Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyi hitto. Mies kuollu hoitovirheeseen olkapään magneettikuvauksessa

Vierailija
01.02.2025 |

Isokokoinen potilas tiettävästi nukutettu ahtaanpaikankammon vuoksi ja jätetty valvomatta :(

Lääkäriliitto: Virheitä aina sattuu

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/0d6cb9ab-5cfd-44a2-9fc3-5b719276e012

Kommentit (359)

Vierailija
181/359 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"isokokoinen mies" eli todella ylipainoinen ja olisi varmaan kuollut muutenkin jossain vaiheessa ennemmin kuin myöhemmin .

Kaikkihan me kuollaan jossain vaiheessa ennemmin tai myöhemmin. Onko siis ihan sama, mihin ja milloin???

Vierailija
182/359 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyi kamalaa, hirveä tapaus. Yksityinen lääkärifirma kyseessä. Mikä voi olla kuolinsyy tällaisessa?

Murha tai kuolemantuottamus.

Seuraavaksi asia peitetään törkeällä vakuutuspetoksella. Koskahan suomalaiset oppivat vastuuttamaan "viranomaisensa".

Jos päätös on mahdoillisesti rikos josta voi saada vankeutta, on päätöksestä oltava jonkun henkilökohtaisesti vastuusssa. Vaatikaa aina vastuullisen henkilön nimeä ja selvittäkää sille, että ovat sitten vastuussa, pyytäkää niitä vahvistamaan, ettei päätöksessä ole tapahtunut inhimillistä virhettä ja vaatikaa kirjallista päätöstä. Älkää olko avuttomia.

Alapeukuttajat on ryskiä länsimaalaisessa naamarissa, jotka haluavat pitää Suomen ryssälänä naamiaisasussa. Sivistysmaissa viranomaisten vastuu on itsestäänselvayys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/359 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko, että on nukutettu. Nyt jollakin on väärää tietoa. Ei tommosta varten lähetä ketään nukuttamaan.

Oudolta kuulostaa. Mä oon saanut pelkoon rauhoittavaa. Mutta nyt mua on kuvattu ja päätä sädehoidettu kymmeniä kertoja niin on rutiinia, en enää tarvitse mitään.

Vierailija
184/359 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten siinä edes valvotaan, kun hoitaja on eri huoneessa kuvauksen aikana? Toisaalta luulisi, että nukutettua jotenkin pitäisi valvoa.

Ei voinut olla nukutettu kun nukutusta ei käytetä tuommoisissa ja täytyy olla anestesialääkäri tekemässä sitä.

Joissain tutkimuksissa kyllä todella nukutetaan ja missä kävi ilmi, että anestesialääkäriä ei ollut? Niitä on yksityiselläkin, siellä kun leikataankin ihan normaalisti.

Vierailija
185/359 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koronarokotteen grafeeni reagoinut magneettiin.

Jos rokotteessa on metallia, niin hyvin mahdollista tämäkin. Magneettikuvauksessa ei saa olla metallia kehossa. Tai voihan potilaalla olla jotain muutakin metallia kehossa, monella on.

Älä nyt  hupsuile. 🤣  Grafeenia on saanut monesta muustakin lähteestä.

Minulla on tekoniveliä, siis metallia ja  monta kertaa ollut magneettikuvassa, viime vuonnakin  3 kertaa

Vierailija
186/359 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mä helposti menisi yksityiselle kuviinkaan. Kauan sitten, kun saatiin tänne kolmen teslan magneetti, radiologit juttelivat kuvanlaadun erojen vaikutuksesta diagnostiikkaan, samat tohtorithan tekevät molemmilla puolilla. Toinen hankkii laitteet verorahoilla ja toinen firman rahoilla, panostus oli silloin erilainen.

Itse teen ultraääniä privassa, laite on ikivanha verrattuna julkisen laitteisiin. Ihmiset jotenkin luulee, että privassa saa parempaa hoitoa. Oikeasti saa samat lääkärin surkeammilla välineillä.

