Miksi pitäisi tietää toisen body count?
Minä en edes muista omaani. Jos joku sitä kysyy niin rehellisesti en osaa sanoa montako kun en muista. Meni joskus vähän lujaa eron jälkeen ja ennen kuin ensimmäisen suhteeni löysin.
Miksi siis pitäisi tietää toisenkaan? Miksi se on niin tärkeää joillekin? Eikö ihmisillä saa olla menneisyyttä ja tekeekö se ihmisistä jotenkin huonompia jos on ollut aktiivinen.
Kommentit (351)
Vierailija kirjoitti:
Ette te naisetkaan kelpuuttaisi aikuisena kokematonta miestä. Kokematon mies taas ei henkisesti kestä sitä että naisella on ollut paljon kumppaneita.
Sinäpä sen sanoit. Kokematon mies alkaa tuntea katkeruutta naista kohtaan, ja parisuhteen kynnyksellä utelee asiattomuuksia. Onko ihme, jos jotkut naiset karttavat tällaisia miehiä? Kokemattomuus ei itsessään ole monelle ongelma, vaan vääristynyt tai suorastaan häiriintynyt kuva naisista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enemmän kumppaneita = suhteellisesti suurempi mahis, että omaa herpeksen, tippurin tai jonkun muun kivan kumppanin.
Tätä ei voi kiistää.
Se on tietysti totta, mutta testeissä kannattaa käydä silloinkin, vaikka toisen suhdehistoria olisi vain yksi vakisuhde henkilön kanssa, jolle itsekin oli ensimmäinen. Kaikki muu selviää testillä paitsi valitettavasti herpes.
Hpv:kin testaaminen on vähän niin ja näin.
Kyllä siihen testit on olemassa.
Virus voi jäädä piilevänä kehoon.
Käytä aina kumia seksissä, eikö tämä ratkaisisi ongelmasi?
Vierailija kirjoitti:
On todella hyvä, että täällä ollaan tietoisia seksitaudeista ja huolellisia ja varovaisia niiden suhteen, mutta nyt tuntuu joillain menevän melkein vainoharhaisen hysterian puolelle. Sen sijaan, että yritätte laskea todennäköisyyksiä päätellen jotain kumppanin seksihistoriasta, kannattaa ennen seksiä käydä testeissä. Jos tuntuu, että silti pelottaa liikaa, niin ettekö sitten voisi seksissä aina käyttää kondomia ja suuseksisuojaa, tai harrastaa esim. enemmän molemmin puolin tyydyttämistä käsin? Limakalvokontaktien välttäminen on varma tapa välttyä tartunnoilta. Mutta tuntuu kyllä, että menee tautipelko jo vähän yli joillain, tämän ketjun perusteella. Ehkä seksiä ei kannata harrastaa, jos sen näkee noin uhkaavana asiana.
On se varmasti pelottava asia, kun kokemusta ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon ymmärtänyt, että naiseen jää oikeasti joku biologinen jälki useista kumppaneista.
Siis seksissähän vaihtuu eritteitä ja eri miesten spermat tavallaan "jättävät jälkensä".
Kuka nainen haluaa monen eri miehen spermat sisäänsä? Hyi.
Sitten kun pääsee niin villille tasolle, että nainen kantaa lasta jolla puolet geeneistä vieraita. Että mikä riski se on koko sen ajan, jatkosta puhumattakaan. Ihan terveydenkin kannalta.
Älä viitsi kenkkuilla yksinkertaiselle, ei se sitä ymmärrä kuitenkaan! Ja ekalle, olet ymmärtänyt väärin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enemmän kumppaneita = suhteellisesti suurempi mahis, että omaa herpeksen, tippurin tai jonkun muun kivan kumppanin.
Tätä ei voi kiistää.
Se on tietysti totta, mutta testeissä kannattaa käydä silloinkin, vaikka toisen suhdehistoria olisi vain yksi vakisuhde henkilön kanssa, jolle itsekin oli ensimmäinen. Kaikki muu selviää testillä paitsi valitettavasti herpes.
Hpv:kin testaaminen on vähän niin ja näin.
Kyllä siihen testit on olemassa.
Virus voi jäädä piilevänä kehoon.
Käytä aina kumia seksissä, eikö tämä ratkaisisi ongelmasi?
Ei. Eikä tosiaan myöskään kondylooman tai herpeksen kohdalla täysin.
