut todella turvallinen paikka asua. Eli näin junttina jännittää lasten vuoksi muuttaa noin isoon kaupunkiin.
Tähän varmaan tulee muka hauskoja kommentteja, mutta toivoisin että edes osa olisi asiallisia ja joku kertoisi minne ei kannata muuttaa ja mikä olisi ok. Mitkä koulut hyviä lapsille jne.
Kommentit (112)
Vierailija kirjoitti:
Kuopiossa törmäät päivittäin venäläisiin, joten Kuopio on = Luopio.
Jyrki Katainen on mm. kotoisin kyseiseltä seudulta.
Käteinen on Siilinjärveltä.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on venäläisiä työkavereinakin. Hullu johto ei saa minua yksilöitä tuomitsemaan. Veikkaan että moni on sieltä lähtenyt juurikin siksi.
Millainen alue on Neulamäki tai Rypysuo?
Molemmat kuulostaa ainakin kamalalta.
Ja olikohan joku Inkilänmäki myös?
Kuopio on kiva kaupunki, mutta autolla pyörittäminen isoimmmissa ostoskekuksissa ei ole kovin mukavaa. Onneksi ruokaa voi nykyään osaa kotiovelle jopa ihan ruokakaupoista.
Vierailija kirjoitti:
Onko totta, että Kuopiossa on hyvännäköisiä naisia? Minulla on sellainen käsitys.
On ne nuorena hyvännäköisiä pääsääntöisesti. Mutta eri tavalla kuin länsisuomalaiset pitkänaamat. Tätiytyvät ja pulskistuvat kyllä kiitettävästi kolmenkympin jälkeen. Toisaalta pyöreät kasvonpiirteet eivät saa näyttämään hevoselta vanhemmiten. Valintoja, valintoja...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niirala kuulostaa nimen perusteella narkkien alueelta, mutta nimi voi johtaa harhaan.
Miksi kuulostaa?
Ja joo ei missään nimessä ole mitään narkkialuetta, vaan enimmäkseen rintamamiestaloja.
Yhdistän nimen sukunimeen Niiranen. Ei ole muuta syytä.
Vierailija kirjoitti:
Puijonlaaksosta en ole kuullut negatiivista, sinnepäin itse suuntaan ehkä lähitulevaisuudessa. Muuten riippuu enemmän ketä sattuu naapureiksi kuin asuinalueesta itsestään, asun nyt alueella jota jotkut levottomaksikin väittävät mutta kun lähibaari lopetti aikaa sitten niin rauhallista täälläkin on.
Montakos vuotta se Karhunpesä on ollut kiinni?
T: Entinen kuopijolaenen
Vieläkö Golden Rax on pystyssä ja pepperonipizza?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käteinen on Siilinjärveltä.
Siilinjärvi oli kai ennen Siitinjärvi. Nimi saattaa liittyä saamen kielen sanaan, joka on suomeksi seita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko totta, että Kuopiossa on hyvännäköisiä naisia? Minulla on sellainen käsitys.
On ne nuorena hyvännäköisiä pääsääntöisesti. Mutta eri tavalla kuin länsisuomalaiset pitkänaamat. Tätiytyvät ja pulskistuvat kyllä kiitettävästi kolmenkympin jälkeen. Toisaalta pyöreät kasvonpiirteet eivät saa näyttämään hevoselta vanhemmiten. Valintoja, valintoja...
Asiantuntijan vastaus. Itsekin olen huomannut saman eron, että savolaisilla on kauniit kasvot.
Vierailija kirjoitti:
Vieläkö Golden Rax on pystyssä ja pepperonipizza?
On se. Ja pahan makuinen lasagne.
Mitä Kuopijjossa voi tehdä työkseen? Mille alalle kannattaa ryhtyä, että siellä pärjää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei ja tervetuloa Kuopioon :)
On meillä liikennevalot, se helpottaa isossa kaupungissa kulkemista. En nimittäin itse uskaltanut alussa ylittää katuja, vaan lähdin yli vain silloin kun joku toinen meni yli :D
Kuopiossa on nykyään surullisesti huumeongelma todella näkyvä keskustassa. Siellä kuleksii ihan keskellä päivää päihdeongelmaisia kuseksimassa, huutelemassa ja aiheuttamassa harmia. Kaupungintalon pihallakin on huumeruiskuja. Ei ole Kuopio entisensä.
Sanoisin, että tärkeintä on pysyä omissa hyvissä piireissä ja vaihtaa kadun puolta tarvittaessa.
Pakkohan sinun on totuttautua muka-hauskuuteen ja ryhtyä viäntämään muka-hauskaa itsekin, jos aiot sopeutua.
Höpöhöpöhöpö. Ei ole yhtään sen enempää,kuin muuallakaan. Turvallinen ja rauhallinen kaupunki.
Terveisin Helsingin gettoalueelta Kuopioon muuttanut, ja erittäin tyytyv
Mikä on Helsingin gettoalue? Suomessa se ei ainakaan ole, koska Suomessa ei ole gettoja.
Näen ylhäällä Savon taivaan
Ja alhaalla Kallaveen
Läpi pilvien tieni raivaan
Lemmen eteiseen
Lentää Kalakukko Airways
Mua lennättää
Tahdon ennättää
Eikös se Savonlinnassa sen pariskunnan mur hannut kaksoissurmaaja asunut juuri Puijonlaaksossa, niissä korkeissa taloissa?
Vierailija kirjoitti:
Mitä Kuopijjossa voi tehdä työkseen? Mille alalle kannattaa ryhtyä, että siellä pärjää?
Yliopistoproffa.
Vierailija kirjoitti:
Ihan ensi alkuun:
Se on KuopiJo ja kuopiJolaiset.
Kuopiolaiset ovat kyllä tyhmiä juntteja, mutta ettekö oikeasti ymmärrä, että kaikki eivät puhu eivätkä edes halua puhua murrettanne?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan ensi alkuun:
Se on KuopiJo ja kuopiJolaiset.
Kuopiolaiset ovat kyllä tyhmiä juntteja, mutta ettekö oikeasti ymmärrä, että kaikki eivät puhu eivätkä edes halua puhua murrettanne?
Kuopio on fiksu ja jämpti kasvukeskus. Naiset on kommeita ja miehillä kalut runsaspermaisia!
Kuopiossa pitäisi tehdä valtatien oikaisu Joensuuhun päin. Lyhenisi matka noin 10 kilsalla.
Mutta 125000 asukasta. Tosin siitä kiittäminen kuntaliitoksia, mutta olihan siellä lähes satatuhatta ilmankin.
Muutenkin moottoritietä vois jatkaa molempiin suuntiin.
Ainiin ja se futisstadion kaupunkiin.