Et ole sitten käynyt muissa privoissa, kokemusta itsellä  nykyaikaisista laitteista viime vuodelta  

Vierailija
187/359 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mä helposti menisi yksityiselle kuviinkaan. Kauan sitten, kun saatiin tänne kolmen teslan magneetti, radiologit juttelivat kuvanlaadun erojen vaikutuksesta diagnostiikkaan, samat tohtorithan tekevät molemmilla puolilla. Toinen hankkii laitteet verorahoilla ja toinen firman rahoilla, panostus oli silloin erilainen.

Itse teen ultraääniä privassa, laite on ikivanha verrattuna julkisen laitteisiin. Ihmiset jotenkin luulee, että privassa saa parempaa hoitoa. Oikeasti saa samat lääkärin surkeammilla välineillä.

Ja silti meitä työnnetään yksityiselle.

Ei sitä tehdä siksi, että siellä olisi luvassa sen laadukkaampaa tutkimusta tai hoitoa, vaan siksi, että julkisella ei ole enää rahaa. 15 vuotta yhtäjaksoista säästämistä vain huipentu

Maksaahan se yksityinenkin veronmaksajille, valtio kustantaa osan yksityisen hoidosta. Ainakin alkuun, eri asia sitten myöhemmin, lopettavastko tukemasta yksityisen käytön kokonaan, jolloin ollaan vakuutusten varassa. Myös niissäkin on riskinsä riirttävän hoidon suhteen, ei ne vakuutussairaalat välttämättä tee tarvittavia tutkimuksia ja jättävät jopa kriititiset kuvaukset tekemättä. Myöhemmmin huomaavat, että olisi pitänyt panna potilas magneettikuvaan.

Urheilijat ovat muuten se ykkösryhmä, jota hoidetaan vimpan päälle.

Vierailija
188/359 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen kuvauslaitteenko pitää olla juuri tuollainen, ettei voi olla esim. keveä kaulan jälkeen?

Vierailija
189/359 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos rokotteessa on metallia, niin hyvin mahdollista tämäkin. Magneettikuvauksessa ei saa olla metallia kehossa. Tai voihan potilaalla olla jotain muutakin metallia kehossa, monella on.

Minulla on tekoniveliä, siis metallia ja  monta kertaa ollut magneettikuvassa, viime vuonnakin  3 kertaa

Tuleeko niihinkin sähkövirta?

Vierailija
190/359 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen kuvauslaitteenko pitää olla juuri tuollainen, ettei voi olla esim. keveä kaulan jälkeen?

leveä

Vierailija
191/359 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyi kamalaa, hirveä tapaus. Yksityinen lääkärifirma kyseessä. Mikä voi olla kuolinsyy tällaisessa?

Murha tai kuolemantuottamus.

Seuraavaksi asia peitetään törkeällä vakuutuspetoksella. Koskahan suomalaiset oppivat vastuuttamaan "viranomaisensa".

Jos päätös on mahdoillisesti rikos josta voi saada vankeutta, on päätöksestä oltava jonkun henkilökohtaisesti vastuusssa. Vaatikaa aina vastuullisen henkilön nimeä ja selvittäkää sille, että ovat sitten vastuussa, pyytäkää niitä vahvistamaan, ettei päätöksessä ole tapahtunut inhimillistä virhettä ja vaatikaa kirjallista päätöstä. Älkää olko avuttomia.

Alapeukuttajat on ryskiä länsimaalaisessa naamarissa, jotka haluavat pitää Suomen ryssälänä naamiaisasussa. Sivistysmaissa viranomaisten vastuu on itsestäänselvayys.

Ei taida mennä yksikään itse tai hoitopaikan potilasvahinkohenkilön kanssa laadittu vahinkokilmoitus läpi. Vastaus on aina, hoidon suoritti asiantuntija. Joten ei voi olla virhe, jos on asiantuntija?

Ainoa keino saada vahinkoilmoitusläpi, on käyttää potilasvahinkoidhin erikoistunutta lakitoimistoa, artikkelissa mainittiin Suomen Potilasvahinkoapu Oy, mutta niitä voi olla muitakin.