Vierailija kirjoitti:
On todella hyvä, että täällä ollaan tietoisia seksitaudeista ja huolellisia ja varovaisia niiden suhteen, mutta nyt tuntuu joillain menevän melkein vainoharhaisen hysterian puolelle. Sen sijaan, että yritätte laskea todennäköisyyksiä päätellen jotain kumppanin seksihistoriasta, kannattaa ennen seksiä käydä testeissä. Jos tuntuu, että silti pelottaa liikaa, niin ettekö sitten voisi seksissä aina käyttää kondomia ja suuseksisuojaa, tai harrastaa esim. enemmän molemmin puolin tyydyttämistä käsin? Limakalvokontaktien välttäminen on varma tapa välttyä tartunnoilta. Mutta tuntuu kyllä, että menee tautipelko jo vähän yli joillain, tämän ketjun perusteella. Ehkä seksiä ei kannata harrastaa, jos sen näkee noin uhkaavana asiana.
Valitettavasti tuo käsillä tyydyttäminenkään ei ole varma tapa. Epätodennäköiseksi ne tartunnat toki menevät.
Myönnän kyllä että minulla on jonkin verran sairaudenpelkoa. Mutta toisaalta ajattelen, että nykymaailma on täynnä muun muassa syöpäriskejä, enkä ymmärrä miksi vaikkapa satunnainen seksi olisi sellaisen arvoinen. Saati se, että se toinen lisäisi minun riskiäni oleellisesti omalla seksihistoriallaan. Eli hän olisi saanut sen seksikokemuksen, minä saisin riskit. Ei se minusta kovin hyvä diili ole, ja siksi suosisin sellaisia miehiä joilla on ollut suunnilleen yhtä vähän kumppaneita kuin minulla jos olisin nyt sinkku.
Vierailija kirjoitti:
Vaikuttaa siltä, että seksi toisen ihmisen kanssa ei ole sun juttu. Katsos kun vaikka kysyisit toisen "body countia", et voisi koskaan olla 100% varma, että annettu vastaus "0" pitää paikkansa. On aina mahdollista, että muka kokemattomalla onkin yksi ainoa seksikokemus, josta on tarttunut niin HPV kuin oireeton herpeskin.
Mutta sooloseksi on myös nautinnollista ja edistää omaa hyvinvointia. Nykyisin siihen on saatavilla kaikenlaisia kivoja lelujakin. Kunhan muistat vaan puhdistaa ne huolella käytön jälkeen, ettei niissä ala kasvaa mitään pöpöjä - mutta veikkaan että tuolla sun perfektionistisella asenteella tätä ongelmaa ei tule.
Mä oon itse onnellinen ja ylpeä, kun olen ollut pitkään naimisissa ja ollut seksiä vain oman aviomieheni kanssa, että voin tuleville jälkipolville näyttää tällaista "mallia" naisen elämästä. Että avioliitossa, yhden kumppanin kanssa voi viihtyä oikein hyvin. Ja säännöllinen seksi pitää nuorekkaana.
Toivon, että mut muistetaan hienona naisena. Toisin kuin "olipa mummulla vientiä ja eri mies joka viikonloppu, aika hurjastelija, mutta eli täysillä".
Vierailija kirjoitti:
Mä oon itse onnellinen ja ylpeä, kun olen ollut pitkään naimisissa ja ollut seksiä vain oman aviomieheni kanssa, että voin tuleville jälkipolville näyttää tällaista "mallia" naisen elämästä. Että avioliitossa, yhden kumppanin kanssa voi viihtyä oikein hyvin. Ja säännöllinen seksi pitää nuorekkaana.
Toivon, että mut muistetaan hienona naisena. Toisin kuin "olipa mummulla vientiä ja eri mies joka viikonloppu, aika hurjastelija, mutta eli täysillä".
Minusta on perin erikoista, jos jälkipolville halutaan päteä omalla seksielämällä, oli se sitten yhden tai kymmenen tai sadan kanssa. Ei vanhempien seksielämän pitäisi kuulua lapsille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikuttaa siltä, että seksi toisen ihmisen kanssa ei ole sun juttu. Katsos kun vaikka kysyisit toisen "body countia", et voisi koskaan olla 100% varma, että annettu vastaus "0" pitää paikkansa. On aina mahdollista, että muka kokemattomalla onkin yksi ainoa seksikokemus, josta on tarttunut niin HPV kuin oireeton herpeskin.
Mutta sooloseksi on myös nautinnollista ja edistää omaa hyvinvointia. Nykyisin siihen on saatavilla kaikenlaisia kivoja lelujakin. Kunhan muistat vaan puhdistaa ne huolella käytön jälkeen, ettei niissä ala kasvaa mitään pöpöjä - mutta veikkaan että tuolla sun perfektionistisella asenteella tätä ongelmaa ei tule.
Täytyypä kertoa aviomiehelle että meidän seksielämä oli nyt sitten tässä.
Minusta tuo nyt menee jo saivartelun puolelle. Tietenkään juuri mikään ei ole 100% varmaa. Parisuhteeseen ei kuitenkaan kannata lähteä jos ei voi luottaa toiseen. Paska tuuri on paskaa tuuria, mutten ehdoin tahdoin alkaisi riskejä ottamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti tuo käsillä tyydyttäminenkään ei ole varma tapa. Epätodennäköiseksi ne tartunnat toki menevät.
My
Oletko varma, että edes haluat seksiä toisen kanssa? Joskus ihminen voi kehitellä just tämänkaltaisia "tekosyitä" ja "esteitä", jotta voi jotenkin järjellä selittää, miksi ei halua seksiä. Vaikka oikeastihan olisi ihan yhtä ok sanoa, että ei halua tai ei kiinnosta. Ja sairaudenpelko voi kyllä mennä liiallisuuksiin, jos se alkaa haitata elämää.
Vierailija kirjoitti:
Kaksi ystävää pilannut elämänsä kohdunkaulan syövän vuoksi. Kohta joku tulee ihmettelemään, miten tämä liittyy aiheeseen. Ja juuri se kuvaakin sitä kuvottavaa välinpitämättömyyttä, jolle mulla ei ole mitään ymmärrystä.
!8-vuoden seurustelun jälkeen tapailin muutaman vuoden miestä, joka antoi ymmärtää, ettei ole seurustellut monenkaan kanssa. No ei ollut seurustellutkaan, mutta yhden illan juttuja oli ollutkin paljon ja hänen edellisellä naisystävällään oli ollut kaksisuuntainen ja osin siksikin lukemattomia kumppaneita. Sain sitten tietysti tietyn viruksen ja tihennetyt kontrollit. Nyt vain toivon parasta. Jos olisi mies ollut alussa jo rehellinen, niin olisi jäänyt kondomin käyttö pysyväksi ja suhdekin varmaan olisi päättynyt nopeammin.
Jos ei menneisyydellä ole omasta mielestä väliä, niin sitten etsii vaan toisen joka on samaa mieltä. Joillekin siveä seksuaalimoraali on tärkeä osa identiteettiä, ja tällaisella ihmisellä on täysi oikeus toivoa kumppaniltaan samaa arvomaailmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti tuo käsillä tyydyttäminenkään ei ole varma tapa. Epätodennäköiseksi ne tartu
Miksi heittäydyt ilkeäksi tai teet oletuksia seksihaluistani? Se etten haluaisi olla usean kumppanin kanssa tai sellaisen kanssa jolla on ollut useita kumppaneita, ei mitenkään tarkoita etten nauttisi seksistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytyypä kertoa aviomiehelle että meidän seksielämä oli nyt sitten tä
Ei se, että olet avioliitossa, ole 100% suoja tauteja vastaan. Vaikka kumppanisi ei pettäisikään, voi hänelläkin olla vaikka oireeton huuliherpes, ja jos se aktivoituu niin, että ette huomaa, saatat saada sitä kautta genitaaliherpeksen. Niin, tuo huuliherpesvirushan on n. 95%:lla ihmisistä ja suurin osa saa sen ihan muuta kautta kuin seksin tai suutelun myötä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta on perin erikoista, jos jälkipolville halutaan päteä omalla seksielämällä, oli se sitten yhden tai kymmenen tai sadan kanssa. Ei vanhempien seksielämän pitäisi kuulua lapsille.
No, mutta osaavat varmaan päätellä että miehiä on ollut vain yksi. :) Ehkä pyydän hautajaisissani mainitsemaan asian, haha
Vierailija kirjoitti:
Sori, mutta näillä spekseillä unohdut. Ei jälkipolvia kiinnosta sun seksielämä. Jos ei sinussa muuta muistamisen arvoista ole, niin ei kukaan välitä sinua muistella.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei menneisyydellä ole omasta mielestä väliä, niin sitten etsii vaan toisen joka on samaa mieltä. Joillekin siveä seksuaalimoraali on tärkeä osa identiteettiä, ja tällaisella ihmisellä on täysi oikeus toivoa kumppaniltaan samaa arvomaailmaa.
Mun on vaikea ymmärtää, miksi täällä niin moni ottaa asian henkilökohtaisesti. En mä koe että iso body count on moraalisesti väärin, en vain halua että kumppanillani sellainen on. Muut saavat elää kuten haluavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytyypä kertoa aviomi
Mä en nyt enää ymmärrä, mitä pyrit argumentoimaan. Pohdit, eikö kondomi voisi estää tartuntoja. Ei voi. Sitten oletit, etten halua seksiä toisen ihmisen kanssa. Kyllä haluan. Nytkö olen väittänyt että avioliitto estää tartunnat?
Ihmiset ja eläimet on kuitenkin eri asia, vaikka niiden käytöksellä usein omaa sikailua selitellään. Niille on normaalia useat kumppanit ja sitoutuminen yhteen enemmänkin poikkeus.