Osaavat sen lakikielen, mitä vastapuolikin kuuntelee.

Vierailija
192/359 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama kokemus, lääkärinä yksityisellä. Kannan töihin mm. omaa korvalamppua mukana, koska työhuoneen korvalamppu on täysin käyttökelvoton. Tämä sama ollut jo kahdella eri yksityisellä palveluntarjoalla, julkisella ei koskaan mitään ongelmaa välineiden kanssa.

Samoin osa gynekologisen tutkimuksen tekemiseen tarvittavista välineistä on ollut yksityisellä aivan surkeita verrattuna terveyskeskuksen vastaaviin. Terveyskeskuksessa esimerkiksi kohdun mittaamiseen tarkoitettu tikku on ollut kertakäyttöinen ja pehmeää muovia, joka myös potilaalle merkittävästi mukavampi. Yksityisellä ne mitä olen käyttänyt ovat olleet tasapaksuja, metallisia ja uusiokäytettäviä ja niissä ei ole ollut edes mittaviivoja. Voin vaan kuvitella miten inhottavalta tuollainen tuntuu.

Vierailija
193/359 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"isokokoinen mies" eli todella ylipainoinen ja olisi varmaan kuollut muutenkin jossain vaiheessa ennemmin kuin myöhemmin .

Kaikkihan me kuollaan jossain vaiheessa ennemmin tai myöhemmin. Onko siis ihan sama, mihin ja milloin???

Kysy tätä itseltäsi siinä vaiheessa, kun alkaa tilanne olla päällä. Emme tiedä päiviemm määrää.

Vierailija
194/359 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole sitten käynyt muissa privoissa, kokemusta itsellä  nykyaikaisista laitteista viime vuodelta  

Sinullako siis on kokemusta kaikista yksityisistä palveluntuottajista? Vai kenties yhdestä tai kahdesta? Ja sielläkin yksittäisestä laitteesta. Eiköhän terveydenhuollossa työskentelevällä ole aika hyvä kokonaiskuva. Nuo kun voivat työskennellä monessa paikassa vaikka yhtä aikaa, puhumattakaan koko urasta. Ja käyttävät useampaa kuin yhtä laitetta. 

Vierailija
195/359 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suonensisäinen rauhoitus kuulostaa todennäköisemmältä. Nukutuksessa ollaan kuitenkin hengityskoneessa jne.

Vierailija
196/359 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kaikki rokotetut ihmiset kuolleet, jos heille on tehty magneettkuvaus?😏

Vierailija
197/359 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä ei ole mitään standardikohtaa mihin pää tai kaula tulee. Eri tutkimuksissa mennään eri "syvyyksille" putkeen. Esimerkiksi polvea kuvatessa pää ei edes ole putkessa, päätä kuvatessa sitten hyvinkin syvällä.

Vierailija
198/359 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suonensisäinen rauhoitus kuulostaa todennäköisemmältä. Nukutuksessa ollaan kuitenkin hengityskoneessa jne.

Kevyessä nukutuksessa ei olla väistämättä hengityskoneessa.

Vierailija
199/359 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinhän minä kirjoitinkin, että voi olla muualla kehossa, Viitaten juuri esim. tekoniveliin tai joihinkin muihin laitteisiin, vaikka elektrodeihin, niissäkin on metallia ja estää magneettikvuauksen. .

Mistäs sinä tiedät, ettei rokotteessa ole metallia? Japanihan kieltäytyi ottamasta erään firman koronarokotetta, kun löysivät siitä alumiinia. Ihan oli valtamedian uutinen koronan alussa. Kyllä siellä sen jälkeen jotain rokotetta tietenkin käytettiin.

Vierailija
200/359 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin yksityisessä magneettikuvauksessa juurikin olkapään takia.  En halunut mitään tainnutusta ja he sanoivatkin, että siinä pitäisi olla anestesialääkäri sitä valvomassa, jos sen haluaisi.  Ja pitäisi erikseen sopia siihen aika.